Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kedicik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,878
Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Arkadaşlar merhaba yeni 98 v6 vitara aldım forumu uzun zamandır takip ediyorum ama kullandıkça dediklerinizi anlamaya başladım
Geçenlerde 4x4 ü dendim fakat çalışmadı kafalar bağlanmıyordu bunun üzerine otomatik kafalara tanesi 1000 tl manuele 450 tl dediler
fakat ben daha uygun fiyata kafalar sabit bağlı 4 çekere şanzumandan geçiriyorum çokda rahat ettim doğrusu ama uzun vadede bana ne gibi sıkıntılar yaratır tam bilemiyorum tecrübeli arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
Herkeze iyi günler..
 

Etiketler

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Ben tam olarak bilmiyorum fakat nerden aklımda kalmış onu da hatırlamıyorum alt eteğinde boya olmayan modellerin orjinal Japon olduğunu biliyorum.Bir de kendi aracımızın bazı parçalarının örneğin farlarının camlarının ve iç aydınlatma ışıklarının üzerinde made in japan yazıyor.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

arkadaslar

2006, duz vites benzinli grandvitara 2.0 da,

4x4 den 2 ye gecerken, bu geri gitme isi bu modellerde de gerekli mi?, gitmessek araca zarar mı veriyor yoksa sadece 2 cekere gecmemis mi oluyor?
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

usas' Alıntı:
arkadaslar

2006, duz vites benzinli grandvitara 2.0 da,

4x4 den 2 ye gecerken, bu geri gitme isi bu modellerde de gerekli mi?, gitmessek araca zarar mı veriyor yoksa sadece 2 cekere gecmemis mi oluyor?

2006 GV'lerde 2 çeker yok, sürekli 4x4, aynı LR gibi :smiley:
 



Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Bir gorus sorayım size o halde.

Lr freelander
raw 4
Crv
Hrv 4 WD

gibi suv araclar, ya surekli 4 ceker, yada elektronik olarak 4 cekere gecip normalde3 ceker.

suzukide acıkcası, 2 ceker 4 ceker ayrımını surucunun yapabiliyor olması, sanki bir miktarda olsa manuel kullanıma izen veren suv dan uzaklastıran bir uygulama idi, tabi okudugum kadarı ile bir sure geri giderek 2cekere gecmesi falan gibi uygulamada garip islemler var.

sizce, suzuki nin de digerleri arısına katılması, lr gibi 4 ceker olması nedendir.
daha cabuk eskiyen yuruyenlerle parcadan mı kazanacak, 2 ceker 4 ceker ayrımı icin kullanacagı parclarıda kullanmıyor, rakiplerinde zaten bu ayrım yok. bende aralarına karsıyaım gibi mi dusundu acaba. gonul isterki bu uygulamada bazı hatalar gormus olsun ve daha stabil daha duzgun bir arac icin yapmıs olsun...

ben bu yorumu yapacak durumda degilim su an, siz ne dersiniz?
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

usas' Alıntı:
Bir gorus sorayım size o halde.

Lr freelander
raw 4
Crv
Hrv 4 WD

gibi suv araclar, ya surekli 4 ceker, yada elektronik olarak 4 cekere gecip normalde3 ceker.

suzukide acıkcası, 2 ceker 4 ceker ayrımını surucunun yapabiliyor olması, sanki bir miktarda olsa manuel kullanıma izen veren suv dan uzaklastıran bir uygulama idi, tabi okudugum kadarı ile bir sure geri giderek 2cekere gecmesi falan gibi uygulamada garip islemler var.

sizce, suzuki nin de digerleri arısına katılması, lr gibi 4 ceker olması nedendir.
daha cabuk eskiyen yuruyenlerle parcadan mı kazanacak, 2 ceker 4 ceker ayrımı icin kullanacagı parclarıda kullanmıyor, rakiplerinde zaten bu ayrım yok. bende aralarına karsıyaım gibi mi dusundu acaba. gonul isterki bu uygulamada bazı hatalar gormus olsun ve daha stabil daha duzgun bir arac icin yapmıs olsun...

ben bu yorumu yapacak durumda degilim su an, siz ne dersiniz?

Üreticinin stratejisini ben de bilemiyorum ama sürekli 4 çeker araçların yol tutuş avantajları var. Kullanım (yakıt) ekonomisi maalesef sürekli 4 çekerlerin dezavantajlı olduğu bir konu.
Suzuki'nin geçmişinde off-road özellikleri olduğundan sanırım diğer SUV'lerden farklıdır 4X4 sistemi. Brnim 2006 GV 4 yaşına geliyor ve 80 bin km yaptı, bugüne kadarki masraflarım 15, 30, 45, 60 ve 75 bin bakımları hepsi o kadar.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Nejat bey
araç sahibi yurtdışında, birisine vekalet vermiş oda aracı tanımıyor.
Araç 128.000 de. Bakımlar her 15.000 demi?
Toyatada 10.000 de bir gidiyordum.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

usas' Alıntı:
Nejat bey
araç sahibi yurtdışında, birisine vekalet vermiş oda aracı tanımıyor.
Araç 128.000 de. Bakımlar her 15.000 demi?
Toyatada 10.000 de bir gidiyordum.

Suzuki farkı :smiley: ilan nosunu özelden atarsanız bir inceleyeyim.
 




Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

yasarergun' Alıntı:
Normal Şehir Kullanımında 10 000 km de bir bakım yapılacak ancak aracı sürekli arazide ve ağır şartlarda kullanırsanız daha erken de bakıma sokulabilir.

Yaşar hocam, 10 bin km'de bakım Vitara için mi? Ben benim GV'yi (yeni kasa) aldığım günden beri aynı yetklili servise 15 bin km'de götürüyorum.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Bildiğim kadarı ile benzinli motorlarda 15k de dizeller de 10k de bir bakıma giriyorlar. Aslında dizellerin daha sık bakıma girme nedeni olarak da motorin kalitsinden daha doğrusu kalitesizliğinden dem vuruluyor ama, ben avrupa dizel kullanıyorum 15k de geleyim mi derseniz aracınızın garantisi bozuluyor:smiley: yani yetkili servislerin işine de böylesi geliyor.
Tabi Yaşar hocanın bahsettiği konu da bizden çok daha tecrübeli olanlar daha iyi biliyordur. Aracı arazide nekadar çok kullanırsanız o kadar erken bakım yaptırmanız tavsiye ediliyor. Bu da mekanik aksamın zaten zorlanarak herhangi bir arızaya sebep verebilecek aşınmalarının erken farkedilebilmesinin yanısıra, arazi=güç gereksinimi=yüksek devir= yüksek hararet= motor yağının daha çabuk vasfını yitirmesi gibi sebeplerden dolayı tavsiye edildiği kanaatindeyim.

Suzukinin üretim politikası ile ilgili olarak da şu noktaya dikkat çekmek isterim. Suzukinin diğer arazi aracı üreten firmaların arasına bi fırsat buldum karışayım, boşluktan nasipleneyim tarzında bir yaklaşımı olacağını hiç sanmıyorum. Zira çok uzun yıllardır Suzuki arazi aracı, hem de saf kan üretmektedir ve bir ekol olarak kabul görmüştür. Konuyu tarihçe ile ilgili arkadaşlar daha iyi bilirler.
Saygılar
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri



Evet böyle bir durum var, 2006 modelide aynı şekilde kullanılıyor
Zaten dönüş çapından ve direksiyonun rahatlamasından ayrıldığı belli olur, ayrılmadığında araç özellikle park manevralarında çok kasıntılı olur
Üst modellerde 100 km sürate kadar direksiyon tamamen düz konumda iken 4x4 H seçeneğine geçebilir
4L konumuna almak için tamamen durmak bence en iyisi, zaten hareket halindeyken kasıntılı geçiyor
[/quote]

2006 grand vitara duz vites satın aldık, 2 ceker olmadıgınıda alırken fark ettim :smiley: bu geri gidisin, 4 cekerden 2 cekere gecebilmesi icin gerekli gibi okumustum, arac surekli 4 ceker oldugu icin vitesleri denerken geri gitme islemi yapmadım. ayrılma sesi vs dinlenir gibi yazılar okudum ama bunları hep 2005 ve oncesi icin diye dusunmustum. 2006 da zaten ekranda 4 h mi 4 L mi hangisinden gozukuyor.

sonuc olarak, ben 2006 gv de geri gitmelimiyim, hangi geciste gitmeliyim.
tesekkurler.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Sayısn Usas,
Öncelikle Vitara, eski kasa Grand Vitara ve yeni kasa Grand Vitara'ların arazi vites özelliklerini karıştırmayın.
Burası Vitara'ların vites geçişleri hakkında bir konu.
Yeni kasa 5K Grand Vitara'lar sürekli 4 çeker olduklarından, 2H gibi bir seçenk zaten yok.
ARAZİ vitesinin normalde bulunduğu 4H'dan 4H-Lock ve 4L-Lock konumlarına geçerken de geri gitmeye felan ihtiyaç YOK!
YANLIZ benim dikkatimi çeken şöyle bir durum oldu. Araç düz-kuru asfalt zeminde, tekerlekler de düz konumda iken durduğu yerde 4H'dan 4H-Lock konumuna rahatlıkla geçiyor AMA 4H-Lock'dan 4L-Lock'a geçemiyor. Aracı biraz (sadece 1m) harekete geçirip, durup tekrar deneyince bu sefer oluyor.
4H-Lock ve 4L-Lock konumlarını, düzgün, kuru ve asfalt zeminde kullanMAmak gerektiğinden, bu işlemi sadece 2-3 kez deneme amacıyla yapmıştım.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

ilk paragraf ı yucel bey den alıntı, da becerememisim.
bende 2006 da gerek yok olarak ogrenmistim de ondan teyit etmek istedim. teyit olmus oldu. tesekkurler.

selamlar.
 



Konuyu hortlatıyorum ama kullanım kılavuzunda gördüğüm kısımları paylaşmak istedim. Sanki kullanım kılavuzunda otomatik hub için geri gitmek gerekirken manuel için geri gitme gereksinimi yokmuş gibi yazılmış. Kılavuzun dili de biraz kafa karıştırıcı, güvenli tarafta kalmak adına geri gitmek mantıklı galiba :smiley:

4-5.jpg


4-6.jpg


5-11.jpg


5-12.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


Geri
Üst