Selam,
2.5 TDI dediğiniz Discovery Seri 1'de kullanılan iki ayrı motoru ifade ediyor. Genel ağırlıklı olarak piyasada bulabileceğiniz dizel Discovery'ler 1995 - 1998 yılları arasında 300TDI diye adlandırılan 111HP 265Nm mekanik mazot pompalı makinaya sahiptir. Aracın kendisi de yürüyen aksam olarak Defender ve RRC ile aynıdır. Az sayıda elektronik bulunur, ancak bu elektronik aracın yürüyen aksamında değildir. Araçta standard olarak mekanik merkezi diferansiyel kilidi vardır.
TD5 ise 1999 - 2004 arası Discovery Seri 2'lerde bulunur. bu motor da 2.5lt'dir ve 135HP düz viteslisi 300Nm, otomatiği 320Nm üretir. Elektronik mazot pompalıdır ve motor ECU aracılığı ile yönetilir. Chip tuning ile 180HP güç alınabiliyor. Aracın yürüyeni ve bir çok unsuru elektronik kontrollüdür. Altyapısı farklıdır. Standard olarak TC sunulduğu için merkezi diferansiyel kilidi yoktur.
Arazi için mekanik pompalı dizeller daha uygundur, ama "güç" takdir edilmesi gereken bir olgu. TD5 kuvvetli ve önü açık bir motor.
Kolay gelsin.