Tekerlekten Elektrik Uretimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 45soma Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,431
Bence karavanda elektirik konusunu bu kadar büyütmeyin derim Türkiyede hangi karavan kam yerine giderseniz gidin elektirik alırsınız Resmi orman bakanlıgına baglı kamp yerlerinden bahsediyorum Ayrıca tekerlege baglananacak bir dinamo elektirk üretmeye başlayınca ilave yük oluşturacaktır bunuda dikkate almanızı öneririm bende kendi karavanımı yaptım SOMA da oturuyorum kendi karavannınızın yapımına başlamadan önce sizinle bu konuda görüşmek isterim
 

Merhabalar. Gezenbilir konularini okudukca aklima ilginc fikirler geliyor :smiley: kendi cekme karavanimadan once ozellikle elektrik konusunu cozmeye calisiyorum. 6 yasindaki oglumun kendisine kucuk gelen artik pek kullanmadigi 12v akulu arabasi var. Arabanin uzerinde akusu yokken iktirdigimde lambalarinin yandigini farkettim bu arabanin motorlarini disli yardimiyla karavanin tekerleginden dondurebilirsem elektrik uretebilecegini zannediyorum. Fakat bu motorlar 10km civari hizda donuyor calisirlen ters kuvvette 60.70km yaparken olusacak uretim jel akulerin sarjinda kullanilabilirmi. Yuksek voltaj uretirse 12v ile sinirlandirilabilirmi. Gunes panelleri icin kullanilan mppt sarj aletleri araya ttakilsa ise yararmi. Elektrikten anlamsdigim icin sacmalamista olabilirim.
 

Merhabalar. Gezenbilir konularini okudukca aklima ilginc fikirler geliyor :smiley: kendi cekme karavanimadan once ozellikle elektrik konusunu cozmeye calisiyorum. 6 yasindaki oglumun kendisine kucuk gelen artik pek kullanmadigi 12v akulu arabasi var. Arabanin uzerinde akusu yokken iktirdigimde lambalarinin yandigini farkettim bu arabanin motorlarini disli yardimiyla karavanin tekerleginden dondurebilirsem elektrik uretebilecegini zannediyorum. Fakat bu motorlar 10km civari hizda donuyor calisirlen ters kuvvette 60.70km yaparken olusacak uretim jel akulerin sarjinda kullanilabilirmi. Yuksek voltaj uretirse 12v ile sinirlandirilabilirmi. Gunes panelleri icin kullanilan mppt sarj aletleri araya ttakilsa ise yararmi. Elektrikten anlamsdigim icin sacmalamista olabilirim.
 

Bence siz bu motora birtane pervane takıp rüzgar gülü türbüni veya dikey türbin yapabilirsiniz sadace birtane şarj kontrol ünitesi edinmeniz kerekir internetten inceleyin bir çok örneğini görürsünüz dikey türbin yaparsanız durduğu yerde çalıştığı gibi hareket anındada verimli çalışır.
 

Merhabalar. Gezenbilir konularini okudukca aklima ilginc fikirler geliyor :smiley: kendi cekme karavanimadan once ozellikle elektrik konusunu cozmeye calisiyorum. 6 yasindaki oglumun kendisine kucuk gelen artik pek kullanmadigi 12v akulu arabasi var. Arabanin uzerinde akusu yokken iktirdigimde lambalarinin yandigini farkettim bu arabanin motorlarini disli yardimiyla karavanin tekerleginden dondurebilirsem elektrik uretebilecegini zannediyorum. Fakat bu motorlar 10km civari hizda donuyor calisirlen ters kuvvette 60.70km yaparken olusacak uretim jel akulerin sarjinda kullanilabilirmi. Yuksek voltaj uretirse 12v ile sinirlandirilabilirmi. Gunes panelleri icin kullanilan mppt sarj aletleri araya ttakilsa ise yararmi. Elektrikten anlamsdigim icin sacmalamista olabilirim.
 



Evet, belli ki elektrik üretimini bilmiyorsunuz....
Önemli değil tabii ki... Haliyle bilmemek ayıp değil...
Ancak burada en önemli husus, elinizdeki elektrik üretmeye yarayan ve alternatör görevi üstlenecek aygıtın hangisi, nasıl olacağı değildir.
En önemli ve dikkatten kaçmaması gereken husus, bu aygıtı karavanınızın, aracınızın tekerleğine veya motorunuza ister bir dişli vasıtası ile, ister kayış kasnak mekanizması ile bağlayın, enerji (elektrik) üretimi söz konusu olduğunda, bu aygıtın güce ihtiyaç duyacağı, aygıt nereye bağlanırsa bağlansın, ihtiyaç duyduğu gücü motordan alacağıdır. Bu ise size yakıt sarfiyatı olarak geri döner... İlave olarak bağlantı noktalarındaki enerji kayıpları için de fazladan yakıt tüketirsiniz. Biz buna teknikte enerjinin sakınımı kuralı deriz.
Yukarıda enerji ihtiyacı olduğunda dedim. Eğer akü boş ise, akü alternatörden enerji talep edecektir. Akü dolu iken ise enerji ihtiyacı yoktur.
Şimdi bunu, sizin anlayacağınız bir deney ile sonlandıralım.
Aracınızı başka seslerin olmadığı ıssız bir ortamda, bütün farlar ve dahi kapısı kapalı vaziyette, camlar açık olarak çalıştırın, rölantide çalışmaya devam etsin.
Birden aynı anda lambaları yakın, frene basın, pencereleri kapatın.
Motorun sesinin değiştiğini göreceksiniz.... Yapacak olduğunuz bu işlemin sadece araç vitesteyken frenlemeye yardımcı olacağını da belirtmekte fayda var.
 

Bence siz bu motora birtane pervane takıp rüzgar gülü türbüni veya dikey türbin yapabilirsiniz sadace birtane şarj kontrol ünitesi edinmeniz kerekir internetten inceleyin bir çok örneğini görürsünüz dikey türbin yaparsanız durduğu yerde çalıştığı gibi hareket anındada verimli çalışır.
 

Bence siz bu motora birtane pervane takıp rüzgar gülü türbüni veya dikey türbin yapabilirsiniz sadace birtane şarj kontrol ünitesi edinmeniz kerekir internetten inceleyin bir çok örneğini görürsünüz dikey türbin yaparsanız durduğu yerde çalıştığı gibi hareket anındada verimli çalışır.
 


zaten bu türbin aracınmotruyla bir alakası yok harici aküler için veya sadece karavanda kullanılan aküler için geçerli zaten araca bağlı olan akü veya aküler araç altarnatörü aracılığı ile şarj olur
 



sanırım 45soma arkadaşımızın harici aküleri için veya durduğu zaman akülerin şarj olması için düşünüyordur
 


Bence karavanda elektirik konusunu bu kadar büyütmeyin derim Türkiyede hangi karavan kam yerine giderseniz gidin elektirik alırsınız Resmi orman bakanlıgına baglı kamp yerlerinden bahsediyorum Ayrıca tekerlege baglananacak bir dinamo elektirk üretmeye başlayınca ilave yük oluşturacaktır bunuda dikkate almanızı öneririm bende kendi karavanımı yaptım SOMA da oturuyorum kendi karavannınızın yapımına başlamadan önce sizinle bu konuda görüşmek isterim
 

Bence siz bu motora birtane pervane takıp rüzgar gülü türbüni veya dikey türbin yapabilirsiniz sadace birtane şarj kontrol ünitesi edinmeniz kerekir internetten inceleyin bir çok örneğini görürsünüz dikey türbin yaparsanız durduğu yerde çalıştığı gibi hareket anındada verimli çalışır.
 

Rüzgar gülü araç giderken kullanılmaz arkadaşlar. Hava sürtünmesini aşırı arttırıp stabilitiye bozmasının yanı sıra, verimi düşük olduğundan harcadığınızdan çok daha az fayda sağlarsınız. Ayrıca araç yol alıyorken fırtına şiddetinde rüzgar oluşur. Kullanılırsa kanatları ve mekanik bağlantıları hasar görüp dağılır ve çevreye de zarar verebilir. Kamp esnasında kullanılabilir.
 
Son düzenleme:



Resimdeki 30a lik sarj kontrol cihazini aldim. Motorun urettigi elektrigi bu cihazla akuyu sarj edermi.


images.jpeg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,823
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst