Evet, belli ki elektrik üretimini bilmiyorsunuz....
Önemli değil tabii ki... Haliyle bilmemek ayıp değil...
Ancak burada en önemli husus, elinizdeki elektrik üretmeye yarayan ve alternatör görevi üstlenecek aygıtın hangisi, nasıl olacağı değildir.
En önemli ve dikkatten kaçmaması gereken husus, bu aygıtı karavanınızın, aracınızın tekerleğine veya motorunuza ister bir dişli vasıtası ile, ister kayış kasnak mekanizması ile bağlayın, enerji (elektrik) üretimi söz konusu olduğunda, bu aygıtın güce ihtiyaç duyacağı, aygıt nereye bağlanırsa bağlansın, ihtiyaç duyduğu gücü motordan alacağıdır. Bu ise size yakıt sarfiyatı olarak geri döner... İlave olarak bağlantı noktalarındaki enerji kayıpları için de fazladan yakıt tüketirsiniz. Biz buna teknikte enerjinin sakınımı kuralı deriz.
Yukarıda enerji ihtiyacı olduğunda dedim. Eğer akü boş ise, akü alternatörden enerji talep edecektir. Akü dolu iken ise enerji ihtiyacı yoktur.
Şimdi bunu, sizin anlayacağınız bir deney ile sonlandıralım.
Aracınızı başka seslerin olmadığı ıssız bir ortamda, bütün farlar ve dahi kapısı kapalı vaziyette, camlar açık olarak çalıştırın, rölantide çalışmaya devam etsin.
Birden aynı anda lambaları yakın, frene basın, pencereleri kapatın.
Motorun sesinin değiştiğini göreceksiniz.... Yapacak olduğunuz bu işlemin sadece araç vitesteyken frenlemeye yardımcı olacağını da belirtmekte fayda var.