Subaranun motor sıkıntısı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan can307 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,498

can307

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
subaru forester turbo s 2000 model

Araç ile ilgili bi sıkıntı yaşadım aracımın pistonları kolları yamuldu sebep nedir çözemedik bu konu hakkında bilgisi olan varmıdır araca lpg taktırdım lpg den şüpeleniyorum motor herhangi sıkıntı conta yanmış filan degil sadece piston kolları yamulmuş ve turboya benzin girmiş sıkıştırma yapmış diyorlar motorcu ama neden ve nasıl sıkıştırma yapar akıl almıyor.

araba 2.jpg
 

Etiketler

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

triger kayışı koptu mu? sanırım aracın egzost manifoldu açmamış ve benzin yanmadan geri tepmiş ve turboya kaçmış. subap sıkışması sonucu bu tarz bir arıza oluşur..
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

LPG kiti ne marka ve LPG'li olarak kaç bin km yol yapıldı?

Yurtdışı forumlarından okuduğum, süpabların ve piston başlarının LPG ile zarar gördüğü. Bu nedenle Avrupa'daki fabrika çıkışlarında LPG uygulunan Subarularda sertleştirilmiş piston başı ve sübap kullanılıyormuş (Türkiye Subaru'da bunu onayladı).

Bahsi geçen bu olayın benim yazdığımla ilgilisi olmayabilir ancak yinede LPG'li kullananlara bilgi olsun istedim.
 




Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

LPG'nin nereden alındığı, 1-2 sene içinde kaç bin km yapıldığı gibi faktörlerde önemli ama durumu kötü görünüyor gerçekten.
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

Merhaba, bir EJ20T motorun bu hale gelmesinin SADECE TEK sebebi olabilir: LPG!
Bo motorun yakıtı SADECE ve SADECE (91-93 Oktan) Kurşunsuz Benzin olacaktır! Bunun dışında HİÇBİR ALTERNATİF yakıtınız olamaz!
Bir başka Büyük Özellik ise (bir çok Subaru kullanıcısı bunu bilmezler) 1998/2001 yılları arasında bu Seri EJ20T Motorlar, Çin'de ( TA CHING Motor Co.Ltd. ) tarafından üretilmiş olup
bugüne kadar üretilen EN YÜKSEK PERFORMANSLI EJ20T'lerdir.
İstanbul'daysanız Otomobilinizin bulunduğu yeri bildirirseniz görmek isterim. Subaru Servisi ise çözüm kolay olur ama bir başka servisteyse de parça konusunda yardımcı olmak isterim!
Selamlar.
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

Merhaba,

Öncelikle geçmiş olsun.

LPG'li olarak 250bin kmdir kullandığım, lpgsiz olarak daha da fazla kullandığım subaru araçlarım var. Araba dayanıksızdır falan gibi konulara hiç katılmıyorum.

Araçla ilgili probleminiz devam ediyorsa ve kalıcı bir çözüm arayışı içerisindeyseniz özel mesaj atın lütfen.

Saygılarımla.
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

Sayın Ygt^Grand, bence özel mesaj beklemeyin ve bu konudaki tecrübenizi genelden paylaşın. LPG problemlerinden mağdur çok araç sahibi var forumda.
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

yiğit tecrübelerini yazmadan önce ben yazayım.
2 hafta önce 2005 model forester xt aracımı cadde motorda ekspertiz yaptırarak aldım..
ertesi gün eskişehire doğru yola çıktığımda lpg kullanarak 120-140km hız aralığında sakaryaya kadar gittim(yani yaklaşık 100km).. tam otoban çıkışına yaklaşırken yol boşaldı aracı benzine çevirerek 180km hıza çıktım ve 20 saniye sonra yatak sardı.. araçta hararet falan görünmüyordu.. hatta motorun yamulduğunu bile anlamadım.. çünkü gaza basınca garip garip sesler geliyordu bende hemen kenara çekip stop ettim. tabi sonra araba çalışmadı..
velhasıl arabayı doğan usta tekrar topladı. 11bin tl masraf ettik.
şu anda araba rodajda ve turbosuyla lpgsi 1500km boyunca kapalı kalacak.
yatak sarmasının nedeni tam olarak belli değil.. lpgden olur diyen de var, olmaz diyen de var.
araca 2.5 sene önce dandik atiker lpg takılmış. emme manifoldunun içindeki kelebeklerin motoru korozyondan bozulmuş ve turbo basıncı normalden yüksek gibi görünüyormuş.. bütün bunların birleşimi motorun sonunu hazırlamış gibi görünüyor..
bu arada manifoldun değişmesi 3000tl gibi birşey tutacağından doğan usta kelebekleri iptal etmiş.
turboyuda rodajdan sonra zorlayıp deneyecek bakalım..
subaru alacak yada aldıysanız sakın cadde motora gitmeyin bence.. adamların yürürü sorunsuz dediği arabanın 3000tl manifold ve 5000tl civarında tutacak ön aks arızası ve ön fren kaliperlerinde gevşeme kafadan varmış zaten.. motorun yanması da üstüne katmer oldu.. cadde motora yakın diye gitmiştim çalıştırdığı çaylaklar sayesinde bi daha kapısından geçmem..
 



Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

arca öncelikle aramıza hoş geldin ve çok büyük geçmiş olsun diyorum.bende bir zamanlar subaru fanatiğiydim ama kazın ayağı öyle değilmiş meğer ::smiley: onun için bildik ulaşılabilir mantıklı şekilde araçlar almak daha doğru gelmeye başladı.eski olsun yeni olsun hiç önemli değil önemli olan bütçemizin kaldıracağı işleteceği araçlara sahip olmak en güzeli ve akıllıcası.şimdi size bir araç parası kadar daha para harcattı cadde desenize :mad:
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

subaru gibi bilmem kaç kez dünya ralli şampiyonu olmuş, dünyada yılın en iyi motoru ödülü almış bir firmanın kalitesiz üretim yaptığını söylemek saçma olur.

bence de iş kesinlikle lpgcide bitiyor, yukarıdaki fotoğrafta kia cee'd i de gördük, alttaki de benim arabamın üst kapağı, 12 yıldır lpg takılı ve sadece son 2 yıl 20.000 km dir sıralı sisteme geçti, aradaki farka bakın, şimdi bu firmaların üretim hatası mı yoksa lpg nin doğru- yanlış takılması mı?

1.jpg
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

araca 2.5 sene önce dandik atiker lpg takılmış



Markalarla ilgili bu tür tabirler kullanmamaya özen gösterelim lütfen....... ;D

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=51448.0#ixzz28FcechEN
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

tommycan' Alıntı:
araca 2.5 sene önce dandik atiker lpg takılmış



Markalarla ilgili bu tür tabirler kullanmamaya özen gösterelim lütfen....... ;D

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=51448.0#ixzz28FcechEN

pardon atikerin dandik modellerinden demek istemiştim ::smiley:
 

Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

ARCA BEY Merhabalar,
Önce geçmiş olsun demek istiyorum. Sizce bir sakıncası yoksa TL.11.000.- lık listeyi fiyatlarıyla yazmanız mümkün olabilir mi?
9 Mayıs 2012'de bu bölümde bir yazım var, EJ Serisi Motorlarda ""ASLA"" LPG kullanılamaz! FUJI HEAVY INDUSTRIES'de ARGE bölümündeki 200 özel seçilmiş makina mühendisi ve 200 mekaniker'in EMEĞİNE SAYGI DUYALIM!
Dünya'da Toyota, SAAB tesislerinde (NLG) ile çalışacak 200.000 adet Toyota ve Subaru için çalışmaları tamamladı ANCAK (AB ) (O.E.) olarak TANK için izin vermedi ve vermiyor.
Maalesef Dünya'da İlk kez YERKA, yetkili serviste böylesine GARİP ve ASLA KABUL EDİLEMEZ bir uygulama başlattı ve devamı yaşanan bu tür sevimsiz olaylarla birlikte geliyor! Doğan Ustam da (YERLİCİ+KAMER) YERKA'nın eski ustalarındandır!
EJ serisi motorlu Subaru kullanan arkadaşlarımızın aradaki sembolik fark için (LPG)yi seçmeleri gerçekten üzücüdür!
CADDE MOTORS Yetkili Servis olarak farklı bir konumdadır! Bu ve diğer SUBARU Yetkili Servisleri Türkiye'de bulunan Değerli USTALARIMIZDAN ayrı tutmak zorundayız! SATIŞ POLİTİKALARI ve FİYATLARI hayli yüksek seviyelerdedir bu da
personel sayılarının ÇOK FAZLA oluşundan kaynaklanmaktadır! Aslında EN BÜYÜK EKSİKLİK SUBARU'nun Türkiye Pazarından HALA PAYINI ALAMAMASI ve YETERLİ SAYIDA Otomobil satılamamasıdır!
Tüm Subaru Dostlarının otomobillerini kazasız ve keyifli günlerde kullanmalarını diliyorum.
 



Ynt: Subaranun motor sıkıntısı

herkese geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler..
parça listesini ekledim.. işçilik vs 11bin tuttu..
bu arada lpgye karşı çıkıyorsunuz ama görüş almak için namık ustayla falanda konuştuk lpgden bu hale gelmez bu araç dedi o..
birde tabi subaruforester.org'da gördüğüm kadarıyla bütün dünyada bu aracı lpgyle kullanan insanlar mevcut..
açıkcası benzin bütün dünyada aynı fiyat olup, devlet de bunu bir gelir kapısı haline getirmemiş olsaydı bende lpg kullanmazdım..
aldığım ve kullandığım şeylerden, hatta cebime girmemiş paralardan bile abuk sabuk vergi alan devlete gittiğim her km için 30-40 kuruş vermek beni rahatsız ediyor açıkcası.. resmen enayi yerine konmuşuz gibi geliyor..
o yüzden lpg mantıklı bir çözüm gibi görünüyor ve arabam kendine geldiği zaman üstündeki lpgyi teleflex, prins yada mtm gibi bir markayla değiştiririm diye düşünüyorum..



Uploaded with ImageShack.us
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,909
Mesajlar
1,525,473
Kayıtlı Üye Sayımız
166,710
Kaydolan Son Üyemiz
HANLİFE

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst