Suzukilerde Hararet Sorunu ve Çözümleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kuzne Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,778
:smiley:

SAM_1161.JPG
 

Etiketler
Güle güle kullanın, ben de kendi aracımda elektrikli fana geçmeyi düşünüyorum. Aracın kendi fanı direk devirdaimin oradan bağlı motora, öyle olunca yaz kış motorun devrine göre sürekli ve yerine göre gereksiz dönüyor. Ama güzel yanı bozulma ihtimali yok. Elektrikli fanın en güzel tarafı su geçişlerinde fanın motora ve elektrik tesisatına su sıçratmasını önleyebilmek. Benim radyatörümde fan müşürü için yer göremedim siz nereye taktınız acaba..

Selamlar
 

özgür arkadas sizin aracınıza suzukiyse söyle tarif edeyim radyatörün cıkısındaki hortuma bakın 10 15 cm sonra bir metal boru olacak oradanda tekrar plastık boruyla motor gövdesine giriş yapıyor resimde müsürü koydugum yer görünüyor ama o boruya tornada bir delik acılıp mson kaynatılıp teflonla beraber müsür sıkıca takılmalı ve cıkış kabloları kesinlikle direkt baglanmamalı araya 30 luk bir röle takıp fanı öyle devreye alın .

SAM_1155.JPG
 

Çok sağol abi, benim aracım Land Rover Series, benim araçta dediğiniz gibisini yapmak zor olacak ama bakıcam bi şekilde..

En kötü içerden düğme ile kontrolü olur artık
 




Araba İzmir'de ben gidip geliyorum sıklıkla, geri kalanında İstanbuldayım, arabam da İstanbulda olsaydı getirirdim yanınıza, teşekkürler ilginiz için..
Özgür
 



camouflage' Alıntı:
Abdullah bey yazdığınız satırları okuyunca, Oğuz abiden sonra Suzuki'de bir üstad daha yetişmeye başladığını düşündüm ;)

;D ahh ta boludan kafama taş gelmiş.. ;D

Bunlara dikkat edildiğinde Vitara'da kronik hararet sorunu diye bir sorun olmaz-yoktur.

japoncularda neden o zaman 1.6 jlx motor kapağının her türlüsü bulunuyor ellerinde ;) cıkması ,yan sanayisi,koresi,vs neden sahipleri kapak catlatıyor..fabrikada azmı sıkılmış civatalarıda yerine oynayıp cıt diye catlıyor..yada carpılıyor taşlama kurtarmıyor..?
v6 dahil tüm vitaralar hararete meyilli motora sahiptir ler..sanki dizel mübarekler.. ;D v6 farkı iyi tarafı kapagı catlatmıyor..kötü tarafı catlatırsa kapagı bulması problem..
10 puanlık uzman sorusu siz parcacı olsanız 40 sene satamayacagınız talebi olmayan malı para baglayıp rafa dizermisiniz..devamlı sorulan parcayıda rafta bulundururmusunuz..?

ben kendim sizler gibi offroadcı degilim..ben uzun menzilli piknikçi gibi bir şeyim.. ;D salaş alabalıkcılarda yatar kalkarım.gezerken dereden tepeden dolaşmayı köyden kasabadan geçmeyi sever ,otobandan gazlamayı pek tutmam..anadoluda cok kişi ile bu konuda geyik muhabbetlerimiz oldu pek çoğu blok ve kapak çatlatmış ..lada niva bundan iyi ile başlayan cok muhabbetlere girdim cıktım..

arkadaşımızın uygulaması doğru ama uğraşı zor bir iş..günümüz araclarında bu teknoloj var. >>vitara 1988 doğum tarihi olan bir arac teknolojiside 1987 modeldir.derim..(askere gitmiş gelmiş bir teknolojiye sahip.)
kranktan alınan her yük tekerlere güç olrak yansır..misal >>elektırikli direksiyon sistemi..neden >>motor hidrolik pompayı sen direksiyonunu döndürsende düz de tutsan o pompayı çevirip güç harcıyor..!
cıvalı fan motor sıçak soguk o hep dönüyor..?
drag yarışları vardır..kalkış yarışları ..o araçlara o anda şarz dinamosunu devreden cıkaran bir sistem takarlar ki krankta güç kaybı olmasın power alter sistemi..

ismi cıvalı fan sistemi bizdekinin..ama içindeki madde civa degil..yag türevi bir madde zamanla özelliği kayboluyor belli bir süre sonrası yenilenmesi gerek derim..peki bozuk olup olmadıgı nasıl anlaşılıyor..belli degil..varmı bir tespit aleti..? ölçmesi..biçmesii.?
bulunduğu yer olarak radyatörün arkası motorun önü hiç birinle teması veya algılayabilecegi müşiri vs si varmı..yok..
asfatta gderken önden gelen rüzgar radyatörden gecip ısınca buna gelipde carparak onunda şişip kavrama yapması mantığı ile calışıyor..
>>arazide 10 km hız 4Lvites ile giderken önden sizin araca rüzgar geleçekmiki o zımbırtı iş yapsın..?

elektirikli fan sisteminde sogutulmuş radyatör alt çıkışına konan müşir derecesine gelince fan motorunu tetikleyip calıştırır..
>>68-82 arası çalşan müşirler radyatörü devamlı 70 derecede bırakır..yükselirse fan çalışıp yine 70 dereceye gelinçeye kadar çalışır sonra susar..uykuya yatar..
burada sistem motora giren soğutulmuş suyun hep aynı derecede sabit tutulmasıdır... ;)
soguk çalışan motorlar fazla yakar..+ verimsiz calışır..
cıvalı sistemde fan durmadıgından cok düşük degerlere kadar inebilme durumları vardır. ;)

arkadaşıma yaşadığım tecrübelerime istinaden 40 A röle x 2adet olsun + yanınada 60A jumbo siğorta ilavesi yaparasan hiç başın agrımaz derim ..+ olarakda içeriden kumanda için bir şiwiç anahtar hoş olur derim..

+ olarakda radyatöre üst taraftan sıçak su gire o raya bir cıvalı hararet saati koyabilirsen ne olup bittiğini görme imkanın olur derim.. :smiley:

>>birde not düşeyim japonların hepsinde + direk baglıdır..- tetik olarak kullanılır..elektirik tesisatında buna dikkat ediirse baş agrısı olmaz ;)
 

oğuz bey verdiyiniz bilgiler cok güzel ilginize cok teşekkür ederim aracıma fan sistemi adapte ettikten sonra cok rahatladım hatta gözlemlerimde aracın tıtreme ve motorun calısma duzeni dahada iyıleştı ve sıtandar bir ısıda calışıyor yakıtta bile azda olsa tasaruf ve performansıda arttı ben sunu gözlemleyıp kararımı oyle verdim yuksek model vitaralarda fan sistemine gecilmiş demekki daha randımanlı calıstıgını japonlarda farkettıyı ıcın böyle bir sisteme geciş yapılmış sonuc olarak ben gayet memnunum TAVSİYELERİNİZİDE EN KISA ZAMANDA CIVALI BİR TEMAL ÖLCER VE RÖLEYIDE İKİLİYICEM COK TESEKKÜRLER TEKRAR
 



oguz1134' Alıntı:
Bunlara dikkat edildiğinde Vitara'da kronik hararet sorunu diye bir sorun olmaz-yoktur.

japoncularda neden o zaman 1.6 jlx motor kapağının her türlüsü bulunuyor ellerinde ;) cıkması ,yan sanayisi,koresi,vs neden sahipleri kapak catlatıyor..fabrikada azmı sıkılmış civatalarıda yerine oynayıp cıt diye catlıyor..yada carpılıyor taşlama kurtarmıyor..?
Sözlerimi geri aldım, cehaletimi aff buyrun bağışlayın. Ben ettim siz etmeyin. Demek ki bana kazara civataları iyi sıkılmış bir araç denk gelmiş 150 bin km dir sorun çıkarmadı.
 

Sözlerimi geri aldım, cehaletimi aff buyrun bağışlayın. Ben ettim siz etmeyin. :eek: ???

işi bu yöne cekip hır cıkarmak gibi amacım olmadı ben accık kaba oldum sanki.. ;) pardon derim+hatta .! özür. :smiley:

forum dışında canlı gözle cok sorunlu vitara gördüm demek istedim.,japon olanları daha iyi ,saglam,vs diye biliriz..ama en ihtiyarı onlar yaşça en sorunlu olanlarda ihtiyar olanları diyebilirim..kısaca + hır cıkarmadan.. ;) :smiley:
 

Suzuki değil ama bir tecrübe de ben paylaşmak isterim.

240 d mercedes motorlu Gaz69 umuzda hararate problemi vardı. K.Maraş yazları oldukça sıcaktır ve inişli çıkışlı yerler vardır. 4 kanatlı bir mercedes motordan tahrikli fan vardı. İlave olarak radyatörün önüne elle kumandalı elektirkli bir fan taktık. Sanırım br opel fanı idi. Araç daha çok hararet yapmaya başladı. Araştırdık bir türlü çözüm bulamadık ve elektrikli fanı tekrar söktük ve 6 kanatlı bir fan bulunca sorun çözüldü. Ama o da hem çok ses yapıyor hem çok fazla güç harcıyor.

Aradan yıllar geçti sebebini halen düşünüyorum. Aklıma 2 ihtimal geliyor
1. Bizim o çok sanatkar ustalarımız fan dönüş yönünü değiştirmemiş olabilir. Çünkü muhtemelen kullandığımız fan orjinalinde radyatörün arkasına bağlanan bir fandı ve orada havayı emiş yönünde çalışıyordu. Biz onu öne takınca itiş yönünde çalışması gerekirdi, şayet bunu yapmadılarsa vektörel olarak radyatöre gelen havanın hızını geri itmiş olacak ve radyatöre aksine normalden az hava gelecek.

2. Fan radyatörün önüne konulduğu için bağlatılar filan havaya engel olup hızını yavaşlatmış olabilir

diye düşünüyorum. Benzer tecrübesi ve görüşleri olanlar paylaşabilirse sebebini bulmaya çalışalım.
 

öncelikle merhaba osman bey ilginize tesekkür ederim ilk tahmininiz kesinlikle dogru fanların amaclarına göre ayrodinamik kanatlara sahiptir itiş ve cekiş yönüne göre deyisir ne yazıkkı bilincsiz usata demiyeliim cünki ustalık profesyönellik demektir diyer adı bu insanlar iş güzarlardır tespit yapmayı bilmez ve tamir edicem diye dahada cok bozarlar lütfen kacınalım bu ısgüzar takımından sok deyerli bir abimizin de basına geleni yazmak ısterim aracı toyota marka bu araca birkac ay önce bostancı sanayısınde hararetten dolayı motor actırdı ve istenilen her parcayı temin etti aracı topladılar ve abimiz memleketıne TATİLE GİTTI birkac ay sonra döndüyünde fatih kardesim motorda bir ses var ??? bu meşur ustaya gösterdim piston eteklerinden yapıyor abi demiş böyle bir teknik tabire :D sadece gülüyorum abicim bir getir bende dinlim şu sesi dediyımde hemen alıp geldi ve aracın basına gıttıyımde hemen hemen anladım kı kam ve krank mili arasındaki zincir aksam yani triger kayışı yerine zincirli bir arac aracı böyle kullanmamasını koparsa dahada cok zararı olacagını hemen parcayı alıp taktırmasını söyledim tamam hemen arastırıp bulayım dedi ve aracına binip evine dönmek ıcın ayrıldı 10 dk sonra bir telefon fatih kardesim arac iptal yolda kaldım dedi :( ve yanına gıttıyımde malesef zincir koparmıs ve daha buyuk masraf cıkarmıs bu aracları cok ıyı biley yer arastırıp aracı benim araclacekerek bir kurtarıcıya yukleyıp ankaraya erbabına gönderildi ve arac acıldıgında bu usta nüfettesi acı ılk söken usta bloktaki catlagı görüyor ve su kanalını kaynakla kapatıyor bu bırıncı hata sökülen zincir yenisiyle deyısmesi gerekirken eskiyi takıyor buda ikinci hata abimiz bostancıdaki işe 3500 ankarayada 4500 tl ödemek zoruda kalıyor işte bu usta diye kendini ortaya atan işgüzar tıpleri dikkatli secin derim
 




kuzne' Alıntı:
Abdullah bey sizin gibi tıtız bakamıyoruz birde bu aracların fan sistemi aracın motorundan aldıgı tahrikle calısıyor buda bir cıvalı mekanizma sistemine baglı cıva da diyemeyız bir ceşit yagsı madde sayesinde fan devri ısı yukselince artıyor bu sistem zamanla radımanlı calısmıyo. ve pervane kanatları yetersiz bu nedenle hararet yuksek calısıyor ve sıkısıncada hararet tavan yapıyor ama en kötüsüde hararet göstergesine hıc guvenilmiyor bu nedenden dolayı cogu arac harrarete magruz kalıyor sizin aracınızda elektrıklı fan sistemi varsa bu sorunla o yuzden karsılaşmamış olabilirsiniz.
Konu tekrar açılmışken, bazı gözlemlerimi anlatmak istiyorum,
4 ay kadar önce aracıma asıl amacı yakıt tüketimini ölçmek olan el yapımı bir yol bilgisayarı taktırdım.
Cihazda aracın orjinal ısı sensöründen aldığı motor soğutma sıvısı sıcaklık verisini dijital ekranda gösterme özelliği var.
Ölçümün ne kadar doğru olduğu konusunda kesin iddialı olmayayım ama araçta orjinal 82 derecelik termostat var ve sabahları ilk çalışmadan sonra bir süre yol giderken dijital ekranda 82 ye kadar gelip sonra birden 76 ya düşme olduğundan sistemin doğru ölçüm yaptığı düşüncesindeyim.
Yolculuk sırasında hararet genelde 78 derece civarı seyrediyor.
Şehir içinde özellikle de klima açılırsa 82 yi geçebiliyor.
Uzun yolda dikkatimi çeken bir durum var.
Vites düşürüp gazı kökleyip aracı devirlendirdiğimde ısı beklediğimin aksine bir kaç derece daha yükselmek yerine düşüyor.
Yabancı forumlarda bir tablo bulmuştum, linki şu an hatırlamıyorum ama bizim araçların orjinalinde bulunan pervanenin dönme hızını ayarlayan debriyaj benzeri sistemin motor devriyle orantılı olarak hızlandığını yazıyordu. Bu yazıdan ve benim gözlemlerimden anladığım araç devirlendikçe soğutucu pervane de hızlanarak soğutmayı arttırıyor.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,779
Mesajlar
1,523,711
Kayıtlı Üye Sayımız
166,596
Kaydolan Son Üyemiz
Baybarss

SON KONULAR



Geri
Üst