Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan elzmrt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,908

elzmrt

Murat ÖZDOĞMUŞ ANKARA
Mesajlar
15
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar bende 2001 model jlx vitara var yaklaşık bir yıldır kullanıyorum aldıgımda araç standart olarak bir bayan tarafından kullanılıyordu ben aracı aldığımda km de 350 kr yakmaktaydı bana cok fazla geldi daha sonra cok kez lpg ayarına götürdüm ama hiçbir olumlu sonuç alamadım araçta şimdi 3inç yükseltme 235x75x15 lastik var şimdide km de uzunyol 400 kr yakıyor araçta landıronza lpg var ben artık yakıt sorununu cözemediğim için aracı satmayı düşünüyorum yakıt sorununu cözmem için bana yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Benim araç 2000 md, 1.6 JLX Benzinli, Yükseltme Kiti ve 235-75-15 AT sınıf lastik var. Başka bir modifiye yok.
Bu araçlarda yakıt tüketim verisi orjinal 195-80-15 lastikleri ile şehir dışı 6.5 lt/100 km'dir.
Benim araç şu an mevcut lastik ve yükseltme ile, sakin sürmek şartıyla GPS navigasyon cihazının ölçtüğü km'ye göre yapılan hesapta şehir dışı 7 lt/100 km tüketiyor.
(Aracın kendi km-hız sayacı orjinal ebad lastikleri ile GPS navigasyon cihazına kıyasla hem gidilen km'yi hem de hızı %7 daha fazla gösteriyor. Benim aracın tüketimini fabrika verisi ile kıyaslamak için orjinal ebad lastikte olduğu gibi gidilen km'yi %7 fazla kabul edersek tüketim 6.54 lt/ 100 km oluyor.)
Öncelikle sizin tüketiminizi lt /100 km cinsinden bilmemiz lazım. Tahmini olarak 40 krş/km yaktıınıza göre 15.3 lt/100 km gibi bir tüketiminiz var, görünüyor fakat siz büyük ihtimalle yakıt hesabı yaparken gidilen km'yi aracın sayacına göre hesaplıyorsunuz 235-75 -15 lastikle aracın sayacı orjinal lastikle gidilenden %10 eksik gösterir , bunu dikkate alırsak şu an tüketiminiz 14 lt/100 km olur, bu değeri de GPS cihazları ile ölçülebilen gerçek doğru km'ye çevirirsek gerçek tüketim 14,6 lt /100 km olur.
Tabi bu sırada aracın benzinde ilk çalıştıktan sonra LPG ye geçene kadar yerinden hiç oynatılmadığını varsayıyoruz.
Eğer araç benzinden LPG ye geçene kadar beklemeyip yürüyorsanız yakıt tüketimi hesabı yaparken harcanan LPG yi ölçü alıp ama yolun bir kısmı benzinle gidiliyorsa aslında gerçekte gidilen km daha az, lt bazında LPG tüketimi daha fazla olur.
İşin bu kısmı çok karmaşık.
LPG'li bir araçta, lt bazında tüketimin benzine kıyasla %20 artması normaldir.
Yani benzinli olarak şehir dışı 7 lt/100 km tüketmesi gereken aracın LPG de 8.4 lt/100 km tüketimi olur.
Hızlı ve agresif sürüşle tüketim %20-30 civarı daha artar, 10.5-11 lt/100 km'ye çıkar.
Lastikleriniz MT ise markaya göre değişmekle birlikte özellikle Federal MT de %10 daha artıp 12 lt/100 km'ye çıkabilir.
Ama her halukarda en az 2-2.5 lt/100 km fazla tüketiminiz var gibi.
Ancak aracınızın tüketimi kesin olarak ne kadar bunu bilebilmenin en sağlıklı yolu, araçtaki LPG yi tamamen bitirin, benzinle pompaya kadar gidip depoyu fullemeden mesela 10 TL lpg alın, aracı çalıştırıp benzinden LPG ye geçene kadar bekleyip öyle yürüyün ve bu LPG yi bitirip 100 km 'de kaç lt LPG tükettiğini yukarıda saydığım faktörleri dikkate alarak hesaplayın. Çünkü LPG depoları boşken pompaya yanaşsa bile her fullemede farklı miktarlar alıyor ve tüketim hesabı bu şekilde doğru olmuyor.
Sakin sürüşle tüketim fazla ise; bu fazla tüketim araçtan veya LPG sisteminden kaynaklı olabilir.
Öncelikle araç benzinli halinde minimum yakıtı tüketecek şekle getirilip sonra gerekirse LPG sisteminde sorun aranmalıdır.
ARAÇ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Buji ve buji kablolarını kontrol ettiriniz.
Genelde titreme, silkeleme tarzı belirtileri olur. Sorun varsa ateşleme düzgün olmayacağından yakıt tüketimini artırır.
2-Hava filtresini kontrol ettirin, kirli ise yakıt tüketimini artırır.
3- Kaliteli bilindik marka yakıt kullanın.
4- Termostat tam arızalı olmasa bile dört dörtlük çalışmıyorsa araç geç ısınıp kolay soğuyacağından yakıt tüketimini arttırır. En iyisi orjinali ile değiştirin.
5- Kalitesiz, yetersiz oranda antifriz, saf su yerine çeşme suyu kullanılması tıkalı- kirli radyatör, kalorifer peteği ve hortumlar ısı transferini zorlaştıracağından aracın ısınma-soğuma durumunu etkileyerek yakıt tüketimini arttırır.
6- Kalın motor yağı kullanımı özellikle motor soğukken iç sürtünmeyi arttıracağından yakıt tüketimini arttırır. 20W-50 yağ kullanıyorsanız, 10W-40 hatta motor yağ eksiltmiyorsa 5W-50 kullanın, yakıt tüketimi düşer.
7-Diferansiyel ve şanzıman yağlarının kalın olması aynen motordaki gibi soğukta iç sürtünme fazla olacağından yakıt tüketimini arttırır. Orjinal yağ 75W-90 dır, fakat genelde ucuz olduğundan 80W-90 kullanılır. Değiştirip 75W-90 kullanın.
8- Aracın soğutmasını yapan pervanenin termiğinin bozulup düz bağlanması; pervanenin motor soğukken yavaş dönmesi gerekirken sürekli hızlı devirde dönmesinden dolayı aracın ısınmasını zorlaştırır. Dolayısıyla yakıt tüketimini arttırır. Araç soğukken pervanenin dönme hızı elle durulabilecek kadar olmalıdır.Bu konuda daha ileri seviye çözüm radyatörün önüne 1/3-1/2 kadarını kapatacak kadar karton koymak ya da pervaneyi iptal edip elektrikli fana çevirmektir.
9-Araçta akünün zayıf olması, ya da olması gerekenden daha yüksek amperli olması, orjinal ampullerin daha güçlüleriyle değiştirilmiş olması, ekstra elektrik çeken ses sistemi, sis farları, vinç vs... her şey şarz dinamosuna olması gerekenden fazla yük bindirip yakıt tüketimini artırır.
10- MT veya Kış lastikleri marka, desen, hammadddeye göre %10'a kadar yakıt tüketimini artırır.
11- Ateşleme-avans-subap ayarlarının düzgün olmaması yakıt tüketimini artırır.
12- Yıpranmış debriyaj balatası aracın çekişini düşürüp yakıt tüketimini arttırır.
13- Normalde 3 bar basınçla çalışması gereken benzin pompası tamamen bozulmayıp aracın çalışması için gereken minimum basınç olan 2 bar civarına düşmüşse sürücüye araç gitmiyor hissi verip gaza daha fazla basmasına sebep olarak dolaylı şekilde yakıt tüketimini arttırabilir.
14- Oksijen sensörü, hava debimetre, MAF-MAP- TPS-IAT sensörleri gibi ECU nun yakıt püskürtmede ölçü aldığı parametreleri etkileyen elektronik arızalar, yakıt tüketimini artırır. Bu tip sorunlarda genelde arıza ışığı yanmakla beraber nadiren de olsa arıza olduğu halde ışığı yakmayabilir. Aracı OBD cihazına bağlatarak ya da kendiniz kaput içinde sağ farın gerisindeki fişe bir kabloyla kısa devre vererek- arıza lambasının yanıp sönmesini sayıp varsa hata kodunu okutunuz. Bir sorun yoksa kod 12 okunacaktır.
15- Kirlenmiş gaz kelebeği /boğaz kelebeği yakıt tüketimini arttırır. Mümkünse manifoldla birlikte temizletin.
16- Tıkalı benzin filtresi de yakıt tüketimini arttırır.
17- Tıkalı katalizör de yakıt tüketimini artırır. İptal ettirmeniz faydalı olabilir.
18- Port bagaj, karter koruma, demir tamponlar gibi aero dinamik yapıyı bozan ve ağırlık yapan her şey yakıt tüketimini arttırır.
19- İçine toz, balata tozları birikmiş frenler yağışlı havalarda veya su geçişlerinde içine su alırsa tozlar çamura dönüşüp her fren basmada yapışmaya sebep olur, freni bırakıp gaza bastığınızda bu yapışma ayrılana kadar kısa süreli de olsa zorlanma ile yakıt tüketimini arttırabilir. Kampanaları söküp içlerini temizletip gerekirse tornalatın.
LPG SİSTEMİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Montajda bazı inceliklere dikkat edilmemesi
, su bağlantılarının yanlış yerden alınması vs... yakıt tüketimini etkileyebilir. İyi bir ustaya göz attırın.
2-LPG kalibrasyonunun araç rolantide çalışırken standart bir proğram yükleme ile yapılması yüksek tüketime sebep olabilir. Aracın kalibrasyonunu laptopu bağlayıp hem rolantide hem de yolda değişik devir ve hızlarda yaptırın.
3-LPG nin iki filtresi oluyor, birisi 10 bin diğeri 40 bin civarı değişiyor, bunların kirlenmesi yakıt tüketimini arttırabilir.
SÜRÜŞ STİLİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Aracı ilk çalıştırdığınızda rolanti en azından normal seviye olan 850 devire düşene kadar yürütmeyin.
Çünkü JLX, soğutma sistemi pervaneli olduğundan hareket halinde sanılanın aksine geç ısınır ve ısınana kadar rolantide beklerken boşa yaktığınızdan fazlasını yakar.
2-Mümkün olan en çabuk şekilde, mümkün olan en üst vitese çıkıp aracın titremeden gidebildiği en alt devirde sürün.
3- Ayağınızı gazda sabit tutmaya çalışın, hızı korumaya çalışmayın. Mesela tatlı bir rampa geldi, araç biraz yavaşlayarak da olsa o viteste rampayı tamamlayabilecekse gazı yükseltmeden sabit çıkın. Aynı şekilde acil bir durum yoksa hızlanırkende aniden köklemeden ağırca hızlanın.
4-Çok dik rampalarda 3500, orta dikliklerde 2800-3000, düzde 2200, hafif inişlerde 1900-2000 devir civarı gitmek en az yakıtı sağlar.
5-Hız olarak yolun durumuna göre 70-90 arası en az yakıtı sağlar.
6- Şehir içinde trafiğin ilerisine bakarak yavaşlamak gerektiğinde duruma göre ilk planda ayağı gazdan çekip yüksek viteste ilerlemek, olmazsa boşa almak son çare freni kullanmak en az yakıtı sağlar.
6- İnişlerde araç 1800 devire yakın gidebiliyorsa 5. viteste gaza basmadan inmek, araç gaza basılmayınca sürekli yavaşlama veya 1800 devir altına düşme eğilimindeyse motor da sıcaksa boşa almak en az tüketimi sağlar.
7- Soğuk motorda manevra tüketimi artıracağından araç uzun süreli park edileceğinde çıkarken manevrasız çıkabilecek şekilde park etmek en az tüketimi sağlar.
8-Klima, güçlü ses sistemleri, gereksiz far yakmak dahi yakıt tüketimini arttırır.
9-Motor ısınırken suyun bir kısmının kalorifer peteğine gitmesi motorun ısınmasını geciktirir. Dolayısıyla yakıt tüketimi artar. Mümkünse araç çalıştığında hararet en üst seviyeye gelene kadar kalorifer düğmesini soğuk olan mavi bölümde tutun. Fan üfleme kademesini mümkün olan en az rakamda tutun.
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

abdullah bey ağzınıza sağlık öncelikle bu bilgileri bizlerle paylaştığınız için cok teşekkür ederim dediklerinizde sonderece haklısınız benim sorunum sizden aldığım bilgiler doğrultusunda lpg den ziyade benzindeki yakış proplemi bunun içinde en yakın zamanda benzin deposunu doldurum berilli bir km yolu gidip aynı yoldan geri gelip aynı pompadan tekrar depoyu doldurarak benzindeki yakıttını hesaplamak dediğiniz gibi önce benzindeki yakıt tüketimini bi öğreneyim öğrendikden sonra sizlerle paylaşacağım verdiğiniz bilgiler için size teşekkür eder işlerinizde başarılar dilerim
 


Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Benim araç 2000 md, 1.6 JLX Benzinli, Yükseltme Kiti ve 235-75-15 AT sınıf lastik var. Başka bir modifiye yok.
Bu araçlarda yakıt tüketim verisi orjinal 195-80-15 lastikleri ile şehir dışı 6.5 lt/100 km'dir.
Benim araç şu an mevcut lastik ve yükseltme ile, sakin sürmek şartıyla GPS navigasyon cihazının ölçtüğü km'ye göre yapılan hesapta şehir dışı 7 lt/100 km tüketiyor.
(Aracın kendi km-hız sayacı orjinal ebad lastikleri ile GPS navigasyon cihazına kıyasla hem gidilen km'yi hem de hızı %7 daha fazla gösteriyor. Benim aracın tüketimini fabrika verisi ile kıyaslamak için orjinal ebad lastikte olduğu gibi gidilen km'yi %7 fazla kabul edersek tüketim 6.54 lt/ 100 km oluyor.)
Öncelikle sizin tüketiminizi lt /100 km cinsinden bilmemiz lazım. Tahmini olarak 40 krş/km yaktıınıza göre 15.3 lt/100 km gibi bir tüketiminiz var, görünüyor fakat siz büyük ihtimalle yakıt hesabı yaparken gidilen km'yi aracın sayacına göre hesaplıyorsunuz 235-75 -15 lastikle aracın sayacı orjinal lastikle gidilenden %10 eksik gösterir , bunu dikkate alırsak şu an tüketiminiz 14 lt/100 km olur, bu değeri de GPS cihazları ile ölçülebilen gerçek doğru km'ye çevirirsek gerçek tüketim 14,6 lt /100 km olur.
Tabi bu sırada aracın benzinde ilk çalıştıktan sonra LPG ye geçene kadar yerinden hiç oynatılmadığını varsayıyoruz.
Eğer araç benzinden LPG ye geçene kadar beklemeyip yürüyorsanız yakıt tüketimi hesabı yaparken harcanan LPG yi ölçü alıp ama yolun bir kısmı benzinle gidiliyorsa aslında gerçekte gidilen km daha az, lt bazında LPG tüketimi daha fazla olur.
İşin bu kısmı çok karmaşık.
LPG'li bir araçta, lt bazında tüketimin benzine kıyasla %20 artması normaldir.
Yani benzinli olarak şehir dışı 7 lt/100 km tüketmesi gereken aracın LPG de 8.4 lt/100 km tüketimi olur.
Hızlı ve agresif sürüşle tüketim %20-30 civarı daha artar, 10.5-11 lt/100 km'ye çıkar.
Lastikleriniz MT ise markaya göre değişmekle birlikte özellikle Federal MT de %10 daha artıp 12 lt/100 km'ye çıkabilir.
Ama her halukarda en az 2-2.5 lt/100 km fazla tüketiminiz var gibi.
Ancak aracınızın tüketimi kesin olarak ne kadar bunu bilebilmenin en sağlıklı yolu, araçtaki LPG yi tamamen bitirin, benzinle pompaya kadar gidip depoyu fullemeden mesela 10 TL lpg alın, aracı çalıştırıp benzinden LPG ye geçene kadar bekleyip öyle yürüyün ve bu LPG yi bitirip 100 km 'de kaç lt LPG tükettiğini yukarıda saydığım faktörleri dikkate alarak hesaplayın. Çünkü LPG depoları boşken pompaya yanaşsa bile her fullemede farklı miktarlar alıyor ve tüketim hesabı bu şekilde doğru olmuyor.
Sakin sürüşle tüketim fazla ise; bu fazla tüketim araçtan veya LPG sisteminden kaynaklı olabilir.
Öncelikle araç benzinli halinde minimum yakıtı tüketecek şekle getirilip sonra gerekirse LPG sisteminde sorun aranmalıdır.
ARAÇ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Buji ve buji kablolarını kontrol ettiriniz.
Genelde titreme, silkeleme tarzı belirtileri olur. Sorun varsa ateşleme düzgün olmayacağından yakıt tüketimini artırır.
2-Hava filtresini kontrol ettirin, kirli ise yakıt tüketimini artırır.
3- Kaliteli bilindik marka yakıt kullanın.
4- Termostat tam arızalı olmasa bile dört dörtlük çalışmıyorsa araç geç ısınıp kolay soğuyacağından yakıt tüketimini arttırır. En iyisi orjinali ile değiştirin.
5- Kalitesiz, yetersiz oranda antifriz, saf su yerine çeşme suyu kullanılması tıkalı- kirli radyatör, kalorifer peteği ve hortumlar ısı transferini zorlaştıracağından aracın ısınma-soğuma durumunu etkileyerek yakıt tüketimini arttırır.
6- Kalın motor yağı kullanımı özellikle motor soğukken iç sürtünmeyi arttıracağından yakıt tüketimini arttırır. 20W-50 yağ kullanıyorsanız, 10W-40 hatta motor yağ eksiltmiyorsa 5W-50 kullanın, yakıt tüketimi düşer.
7-Diferansiyel ve şanzıman yağlarının kalın olması aynen motordaki gibi soğukta iç sürtünme fazla olacağından yakıt tüketimini arttırır. Orjinal yağ 75W-90 dır, fakat genelde ucuz olduğundan 80W-90 kullanılır. Değiştirip 75W-90 kullanın.
8- Aracın soğutmasını yapan pervanenin termiğinin bozulup düz bağlanması; pervanenin motor soğukken yavaş dönmesi gerekirken sürekli hızlı devirde dönmesinden dolayı aracın ısınmasını zorlaştırır. Dolayısıyla yakıt tüketimini arttırır. Araç soğukken pervanenin dönme hızı elle durulabilecek kadar olmalıdır.Bu konuda daha ileri seviye çözüm radyatörün önüne 1/3-1/2 kadarını kapatacak kadar karton koymak ya da pervaneyi iptal edip elektrikli fana çevirmektir.
9-Araçta akünün zayıf olması, ya da olması gerekenden daha yüksek amperli olması, orjinal ampullerin daha güçlüleriyle değiştirilmiş olması, ekstra elektrik çeken ses sistemi, sis farları, vinç vs... her şey şarz dinamosuna olması gerekenden fazla yük bindirip yakıt tüketimini artırır.
10- MT veya Kış lastikleri marka, desen, hammadddeye göre %10'a kadar yakıt tüketimini artırır.
11- Ateşleme-avans-subap ayarlarının düzgün olmaması yakıt tüketimini artırır.
12- Yıpranmış debriyaj balatası aracın çekişini düşürüp yakıt tüketimini arttırır.
13- Normalde 3 bar basınçla çalışması gereken benzin pompası tamamen bozulmayıp aracın çalışması için gereken minimum basınç olan 2 bar civarına düşmüşse sürücüye araç gitmiyor hissi verip gaza daha fazla basmasına sebep olarak dolaylı şekilde yakıt tüketimini arttırabilir.
14- Oksijen sensörü, hava debimetre, MAF-MAP- TPS-IAT sensörleri gibi ECU nun yakıt püskürtmede ölçü aldığı parametreleri etkileyen elektronik arızalar, yakıt tüketimini artırır. Bu tip sorunlarda genelde arıza ışığı yanmakla beraber nadiren de olsa arıza olduğu halde ışığı yakmayabilir. Aracı OBD cihazına bağlatarak ya da kendiniz kaput içinde sağ farın gerisindeki fişe bir kabloyla kısa devre vererek- arıza lambasının yanıp sönmesini sayıp varsa hata kodunu okutunuz. Bir sorun yoksa kod 12 okunacaktır.
15- Kirlenmiş gaz kelebeği /boğaz kelebeği yakıt tüketimini arttırır. Mümkünse manifoldla birlikte temizletin.
16- Tıkalı benzin filtresi de yakıt tüketimini arttırır.
17- Tıkalı katalizör de yakıt tüketimini artırır. İptal ettirmeniz faydalı olabilir.
18- Port bagaj, karter koruma, demir tamponlar gibi aero dinamik yapıyı bozan ve ağırlık yapan her şey yakıt tüketimini arttırır.
19- İçine toz, balata tozları birikmiş frenler yağışlı havalarda veya su geçişlerinde içine su alırsa tozlar çamura dönüşüp her fren basmada yapışmaya sebep olur, freni bırakıp gaza bastığınızda bu yapışma ayrılana kadar kısa süreli de olsa zorlanma ile yakıt tüketimini arttırabilir. Kampanaları söküp içlerini temizletip gerekirse tornalatın.
20-Distributör ve kapağı kontrol edilmeli.
21- Enjektörler test edilip gerekiyorsa ultrasonik cihazla temizlenmeli veya değiştirilmeli.
LPG SİSTEMİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Montajda bazı inceliklere dikkat edilmemesi
, su bağlantılarının yanlış yerden alınması vs... yakıt tüketimini etkileyebilir. İyi bir ustaya göz attırın.
2-LPG kalibrasyonunun araç rolantide çalışırken standart bir proğram yükleme ile yapılması yüksek tüketime sebep olabilir. Aracın kalibrasyonunu laptopu bağlayıp hem rolantide hem de yolda değişik devir ve hızlarda yaptırın.
3-LPG nin iki filtresi oluyor, birisi 10 bin diğeri 40 bin civarı değişiyor, bunların kirlenmesi yakıt tüketimini arttırabilir.
SÜRÜŞ STİLİ İLE İLGİLİ TAVSİYELERİM
1- Aracı ilk çalıştırdığınızda rolanti en azından normal seviye olan 850 devire düşene kadar yürütmeyin.
Çünkü JLX, soğutma sistemi pervaneli olduğundan hareket halinde sanılanın aksine geç ısınır ve ısınana kadar rolantide beklerken boşa yaktığınızdan fazlasını yakar.
2-Mümkün olan en çabuk şekilde, mümkün olan en üst vitese çıkıp aracın titremeden gidebildiği en alt devirde sürün.
3- Ayağınızı gazda sabit tutmaya çalışın, hızı korumaya çalışmayın. Mesela tatlı bir rampa geldi, araç biraz yavaşlayarak da olsa o viteste rampayı tamamlayabilecekse gazı yükseltmeden sabit çıkın. Aynı şekilde acil bir durum yoksa hızlanırkende aniden köklemeden ağırca hızlanın.
4-Çok dik rampalarda 3500, orta dikliklerde 2800-3000, düzde 2200, hafif inişlerde 1900-2000 devir civarı gitmek en az yakıtı sağlar.
5-Hız olarak yolun durumuna göre 70-90 arası en az yakıtı sağlar.
6- Şehir içinde trafiğin ilerisine bakarak yavaşlamak gerektiğinde duruma göre ilk planda ayağı gazdan çekip yüksek viteste ilerlemek, olmazsa boşa almak son çare freni kullanmak en az yakıtı sağlar.
6- İnişlerde araç 1800 devire yakın gidebiliyorsa 5. viteste gaza basmadan inmek, araç gaza basılmayınca sürekli yavaşlama veya 1800 devir altına düşme eğilimindeyse motor da sıcaksa boşa almak en az tüketimi sağlar.
7- Soğuk motorda manevra tüketimi artıracağından araç uzun süreli park edileceğinde çıkarken manevrasız çıkabilecek şekilde park etmek en az tüketimi sağlar.
8-Klima, güçlü ses sistemleri, gereksiz far yakmak dahi yakıt tüketimini arttırır.
9-Motor ısınırken suyun bir kısmının kalorifer peteğine gitmesi motorun ısınmasını geciktirir. Dolayısıyla yakıt tüketimi artar. Mümkünse araç çalıştığında hararet en üst seviyeye gelene kadar kalorifer düğmesini soğuk olan mavi bölümde tutun. Fan üfleme kademesini mümkün olan en az rakamda tutun.
 



Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Bilgiler çok ayrıntılı ve açıklayıcı olmuş.. nerde ise fazla tüketimin sebepleri az yakmanın gerekleri eksiksiz aanlatılmış.. elinize sağlık.. benim araçta lpg de görece fazla yakıyor.. son 1010 km. ortalaması 14,97/100 (yalnızca lpg de yapılan yol dikkate alınmıştır ve katedilen yolun yarısı şehir dışıdır) sakin kullanım ve olabildiçinde yukarıdaki "Lpg li raç kullanım kılavuzu"na riayet edilmiştir.. belirtilen ölçüm öncesinde bütün bujiler platin olarak ve bakımları eksiksiz yapılmıştır.. son şehir dışı ölçümüm 11,87 lt/100km dir (5 yetişkin 100-110 hız) şehir içi 18-19 lt. / 100km değerlerini gördüğü oldu. tekrar ayar için gittiğimde ayarda bir sorun olmadığı ancak sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi termostatın görevini tam yapamamış olabileceğini, gösterilmesinden fayda olduğunu söylediler.. termostat için gittiğimde özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar neler olabilir.. tekrar teşekkür ederim.. yararlı paylaşımınız için..
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

mahmutunver' Alıntı:
Bilgiler çok ayrıntılı ve açıklayıcı olmuş.. nerde ise fazla tüketimin sebepleri az yakmanın gerekleri eksiksiz aanlatılmış.. elinize sağlık.. benim araçta lpg de görece fazla yakıyor.. son 1010 km. ortalaması 14,97/100 (yalnızca lpg de yapılan yol dikkate alınmıştır ve katedilen yolun yarısı şehir dışıdır) sakin kullanım ve olabildiçinde yukarıdaki "Lpg li raç kullanım kılavuzu"na riayet edilmiştir.. belirtilen ölçüm öncesinde bütün bujiler platin olarak ve bakımları eksiksiz yapılmıştır.. son şehir dışı ölçümüm 11,87 lt/100km dir (5 yetişkin 100-110 hız) şehir içi 18-19 lt. / 100km değerlerini gördüğü oldu. tekrar ayar için gittiğimde ayarda bir sorun olmadığı ancak sizin de yazınızda belirttiğiniz gibi termostatın görevini tam yapamamış olabileceğini, gösterilmesinden fayda olduğunu söylediler.. termostat için gittiğimde özellikle dikkat edilmesi gereken hususlar neler olabilir.. tekrar teşekkür ederim.. yararlı paylaşımınız için..
Mahmut Bey benim mesajımda temel aldığım araç 1.6 JLX , benzinli düz vites, şöfor ve 1-2 yolcu ile çok sakin 80-90 hızlarda sürüş için.
Ayrıca genel olarak ölçümlerde şehir içi kavramı aşırı değişken olduğundan hangi marka model olursa olsun şehir dışı tüketim esas alınmalı.
Sizin araç 2.0 Otomatik Grand LPG li.
Tam dolu araç ve 100-110 hız.
Bence şehir dışı tüketiminiz o koşullarda normal.
Termostat konusunda da Grandlar ile ilgili bilgi sahibi değilim ama JLX lerde bir çok yan sanayi parça iyi iş görse de termostatın yan sanayileri verimli olmuyor,illa orjinali gerekiyor.
 


Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Ne kadar güzel açıklayıcı bilgiler paylaşmıssınız.Emeğinizi takdir ediyorum.Minik bir kullanım klavuzu gibi masallah .....
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

elzmrt' Alıntı:
arkadaşlar bende 2001 model jlx vitara var yaklaşık bir yıldır kullanıyorum aldıgımda araç standart olarak bir bayan tarafından kullanılıyordu ben aracı aldığımda km de 350 kr yakmaktaydı bana cok fazla geldi daha sonra cok kez lpg ayarına götürdüm ama hiçbir olumlu sonuç alamadım araçta şimdi 3inç yükseltme 235x75x15 lastik var şimdide km de uzunyol 400 kr yakıyor araçta landıronza lpg var ben artık yakıt sorununu cözemediğim için aracı satmayı düşünüyorum yakıt sorununu cözmem için bana yardımcı olursanız sevinirim saygılarımla

28,8 inç lastikli modifiyeli +kısa oran aynamahruti olmadan olacagı bu dur.. ;) >>> 235x75x15 lastik var..kullanım tarzınızla beraber arac büyük lastikleri cevirmede zorlanır..

27 inc standart lastik ile tüketim normaldir..eskiden olduğu gibi..

400 kr yakıyor ..cok da anormal degil..en fazla kullanım tarzıyla düzgün ayarla beraber 350 krş altını beklemeyin şu haliyle..derim..evvela benzinle hatasız calışır hale getirip sonra lpg işine bulaşın ve onu ayarlatın vs.

Abdullah bey, konu ile ilğili ansiklopedi yayınlamış altına yazılacak bişey bırakmamış.. :smiley: hani bir laf vardır hocanın dediğini yapın yaptığını yapmayın derler.. ;) :smiley: aracı ekonomik kullanımda kendisi uzman ötesidir..bu devirde hala lpg siz vitarayı benzinle kullanır.. :smiley:
Abdullah hocamada saygılar sevgiler.bu güzel paylaşım için. :smiley:
 



Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

oguz1134' Alıntı:
28,8 inç lastikli modifiyeli +kısa oran aynamahruti olmadan olacagı bu dur.. ;) >>> 235x75x15 lastik var..kullanım tarzınızla beraber arac büyük lastikleri cevirmede zorlanır..

27 inc standart lastik ile tüketim normaldir..eskiden olduğu gibi..

400 kr yakıyor ..cok da anormal degil..en fazla kullanım tarzıyla düzgün ayarla beraber 350 krş altını beklemeyin şu haliyle..derim..evvela benzinle hatasız calışır hale getirip sonra lpg işine bulaşın ve onu ayarlatın vs.

Abdullah bey, konu ile ilğili ansiklopedi yayınlamış altına yazılacak bişey bırakmamış.. :smiley: hani bir laf vardır hocanın dediğini yapın yaptığını yapmayın derler.. ;) :smiley: aracı ekonomik kullanımda kendisi uzman ötesidir..bu devirde hala lpg siz vitarayı benzinle kullanır.. :smiley:
Abdullah hocamada saygılar sevgiler.bu güzel paylaşım için. :smiley:
Abi saygı ve sevgiler benden.
Yazdıklarımın çoğu senden öğrendiklerim.
Bu vesileyle tekrar teşekkürler.
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Az önceki mesajımdan sonra sabah fullemiş olduğum depo ile bir köye gidip gelip tekrar fulleyip bir test yaptım.
Araç 1.6 JLX benzinli 296 bin km'de. 2.5 inch suspansiyon yükseltme kiti ve 235-75-15 Lassa Competus AT lastik var, başka bir modifiye-standart dışı donanım yok.
Yakıt Petrol Ofisi 95 oktan.
Sabah 8 :30 civarı depoyu pompa attıktan sonra gözle görünene kadar ilave ederek yaptım.
Toplam yol 50.4 km.
Şehir ve köy içi yol : 9 km (sakin trafik 3 tane kırmızı ışıkta toplam 4.5 dk bekleme)
Şehirlerarası yol: 41.4 km
Max hız: 100 km(iniş aşağı, düzde max 85 km)
Toplam tüketim: 2,95 lt
Yani 5.85 lt /100 km
Benzin lt4.56'dan 26,6 krş
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Abdullah Bey nazar değmesin..

Bence siz az yakmamışsınız; HİÇ yakmışsınız :smiley:

Bu ne güzel değer böyle..!

Bizimkisi kıskanmak değil, imrenmek.. Maşaallah..

Artık şart oldu.. kullanım tarzınızı ayrıntılı açıklamak.. ilk çalıştırmadan başlayarak.. kaçıncı dakikada hareket ettirdiğinizden tutun, hangi devirlerde seyrettiğinize kadar.. büyüsel.. metafiziksel bir şeyler yoksa.. :smiley:

merakla bekliyor olacağız..
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

mahmutunver' Alıntı:
Abdullah Bey nazar değmesin..

Bence siz az yakmamışsınız; HİÇ yakmışsınız :smiley:

Bu ne güzel değer böyle..!

Bizimkisi kıskanmak değil, imrenmek.. Maşaallah..

Artık şart oldu.. kullanım tarzınızı ayrıntılı açıklamak.. ilk çalıştırmadan başlayarak.. kaçıncı dakikada hareket ettirdiğinizden tutun, hangi devirlerde seyrettiğinize kadar.. büyüsel.. metafiziksel bir şeyler yoksa.. :smiley:

merakla bekliyor olacağız..
Kullanım tarzı tamamen ekonomiye yönelik.
Aslında eski uzun mesajmda tarif ettiğim gibi.
Araç benzinli 1.6 düz vites.
Yükseltme kiti ve 235-75-15 Lassa Competus AT lastik, Ön arka koruma demirleri ve çeki topuzu var. Bagajımda da yaklaşık 50 kg sabit yüküm var. Araçta yolcu yok.
Motor Yağı Castrol 10 W-40.
Antifriz Castrol SF kırmızı.
Diferansiyel-şanzıman yağları Castrol 75 W-90.
Bujiler orjinal ölçüde NGK değişeli 40 bin km oldu.
Buji kablosu alalı 160 bin km oldu değişmedi, önceden değişmişmiydi bilmiyorum.
Hava filtresi yan sanayi değişeli 10 bin km oldu.
Benzin filtresi yan sanayi değişeli 40 bin km oldu.
Benzin pompası 3 bin km önce değişti.
Baskı balata seti 10 bin km önce değişti.
Gaz kelebeği 10 bin km önce temizlendi.
Katalizör iptal edildi.
Sürüş aslında 3 yolculuk.
1. Yolculuk benzinlikten eve 3.5 km, 0,5 km'si düz kalan 3 km hafif iniş, 2 tane kırmızı ışık var, ilk hareket esnasında motor sıcak, hareket için bekleme yok. İlk 500 mt'de biraz gazladıktan sonra kalan yolu zaten gaza belli belirsiz dokunup gittim.
2. Yolculuk evden - köye. 410 metre rakımdan 1150 metreye tırmanış 25 km. Bunun 1.5 km'si şehir içi 1.5 km'si köy içi yol, kalan 22 km şehirlerarası yol. Yolun 5 km'si düz, kalanı rampa. 2 kırmızı ışık var. Asıl yakıtın yakıldığı güzergah burası. Hareket esnasında motor 4 saat soğumuş, ama hava sıcaklığı 19 derece civarı olduğundan ilk çalışmada yüksek devirden rolantiye düşüşe geçene kadar bekleme süresi 1 dk. (bu sürede yürümedim, bence JLX te en hızlı ısınma dolayısıyla en az yakıt için rolanti normale düşene kadar hareket etmemek en iyisi) Bu yolda düz kısımlarda 5. vites 2000 devir- 80 km civarı hız, rampalarda genelde 4. vites -2500 devir -65-70 hız, rampanın dikleştiği kısımlarda 3. vites 2700-3000 devir- 50-60 arası hızla kullandım.
3. yolculuk da bu yolun dönüşü, ilk başlangıçta doldurduğum pompaya kadar olan kısmı. 21,9 km. 1.5 km'si köy içi, 1 km'si şehir içi kalan 19.4 km si şehirlerarası yol. 5 km si düz 0.5 km kadar rampa, kalan yol iniş aşağı. 2 tane kırmızı ışık var. Motor sıcak, ilk hareket için bekleme yok. Dönüşte de düzlerde ve rampalarda yukarıda yazdığım hız ve devirlerde(zaten rampa yok sayılır), inişte ise; dik inişlerde daha doğrusu 5. vitesteyken devir saati de 1800 ün altına düşmezse ve araç yavaşlamayıp hızını koruyabiliyorsa 5. viteste gaza dokunmadan indim (çünkü motor sıcak devir de 1800 civarı olursa 5. vites gaza dokunmadan inmek en ekonomik) Eğer devir düşme ve araç yavaşlama eğilimine girecek kadar meyil az olursa boşa attım.
Yol boyu çakmaklığa takılı GPS cihazı ve su ısıtıcısı vardı, ve gidişte hafif yağmur olduğundan fasılalı silecek çalıştı, bunların dışında elektrik çeken bir donanım (klima, far vs.) kullanılmadı. Kalorifer düğmesi soğuk konumdaydı(hava soğuk değilse kaloriferi özellikle ilk çalışmada ısınırken ve iniş aşağı gaza dokunmadan giderken soğukta tutmak motorun hızlı ısınmasına veya sıcak motorun sıcaklığını korumasına yardımcı olur dolayısıyla yakıtı azaltır)
Test boyu max. hız: 100
Toplam sürüş süresi : 55 dk 20 sn
Çalışır vaziyette hareketsiz rolanti bekleme süresi :5 dk
Ortalama hız: 49
Hareketli hız: 55
Ölçümler hem aracın lastik ebadları orjinal olmadığından hem de zaten orjinal km sayacı doğru göstermediğinden Garmın Nuvi 1410 GPS cihazıyla yapılmıştır.
Fakat şunu belirteyim sürüş stili aynı olmakla beraber yukarıda ayrıntısını saydığımdan daha düzgün yol koşullarında bundan 15-20 gün önce hava sıcaklığı 0 - 5 derece arası iken 7.3 lt/100 km'nin altına düşüremiyordum. Burdan anladığım soğuk hava koşulları en az %20-25 tüketimi artırıyor.
 

Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Yakıt tüketimi konusunda bu kadar ayrıntılı bilgi vereni daha önce görmemiştim. Tebrikler
 



Ynt: Suzuki Vitara - Yakıt Tüketimi Sorunum Hakkında

Sayın veteriner,

Ekonomi çok mühim ama tedbiri elden bıraktırmamalı. 1150 metreden aşağıya inişte çok yerde vites 3 olmalıydı. Hele boşa almak ( rampa az eğimli de olsa) kabul edilemez kullanım şekli.

Allah korusun tüm iktisat yok olabilir kuruş hesabı yaparken...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,920
Kayıtlı Üye Sayımız
166,523
Kaydolan Son Üyemiz
musa kula

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst