apobaris
Ana Kamp
Arkadaşlar
Kendi aracımda yaptığım ve son derece başarılı bir sonuç aldığım uygulamyı sizler ile paylaşmayı uygun gördüm .Tabii kabul edenlere.
Bilindiği üzere bir çok tip snokelin ağız kısmı aracı gidiş yönüne dönük olmasından ötürü yağmurlu havalarda gider iken içerisine hava ile birlikte yağmur suyunuda çeker .
Buda hava filitresinin şişmesine motor randımanın ciddi manada düşmesine ve tabiiki bir çok başka arızaya da sebep verebileceğini hepimiz biliyoruz. Bunun içindirki bazı araçalr snokelin ağızını özelik ile yağmurlu havalarda geri çevirir , bu uygulama ise aslında son derece yalnış olmakla beraber zaman zaman mecbur kalıyorduk şu ana kadar.
(yalnışın sebebi ağızı geriye doğru dönük olan bir snokel içerisindeki havayı boşaltma eylemine girecektir buna vanturi eylemi diyoruz bunun sonucunda fazla yakıt tüketimi , motor un yüksek hızlarda hava yakıt ayarlarının şaşması gibi vs.vs. tabikii bu rölantide söz konusu olamaz tıpkı öne doğru dönük olmasında gibi. Ancak öne doğru dönük olmasının avantajı yüksektir çünkü bir nevi ön turbo gibi yüksek hızlarda işlem görür bu enjeksiyonlu araçlarda daha belirgin hale gelir.
Hava filitre kutusu içerisinde bulunan suyun otomatik olarak boşaltılması ise aslında çok basit bir sistem ile yaptım :
Hava filtre kutusunun en dip noktasına 7mm delik delip buraya iç çapı 5mm olan polypropetilen bir hortum taktım.
Bu hortum diğer ucunu egzostumun tahliyesine 40 cm olan kısmına egsozcuda kayankla taktırdığım demir boruya bağladım. Egzostum içine tatırtığım dış çapı 8 iç çapı 6mm olan borunun egzost içindeki ağız tam merkeze geliyor ve ağız kısmı çıkış tönünde olduğu için bir sürekli emme işlemi yapıyor. hızlandıkcada emiş artıyor.Ttalep eden arkadaşlara detaylı bir kroki gönderebilirim.
SAYGILAR
Kendi aracımda yaptığım ve son derece başarılı bir sonuç aldığım uygulamyı sizler ile paylaşmayı uygun gördüm .Tabii kabul edenlere.
Bilindiği üzere bir çok tip snokelin ağız kısmı aracı gidiş yönüne dönük olmasından ötürü yağmurlu havalarda gider iken içerisine hava ile birlikte yağmur suyunuda çeker .
Buda hava filitresinin şişmesine motor randımanın ciddi manada düşmesine ve tabiiki bir çok başka arızaya da sebep verebileceğini hepimiz biliyoruz. Bunun içindirki bazı araçalr snokelin ağızını özelik ile yağmurlu havalarda geri çevirir , bu uygulama ise aslında son derece yalnış olmakla beraber zaman zaman mecbur kalıyorduk şu ana kadar.
(yalnışın sebebi ağızı geriye doğru dönük olan bir snokel içerisindeki havayı boşaltma eylemine girecektir buna vanturi eylemi diyoruz bunun sonucunda fazla yakıt tüketimi , motor un yüksek hızlarda hava yakıt ayarlarının şaşması gibi vs.vs. tabikii bu rölantide söz konusu olamaz tıpkı öne doğru dönük olmasında gibi. Ancak öne doğru dönük olmasının avantajı yüksektir çünkü bir nevi ön turbo gibi yüksek hızlarda işlem görür bu enjeksiyonlu araçlarda daha belirgin hale gelir.
Hava filitre kutusu içerisinde bulunan suyun otomatik olarak boşaltılması ise aslında çok basit bir sistem ile yaptım :
Hava filtre kutusunun en dip noktasına 7mm delik delip buraya iç çapı 5mm olan polypropetilen bir hortum taktım.
Bu hortum diğer ucunu egzostumun tahliyesine 40 cm olan kısmına egsozcuda kayankla taktırdığım demir boruya bağladım. Egzostum içine tatırtığım dış çapı 8 iç çapı 6mm olan borunun egzost içindeki ağız tam merkeze geliyor ve ağız kısmı çıkış tönünde olduğu için bir sürekli emme işlemi yapıyor. hızlandıkcada emiş artıyor.Ttalep eden arkadaşlara detaylı bir kroki gönderebilirim.
SAYGILAR