TDI mı TD5 mi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TURKUVAZ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,785

TURKUVAZ

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
Merhaba arkadaşlar,

Discovery almayı düşünüyorum ama, 2.5 TDI mı yoksa TD5 mi ? İki motor arasındaki farklar nedir? Yardımlarınızı bekliyorum.Saygılarımla.
 

Etiketler
Ynt: TDI mı TD5 mi ?

Selam,

2.5 TDI dediğiniz Discovery Seri 1'de kullanılan iki ayrı motoru ifade ediyor. Genel ağırlıklı olarak piyasada bulabileceğiniz dizel Discovery'ler 1995 - 1998 yılları arasında 300TDI diye adlandırılan 111HP 265Nm mekanik mazot pompalı makinaya sahiptir. Aracın kendisi de yürüyen aksam olarak Defender ve RRC ile aynıdır. Az sayıda elektronik bulunur, ancak bu elektronik aracın yürüyen aksamında değildir. Araçta standard olarak mekanik merkezi diferansiyel kilidi vardır.

TD5 ise 1999 - 2004 arası Discovery Seri 2'lerde bulunur. bu motor da 2.5lt'dir ve 135HP düz viteslisi 300Nm, otomatiği 320Nm üretir. Elektronik mazot pompalıdır ve motor ECU aracılığı ile yönetilir. Chip tuning ile 180HP güç alınabiliyor. Aracın yürüyeni ve bir çok unsuru elektronik kontrollüdür. Altyapısı farklıdır. Standard olarak TC sunulduğu için merkezi diferansiyel kilidi yoktur.

Arazi için mekanik pompalı dizeller daha uygundur, ama "güç" takdir edilmesi gereken bir olgu. TD5 kuvvetli ve önü açık bir motor.

Kolay gelsin.
 


Ynt: Tdı Mı Td5 Mi ?

edaghan' Alıntı:
Selam,

2.5 TDI dediğiniz Discovery Seri 1'de kullanılan iki ayrı motoru ifade ediyor. Genel ağırlıklı olarak piyasada bulabileceğiniz dizel Discovery'ler 1995 - 1998 yılları arasında 300TDI diye adlandırılan 111HP 265Nm mekanik mazot pompalı makinaya sahiptir. Aracın kendisi de yürüyen aksam olarak Defender ve RRC ile aynıdır. Az sayıda elektronik bulunur, ancak bu elektronik aracın yürüyen aksamında değildir. Araçta standard olarak mekanik merkezi diferansiyel kilidi vardır.

TD5 ise 1999 - 2004 arası Discovery Seri 2'lerde bulunur. bu motor da 2.5lt'dir ve 135HP düz viteslisi 300Nm, otomatiği 320Nm üretir. Elektronik mazot pompalıdır ve motor ECU aracılığı ile yönetilir. Chip tuning ile 180HP güç alınabiliyor. Aracın yürüyeni ve bir çok unsuru elektronik kontrollüdür. Altyapısı farklıdır. Standard olarak TC sunulduğu için merkezi diferansiyel kilidi yoktur.

Arazi için mekanik pompalı dizeller daha uygundur, ama "güç" takdir edilmesi gereken bir olgu. TD5 kuvvetli ve önü açık bir motor.

Kolay gelsin.

Forumda okuduğum en doyurucu bilgilerden biri. Elinize sağlık.
 

Ynt: Tdı Mı Td5 Mi ?

merhaba
birsey alirken alabildiginin en yenisi ve en iyisini almak her zaman daha mantiklidir en azindan benim için ;)
o yüzden TD5 diyorum
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,669
Mesajlar
1,521,898
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
corolla70

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst