SUV vs Arazi Aracı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 52
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,091
Ynt: SUV vs Arazi Aracı

bu konu soğumuş baya ama okuyunca dayanamadım birkaç şey yazayım dedim.

Öncelikle söylediklerinizin hepsi %100 doğru teknik olarak. zaten teknik bilgi olarak burdaki tecrübeli insanlara laf söylemek haddim değil. Daha bu işleri yeni yeni öğreniyorum. Ama mesleğim olan fotografçılıkdan örnek verirsem. Eskiden full manuel filmli makineler kullanıyorduk, sonra filmli ama elektronik , kendinden programları olan hatta full elektronik makineler çıktı. Ve profesyonel fotografçılar bunları beğenmedi. Ve herkes dediki fotograf dediğin manuel çekilir bunları kullanıp herkes çeker, zaten bunlarla fotografçı değil makine çekiyor vs vs. Ama bir süre sonra manuel makineleri sadece işe yeni başlayıp parası elektronikleri almaya yetmeyenler kullanmaya başladı ve tüm profesyoneller bu son teknoloji makinelere döndü. Çünkü makineler hem evrim geçirdi hemde Manuel makinelerin yaptığı herşeyi daha kolay, daha hızlı ve daha kusursuz yapmaya başladı.

Daha sonra ilk dijital fotograf makineleri çıktı. İlk çıktıklarında 1 M pixel civarı bir makina 8000 dolar dı. Herkes dijital fotograf makinelerinin saçmalık olduğunu belki ileride ucuzlarsa ancak amatörlerin işine yarayabilecğeini. Ama profesyonel fotografçılar için asla ve asla filmin kalitesini veremeyeceğini söylediler. Derken bu makinelerde evrim geçirdi günümüz 40M pixellere çıktılar, filmli makinelerin görüntü kalitesinden daha iyi kalite veren makineler üretildi ve fiyatları eski filmli makinelerden bile ucuz hale geldi. Sonuç olarakda şu an filmli makine kullanan hiçbir profesyonel kalmadı. Hatta dünyanın en büyük film üreticisi kodak film üretimini durdurdu.

Bu örnekleri verirkende gelmek istediğim nokta, zaman ve teknoloji hızla değişiyor. Şu an bir aracı elektronik ekipmanlarının fazlalığı yüzünden belki zor arazi koşullarına giremez diye nitelendiriyoruz ama yarın belki daha sonra çıkıcak elektronik ssitemler eminimki şu an bizim tam donanımlı araçlarla altedemediğimiz engelleri bu araçlar altedebilir hale gelicek. Günümüzde bile çok başarılı örnekler var, ama fiyatları çok pahalı olduğu için hiçbirimiz alıpda arazide parçalayamiyoruz. Bunların fiyatlarıda kullanılabilir hale geldiğinde eminim aramızdan birçoğu denemelere başlayacak. Örneğin benim aracım olan discovery 2 ler eskiden offroad aracı olarak çok fazla modifikasyon yapılıp kullanılmazken fiyatları makul seviyelere düştüğü için artık bir sürü görmeye başladık. çünkü etilerdeki garaj arabalarını alıp gerekli değişiklikleri yaptığında konforlu bir arazi taşıtına çevirebiliyorsun. eminimki bundan 10-15 sene sonra hummer, x5, touareg,cayene,Q7 gibi araçlarıda aramızda görmeye başlıycaz.

burda karda yolda kalmıs x5 lerden, batmış hummerlardan, q7 lerden bahsediyoruz ama bu örneklerde suçlular araçlardan çok %90 kullanıcılar. Çok eminim verilen bu örneklerin hepsinde, biraz kafası çalışan bir sürücü ile bu araçlarda at veya mt lastik olsaydı hiçbirisi batmazdı. yada yolda kalmazdı.
x5 ler için mesela almanların birsürü offroad videoları var, standar araçların sadece lastik ve alt takımını değiştirip yaptıkları.

Ama tabiki bu tüm yazdıklarım arazi için tasarlanan ama elektronik ve teknolojik ekipmanları bol olan araçlar için. Zaten kötü bir şasi ye sahip arazi aracı görünümki ama aslında cadde arabası olan araçları bu yazdıklarımın dışında tutuyorum örnek vermek istemeden
:smiley:

saygılar
 

Etiketler
Ynt: SUV vs Arazi Aracı

Merhaba arkadaşlar. Bende suzuki grand vitara bakıyordum. Fakat bu konuyu okuyunca benimde aklım karıştı...
Peki şunlar suv bunlar arazi diyebileceğimiz bir link bir liste varmı internette...
Yada buradan bir arkadaşımız bu net ayrımı ortaya koyabilir mi?
 

Ynt: SUV vs Arazi Aracı

Aslında kullandığımız arazi araçlarının tümü "SUV" yani "sportif amaçlı araç" tanımına uyuyor. Bu durum kavram karmaşası yaratabilir. Bu yüzden siz bence araç özelliklerine odaklanın; low range, sağlamlık, yaklaşma, uzaklaşma, karın açıları, modife uygunluk vs. Bu kavram karmaşasında kaybolmayın ;)
 

Ynt: SUV vs Arazi Aracı

bir süredir kullanmakta olduğum xtrail den örnek vereyim. :smiley:

eskiden pathfinderim vardı.

xtrail arazi özellikler katılmış büyük boy bir station wagon gibi. asfalt tipi tekerlekleri ile tırmanma kaabiliyeti minimum. ancak konforu yol tutuşu farklı.
softroader deniyor bunlara. tüketimi az. sessiz.

xtrail,forester,crv,hrv vs hep benzer sınıfta. ancak kendi aralarında kaabiliyet ve performans farkı tabiki vardır.
 

Ynt: SUV vs Arazi Aracı

Tempus' Alıntı:
bu konu soğumuş baya ama okuyunca dayanamadım birkaç şey yazayım dedim.

Öncelikle söylediklerinizin hepsi %100 doğru teknik olarak. zaten teknik bilgi olarak burdaki tecrübeli insanlara laf söylemek haddim değil. Daha bu işleri yeni yeni öğreniyorum. Ama mesleğim olan fotografçılıkdan örnek verirsem. Eskiden full manuel filmli makineler kullanıyorduk, sonra filmli ama elektronik , kendinden programları olan hatta full elektronik makineler çıktı. Ve profesyonel fotografçılar bunları beğenmedi. Ve herkes dediki fotograf dediğin manuel çekilir bunları kullanıp herkes çeker, zaten bunlarla fotografçı değil makine çekiyor vs vs. Ama bir süre sonra manuel makineleri sadece işe yeni başlayıp parası elektronikleri almaya yetmeyenler kullanmaya başladı ve tüm profesyoneller bu son teknoloji makinelere döndü. Çünkü makineler hem evrim geçirdi hemde Manuel makinelerin yaptığı herşeyi daha kolay, daha hızlı ve daha kusursuz yapmaya başladı.

Daha sonra ilk dijital fotograf makineleri çıktı. İlk çıktıklarında 1 M pixel civarı bir makina 8000 dolar dı. Herkes dijital fotograf makinelerinin saçmalık olduğunu belki ileride ucuzlarsa ancak amatörlerin işine yarayabilecğeini. Ama profesyonel fotografçılar için asla ve asla filmin kalitesini veremeyeceğini söylediler. Derken bu makinelerde evrim geçirdi günümüz 40M pixellere çıktılar, filmli makinelerin görüntü kalitesinden daha iyi kalite veren makineler üretildi ve fiyatları eski filmli makinelerden bile ucuz hale geldi. Sonuç olarakda şu an filmli makine kullanan hiçbir profesyonel kalmadı. Hatta dünyanın en büyük film üreticisi kodak film üretimini durdurdu.

Bu örnekleri verirkende gelmek istediğim nokta, zaman ve teknoloji hızla değişiyor. Şu an bir aracı elektronik ekipmanlarının fazlalığı yüzünden belki zor arazi koşullarına giremez diye nitelendiriyoruz ama yarın belki daha sonra çıkıcak elektronik ssitemler eminimki şu an bizim tam donanımlı araçlarla altedemediğimiz engelleri bu araçlar altedebilir hale gelicek. Günümüzde bile çok başarılı örnekler var, ama fiyatları çok pahalı olduğu için hiçbirimiz alıpda arazide parçalayamiyoruz. Bunların fiyatlarıda kullanılabilir hale geldiğinde eminim aramızdan birçoğu denemelere başlayacak. Örneğin benim aracım olan discovery 2 ler eskiden offroad aracı olarak çok fazla modifikasyon yapılıp kullanılmazken fiyatları makul seviyelere düştüğü için artık bir sürü görmeye başladık. çünkü etilerdeki garaj arabalarını alıp gerekli değişiklikleri yaptığında konforlu bir arazi taşıtına çevirebiliyorsun. eminimki bundan 10-15 sene sonra hummer, x5, touareg,cayene,Q7 gibi araçlarıda aramızda görmeye başlıycaz.

burda karda yolda kalmıs x5 lerden, batmış hummerlardan, q7 lerden bahsediyoruz ama bu örneklerde suçlular araçlardan çok %90 kullanıcılar. Çok eminim verilen bu örneklerin hepsinde, biraz kafası çalışan bir sürücü ile bu araçlarda at veya mt lastik olsaydı hiçbirisi batmazdı. yada yolda kalmazdı.
x5 ler için mesela almanların birsürü offroad videoları var, standar araçların sadece lastik ve alt takımını değiştirip yaptıkları.

Ama tabiki bu tüm yazdıklarım arazi için tasarlanan ama elektronik ve teknolojik ekipmanları bol olan araçlar için. Zaten kötü bir şasi ye sahip arazi aracı görünümki ama aslında cadde arabası olan araçları bu yazdıklarımın dışında tutuyorum örnek vermek istemeden
:smiley:

saygılar

Güzel bir anlatım, argümanlar ile desteklenmiş bir iddia ve tartışmaya mahal bırakmayacak bir bitiriş..
Güzel olmuş...

Benim eklemek istediğim birşey var sadece,

Eski çekiş sistemleri, torku ve tahriği üretir, bu tahriği her tekerlekte en az %25 olacak biçimde devamlı tutmaya yönelik çaba harcardı... %100 Kilitler, LSD'ler vs...
Yeni en son kuşak sistemler ise gereken gücü, gerektiği yerde, gereken tekerlekte sağlamaya yöneliyor. Bu sayede o bitmek tükenmek bilmeyen güç ihtiyacıda son buluyor.
Yani lastik yarım tur dönüyor, çekiş sağlayamazsa, duruyor, diğeri deniyor. Low range veya devasa motorlar gerekmiyor.

Ancak tabi burada temel bir prensip var, SUV veya arazi taşıtı..... Sonuçta 4 tekerlekten tahrik, eskiden çok zordu, en az ek 1 diferansiyel, ortada trasnfer kutusu veya Diferansiyel ve arazi şanzımanı gerektiriyordu, bu komponentleri taşıyacak bir sağlam şasi, bunu çevirecek motorda koyunca, oluyor size 2 + ton ağırlık....

Artık bunlar gereksiz, süper verimli bir motor, akıllı bir aktarma sistemi ile işler kolaylaşır.

Tabi karakterde önemli....Sonuçta, geniş bir iç mekan, uygun uzaklaşma ve yaklaşma açıkları, kolay tamir edilebilirlik, tasarımdan çok güvenilirlik filan arazi aracının tanımlayan unsurlar.
Çoğu modern SUV kağıt üzerinde çok çok daha başarılı ancak tabi şıkır şıkır bir RR veya Chayyene, tuareg'i araziye sokup kırma riskini kim alır?
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,440
Kayıtlı Üye Sayımız
166,583
Kaydolan Son Üyemiz
onurcagritosun

SON KONULAR



Geri
Üst