cavdare' Alıntı:sayın kabasakal bey, öncelikle geçmiş olsun ve bir daha olmasın inşallah. turbo ile ilgili ilk duyduğum sorun, acaba sebebini biliyormusunuz,yakıtı nerden alıyorsunuz-arızayı daha önce nasıl anlamadınız...
kabasakal73' Alıntı:Benim de başımdan bu hadise malesef geçti
arıza ışığım yanınca makineye bağladık bujilerde sorun var dediler.
kontrol sonucunda 3 bujimin arızalı olduğu sadece bir tanesinin çalıştığını gördük.
sökme işlemlerinde kaynadığı için bir tanesi kırıldı.
üst kapak söküldü enjektörlerde sökülmüşken temizlensin dedik, o esnada 1 enjektör de kırıldı
1 hafta araç yattı tüm bunlar yetmemiş gibi sökülünce turbonun da arıza yapmış ve içine yağ çekmiş olduğu ortaya çıktı. osu busu şusu derken 6 bin lira ile ancak çıkabildik.
şükür şimdi canavar gibi ama biraz üzdü tabiki bu arızalar
malesef bu arabaların kronik sorunu bu.
bakım yapılırken enjektörlerin de dibinin temizlenmesi belki çare olabilir diye düşünüyorum.
kazasız belasız ve problemsiz sürüşler dilerim
selamlar
slcetin' Alıntı:*3 bujimin arızalı olduğu sadece birtanesinin çalıştığını gördük demişsiniz bujiden kastınız injektör mü kızdırma bujileri mi? bujiler de mi kaynıyor?
*Sökülmüşken temizlensin dedik o esnada 1 enjektör de kırıldı yı anlatır mısınız sökülmüş injektör nasıl kırıldı?
*Bu işlemleri yetkili serviste mi yaptırdınız?
tekrar tekrar geçmiş olsun..
sabri yucel' Alıntı:enjektorler hemen hemen cogu aracda malesef kaynıyor kapaga sokmekden haylı zor mecburen ust kapak sokuluyor
enjektorler mutlaka sokuldugu yere takılmalı yenı enjektor takılırsa kodlanmalı aksı taktırde yakıt artar arac cekısden duser vs
kabasakal73' Alıntı:öncelikle geçmiş olsun yaşadığımı için biliyorum çok can sıkıcı bir durum malesef.
kırılan enjektör yerine aldığınız yenisi takılınca ssang servisinde makinaya bağlanıp tekrar kodlama yapıldı mı acaba?
yapılmadı ise motor sarsıntılı olarak çalışacaktır diye düşünüyorum.
selamlar
Çıkma enjektör de olsa yada çıkartılıp temizlenip yeniden takılacak da olsa öncelikle eski sırasında takılmalı takılamadı ise de mutlaka kodlama yapılmalıdır. Yani araca yabancı bir enjektör takıldı ise kodlama şarttır.slcetin' Alıntı:kırılan enjektörün yerine cıkma enjektör taktık. komple tamir takımı yenilenmiş bakım yapılmış bi enjektör. servise gitmedim. esasen sallantıyı gidermek için pek uğraşamadım da zamansızlıktan. sallantı sebepli tekrar test ettik enjektörleri işemeleri kalibrasyonları sorunsuz. servise gidip kodlanması gerektiğini bilmiyoduk. çıkma enjektör için de kodlama gerekiyo mu bilmiyorum. tecrübe ve bilgi paylaşımlarınız için teşekkürler..
kabasakal73' Alıntı:Çıkma enjektör de olsa yada çıkartılıp temizlenip yeniden takılacak da olsa öncelikle eski sırasında takılmalı takılamadı ise de mutlaka kodlama yapılmalıdır. Yani araca yabancı bir enjektör takıldı ise kodlama şarttır.
kolay gelsin
selamlar