Suzuki vitara 1.6 jlx karburatörlü ve 1.6 injeksiyonlu motor karşılaştırması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan asem spor Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,488

asem spor

Asem spor Erhan ALKAYA
Mesajlar
544
Tepkime Puanı
1
Yer
HATAY
Suzuki vitara jlx lerde ki karburatorlu ve injeksiyonlu motorların özelliklede 94 model lerin arazi koşullarında ve normal yollarda performans avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi almak istiyorum tsk ederim...
 

Etiketler
Ynt: Suzuki vitara 1.6 jlx karburatörlü ve 1.6 injeksiyonlu motor karşılaştırması

Her araçta olduğu gibi enjeksiyonlu olanlarda yakıt tükeimi dah adüşüktür. Ayrıca enjeksiyonlu olanlarda beygir gücü daha yüksek lduğundan performans daha yüksektir.
 

Ynt: Suzuki vitara 1.6 jlx karburatörlü ve 1.6 injeksiyonlu motor karşılaştırması

karburotorlu bir aracı yarı fiyatına (400-500tl) lpg dönüşümü yapılırken sıralı sistemlerde 1000 tl altına ortayollu bir dönüşüm yaptıramazsınız. ben yıllardır karbutrotorlu 93 tek kapı hard top vitara kullanıyorum hiç karburatör problemi yaşamadım.
 

Ynt: Suzuki vitara 1.6 jlx karburatörlü ve 1.6 injeksiyonlu motor karşılaştırması

yanlıs bılıyor olabilirim ama eski aracım enjektorluydu
soguk havalarda calıstıktan sonra otomatik jigleli olarak bir sure yuksek devirde kendi kendine calısırdı ve sonrasında rolantiye gecerdi..

suzukimdeyse 93 model tek kapı.. bir sure motoru ısıtıyorum sonrasındada trafıkte dur kalkta titreme yapmasın yada stop etmesin diye jigleyi cekerek 1000 civarında sabitleyip motor ısınınca jigleyi kapatıyorum..
 

Ynt: Suzuki vitara 1.6 jlx karburatörlü ve 1.6 injeksiyonlu motor karşılaştırması

Bence arazi için kullanılacaksa her zaman en basit sistem en güzelidir.. Suya girersin en fazla disyribütör ıslanır temizlersin devam edersin daha kötüsü filtreden su emer bujiyi sökersin suyu atarsın dışarı çalıştırır devam edersin. Elektronik yoktur her şekilde müdahele edebilirsin... Enjeksiyonluda ise beyinlere dokunamazsın bile. Şehir içi kullanılacaksa enjeksiyonlu yakıt ekonomisi yönünden avantajlıdır. güç ise benim aracım karbüratörlü motor ile 235 75 15 mt lastiği canavar gibi çeviriyor hiçbir sorun yok...
 



Benim 1994 model karbüratör lü üç kapı hergün sorun yaşıyorum
tüpte 500 yakıyor benzinde de 800 v8 ler bile bu kadar çok yakmıyor çekişte berbat servisleri zaten sormayın sıfır karburatör ıstıyorum
adamlar bana 11 tl çekiyor arabayı satın diyor artık biktim arabayı hergün tamir etmekten en basıtı aracım otomatik 4 ayda bir fırın balatasını değiştiriyorum 10000 km yapmıyor bile balata bitiyor
 

Benim 1994 model karbüratör lü üç kapı hergün sorun yaşıyorum
tüpte 500 yakıyor benzinde de 800 v8 ler bile bu kadar çok yakmıyor çekişte berbat servisleri zaten sormayın sıfır karburatör ıstıyorum
adamlar bana 11 tl çekiyor arabayı satın diyor artık biktim arabayı hergün tamir etmekten en basıtı aracım otomatik 4 ayda bir fırın balatasını değiştiriyorum 10000 km yapmıyor bile balata bitiyor
 

Benim 1994 model karbüratör lü üç kapı hergün sorun yaşıyorum
tüpte 500 yakıyor benzinde de 800 v8 ler bile bu kadar çok yakmıyor çekişte berbat servisleri zaten sormayın sıfır karburatör ıstıyorum
adamlar bana 11 tl çekiyor arabayı satın diyor artık biktim arabayı hergün tamir etmekten en basıtı aracım otomatik 4 ayda bir fırın balatasını değiştiriyorum 10000 km yapmıyor bile balata bitiyor
2.5 defender motorlu 109 dan bozma 110 seri 3 üm lpg de bakımsız hali ile 60 kuruş yakıyor. Elektrik aksamı blos mikser yeni bujiler elektronik ateşleme ve bobinle 40 45 kuruşa düşürebileceğimi düşünüyorum 7,50 lastiklerle bide. Aracınızda bi sıkıntı var bu rakamlar çok yüksek bence.
 

Arabanın kendisi sıkıntı şimdide durduk yerde su kaynatıyor arabayla gezerken hiçbir sorun yok hareret yarıya bile çıkmıyor ama arabayı istop edince radyatör deki su yedek su deposuna geliyor ordanda dışarı akıyor tabii kaynar su sonuç bakıyorum radyetör de su çok az kalmış 2 litre su ekliyorum ve devam ediyorum ama sonuç hep aynı artık gına geldi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,846
Mesajlar
1,524,233
Kayıtlı Üye Sayımız
166,630
Kaydolan Son Üyemiz
merceuriii

SON KONULAR



Geri
Üst