Tekerlekten Elektrik Uretimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 45soma Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,430

45soma

Ana Kamp
Mesajlar
35
Tepkime Puanı
5
Merhabalar. Gezenbilir konularini okudukca aklima ilginc fikirler geliyor :smiley: kendi cekme karavanimadan once ozellikle elektrik konusunu cozmeye calisiyorum. 6 yasindaki oglumun kendisine kucuk gelen artik pek kullanmadigi 12v akulu arabasi var. Arabanin uzerinde akusu yokken iktirdigimde lambalarinin yandigini farkettim bu arabanin motorlarini disli yardimiyla karavanin tekerleginden dondurebilirsem elektrik uretebilecegini zannediyorum. Fakat bu motorlar 10km civari hizda donuyor calisirlen ters kuvvette 60.70km yaparken olusacak uretim jel akulerin sarjinda kullanilabilirmi. Yuksek voltaj uretirse 12v ile sinirlandirilabilirmi. Gunes panelleri icin kullanilan mppt sarj aletleri araya ttakilsa ise yararmi. Elektrikten anlamsdigim icin sacmalamista olabilirim.
 




* Böyle oyuncak kalitesindeki bir parçanın ciddi bir çözüm sunması,
* kısa bir süre (?) dışında yüksek hıza dayanması,
* mppt regülatöre (elde varsa ?) , teknik olasılığı bir kenara (?) garanti kaybı olmadan bağlanması,
* hareketli aksamla sorunsuz ilişkilendilmesi,
* ekstra harcama yapılmadan ve teknik bilgi sahibi olmadan ısı tetikli veya elektronik bazlı voltaj regülatörünün devreye bağlanabilmesi, beklenmemeli.

Yukarıdaki noktalar için teknik bilgiye de gerek olmamalı ? :yum:
Bence fikriniz, sıfatladığınız gibi ilginç değil ama sormanız ilginç.
Hiç uğraşmayın, zaten alternatörünüzden gelen artı enerjiniz var ! ;)

Aslında @bartek daha kestirme cevaplamış.
 
Son düzenleme:



Teorik olarak evet bahsettiginiz sekilde calisir.
Ancak akule araba motoru 5km/s icin dizayn edilmistir.
Siz en azindan 50km/s ile 1 saat giderseniz, disliler isinacagi icin bozulacaktir. Hatta motor sargilari dahi isidan yanacaktir.
Eger surus esnasinda cekme karavan akusu doldurmak istiyorsaniz, en guzeli aracin elektrik sisteminden sarj etmek.
 




Teorik olarak evet bahsettiginiz sekilde calisir.
Ancak akule araba motoru 5km/s icin dizayn edilmistir.
Siz en azindan 50km/s ile 1 saat giderseniz, disliler isinacagi icin bozulacaktir. Hatta motor sargilari dahi isidan yanacaktir.
Eger surus esnasinda cekme karavan akusu doldurmak istiyorsaniz, en guzeli aracin elektrik sisteminden sarj etmek.
Arada hizi dusuk iletecek bir reduktor kullanilirsa olur ozaman
 



Kusura bakma ama neden karavanın tekerleği ile uğraşıyorsun.Karavanın tekerleğinin dönmesi için gitmesi yani bir motorun zaten çalışması gerek eee zaten o motorun üstünde elektrik üreten bir üreteç var.( ismine ister alternatör de ister şarj dinamosu de) Elinde hazırda çalışan bir üreteç varken ne anlamı var yok redüktör yok regülatör.
Belki biraz kırıcı yazdım ama durum böyle
 

Kusura bakma ama neden karavanın tekerleği ile uğraşıyorsun.Karavanın tekerleğinin dönmesi için gitmesi yani bir motorun zaten çalışması gerek eee zaten o motorun üstünde elektrik üreten bir üreteç var.( ismine ister alternatör de ister şarj dinamosu de) Elinde hazırda çalışan bir üreteç varken ne anlamı var yok redüktör yok regülatör.
Belki biraz kırıcı yazdım ama durum böyle
Farkli bir sistemde kullanma olasiligim da oldugundan sordum bu soruyu. Yapabilirsem insallah burada paylasacagim. Cevabiniz icin tesekkur ederim.
 


Kesinlikle.
İlave olarak akim ve gerilim kontrollu uygun bir sarj cihazi.
İki akunun arada bir kontrolcu olmadan sadece bir kablo ile baglanmasi sakincali. Yangin tehlikesi olabilir.

Bir kere disli ve reduktor kullanmaya gerek yok yapacaksaniz illa. Kayis kasnak ve gergi kullanmaniz gerek. Ama akulu arabanizin dinamosu olmaz. Gucu cerez kalir. Yine aracinizdakine benzer sarj alternatoru koymaniz lazim. Ya da DC alternatoru olur. Pahali mahali demeyip alacaksiniz. Yokus asagi giderken faydasi olur. Yokus yukari cikarken mazottan yersiniz. Duz yolda ivmelenirken yine mazotton yersiniz. Hybrid ve elektrikli arabalarda benzer sistem var yok degil ama uzun ugras ve masraf gerektirir.
Amacim devletin yaptiracagi elektrikli arabaya yardim derseniz tamamdir.
 

Merhabalar. Gezenbilir konularini okudukca aklima ilginc fikirler geliyor :smiley: kendi cekme karavanimadan once ozellikle elektrik konusunu cozmeye calisiyorum. 6 yasindaki oglumun kendisine kucuk gelen artik pek kullanmadigi 12v akulu arabasi var. Arabanin uzerinde akusu yokken iktirdigimde lambalarinin yandigini farkettim bu arabanin motorlarini disli yardimiyla karavanin tekerleginden dondurebilirsem elektrik uretebilecegini zannediyorum. Fakat bu motorlar 10km civari hizda donuyor calisirlen ters kuvvette 60.70km yaparken olusacak uretim jel akulerin sarjinda kullanilabilirmi. Yuksek voltaj uretirse 12v ile sinirlandirilabilirmi. Gunes panelleri icin kullanilan mppt sarj aletleri araya ttakilsa ise yararmi. Elektrikten anlamsdigim icin sacmalamista olabilirim.
Düşünce şekli aslında pek yanlış sayılmaz ama bazı eksikleri var.

Olumlu yönünden başlayalım. çekme karavanlarda alternatörle yaşam aküsününün arasındaki mesafe oldukça uzun olduğundan yaşam aküsüne yeterli akım göndermek güçtür. Hatların kalın tutulmasıyla veya yaşam aküsü girişinde gerilim kontrol cihazı kullanılarak bu sorun giderilir. Karavan tekerleğinin dönmesinden enerji üretmek bunun alternatifidir. Benim tercihim kontrol cihazı kullanmak şeklinde olurdu.

Akülü aracın motoru fırçalı DC motordur. Milini çevirdiğinizde DC gerilim elde edersiniz. Bu gerilimi de şarj için kullanabilirsiniz. Buraya kadar tamam ancak bundan sonra problemler başlıyor. Motorun anma devrini (dakikada dönüş sayısını) belirleyip bunu çok fazla aşmamanız gerekiyor. Bu anma devrinde motorunuz 12V üretecektir. Anma devrini aştığınızda şarj gerilim değerini (13.8...14.4V) elde edebilirsiniz. Redüktör sistemiyle devri ayarlasanız da düşük hızlarda yeterli gerilim oluşamayacağından ya şarj edemeyeceksiniz ya da özel bir şarj kontrol sistemi tasarlayarak hızdan bağımsız şarj gerilimi elde edeceksiniz. Güneş panelinden şarj sistemleri, akü şarj gerilimi değerinin oldukça üstündeki gerilimlerde iş yaptıkları için kullanamayız. Bunları yaptınız diyelim fırçalı DC motor kısa bir zaman sonra sorun çıkartacak ve fırçaları yatakları aşınacaktır. Oyuncak amaçlı yapıldığından bakımı olamayacak ve kullanılamaz hale gelecektir. İlla kullanmak istiyorsanız "mover" tarzı bir kullanımda işe yarayabilir. Bunda da çözülmesi gereken birçok mekanik sorun olacaktır.
 



Düşünce şekli aslında pek yanlış sayılmaz ama bazı eksikleri var.

Olumlu yönünden başlayalım. çekme karavanlarda alternatörle yaşam aküsününün arasındaki mesafe oldukça uzun olduğundan yaşam aküsüne yeterli akım göndermek güçtür. Hatların kalın tutulmasıyla veya yaşam aküsü girişinde gerilim kontrol cihazı kullanılarak bu sorun giderilir. Karavan tekerleğinin dönmesinden enerji üretmek bunun alternatifidir. Benim tercihim kontrol cihazı kullanmak şeklinde olurdu.

Akülü aracın motoru fırçalı DC motordur. Milini çevirdiğinizde DC gerilim elde edersiniz. Bu gerilimi de şarj için kullanabilirsiniz. Buraya kadar tamam ancak bundan sonra problemler başlıyor. Motorun anma devrini (dakikada dönüş sayısını) belirleyip bunu çok fazla aşmamanız gerekiyor. Bu anma devrinde motorunuz 12V üretecektir. Anma devrini aştığınızda şarj gerilim değerini (13.8...14.4V) elde edebilirsiniz. Redüktör sistemiyle devri ayarlasanız da düşük hızlarda yeterli gerilim oluşamayacağından ya şarj edemeyeceksiniz ya da özel bir şarj kontrol sistemi tasarlayarak hızdan bağımsız şarj gerilimi elde edeceksiniz. Güneş panelinden şarj sistemleri, akü şarj gerilimi değerinin oldukça üstündeki gerilimlerde iş yaptıkları için kullanamayız. Bunları yaptınız diyelim fırçalı DC motor kısa bir zaman sonra sorun çıkartacak ve fırçaları yatakları aşınacaktır. Oyuncak amaçlı yapıldığından bakımı olamayacak ve kullanılamaz hale gelecektir. İlla kullanmak istiyorsanız "mover" tarzı bir kullanımda işe yarayabilir. Bunda da çözülmesi gereken birçok mekanik sorun olacaktır.
Elektrikten pek anlamadigimdan yazdiklarinizi birkac kez okudum. Donme hizini motora uygun dusursem bile motorun uzun omurlu bu ise uygun olmadigini anladim. Cok tesekkur ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst