Terios ' uma yaptığım değişiklikler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tameray Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,856
Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

Mesela 1. nesil rav4'ün dişli oranları:

1: 2.810:1
2: 1.549:1
3: 1.000:1
4: 0.734:1
Geri: 2.296:1

Görüldüğü üzere geri vitesin dişli oranı daha düşük. Yanı araç bu oranla aslında yerinden kalkabiliyor ama L ile işaretli 1. vites oranı 2.81'e 1.
Daha sonraki modellerde bu oran daha da arttı diye biliyorum çünkü bu yöntem arazi şanzımanı koymaktan daha ucuz ayrıca arazi kabiliyeti konusunda dağlara taşlara çıkmak gibi bir iddiası zaten olmayan araçlar bunlar. Hafta sonu gezmeye gideyim önüme çıkan ufak tefek engelleri umursamıyayım mantığındaki insanlar için.
 

Etiketler
Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

Açıkçası şimdiye kadar off-road tarzı bir etkinliğe katılmadım. Ama gezmeye gittiğim yerler de pek öyle ufak tefek taşlar veya engeller tarzı yerler değildi. Bilmiyorum belki de şimdiye kadar hep binek araç kullandığım için TERİOS ' la girip çıktığım, gezdiğim yerler açıkçası beni tatmin etti.
 



Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar. Açtığım konuya yeni bir boyut getireyim istedim. Aracın rengi normalde komple gümüş gri renkteydi. Belden aşağısını füme renk boyamadım, folyo ile kaplattım. Hem pratik hem de çok ekonomik. Normalde boya yaptırsaydım aldığım fiyatlar 550 TL ile 650 TL arasıdır. Ben bu işi sadece 200 TL ' ye yaptırdım. Sıkıldığın zaman istediğin değişikliği yaptırabiliyorsun, ya da tamamen söküp iptal edebiliyorsun, iz bırakmıyor.
Yaptırdığım yere gelince Maltepe tarafında bir yer. Kadir isminde genç, efendi bir arkadaş. Tavsiye ederim ilgili bir arkadaş, aracı kaplayacağımız renge, yazı formatına, yazının rengine oturup birlikte karar verdik. Kendisiyle konuştum yapılan işi gezenbilir sitesinde paylaşacağımdan bahsettim. O da arayan arkadaşların gezenbilir sitesini referans olarak gösterdikleri taktirde ufak bir indirim daha yapacağı sözünü verdi.

Cep Tel : 0 533 688 20 77
Şirket Tel : 0 216 305 91 92
Adres : Esenyurt Çıkmazı No : 3/A Maltepe / İSTANBUL
 





Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

bende artık bir terios 1.3 at kullanıcısıyım hatta aynı renk :smiley: altını füme yapmak istiyordum, sizinki referans oldu.benim aracımda sis farı yok sonradan takım halinde nerden temin edebilirim bilginiz var mı?varsa ne kadardır?şimdiden teşekkürler
 

Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Ben aracımın tüm bakımlarını TEZERLER yetkili servisinde yaptırıyorum, yedek parça için de en rahat bulabileceğiniz yerler yine yetkili servislerdir. Tezerler ' den temin edebilirsiniz.
 

Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

tameray' Alıntı:
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Ben aracımın tüm bakımlarını TEZERLER yetkili servisinde yaptırıyorum, yedek parça için de en rahat bulabileceğiniz yerler yine yetkili servislerdir. Tezerler ' den temin edebilirsiniz.

TEŞEKKÜRLER aslında araçla ilgili birkaç sorum var;
1- araç sürekli 4 çeker mi?
2- sol tarafta bir düğme var ona basınca göstergede solda 4 tekeri gösteren yeşil bir ikaz lambası yanıyor bu nedir?
3-vites kolunda o/d tuşu var-ne işe yarar
4- vites konumunda L pozisyonu ne işe yarar


şimdiden teşekkürler
 



Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

1. Evet eski kasaların ( 1. nesil diye geçer ) tamamı sürekli 4 çekerdir,
2. O düğme diff/lock yani diferansiyel kilididir. Diferansiyel, çekişi sağlayan tekerleklerin farklı hızlarda dönmesine olanak tanıyan bir sistemdir. Diferansiyel kilidi, bir tekerlek boşa döndüğü zaman ya da patinaja düstüğü zaman, patinajda olan tekerleğe aktarılan gücü azaltır ve dengeli bir şekilde aracın boşa güç harcaması engellenir. Diferansiyel kilidi günümüzde mekanik olarak da elektrik-elektronik destekli olarak da kullanılmaktadır. Bizim araçtaki elektronik desteklidir,
3. Açılımı over/driver ' dır. Anlam olarak son sürat, son hız anlamına gelmektedir. Bu butona bastığınızda, eğer araç 4. vites devrinde ise, araç elektronik olarak 3. vitesteymiş gibi davranıyor ve sizi 1 saniyede 1000 devir ileri götürüyor. Eğer araç o anda 3000 devirde seyrediyor ise bir anda 4000 devre çıktığını görürsünüz. Ani sollamalarda veya rampalarda çok işe yarıyor. Yanlız araç 3. vitesin devrinde ise deneyin göreceksiniz bir işe yaramıyor,
4. L konumunun bizim araçlarda 1. vitesten farkı yok. Çok dik rampalarda veya çok dik inişlerde ( biraz da fren desteği ile ) kullanabilirsiniz. Diferansiyel kilidi mekanik olan araçlarda L konumuna alındığında sizin bahsettiğiniz 4 tekeri gösteren işaret otomatik olarak yanar.
 

Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

tameray' Alıntı:
1. Evet eski kasaların ( 1. nesil diye geçer ) tamamı sürekli 4 çekerdir,
2. O düğme diff/lock yani diferansiyel kilididir. Diferansiyel, çekişi sağlayan tekerleklerin farklı hızlarda dönmesine olanak tanıyan bir sistemdir. Diferansiyel kilidi, bir tekerlek boşa döndüğü zaman ya da patinaja düstüğü zaman, patinajda olan tekerleğe aktarılan gücü azaltır ve dengeli bir şekilde aracın boşa güç harcaması engellenir. Diferansiyel kilidi günümüzde mekanik olarak da elektrik-elektronik destekli olarak da kullanılmaktadır. Bizim araçtaki elektronik desteklidir,
3. Açılımı over/driver ' dır. Anlam olarak son sürat, son hız anlamına gelmektedir. Bu butona bastığınızda, eğer araç 4. vites devrinde ise, araç elektronik olarak 3. vitesteymiş gibi davranıyor ve sizi 1 saniyede 1000 devir ileri götürüyor. Eğer araç o anda 3000 devirde seyrediyor ise bir anda 4000 devre çıktığını görürsünüz. Ani sollamalarda veya rampalarda çok işe yarıyor. Yanlız araç 3. vitesin devrinde ise deneyin göreceksiniz bir işe yaramıyor,
4. L konumunun bizim araçlarda 1. vitesten farkı yok. Çok dik rampalarda veya çok dik inişlerde ( biraz da fren desteği ile ) kullanabilirsiniz. Diferansiyel kilidi mekanik olan araçlarda L konumuna alındığında sizin bahsettiğiniz 4 tekeri gösteren işaret otomatik olarak yanar.


çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler gerçekten doyurucu oldu...hazır yakalamışken şanzıman ve motor yağı için ne kalınlıktqa yağlar ve kaç lt kullanıyorsunuz ? lastik havaları kaç olmalı ?
 

Ynt: Terios ' uma yaptığım değişiklikler

İnanın yağ numaraları ve litresi hakkında bir bilgim yok. Bakımlarını yetkili servise yaptırdığım ve güvendiğim için olsa gerek hiç sorma gereği duymadım.
Lastik hava basıncı, şoför kapısını açtığınızda, kapının iç tarafında, sağ tarafta metal bir etiket göreceksiniz. Bu etiketten okuyabileceğiz gibi yetkili servisin de tavsiyesi ön/arka 28 psi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst