Son Dönemde Discovery 2 Td5 Alan Arkadaşlardan Geribildirim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan epino Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,833
Ynt: Son Dönemde Discovery 2 Td5 Alan Arkadaşlardan Geribildirim

Benim zehirlenme dönemim camel tropiden kaynaklı, sizinkini bilemem

Benimki bol fazla mesaili bir şirkette başlarım böyle hayata modunda hafta sonu dağ bayır gezmeye başladığım bir dönemde başlamıştı hiçbir zaman da öyle ciddi düzeyde arazi kabiliyeti olan araçlara kadar gelmedi, zorlayarak ta olsa bütçe dahilindeki araçlar 2.0 motorlu suzukileri geçmedi, onları da alıp 15-20cm kara sokunca aks kırılır mı acaba muhabbetine girmedim -o da bütçe meselesi- , bu aralar 3 kapılı 1.6 motorlu suzuki kullanmaktayım arazi şanzımanı yok öyle bir yere girince motor akslardan önce teklemeye başladığı için hiçbirşeyi kırılmıyor ;D ;D Birzamanlar kullandığım rav4 te öyleydi zaten.

Neyse bende merak ettim neymiş vx100 vergileri, alacağımdan değil ya, maksat muhabbet olsun:smiley:
 

Etiketler
Ynt: Son Dönemde Discovery 2 Td5 Alan Arkadaşlardan Geribildirim

oo burda ortam şenlenmiş.


yavuzum hayırlı olsun umutla eksozdan tüttüre tüttüre gidersiniz artık:smiley:))

vx100 vergisi kasko değerine göre indirimle 3000 var yıllık.yakıtta iyi bir lpg ile 750 krş civarıdır.İlk alım temiz vx100 (bulunursa ) 80-100 arası istiyorlar.

benzinli dizel olayına gelirsek ,dizelin tüketim olarak cazibesi varmıdır bilmiyorum benim araç şu anda şehir içi 550-650 kuruş arası tüketiyor. v8 hakkını veriyormu tartışılır.Ama tabi bu bakış açısı ,binbir türlü değişkeni var.günlük rotam nenehatun yokuşu veya alternatifi cinnah olduğu için bakış açım bu kısma kayıyor olabilir:smiley:


altuğ ısıtmalı cam dediğinde gereksiz bir hadise bence, bazen gece değişik ışık açılarında camın içindeki baklavaları sayıyosun ne gereği var.LC de böyle bişey yoktu ve hiiiç eksikliğini hissetmedim..İngiliz işgüzarlığı ,bana süper mühendislikleri var gibi bide fanteziye giriyolar yok ısıtmalı cam yok çift sanroof,yok dengemi hidrolikli sistem sağlasın falan filan.

neyse ön taraftan gelen tüm sesleri kestiğim için bu ara biraz sempatiyle bakıyorum aracıma.direksiyonun solundan gelen ufak fan sesini fişini çekerek kesmiştim ama bu seferde araç her çalıştığında klima on-off istedi.Üşenmedim 2 civatayı söküp fanı çıkardım içini açıp pervaneyi güzel yıkadım,sensörüne kontak spreyi,milinede silikon spreyi sıktım orjinalinden daha sessiz oldu,15 dk.lık iş sol taraftan zırıltı gelenlere tavsiye ederim.

Güya aldığımda karter contasını değiştirdik ama gelgörki hala damlatmakta.demekki düzgün temizlenmedi .Herneyse bir daha uğraşıcaz.SİDİKLİ koydum ben bu aracın ismini.onu halletsem yine biryerinden sızdırır.

arka sağ paspas köşesinde hafif ıslaklık mevcut sunroof dreanajı tıkanmıştır muhtemel birton iş.

ace (sağa sola dengeyi sağlayan buydu herhalde) yağ kaçırıyor.onu halletmem lazım.

ÖNEMLİ:Ha birde bilen varsa hayrına söylesin :
Yükseltme alçaltmayı yaylarla değiştirdik ve iptal ettik.Bilgisayardanda yaya çevirdik.herhangi bir lamba vs.yanmıyor.
yanlız ben bu kompresörün belli periyodlarla pıssst pısst basma (çalışma her ne ise) sesini duyuyorum.Aracı bilgisayardanda yaya cevirdiğimize göre neden bu aletin fişini çekmiyoruz.Veya bu ses bu SİDİKLİ nin başka bir yerindenmi geliyor:smiley:))


selamlar
 

Ynt: Son Dönemde Discovery 2 Td5 Alan Arkadaşlardan Geribildirim

oo burda ortam şenlenmiş.

Elimizden geleni yapıyoruz ama hiç aksiyon yok son zamanlarda...

İngiliz işgüzarlığı ,bana süper mühendislikleri var gibi bide fanteziye giriyolar yok ısıtmalı cam yok çift sanroof,yok dengemi hidrolikli sistem sağlasın falan filan.

Öyle demeyin hiç olmazsa kendilerini biliyorlar, ya da en azından sonunda öğrendiler, olmuyo bu iş deyip önce forda sonra da ordan tataya satılmış, şimdi emin ellerde. Tahminim yeni modeller daha iyi çıkar :D
 

Ynt: Son Dönemde Discovery 2 Td5 Alan Arkadaşlardan Geribildirim

Selam,

Sizler kadar deneyimli olmasamda sakyüz haklı bence zira maddiyat araçları sınırlandırıyor. tutkunlarını es geçerek diyorum ama , G seri ya da lc100 almak kim istemez? Ya da daha diri LR ...

Biraz Kullanım biraz buradan takip Anladığım zamanı olmayan ya da uğraşmak istemeyen LC almış, tamirci olmak isteyen LR :smiley:

Kişisel olarak LR td5 en Sevdiğim ingiliz. Olacaksa o olsun derdim kendime ama LC başladık. Imkan olursa kesinlikle lc 100 (2009 ve üstü) alırım sonraki aracımı. Çok imkan olursa yanına modifiye (çok abartılmamış) td5 koyarım. Ruh haline göre bin gitsin.
 

Arabamı 2 sene arayıp araştırarak ve en sonunda bütçemi aşmamı tetikliyen babam sayesinde bir çırpıda aldım.
Atatürk sanayideki Anıl otoda ekspertizi ben çalıştığımdan babam yaptırdı.. " o gün için bence işlerini iyi yapamamışlar" .Aldığım sene 2012 modeli 2004 ve 130 bin küsurdaydı. Marmarise giderken yakıt hortumu patladı. 2 gün izmirde kaldık. Ve ÖZGÖRKEY .......... HİÇ BİR LANDÇI ORAYA DÜŞMESİN BENCE. BİR HORTUMU TAM 1.5 saatte taktılar. 450 tl . Selamun Aleyküm.. Daha ayağımı denize sokmadan. Parça £15 paund ama türkiyede değil. Sonra anladımki koçum sen belli parçaları araştırarak elzemleri ayır dedim ve tamircilere servislere kullanıcılar sorarak,bütçem ve de yakaladığım fırsatlar doğrultusunda parça stoklamaya başladım. Bu seneye kadar çıkan arızaların çoğunda bu eylemim bana çok faydaları oldu.
İlk aldığımdan itibaren arabamdan zil sesine benzer bir ses geliyordu. Özellikle rölantideyken.Yukarıda anlattığım olaydan sonra muğlada Borusana bağlı B sınıfı yetkili servis olan Beyhan otoya gittim.Bu ses için bütün gün 3 usta ilgilendi.Biri servis sahibi ,biride onun oğluydu ama bulamadılar ve benden çok komik bir rakam aldılar ve şok oldum. Bu arada bütün günderken sabah 9 akşam 8 diyorum.Sonrada tatil bitti.Bende bir arkadaş tavsiyesiyle atatürkde adı bu marka model araçlarla çok anılan bir USTA 'ya gittim. Oda bana krank mili değişecek dedi. Ne kadar 2000 küsur..... Babam arabasını küçük sanayiye götürür.Onun orada bir egzozcusu var . Gel dedi ona bir gidelim çevresi iyidir dedi. Gittik anlattık oda bir otomatik şanzıman ustasını çağırdı. Birlikte aracın altına indik. Çalıştır abi dedi , Gaza bas bırak ,bas bırak..dedi.Sonra stop et abi dedi. Elini küçük şanzımanın üstüne götürdü ve oradan körürk sisteminin boru hattını destekliyen kırılmış köprüyü çıkardı. VE ses gitti.

Sonuç: Herşeye rağmen arabam için kendi mezarım olarak bakıyorum. Bana verdiği güveni,huzuru,kullanışlığı ve de heryere gidebilitesini görmek beni çok mutlu ediyor. İyi bir usta bulmak ÇOK ZOR. Anlıyorum diyen adamdan bence hemen uzaklaşmalı ve mütavazi aynı zamanda dürüst bir usta bulmalısınız. Tabiki bu imkan dahilinde. Tavsiyem kesinlikle binmek için yanında arabanın herşeyi konusunda bilgilenmek......
 



Merhaba,
Bir süre D2 TD5 kullanmış biri olarak bir iki şey ekleyeyim.
Düz sıra 5 silindir motorların titreşimli çalıştıklarına ve TD5'in de bu duruma örnek bir motor olduğuna dair epey yazı var internette. Bende de benzer bir sıkıntı olmuştu ama kaynağı, bu araçlarda bir başka karın ağrısı olan, motor ECU'ye yağ yürümesi sonucu ortaya çıkan düzensiz çalışma olduğu anlaşılmıştı. 3 Amigo problemi dillere destan. Arka amortisör hava lastikleri veya sistemindeki problemler de baş ağrıtıcı olabiliyor. Arka kapıdan inip binmek de büyük problemdi.
Ama sürüş keyfi, mükemmel çalışan ACE ile virajlara girişler, harika ses sistemi ve çift sunroof , aracın aklımda kalan güzellikleri.
 

bu arada,aracım ruhsatında xs modeli görünüyor.görünürde cruise control yok,ancak sürpriz bi şekilde tüm cruise control donanımının olduğunu sadece düğmelerinin olmadığını keşfettik,direksiyondaki ve silecek düğmesinin orada olması gereken düğmeyi takarak aktif hale getirdik.artık cruise control sahibiyim,
antalyadan istanbula transfer ettiğimiz kıvanç'ın aracındada aynı operasyonu yaptık aynı şekilde :smiley:


sonuç olarak, 2004 xs modellerde,donanımda olan ama aktifleştirilmemiş bir cruise control var...
 

:smiley:))) O da iyiymiş, İngilizin aklına akıl sır ermez... Benim ki Hse paket, orjinal helezonlu. 7 koltuktu ancak bagaj koltuklarını söküp Botaş çıkması bir araçtan yerlerine kapaklı avadanlık taktım orjinal. Şu anda 5 koltuklu Hse paket 2003 D2 sahibiyim :D Eğer ailesi sürü gibi değilse her D2 kullanıcısına tavsiye ederim, o kutuların aldığı yüke inanamazsınız, bagajda en ufak ıvır zıvır kalmıyor.
 

kesinlikle katılıyorum,ıvır zıvır ne varsa o avadanlıklarda.,
bende 2004 xs model var,orjinal helezon,ve 5 koltuk,artı bonus cruie control :smiley:
 




selam,aracım 2004 orjinal 5 koltuk,haliyle 6.7. koltuk yerlerinde gayet mantıklı saklama kutuları avadanlık mevcut.
bence disco 5 koltuklu olmalı.7 koltuklu disco bir açıdan dolmuş gibi diğer taraftan gereksiz zıngırtı tıngırtı sebebi fazlalık koltuk sorunlu
 

disco I kullanmış biri olarak disco II nin extra iki koltuk için büyüdüğünü sanmıyorum :D avadanlık bana göre en mantıklı çözüm

zaten ülkemize gelen modeller full olsun diye 7 koltuk gelmiş olabilir her paket için bagajda bulunan koltuklar extra ücrete tabi olduğunu biliyorum ama yanlışta hatırlıyor olabilirim
 

Bendede var 7 koltuk. Ama olmasaymış daha iyi olurmuş, kullanana kadar anlamıyorsun. Şimdi o dolapları parayla almaya kalksak dünyanın parası.
 


çıkmacılarda illaki vardır,hatırlıyorum o arkadaşın çalışmasını,güzel bir çalışma yapmıştı.kolayından çıkmacıları kovalamak lazım bence :smiley:
 



Bendede var 7 koltuk. Ama olmasaymış daha iyi olurmuş, kullanana kadar anlamıyorsun. Şimdi o dolapları parayla almaya kalksak dünyanın parası.
Benim HSE 7 koltuklu. Sadece bir cenazede işe yaradı 3.sıra koltuklar. İşe yaradı mı efsane yarıyor ama kullanmadığın zaman hem gürültü, hem ağırlık, hem de ıvır zıvıra yer kalmıyor. Ankara hurdalığı sağolsun, ben 300 TL'ye iki tarafa da orjinal kapaklı avadanlık taktım koltukları söküp depoya kaldırıp. TÜV'de sorun çıkarsa alıp takacam koltukları ama onu da hallederim büyük ihtimal. Avadanlıklarla süper, içlerinde matkaptan baltaya, ağır hizmet takviye kablosundan strapa her halt var, haala da yer var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,104
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst