EvliyaCelebi2
Söz insanın aynasıdır..
- Mesajlar
- 2,218
- Tepkime Puanı
- 2,198
merhaba.haklısınız arkada emniyet kemeri yok. ruhsatta zaten 3 kişilik çıkıyor. bizim aile 4 kişi ve ön tarafta yolculuk ediyoruz.ama istenirse arkayada emniyet kemeri takılabilinir zannedersem. mutfak ocağı üzerinde aspiratör bulunuyor.ayrıca daykın hava temizleyicisi ve vantilatör var .içerdeği ocağı zaten hiç kullanmadım. dışarıya da gaz çıkışı verdim arka depoda tekli ocak var.genelde orayı kullandım.kışın içerdekini kullanırım diye düşünüyorum..su ısıtıcısı ev tipi değil. almanyadan ithal.zarif ve küçük verimli bir ısıtıcı.otamatik musluğun sıcak kısmı açılınca çalışıyor.
t5 i profosyenel yapanlar bile 2.5 kişilik yapıyor olabilir. Bu bizim profesyonelce yapmadığımızı veya daha iyi yapamayacağımızı göstermez. yatak 162*185 3 kişi yatar ki biz 4 kişi rahat yattık. ayrıca üsste de 120*180 yatak var. Kumlucada korsan koyunda ve korkutelinde kaldık . sıkıntı olmadı. üst camlar açık ve klima çalışır şekilde yattık. kış için vebostomuz var . kışın daha denemedik. bence 5 kişi de yatabilir. kalabilir. ama 5 kişi de yatmak zorunda değilsiniz temizsu ve pis su depolarını kendimiz kromdan yerinde kalıp çıkararak imal ettik. boşaltım küresel vanalı araba altında gizli spiral 1.5 m hortumla sağlanıyor.Bu hortum 70 lik pvc boru içine çok pratik şekilde takılıyor. takıp çıkarmak çok basit ve pratik. foseptiklere veya uygun yerlere boşaltılabilinir. herkesin kullandığı gibi.bu konuda sıkıntım olmadı .
dyson vantilatörü 8 saat boyunca kullandık .56 watt enerji tüketimi var . akü konusunda sıkıntı olmadı. ve zaten antalya ve çevresinde 4 kişi olarak içinde kalıyoruz. bir sıkıntımız yok. içindeki masa ve oturma grubu büyüklüğünü ben 18 m3 lük araçlarda bile görmedim.rahalıkla 4 kişi okey oynar.
yorumunuz için teşekkürler.
kişilik bilgilerin yayını derken neyden bahsettiğinizi anlayamadım.açarsanız sevinirim. teşekkürler.
.
Cevabımın daha evvel söylediğim gibi polemik başlatma hedefi yok. Nazik yazım tarzıyla cevabınız beni cesaretlendirdiğinden, müsaadenizle yazdıklarımı biraz açayım.
Zaten bunlar tesbit şeklinde anlanırsa, yazdıklarım diğer katılımcılar tarafından da belki faydalı bulunabilir ?
* 3 hatta 2 noktalı emniyet kemerleri kanuni zorlamalar bir kenara, metal iskelete gereksinim duyuyor. Bu yüzden koltuklardan evvel montajı gerekmekte.
* Alman TÜV'ü kontrolde ocak havalandırmasında bozulma ihtimaline karşı pasif havalandırmaya öncelik veriyor.
Genel bir doğru olabileceği açısından dikkati çekmek istemiştim.
* Profesyonel yapım kalitesine hele özellikle ilk başlangıçta ulaşabilme açısından sanırım farklı düşünüyoruz.
Fakat bu noktada vurgulamak istediğim aslında başka bir şeydi. Profesyonel üreticiler tabii ki daha fazla kişi sığdırma becerisinden yoksun değiller. Ama bu durumda karavan kültürünün oldukça yol aldığı ülkelerin tüketicilerine böyle karavanları satamıyorlar. Çünkü kavancıların tecrübelerden de gelen beklentileri mesela T5 için, küçük bir aile kapasitesi ile sınırlı.
* Gazlı su ısıtıcınız Truma ya da benzeri değilse karavan kataloglarında bulunmayan bir model olmalı ? İsim ya da resmînin çok kimsenin ilgisini çekeceğini sanıyorum. Özellikle dediğiniz gibi verimliyse.
* 160 litrelik depoyu yollarda dolu halde gezdireceğinizi zaten beklemiyorum. Fakat büyüklüğünün beni şaşırttığını umarım yadırgamazsınız ? Yurtdışında boşaltım yerlerinin sıklıkla depodan bile yüksek konumlandırılması malesef pompa gerektirmekte. Gri su sorun değil ama oraya gaita boşaltılmıyor.
Son cümlenize ise özelden cevap yazacağım.
Selamlar
Son düzenleme: