Ynt: Son Dönemde Discovery 2 Td5 Alan Arkadaşlardan Geribildirim
Uğur Bey selamlar,
Madem ısrar ettiniz yorumlarımı yazayım:
Öncelikle ben arazi aracı olarak bugüne kadar 84 Fargo, 93 Defender 110 300 Tdi, 92 Hilux 2.8d, 87 Landcruiser BJ60 ve 82 LR Series 3 88" kullandım. Yani anlayacağınız öyle ahım şahım arabalara binmedim. En sevdiğim araç BJ60 idi,o da ön arka makaslıydı zaten. Herneyse en son hanımın Peugeot 207 arıza yapınca kendisini kafaladım, hem 207'yi hem Seriesi sattım ve Discovery 2'yi aldım. Hafta içi ve ben seyahatteyken o kullanıyor, ben haftasonu takılıyorum, sorunlarıyla ve eksikleriyle uğraşırken de hobisel zevkimi tatmin ediyorum. Ayrıca şirket arabası kullanmam tabi bizi rahatlatıyor.
Geçen temmuzda kızımız olunca fantastik arabalarla uğraşmak yalan oldu, hem dizel, hem otomatik, hem kullanım zeki veren, hem uzun yola uygun, hem hanımın da sürebileceği, hem arazi kabiliyeti yeterli, hem vergisi nispeten düşük, hem karizmatik hem de ufak olmayan bir araç arayışına girdim. Sanayi sever bir insan olarak ben bile Defender varken hayatımdan bezmiştim ancak hem çok fazla hurda araç oluşundan, üstün Türk sanayisinin boza boza Td5 motoru öğrenmiş oluşundan ve arabayı standart kullanacağımızdan ötürü D2 Td5'ekafayı taktım. Daha güncel olduğundan ve 350 adedi mühendislik ve mekanik olmak üzere 700 civarında iyileştirme yapıldığını okuduğumdan 2003-2004 makyajlı kasaya ayrıca kafayı taktım.
Daha önceki arabaları hiç ustaya göstermemiştim, hep aşk ile satın almıştım, kimbilir geçmişleri nasıldı. Hiç boya, hasar, değişen takıntım da olmadı, hele hele tam şase arabalarda. Bunda da detaya girmedim, sadece Oto Mekanik Hüseyin Abiyi tanıdğımdan onun referans olduğu vegeçmişini bildiği, yürüyeni motoru güzel dediği bu arabayı aldım. Sol ön ve sağ arkadan geçmişte hasarları var, ufak tefek hasar kayıtları da var sürtme vs. Referans olan tanıdığım vardı, ayrıca renk ve yıl kombinasyonu tam istediğim gibiydi, direk aldım geçtim. Bu arada bu zamana kadar kağıt üzerinde hasar kaydı olmayan ama kusmuk gibi tonla araç da gördüm.
Araç 2003 model HSE paket Td5. Orjinal helezonlu, yükseltme alçaltma yok. Onun haricinde full, renk koyu yeşil, bej deri döşeme. Km 176.000 kmde. Uzuz zamandır bu ebatta bir araç kullanmadığımdan başta bana çok heybetli geldi, hatta bir halt yedik ama hanım inşallah kullanabilir diyordum. Gel gör ki hanımın içinden canavar çıktı, benden güzel kullanıyor ve başka binek araba kullanamaz oldu. Artistlikten değil, gerçekten binemez oldu. D2'nin ferahlığı, görüş açıları, oturumu vs bence mükemmel. Arka biniş çok dar, ama hanımı ve beni ilgilendirmiyor bu konu ;D Motor ve yol izolasyonu çok çok iyi. Tavan döşemesi yapılmış benim, herhalde sunroof bakımı da yapılmış ki su falan almıyor, tavan da zımba gibi. Alımı, ilk ağır bakımları vs vs derken 50.000 TLlik olduk. Yükseltme vs yok, bence yeteri kadar da yüksek arac. 2 metreye yakın zaten, az yükseltince kapalı garaj açısından gümlük kullanımdan uzaklaşıyor. Ben sıfır yükseltmeyle beraber full alt diff korumaları ve depo koruması takma kararı aldım, bizm kullanıma yeter de artar bu sistem, sürüşü şu an çok keyifli. Parça fiyatları az biraz mantıklı seviyelere gerilemiş bence, fazlaca çıkma parça bulunabiliyor. Özellikle göğüs plastik kalitesi rezalet, bu malzemenin çıtırdamaması imkansız ötesi. Bu sebeple takmıyoruz fazla. Bunun dışında katlanır koltukların tıkırdamsı gibi kronik arızaları var, yapacak birşey yok. Araç hem LR hem de 12 yıllık. Motor ve şanzımandaki kronik arızaları bilip buna göre bunlar oluşmadan önlem alarak bakımları yapılırsa ben uzun yıllar keyifle binileceğine inanıyorum. (Radyatör, bazı su hortumları, basınç altında çalışan bazı parçalar, rekorlar, vs) Standart hali biraz hantal, Stage 1 chip tuning yaparak bunu da çözdük, gaz tepkisi bayağı iyileşti. Tüketim 11-12 lt/100 km, 45-47 kuruş yakıyoruz kmde, uzun yolda çok daha iyi değerlere ulaşacaktır. Çokseverek kullanıyorum ve kullanıyoruz. Son hali de budr: