kuzne
Kamp III
veteriner' Alıntı:Konu tekrar açılmışken, bazı gözlemlerimi anlatmak istiyorum,
4 ay kadar önce aracıma asıl amacı yakıt tüketimini ölçmek olan el yapımı bir yol bilgisayarı taktırdım.
Cihazda aracın orjinal ısı sensöründen aldığı motor soğutma sıvısı sıcaklık verisini dijital ekranda gösterme özelliği var.
Ölçümün ne kadar doğru olduğu konusunda kesin iddialı olmayayım ama araçta orjinal 82 derecelik termostat var ve sabahları ilk çalışmadan sonra bir süre yol giderken dijital ekranda 82 ye kadar gelip sonra birden 76 ya düşme olduğundan sistemin doğru ölçüm yaptığı düşüncesindeyim.
Yolculuk sırasında hararet genelde 78 derece civarı seyrediyor.
Şehir içinde özellikle de klima açılırsa 82 yi geçebiliyor.
Uzun yolda dikkatimi çeken bir durum var.
Vites düşürüp gazı kökleyip aracı devirlendirdiğimde ısı beklediğimin aksine bir kaç derece daha yükselmek yerine düşüyor.
Yabancı forumlarda bir tablo bulmuştum, linki şu an hatırlamıyorum ama bizim araçların orjinalinde bulunan pervanenin dönme hızını ayarlayan debriyaj benzeri sistemin motor devriyle orantılı olarak hızlandığını yazıyordu. Bu yazıdan ve benim gözlemlerimden anladığım araç devirlendikçe soğutucu pervane de hızlanarak soğutmayı arttırıyor.
doğrudur uzun yolda arac herzaman ön panelden hava silkilasyonu gördüyunden ve devir artıkca motordan tahrikli oldu icin pervane hızlı döner ve soğutma artar yanlız arazide hava akısı az olacagından devirli kullamada düser ve motor arazide 4 cekerde sürekli sıkıştırıldıgı icin devirsiz ama yuksek hararette calısacagından hararet yapmasa bile haslanır yuksek haraeti ve motorun maruz kaldıgı yuke birde pervane güc harcaması ek olur o yuzden fan daha randımanlı bir soğutma yapar fanın dezavantajı aküden yuksek güc cekmesi akü ve şajdiamosuna yuklenir . ama harareti net bir seviyede tutar.