Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan imhotep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,505

imhotep34

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
1
selamlar, sitenin yeni üyesiyim, forumda dolaşmak ve yazılan çizilenleri okumak büyük keyif gerçekten,

doğru yere yazdığımdan emin değilim ama yanlışsa da acemiliğime verin,

4x4 araç almak istiyorum, ama ne alacağım hakkında hiçbir fikrim yok. açıkçası anlamam da yıllardır hep otomobil kullandım. almak istediğim araç ile hafta sonları dağ tepe çamur vs gezmek, hayatımda hiç offroad yapmadım, becerebilirsem küçük çaplıda olsa etkinliklere katılmak, açıkçası biraz çamura batmak istiyorum. bu tür araba için bütçem 20-25 bin tl civarı. sizce sadece bu tür kullanım için hangi marka ve model araç almalıyım.
vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
bence kerdesim hic bulasma cunku bir bulasan benim gibi hem parasindan hemde vakitden kaybin olur birde bu iste acemiysen ustalarla urasmak kadar zor bir is yok paranla rezil olursun bana sorack olursan alacagin arac tam donalimli bir arac olmali eyer dersenki ben kendim yapacagim dersen misal vereyim 93,94 model ceroki alacagim dersen 15 binle 20 bin arasi fiyatlar ve sen bu araci tam donanimli bir hale getirmek icinde bir okadar masraf etmek zorundasin bence yapilmis bir arac al urasma ve yinede dikat et sakin aldanma alacagin arac her seyiyle uyumlu olmali misal defransiyeli sanzumani yururu motoru yani kisacasi herseyiyile siradan bir arac gibi olmamali siradan bir 4*4le ofrot araci cok farkli seyler sey nerde yasabiniz bilmiyorum ama sif bu islerle urasanlar var veya bu sitede yapilmis 4*4ler var onlara bakmani tafsiye ederim bikkat et simdiden hayirli olsun ama sunuda unutma aldin arabanin ustune cikip bir dag tepe camur su girip dolasirsan bundan bir daha vaz gecemezsin yani benim kicima camur bulasti simdi kurtulamiyorum sende kurtulamayacaksin o adranali alinca
 


Hocam,
Beklentilerinizi çok net olmamak ile kısaca açıklamışsınız. Bu arada yapmayı planladığınız gezilerde konfor, sürüş rahatlığı, yakıt unsurları vb gibi detaylarıda belirtmenizde fayda var. Bana gore araç seciminizde hangi ilde oldugunuzun, bulundugunuz ilde sececeginiz araç için usta,servis, yedek parça bulma kolaylığı gibi detayları da lütfen göz onunde bulundurun. Ben Amerikan araçlarına sevdali biri olarak size Jeep XJ kasa öneririm. Buna benzer bir çok farklı öneride karşınıza sunulacaktır. Forum içinde biraz zaman ayırıp daha önce araçlar ile ilgili yapılmış yorumları okursanız, bence kendinize göre bir parça bilgi sahibi olursunuz. Ondan sonra bütçenize ve tercihlerinize uygun bir kaç aracı ön plana çıkarıp, fikir almanız bana göre dah akolay sonuca ulaşmanızı sağlayacaktır.


Sevgi ve saygılarımla,


Burak Dirican
 

Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

bir yanıtta ben vereyim maksimum 10 bine kadar temiz bir lada niva alın dağtaş dere tepe gezin 4x4 nedir ne değildir üzerinde öğrenin sonra kafanızda zaten bişeyler şekillenmeye başlar 2 sene biner daha sonrasında aracınızı kendi isteklerinize göre yeniler yada niva ile devam edersiniz... parçası bol ve ucuz tamiri tofaş ustasının olduğu hemen heryerde mümkün konforsuz dağtaş dere tepe burdan inermi burdan çıkarmı diyebileceğiniz ve offroadı keyif alarak yaşayacağınız bir araç memnun kalmazsanız elden çıkarmasıda kolay olur ....


bence suzukide ideal hem konfor hem arazi kabiliyeti gayet güzel niva kadar üzerinde tecrübe yaşamanızı maliyet bakımından minimize etmesede verilen paraya değer....


jeep cheroke xj namı değer kare kasa benim gözümde offroadın üçroadlısından biri gerçek bir offroad makinası tabi her butcenin kaldırabileceği bir makina değil.... offroada ilk başlarken bence xj ile başlamanız daha önce deneyimi ve bilgisi olmayan birisi için biraz riskli olarak bakıyorum...


ne aluırsanız alın allah kaza bela vermesin güle güle kullanın...
 



Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

zaman ayırıp mesajıma cevap verme nezaketinde bulunan veya bulunmayan tüm arkadaşlara teşekkürler. çok kafa şişirmemek adına uzun uzadıya yazmamıştım. biraz daha açabilirim.

istanbul anadolu yakasındayım. benimkisi biraz heves biraz merak biraz adranalin vs.
yaş 40, iş - ev arasında mekik dokumanın dışına çıkmak. yoksa forumda bahsedilen çoğu terimi daha önce hiç duymadım, bu kadar da acemiyim. fakay şunu öğrendim ki, hem şehir içi kullanayım hem offroad yapayım diye bir araç almaya kalkarsam hem araç maliyeti ( konfor donanımı model vs) hemde yakıt sarfiyatı (offroad araçların güçlü motora sahip olduğunu düşünürsek) yüksek olacaktır. o yüzden şehiriçi için mevcut 307 hdi kullanırım, offroad için de 20-25 e bir araç alırım, 40 yaşındaki bir çocuğun oyuncağı misali hafta sonlarımı onla geçiririm diye düşünmüştüm.

Fakat ne almam lazım konusunda hiç fikrim yok, araç mekanik veya donanım dan da pek anlamam. bu yüzden yardımlarınıza başvurdum. marka model vs öneriniz ne olur diye.

tavsiye edilen araçlar, lada, suziki ve jeep benim de ilk düşündüklerim. jeep tabi en güzeli gibi duruyor ama, açıkçası aldıktan sonrası beni korkutuyor.
 

Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

Özgür Abi Merhabalar. Ben Okan (Vtec_MaNiaC) techturkey den :smiley:


konunu görünce bi mesajda ben yazayım istedim.. 25-30bin limitine çıkıp mitsubishi, nissan veya toyota tarzı bir pickup almanı tavsiye ederim... hem uzun yolda hem şehiriçinde hemde off-road da baya kullanışlı ve keyifli olur ... hem diğer araçlara nazaran yeni model ve parça miktarlarının bol olmasının yanısıra dizel olup yakıt tüketiminin daha uygun olması ve Torklu motorları sayesinde kolay kullanımlarıylada baya keyif verirler :smiley:


Şimdiden hayırlı olsun diyelim :smiley:
 

Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

Başlangıç için Jeep düşündürücü fikrine katılırım. Uzun zamandır Amerikan 4x4 araç kullanan biri olarakta bu görüşe saygı duyarım.
Benim yaşımda 45, ben de oyuncak olarak bu makinalara seneler once gonul verdim ama şimdi gündelik kullanımımda da bu makinalardan vazgeçemez oldum.
Sesli düşünüyorum, İstanbul'da olmanız servis, yedekparça, usta vs konularından rahat olmanız açısından bir avantaj.
Yeni başlayan biri olarak eminim ki diz boyu çamurun içine girmek veya çok dik rampaları tırmanmak, arazi koşulları ile boğuşmak istemeyeceksiniz.
Benim anladığım kadarı ile, ailecek hafif doğa gezileri yapıp, 307 ile giremediğiniz yollara girip, doğaya açılmak istemektesiniz.
Daha sonrasında aracınıza alıştıktan ve bu tür arazi araçların herbirinin içinde bulunan gizli mikrobu bunyenize aldıktan sonra, mevcut standart aracınız size yetmeyecek. Bu makinayı nasıl yükseltirim, acaba bu derinlikteki çamura girsem, şu dereden geçmeye kalksam ne olur? gibi sorular sizi rahatsız etmeye başlayacak. O zaman yavaş yavaş aracınızı modifiye etmek ihtiyacı duyacaksınız.
Bu süreç, bana göre bu forumda olan bir çok değerli arkadaşımızın zaman içinde yaşadığı veya gördüğü doğal gelişim sürecidir.
Bu mantık ile aracınızı secmenizi size tavsiye ederim.
Tabii ki bir Amerikan aracı kullanıcısı olarak size her zaman için tavsiyem bir Jeep olacaktır. Ama bunun yanı sıra Suzuki, Lada, Pajero, Defender vb.leri içinde size dostlarımız bir çok olumlu yönlerini açıklayacaklardır.
Bütün bunları özümseyip karar vermek size kalmış.
Amerikanlar ile ilgili sormak veya detay bilgi almak isterseniz, kısıtlı bilgim dahilinde, ben elimden geldiğince size yardımcı olmaya gayret ederim.


Sevgi ve saygılarımla,


Burak Dirican
 

Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

barbecue' Alıntı:
Başlangıç için Jeep düşündürücü fikrine katılırım. Uzun zamandır Amerikan 4x4 araç kullanan biri olarakta bu görüşe saygı duyarım.
Benim yaşımda 45, ben de oyuncak olarak bu makinalara seneler once gonul verdim ama şimdi gündelik kullanımımda da bu makinalardan vazgeçemez oldum.
Sesli düşünüyorum, İstanbul'da olmanız servis, yedekparça, usta vs konularından rahat olmanız açısından bir avantaj.
Yeni başlayan biri olarak eminim ki diz boyu çamurun içine girmek veya çok dik rampaları tırmanmak, arazi koşulları ile boğuşmak istemeyeceksiniz.
Benim anladığım kadarı ile, ailecek hafif doğa gezileri yapıp, 307 ile giremediğiniz yollara girip, doğaya açılmak istemektesiniz.
Daha sonrasında aracınıza alıştıktan ve bu tür arazi araçların herbirinin içinde bulunan gizli mikrobu bunyenize aldıktan sonra, mevcut standart aracınız size yetmeyecek. Bu makinayı nasıl yükseltirim, acaba bu derinlikteki çamura girsem, şu dereden geçmeye kalksam ne olur? gibi sorular sizi rahatsız etmeye başlayacak. O zaman yavaş yavaş aracınızı modifiye etmek ihtiyacı duyacaksınız.
Bu süreç, bana göre bu forumda olan bir çok değerli arkadaşımızın zaman içinde yaşadığı veya gördüğü doğal gelişim sürecidir.
Bu mantık ile aracınızı secmenizi size tavsiye ederim.
Tabii ki bir Amerikan aracı kullanıcısı olarak size her zaman için tavsiyem bir Jeep olacaktır. Ama bunun yanı sıra Suzuki, Lada, Pajero, Defender vb.leri içinde size dostlarımız bir çok olumlu yönlerini açıklayacaklardır.
Bütün bunları özümseyip karar vermek size kalmış.
Amerikanlar ile ilgili sormak veya detay bilgi almak isterseniz, kısıtlı bilgim dahilinde, ben elimden geldiğince size yardımcı olmaya gayret ederim.


Sevgi ve saygılarımla,


Burak Dirican

tam da aklımdan geçenleri yazmışsınız. almak istediğim şehiriçi konforuda olan bir jeep, ama ben bugüne kadar genelde sıfır veya sıfıra yakın otomobiller aldım düzenli servis bakımlarını yaptırdım ve hiç yolda kalmadan kullandım. oysa aynı mantıkla jeep almaya kalkarsam alım ve bakım maliyetinin altından kalkamam. eski model alsam onla uğraşacak bilgi birikimim veya vaktim olmayabilir. açıkçası birde, modifiyeli, yerden yüksek koca tekerlekli önünde vinç tepesinde koca lamba vs olan araçla şehir içinde her yere gidemem. o yüzden 2. araç olarak almak istiyorum. oyuncak misali vakit buldukça hafta sonlarımı onla geçireyim, kalırsa kaldığı yerde bırakayım giderse gideyim, olmadı hurda niyetine satsam da oyuncağım kırıldı der geçerim. diye düşünmüştüm.

birde çok merak ettiğim bir şey var, bu çamur dağ tepe vs aracın kaportasına vs zarar vermiyor mu?, eski araçları anlarım da yeni araçlar da var, ciddi maliyetli, kaportasında sürtme yamulma vs olduğunda ne yapıyorsunuz ? Benim oto da ufak bir tampon, çamurluk boya vs masrafı bile 1000 tl üstünde iken bu tür jeep vs araçları olanlar ne yapar merak etmiyor da değilim
 




Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

Eski almış olduğunuz bir aracında düzenli bakımlarını, kontrollerini yaptırırsanız, değişmesi gereken parçalarını zamanında değiştirirseniz, gene sizin sıfır km araçlarınız gibi sizi yolda bırakmayacaktır. Tabii ki bu benim görüşüm. Hiç bir şeyin garantisi yok. Sıfır km aldığınız bir araçta sizi kolaylıkla yolda bırakabilir.
2. araç olarak düşündüğünüz, 4x4 aracınız illaki kocaman tekerlere, tepesinde lambalara ihtiyaç duymayacaktır. Siz bunu hobi aracı olarak kullanacaksanız, bu şekilde aracınızı düzenleyebilirsiniz. Malum satış yapılan sitede bir sürü off road donanımı olmayan 4x4 araçlar mevcut. Bunlardan birini tercih edebilirsiniz. Aracın üzerine ekleyeceğiniz iyi bir takım lastik ile sizi her yere götürecektir.
Aklıma gelen bir şey daha, yapabilirseniz bir kaç tane 4x4 aracı bir kaç günlüğüne kiralayın. Bakın bakalım, istediğiniz konforu ve zevki size verebiliyor mu? Ondan sonra satın alma yoluna gidebilirsiniz.


Sevgi ve saygılarımla,


Burak Dirican
 

Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

selamlar birkaç video ve kıyaslamayla eklemek istedim....


eğer içinizde idda dürtüsü varsa ve herkesi geride bırakmanın ve sadece ulaşılabilecek enson noktada olmayı seviyorsanız xj cheroke yukarıda yazdığım gibi tambir offroad makinasıdır...ve ona ulaşmadan hiçbir araç size tat vermez ... anladığım kadarıyla niva düşünmüyorsunuz eğer bütceniz 25-30 bin civarıysa grand vitara hem şehir içi hem arazi hemde servis artı yakıt maliyeti yönünden sizi gerektiği gibi taşır artı modeli yüksek olduğundan binek tarzı kullanıma uygunluğundan da memnun kalırsınız... grand vitara 2.0 hem offroad hem şehir için bence en uygun araçtır... arazi şanzımanın olması arkaya %100 kilit takılması yükseltme uygulaması vs gibi modifiyelerdede ülkemizde fazlasıyla parça ve teknik donanıma sahip ustası da vardır heleki istanbulda.... işte birkaç video...





http://www.youtube.com/watch?v=YCmzCa6CCHA




http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=IIOfIeheS8A




http://www.dailymotion.com/video/xnwyad_22-01-2012-gurun-gokpynar-offroad-etkinliyi_auto




http://www.dailymotion.com/video/xnwzdw_22-01-2012-sivas-gurun-gokpynar-offroad-etkinliyi-part-3_auto






http://www.youtube.com/watch?v=EA2KDnaS49Y&feature=related
 


Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

imhotep34' Alıntı:
o yüzden 2. araç olarak almak istiyorum. oyuncak misali vakit buldukça hafta sonlarımı onla geçireyim, kalırsa kaldığı yerde bırakayım giderse gideyim, olmadı hurda niyetine satsam da oyuncağım kırıldı der geçerim. diye düşünmüştüm.

birde çok merak ettiğim bir şey var, bu çamur dağ tepe vs aracın kaportasına vs zarar vermiyor mu?, eski araçları anlarım da yeni araçlar da var, ciddi maliyetli, kaportasında sürtme yamulma vs olduğunda ne yapıyorsunuz ? Benim oto da ufak bir tampon, çamurluk boya vs masrafı bile 1000 tl üstünde iken bu tür jeep vs araçları olanlar ne yapar merak etmiyor da değilim

bu bölümü okuyunca lada nivam geldi aklıma:smiley: o zamanlar şehir içinde kullandığım tempram ve hafta sonları da sizin düşüncenizde nivam ile oyunlar oynardım. Şöyle bir hatıram vardı;

Ayardan ocak, Ankaranın kar sonrası meşhur ayazlı bir akşamı saat 7 suları tarlada gezerken niva battı. Takviye vitesi, dferansiyelleri kilitleme, vurdurma aklınıza ne gelirse yaptım ama çıkmadı. Araç şaselerine kadar oturdu. Saat gece bire kadar ugraştık, hava iyice ayaza çekti. O sırada ıssız koca tarlanın içinde bir araç ve etrafında bizler, polis karşı tepeden anans yaptı, yanına gittim tabii polis aracı yanımıza gelemiyor öyle berbat bir yer. Polis hayırdır ne yapıyorsunuz burda dedi. Bende jipi yeni aldık deneyelim derken battı ugraşıyoruz dedim. Çekici çağıralım dedi bende çekici buraya giremez ki dedim. İyi o zaman birşey olursa ararsınız dedi ve gittiler.

O saatte başka şansımız olmadıgı için arkadaşın ford connnetini getirdik uzaktan çekmeye çalıştık onunda baskı balatası yandı. Saat gece 3 oldu baktık başka çare yok arabayı orda bıraktık eve gittik. Tabii eve gittikten sonraki kapıda duran çamur ve donmuş adam ben kısmını hiç yazmayayım ::smiley: neler oldugunu siz tahmin edin ;D

Sabah erkenden arabanın kaldıgı bölgeye gittik önce traktör aradık ama kimse bu sogukta gidemeyiz dediler ve kimse yanaşmadı. Sonra karşı tepelerde bir JCB'ler topluğu gördük hemen oraya gittik. İnşaat alanı imiş, içeri girdik kahvaltı yapan onbeş kişilik bir grup amcalar. Bize bir JCB lazım dedik çoğu ayaga kalktı tabi abi hemen neresi kazılacak dedi. Bende kazı yok arabamız battı onun için lazım dedik. Hepsi abi bu soğukta araçlar çalışmaz dedi ve çay dolu bardaklarına ve sıcak köşelerine çekildiler. İçlerinden genç hevesli bir arkadaş ben giderim dedi. Ben aklımdan çekme fiyatı olarak 200-300 tl gibi rakamlar geçirirken abi 50 tl ni alırım dedi, ben hemen tav oldum tabi ;)

JSB zor bela çalıştı, belli bir yere kadar bizi takip etti sonra bizde JSB'ye bindik, daldık tarlaya. Arkadaş arabayı bir gördü abi ben bu kepçeyle buraya girmem siz hangi akla hizmet girdiniz dedi. Bizde biraz ikna yalvarma politikası ile aracın yanına geldik. O manzarayı size anlatamam sabaha kadar kar ve soguk yiyen nivam buz kalıpların içinde ölmüş gibi yatıyordu, içim parçalandı :'( . Ama o kadar çileyi çeken nivam ilk marşta çalıştı. çakalim derken beş tane çeki halatı parçaladık ama nafile kımıldamadı bile. JCB sahibi arkadaş bu böyle olmaz gidin bir inşattan altılık demir bulun dedi. Uzuzn aramalardan sonra bulduk geldik.Tahmini iki metre uzunlugunda ki demirde iki sefer koptu ama yine kımıldama yok. Son çare JCB sahibi deneyimli arkadaş ben bunu ardaki bom (kol) ile sağ sola oynatıp yukarı doğru kaldıracagım amaaa arabanın şasesi koparsa veya ayrılırsa karışlmam dedi. Bende ya bu araba ilk bahara kadar burdada kalacak yada kopacak başka çare yok dedim. Denedik ve arabadan çatırtı sesleri gelmeye başladı, bende içimden kopsa bile hurda niyetine yada parça parça satarım diye düşünürken araba çıktı, o sırada JCB'de battı ama o kendini kepçesinin ve arkadaki kolunun sayesinde çıkmayı başardı. Nivanın çıktıgı yer resmen inşaat temeli gibi kazılmış vaziyetteydi. Bizi ana yolu çekti ancak niva gitmiyordu tekerleri hala çamur ve don vaziyetteydi. Bende takviye vitesinin sayesinde yıkamacıya kadar gittik tabiki tahmin edersinizki yıkamacı ben bunu yıkayamam kanallar dolar dedi ve hiç bir yıkamacı yanaşmadı. Garibim nivayı eve götürdük donunun ve çamurunun çözülmesi bir ayı buldu nerde su birikintisi varsa girdim sonra yıkamacı razı oldu ve temizledikten sonra ve geçmeyen bel agrılarımın o akşamki ugraşma sonucu bel fıtığı oldugumu ögrenince mecburen ve aile baskısı yüzünden sattım.

Ama bu jip, off-road çamur hevesim hala geçmedi. İlk fırsatta yine aynı rezilliklere ragmen yine aynı hevesle rezillige devam. Tabi bunun adına insanlar rezillik diyorlar ama bilen bilir tadı başkadır. Bir sefer bulaşınca bir daha vaz geçemiyorsunuz.

Konuyu dagıttıgım için affınıza sıgınıyorum. ::smiley: Herşey gönlünüzce olsun.
 

Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

İŞte gerçek yaşanmış bir hikaye.
SÜPER....
 



Ynt: Tecrübeli Arkadaşların Tavsiyesine İhtiyacım Var

Murat067 ve Barbecue 'nin yazdığı ve tavsiye ettiklerine sonuna kadar katılıyorum en son XJ kasa Cherokee aracım LPG sisteminde ki kısa devre sonucu yanmaya başladığında arabayla giderken hissetmedim bile. Eşimin yardımıyla yangını söndürdük. Yanmış ve elimin içine girer hale gelmiş disturbitörüne rağmen marşa bastığımda yeniden çalışyordu. Niva kullandığım Rusya' da -35 de tek marşla çalıştığına şahidim. Ancak en fazla aks kırılması yaşıyorduk ki o soğuktada gayet normaldı.Her ikiside senin kullandığın =peugeot&c=3592]Peugeot den ucuz servisleri olduğunu biliyorum. Ekleyeceğim tek araç ise 5.2 Grand Cherokee dir. Ailenle birlikte hafif off-road yapıp, kamp aktivitelerine rahatca katılır ve otobanda da rahat edersin.

_MG_6683.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst