Tekerlekten Elektrik Uretimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 45soma Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,206
Bence karavanda elektirik konusunu bu kadar büyütmeyin derim Türkiyede hangi karavan kam yerine giderseniz gidin elektirik alırsınız Resmi orman bakanlıgına baglı kamp yerlerinden bahsediyorum Ayrıca tekerlege baglananacak bir dinamo elektirk üretmeye başlayınca ilave yük oluşturacaktır bunuda dikkate almanızı öneririm bende kendi karavanımı yaptım SOMA da oturuyorum kendi karavannınızın yapımına başlamadan önce sizinle bu konuda görüşmek isterim
 

 

 

Bence siz bu motora birtane pervane takıp rüzgar gülü türbüni veya dikey türbin yapabilirsiniz sadace birtane şarj kontrol ünitesi edinmeniz kerekir internetten inceleyin bir çok örneğini görürsünüz dikey türbin yaparsanız durduğu yerde çalıştığı gibi hareket anındada verimli çalışır.
 

 



Evet, belli ki elektrik üretimini bilmiyorsunuz....
Önemli değil tabii ki... Haliyle bilmemek ayıp değil...
Ancak burada en önemli husus, elinizdeki elektrik üretmeye yarayan ve alternatör görevi üstlenecek aygıtın hangisi, nasıl olacağı değildir.
En önemli ve dikkatten kaçmaması gereken husus, bu aygıtı karavanınızın, aracınızın tekerleğine veya motorunuza ister bir dişli vasıtası ile, ister kayış kasnak mekanizması ile bağlayın, enerji (elektrik) üretimi söz konusu olduğunda, bu aygıtın güce ihtiyaç duyacağı, aygıt nereye bağlanırsa bağlansın, ihtiyaç duyduğu gücü motordan alacağıdır. Bu ise size yakıt sarfiyatı olarak geri döner... İlave olarak bağlantı noktalarındaki enerji kayıpları için de fazladan yakıt tüketirsiniz. Biz buna teknikte enerjinin sakınımı kuralı deriz.
Yukarıda enerji ihtiyacı olduğunda dedim. Eğer akü boş ise, akü alternatörden enerji talep edecektir. Akü dolu iken ise enerji ihtiyacı yoktur.
Şimdi bunu, sizin anlayacağınız bir deney ile sonlandıralım.
Aracınızı başka seslerin olmadığı ıssız bir ortamda, bütün farlar ve dahi kapısı kapalı vaziyette, camlar açık olarak çalıştırın, rölantide çalışmaya devam etsin.
Birden aynı anda lambaları yakın, frene basın, pencereleri kapatın.
Motorun sesinin değiştiğini göreceksiniz.... Yapacak olduğunuz bu işlemin sadece araç vitesteyken frenlemeye yardımcı olacağını da belirtmekte fayda var.
 

 

 

Bu rüzgar gülü hareket halinde iken araca ters güç uygular ve yakıt sarfiyatı artar. Bilginize....
 

zaten bu türbin aracınmotruyla bir alakası yok harici aküler için veya sadece karavanda kullanılan aküler için geçerli zaten araca bağlı olan akü veya aküler araç altarnatörü aracılığı ile şarj olur
 



sanırım 45soma arkadaşımızın harici aküleri için veya durduğu zaman akülerin şarj olması için düşünüyordur
 


 

 

Rüzgar gülü araç giderken kullanılmaz arkadaşlar. Hava sürtünmesini aşırı arttırıp stabilitiye bozmasının yanı sıra, verimi düşük olduğundan harcadığınızdan çok daha az fayda sağlarsınız. Ayrıca araç yol alıyorken fırtına şiddetinde rüzgar oluşur. Kullanılırsa kanatları ve mekanik bağlantıları hasar görüp dağılır ve çevreye de zarar verebilir. Kamp esnasında kullanılabilir.
 
Son düzenleme: