Ynt: SUV vs Arazi Aracı
bu konu soğumuş baya ama okuyunca dayanamadım birkaç şey yazayım dedim.
Öncelikle söylediklerinizin hepsi %100 doğru teknik olarak. zaten teknik bilgi olarak burdaki tecrübeli insanlara laf söylemek haddim değil. Daha bu işleri yeni yeni öğreniyorum. Ama mesleğim olan fotografçılıkdan örnek verirsem. Eskiden full manuel filmli makineler kullanıyorduk, sonra filmli ama elektronik , kendinden programları olan hatta full elektronik makineler çıktı. Ve profesyonel fotografçılar bunları beğenmedi. Ve herkes dediki fotograf dediğin manuel çekilir bunları kullanıp herkes çeker, zaten bunlarla fotografçı değil makine çekiyor vs vs. Ama bir süre sonra manuel makineleri sadece işe yeni başlayıp parası elektronikleri almaya yetmeyenler kullanmaya başladı ve tüm profesyoneller bu son teknoloji makinelere döndü. Çünkü makineler hem evrim geçirdi hemde Manuel makinelerin yaptığı herşeyi daha kolay, daha hızlı ve daha kusursuz yapmaya başladı.
Daha sonra ilk dijital fotograf makineleri çıktı. İlk çıktıklarında 1 M pixel civarı bir makina 8000 dolar dı. Herkes dijital fotograf makinelerinin saçmalık olduğunu belki ileride ucuzlarsa ancak amatörlerin işine yarayabilecğeini. Ama profesyonel fotografçılar için asla ve asla filmin kalitesini veremeyeceğini söylediler. Derken bu makinelerde evrim geçirdi günümüz 40M pixellere çıktılar, filmli makinelerin görüntü kalitesinden daha iyi kalite veren makineler üretildi ve fiyatları eski filmli makinelerden bile ucuz hale geldi. Sonuç olarakda şu an filmli makine kullanan hiçbir profesyonel kalmadı. Hatta dünyanın en büyük film üreticisi kodak film üretimini durdurdu.
Bu örnekleri verirkende gelmek istediğim nokta, zaman ve teknoloji hızla değişiyor. Şu an bir aracı elektronik ekipmanlarının fazlalığı yüzünden belki zor arazi koşullarına giremez diye nitelendiriyoruz ama yarın belki daha sonra çıkıcak elektronik ssitemler eminimki şu an bizim tam donanımlı araçlarla altedemediğimiz engelleri bu araçlar altedebilir hale gelicek. Günümüzde bile çok başarılı örnekler var, ama fiyatları çok pahalı olduğu için hiçbirimiz alıpda arazide parçalayamiyoruz. Bunların fiyatlarıda kullanılabilir hale geldiğinde eminim aramızdan birçoğu denemelere başlayacak. Örneğin benim aracım olan discovery 2 ler eskiden offroad aracı olarak çok fazla modifikasyon yapılıp kullanılmazken fiyatları makul seviyelere düştüğü için artık bir sürü görmeye başladık. çünkü etilerdeki garaj arabalarını alıp gerekli değişiklikleri yaptığında konforlu bir arazi taşıtına çevirebiliyorsun. eminimki bundan 10-15 sene sonra hummer, x5, touareg,cayene,Q7 gibi araçlarıda aramızda görmeye başlıycaz.
burda karda yolda kalmıs x5 lerden, batmış hummerlardan, q7 lerden bahsediyoruz ama bu örneklerde suçlular araçlardan çok %90 kullanıcılar. Çok eminim verilen bu örneklerin hepsinde, biraz kafası çalışan bir sürücü ile bu araçlarda at veya mt lastik olsaydı hiçbirisi batmazdı. yada yolda kalmazdı.
x5 ler için mesela almanların birsürü offroad videoları var, standar araçların sadece lastik ve alt takımını değiştirip yaptıkları.
Ama tabiki bu tüm yazdıklarım arazi için tasarlanan ama elektronik ve teknolojik ekipmanları bol olan araçlar için. Zaten kötü bir şasi ye sahip arazi aracı görünümki ama aslında cadde arabası olan araçları bu yazdıklarımın dışında tutuyorum örnek vermek istemeden
saygılar
bu konu soğumuş baya ama okuyunca dayanamadım birkaç şey yazayım dedim.
Öncelikle söylediklerinizin hepsi %100 doğru teknik olarak. zaten teknik bilgi olarak burdaki tecrübeli insanlara laf söylemek haddim değil. Daha bu işleri yeni yeni öğreniyorum. Ama mesleğim olan fotografçılıkdan örnek verirsem. Eskiden full manuel filmli makineler kullanıyorduk, sonra filmli ama elektronik , kendinden programları olan hatta full elektronik makineler çıktı. Ve profesyonel fotografçılar bunları beğenmedi. Ve herkes dediki fotograf dediğin manuel çekilir bunları kullanıp herkes çeker, zaten bunlarla fotografçı değil makine çekiyor vs vs. Ama bir süre sonra manuel makineleri sadece işe yeni başlayıp parası elektronikleri almaya yetmeyenler kullanmaya başladı ve tüm profesyoneller bu son teknoloji makinelere döndü. Çünkü makineler hem evrim geçirdi hemde Manuel makinelerin yaptığı herşeyi daha kolay, daha hızlı ve daha kusursuz yapmaya başladı.
Daha sonra ilk dijital fotograf makineleri çıktı. İlk çıktıklarında 1 M pixel civarı bir makina 8000 dolar dı. Herkes dijital fotograf makinelerinin saçmalık olduğunu belki ileride ucuzlarsa ancak amatörlerin işine yarayabilecğeini. Ama profesyonel fotografçılar için asla ve asla filmin kalitesini veremeyeceğini söylediler. Derken bu makinelerde evrim geçirdi günümüz 40M pixellere çıktılar, filmli makinelerin görüntü kalitesinden daha iyi kalite veren makineler üretildi ve fiyatları eski filmli makinelerden bile ucuz hale geldi. Sonuç olarakda şu an filmli makine kullanan hiçbir profesyonel kalmadı. Hatta dünyanın en büyük film üreticisi kodak film üretimini durdurdu.
Bu örnekleri verirkende gelmek istediğim nokta, zaman ve teknoloji hızla değişiyor. Şu an bir aracı elektronik ekipmanlarının fazlalığı yüzünden belki zor arazi koşullarına giremez diye nitelendiriyoruz ama yarın belki daha sonra çıkıcak elektronik ssitemler eminimki şu an bizim tam donanımlı araçlarla altedemediğimiz engelleri bu araçlar altedebilir hale gelicek. Günümüzde bile çok başarılı örnekler var, ama fiyatları çok pahalı olduğu için hiçbirimiz alıpda arazide parçalayamiyoruz. Bunların fiyatlarıda kullanılabilir hale geldiğinde eminim aramızdan birçoğu denemelere başlayacak. Örneğin benim aracım olan discovery 2 ler eskiden offroad aracı olarak çok fazla modifikasyon yapılıp kullanılmazken fiyatları makul seviyelere düştüğü için artık bir sürü görmeye başladık. çünkü etilerdeki garaj arabalarını alıp gerekli değişiklikleri yaptığında konforlu bir arazi taşıtına çevirebiliyorsun. eminimki bundan 10-15 sene sonra hummer, x5, touareg,cayene,Q7 gibi araçlarıda aramızda görmeye başlıycaz.
burda karda yolda kalmıs x5 lerden, batmış hummerlardan, q7 lerden bahsediyoruz ama bu örneklerde suçlular araçlardan çok %90 kullanıcılar. Çok eminim verilen bu örneklerin hepsinde, biraz kafası çalışan bir sürücü ile bu araçlarda at veya mt lastik olsaydı hiçbirisi batmazdı. yada yolda kalmazdı.
x5 ler için mesela almanların birsürü offroad videoları var, standar araçların sadece lastik ve alt takımını değiştirip yaptıkları.
Ama tabiki bu tüm yazdıklarım arazi için tasarlanan ama elektronik ve teknolojik ekipmanları bol olan araçlar için. Zaten kötü bir şasi ye sahip arazi aracı görünümki ama aslında cadde arabası olan araçları bu yazdıklarımın dışında tutuyorum örnek vermek istemeden
saygılar