Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında
mahmutunver' Alıntı:
Abdullah Bey nazar değmesin..
Bence siz az yakmamışsınız; HİÇ yakmışsınız
Bu ne güzel değer böyle..!
Bizimkisi kıskanmak değil, imrenmek.. Maşaallah..
Artık şart oldu.. kullanım tarzınızı ayrıntılı açıklamak.. ilk çalıştırmadan başlayarak.. kaçıncı dakikada hareket ettirdiğinizden tutun, hangi devirlerde seyrettiğinize kadar.. büyüsel.. metafiziksel bir şeyler yoksa..
merakla bekliyor olacağız..
Kullanım tarzı tamamen ekonomiye yönelik.
Aslında eski uzun mesajmda tarif ettiğim gibi.
Araç benzinli 1.6 düz vites.
Yükseltme kiti ve 235-75-15 Lassa Competus AT lastik, Ön arka koruma demirleri ve çeki topuzu var. Bagajımda da yaklaşık 50 kg sabit yüküm var. Araçta yolcu yok.
Motor Yağı Castrol 10 W-40.
Antifriz Castrol SF kırmızı.
Diferansiyel-şanzıman yağları Castrol 75 W-90.
Bujiler orjinal ölçüde NGK değişeli 40 bin km oldu.
Buji kablosu alalı 160 bin km oldu değişmedi, önceden değişmişmiydi bilmiyorum.
Hava filtresi yan sanayi değişeli 10 bin km oldu.
Benzin filtresi yan sanayi değişeli 40 bin km oldu.
Benzin pompası 3 bin km önce değişti.
Baskı balata seti 10 bin km önce değişti.
Gaz kelebeği 10 bin km önce temizlendi.
Katalizör iptal edildi.
Sürüş aslında 3 yolculuk.
1. Yolculuk benzinlikten eve 3.5 km, 0,5 km'si düz kalan 3 km hafif iniş, 2 tane kırmızı ışık var, ilk hareket esnasında motor sıcak, hareket için bekleme yok. İlk 500 mt'de biraz gazladıktan sonra kalan yolu zaten gaza belli belirsiz dokunup gittim.
2. Yolculuk evden - köye. 410 metre rakımdan 1150 metreye tırmanış 25 km. Bunun 1.5 km'si şehir içi 1.5 km'si köy içi yol, kalan 22 km şehirlerarası yol. Yolun 5 km'si düz, kalanı rampa. 2 kırmızı ışık var. Asıl yakıtın yakıldığı güzergah burası. Hareket esnasında motor 4 saat soğumuş, ama hava sıcaklığı 19 derece civarı olduğundan ilk çalışmada yüksek devirden rolantiye düşüşe geçene kadar bekleme süresi 1 dk. (bu sürede yürümedim, bence JLX te en hızlı ısınma dolayısıyla en az yakıt için rolanti normale düşene kadar hareket etmemek en iyisi) Bu yolda düz kısımlarda 5. vites 2000 devir- 80 km civarı hız, rampalarda genelde 4. vites -2500 devir -65-70 hız, rampanın dikleştiği kısımlarda 3. vites 2700-3000 devir- 50-60 arası hızla kullandım.
3. yolculuk da bu yolun dönüşü, ilk başlangıçta doldurduğum pompaya kadar olan kısmı. 21,9 km. 1.5 km'si köy içi, 1 km'si şehir içi kalan 19.4 km si şehirlerarası yol. 5 km si düz 0.5 km kadar rampa, kalan yol iniş aşağı. 2 tane kırmızı ışık var. Motor sıcak, ilk hareket için bekleme yok. Dönüşte de düzlerde ve rampalarda yukarıda yazdığım hız ve devirlerde(zaten rampa yok sayılır), inişte ise; dik inişlerde daha doğrusu 5. vitesteyken devir saati de 1800 ün altına düşmezse ve araç yavaşlamayıp hızını koruyabiliyorsa 5. viteste gaza dokunmadan indim (çünkü motor sıcak devir de 1800 civarı olursa 5. vites gaza dokunmadan inmek en ekonomik) Eğer devir düşme ve araç yavaşlama eğilimine girecek kadar meyil az olursa boşa attım.
Yol boyu çakmaklığa takılı GPS cihazı ve su ısıtıcısı vardı, ve gidişte hafif yağmur olduğundan fasılalı silecek çalıştı, bunların dışında elektrik çeken bir donanım (klima, far vs.) kullanılmadı. Kalorifer düğmesi soğuk konumdaydı(hava soğuk değilse kaloriferi özellikle ilk çalışmada ısınırken ve iniş aşağı gaza dokunmadan giderken soğukta tutmak motorun hızlı ısınmasına veya sıcak motorun sıcaklığını korumasına yardımcı olur dolayısıyla yakıtı azaltır)
Test boyu max. hız: 100
Toplam sürüş süresi : 55 dk 20 sn
Çalışır vaziyette hareketsiz rolanti bekleme süresi :5 dk
Ortalama hız: 49
Hareketli hız: 55
Ölçümler hem aracın lastik ebadları orjinal olmadığından hem de zaten orjinal km sayacı doğru göstermediğinden Garmın Nuvi 1410 GPS cihazıyla yapılmıştır.
Fakat şunu belirteyim sürüş stili aynı olmakla beraber yukarıda ayrıntısını saydığımdan daha düzgün yol koşullarında bundan 15-20 gün önce hava sıcaklığı 0 - 5 derece arası iken 7.3 lt/100 km'nin altına düşüremiyordum. Burdan anladığım soğuk hava koşulları en az %20-25 tüketimi artırıyor.