camouflage' Alıntı:
Abdullah bey yazdığınız satırları okuyunca, Oğuz abiden sonra Suzuki'de bir üstad daha yetişmeye başladığını düşündüm
;D ahh ta boludan kafama taş gelmiş.. ;D
Bunlara dikkat edildiğinde Vitara'da kronik hararet sorunu diye bir sorun olmaz-yoktur.
japoncularda neden o zaman 1.6 jlx motor kapağının her türlüsü bulunuyor ellerinde
cıkması ,yan sanayisi,koresi,vs neden sahipleri kapak catlatıyor..fabrikada azmı sıkılmış civatalarıda yerine oynayıp cıt diye catlıyor..yada carpılıyor taşlama kurtarmıyor..?
v6 dahil tüm vitaralar hararete meyilli motora sahiptir ler..sanki dizel mübarekler.. ;D v6 farkı iyi tarafı kapagı catlatmıyor..kötü tarafı catlatırsa kapagı bulması problem..
10 puanlık uzman sorusu siz parcacı olsanız 40 sene satamayacagınız talebi olmayan malı para baglayıp rafa dizermisiniz..devamlı sorulan parcayıda rafta bulundururmusunuz..?
ben kendim sizler gibi offroadcı degilim..ben uzun menzilli piknikçi gibi bir şeyim.. ;D salaş alabalıkcılarda yatar kalkarım.gezerken dereden tepeden dolaşmayı köyden kasabadan geçmeyi sever ,otobandan gazlamayı pek tutmam..anadoluda cok kişi ile bu konuda geyik muhabbetlerimiz oldu pek çoğu blok ve kapak çatlatmış ..lada niva bundan iyi ile başlayan cok muhabbetlere girdim cıktım..
arkadaşımızın uygulaması doğru ama uğraşı zor bir iş..günümüz araclarında bu teknoloj var. >>vitara 1988 doğum tarihi olan bir arac teknolojiside 1987 modeldir.derim..(askere gitmiş gelmiş bir teknolojiye sahip.)
kranktan alınan her yük tekerlere güç olrak yansır..misal >>elektırikli direksiyon sistemi..neden >>motor hidrolik pompayı sen direksiyonunu döndürsende düz de tutsan o pompayı çevirip güç harcıyor..!
cıvalı fan motor sıçak soguk o hep dönüyor..?
drag yarışları vardır..kalkış yarışları ..o araçlara o anda şarz dinamosunu devreden cıkaran bir sistem takarlar ki krankta güç kaybı olmasın power alter sistemi..
ismi cıvalı fan sistemi bizdekinin..ama içindeki madde civa degil..yag türevi bir madde zamanla özelliği kayboluyor belli bir süre sonrası yenilenmesi gerek derim..peki bozuk olup olmadıgı nasıl anlaşılıyor..belli degil..varmı bir tespit aleti..? ölçmesi..biçmesii.?
bulunduğu yer olarak radyatörün arkası motorun önü hiç birinle teması veya algılayabilecegi müşiri vs si varmı..yok..
asfatta gderken önden gelen rüzgar radyatörden gecip ısınca buna gelipde carparak onunda şişip kavrama yapması mantığı ile calışıyor..
>>arazide 10 km hız 4Lvites ile giderken önden sizin araca rüzgar geleçekmiki o zımbırtı iş yapsın..?
elektirikli fan sisteminde sogutulmuş radyatör alt çıkışına konan müşir derecesine gelince fan motorunu tetikleyip calıştırır..
>>68-82 arası çalşan müşirler radyatörü devamlı 70 derecede bırakır..yükselirse fan çalışıp yine 70 dereceye gelinçeye kadar çalışır sonra susar..uykuya yatar..
burada sistem motora giren soğutulmuş suyun hep aynı derecede sabit tutulmasıdır...
soguk çalışan motorlar fazla yakar..+ verimsiz calışır..
cıvalı sistemde fan durmadıgından cok düşük degerlere kadar inebilme durumları vardır.
arkadaşıma yaşadığım tecrübelerime istinaden 40 A röle x 2adet olsun + yanınada 60A jumbo siğorta ilavesi yaparasan hiç başın agrımaz derim ..+ olarakda içeriden kumanda için bir şiwiç anahtar hoş olur derim..
+ olarakda radyatöre üst taraftan sıçak su gire o raya bir cıvalı hararet saati koyabilirsen ne olup bittiğini görme imkanın olur derim..
>>
birde not düşeyim japonların hepsinde + direk baglıdır..- tetik olarak kullanılır..elektirik tesisatında buna dikkat ediirse baş agrısı olmaz