Yararlı paylaşım. Teşekkürler....
Aşağıdaki dosyada TSE'nin motokaravanlar için inceleme formu bulunmakta.
Bilgilerinize..
Bize teslim edilen belge örnek olarak ektedir.
Aşağıdaki dosyada TSE'nin motokaravanlar için inceleme formu bulunmakta.
Bilgilerinize..
Bir kontrol tabi ki yok. Amaç sadece ilgili harcın yatırılması.Ne Mesut beyin nede Janberk beyin gönderdiği ekli dosyaların içeriğinde; genel araç teknik denetimi haricinde, karavana evrilirken yapılan işlemlerden ne gaz tesisatı,ne su tesisatı ne de elektrik tesisatı montaj ve zorunlu kontrol noktaları detaylandırılmamış.
Mobilya montaj bağlantı güvenlikleri kontrolünü gösteren herhangi bir içerikte göremedim.
Yukarıda saydıklarımı TSE kontrol etmiyormu yoksa ayrı bir formda mı kontrol edilip tasdikleniyor.?
Janberk Bey, TÜV’den aldığınız belgede karavan tadilatı ile ilgili bir bilgi görmedim. TÜV tadilata karıṣmıyor mu veya ayrı bir belgesi mi var?Bir kontrol tabi ki yok. Amaç sadece ilgili harcın yatırılması.
Bu arada aracımızda stepne de mevcut. Bakmadan yok yazmışlar.
Yapım aşamasında güvenlik, ağırlık denge gibi bir çok detay'a dikkat etmiş olsam da bir karavan firmasına hicbir sekilde güvenerek araç yaptırmam. İnşaat sürecimizde de ayni sekilde yaşadığımız deneyim. Yapımında yer almadığınız ev, daire de bu ülkede satın alınmamalı.
Her konuda sadece yönetmeliğe uygunmuş gibi gösterilen detayların saklandığı makyaj, bir şey olmaz dünyası.
Hüseyin Bey ayrı bir belgesi yok. Muayene tadilat muayenesi olduğu halde TUV bir karavan durumu ile ilgili hiçbir sey'e bakmıyor.Janberk bey, TÜV’den aldığınız belgede karavan tadilatı ile ilgili bir bilgi görmedim. TÜV tadilata karıṣmıyor mu veya ayrı bir belgesi mi var?
2007 yılında karavanımın TÜV’de tadilat onayı aṣağıda. Bu belge, Türkiye’deki mühendis projesini, TSE ve TÜV onayını kapsıyor.
Gutachtenzur Erlangen des Betriebserlaubnis/Ruhsat almak iҫin karavana dönüṣüm raporu (bilirkiṣi raporu)
Ekli dosyayı görüntüle 639467
Levent dediğin durum dediğin gibi. Türkiye de tüm kurumlar da aynı. Görevliler sadece kendini düşünüyor başlarını derde sokmadan devletin harcını toplamaya çalışıyorlar .Janberk hocamın TSE belgesindeki 52. madde dikkatimi çekti,
'' Araçdaki elektrik donanımı araç hareket halinde faal olamaz'' diyor.
Aracı motokaravana dönüşüm yapıyorsun ve içindeki en elzem cihaz buzdolabını araç sabitken çalıştırmak gerektiğini söylüyorsun.
Bunu neden böyle yazıyor, bence araçdaki elektrik aksamının kontrolünü yapmak istemiyor yada yapamıyor, kendini kurtarmak içinde bu açıklamayı ekliyor.
Normal muayene sürem geçmişti ama araç da tadilat işlemi olmuşsa TSE süreci sonrası ruhsat belgesi de değişeceğinden mecburi olarak TUV dan Tadilat muayenesi randevusu alınıyor. İlgili evrak dosyaya ekleniyor ve süreç tamamlanıyor. Yukarıda söylediğim gibi karavan olma süreci ile ilgili bir kontrol yapımıyor. En azından benin yaşadığım tecrübe bu şekilde.Janberk Bey,
Bir sorum daha olacak. TÜV‘ e aracın muayene zamanı geldiği iҫin mi gittiniz, tadilat olduğu iҫin mi?
Normal muayene sürem geçmişti ama araç da tadilat işlemi olmuşsa TSE süreci sonrası ruhsat belgesi de değişeceğinden mecburi olarak TUV dan Tadilat muayenesi randevusu alınıyor. İlgili evrak dosyaya ekleniyor ve süreç tamamlanıyor. Yukarıda söylediğim gibi karavan olma süreci ile ilgili bir kontrol yapımıyor. En azından benin yaşadığım tecrübe bu şekilde.
Esas ilginç konu da Tüvtürk , Alman Tüv Süd Grubu'nun ortak şirketi. Tüm sistemi onlar inşa etti. Bu durumda olmasına rağmen Türk tipi çalışmak onlara da karlı geldi anlaşılan.
Benzeri marketlerde de var. Yurtdışında belli saat den sonra hiçbir alışveriş yapılamayan marketlerin Türkiye şubeleri saat 22.00 hatta son müşteri çıkana kadar çalışıyor.