Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan apobaris Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,018

apobaris

Ana Kamp
Mesajlar
23
Tepkime Puanı
0
Yer
budapeste macaristan
Arkadaşlar
Kendi aracımda yaptığım ve son derece başarılı bir sonuç aldığım uygulamyı sizler ile paylaşmayı uygun gördüm .Tabii kabul edenlere.
Bilindiği üzere bir çok tip snokelin ağız kısmı aracı gidiş yönüne dönük olmasından ötürü yağmurlu havalarda gider iken içerisine hava ile birlikte yağmur suyunuda çeker .
Buda hava filitresinin şişmesine motor randımanın ciddi manada düşmesine ve tabiiki bir çok başka arızaya da sebep verebileceğini hepimiz biliyoruz. Bunun içindirki bazı araçalr snokelin ağızını özelik ile yağmurlu havalarda geri çevirir , bu uygulama ise aslında son derece yalnış olmakla beraber zaman zaman mecbur kalıyorduk şu ana kadar.
(yalnışın sebebi ağızı geriye doğru dönük olan bir snokel içerisindeki havayı boşaltma eylemine girecektir buna vanturi eylemi diyoruz bunun sonucunda fazla yakıt tüketimi , motor un yüksek hızlarda hava yakıt ayarlarının şaşması gibi vs.vs. tabikii bu rölantide söz konusu olamaz tıpkı öne doğru dönük olmasında gibi. Ancak öne doğru dönük olmasının avantajı yüksektir çünkü bir nevi ön turbo gibi yüksek hızlarda işlem görür bu enjeksiyonlu araçlarda daha belirgin hale gelir.
Hava filitre kutusu içerisinde bulunan suyun otomatik olarak boşaltılması ise aslında çok basit bir sistem ile yaptım :
Hava filtre kutusunun en dip noktasına 7mm delik delip buraya iç çapı 5mm olan polypropetilen bir hortum taktım.
Bu hortum diğer ucunu egzostumun tahliyesine 40 cm olan kısmına egsozcuda kayankla taktırdığım demir boruya bağladım. Egzostum içine tatırtığım dış çapı 8 iç çapı 6mm olan borunun egzost içindeki ağız tam merkeze geliyor ve ağız kısmı çıkış tönünde olduğu için bir sürekli emme işlemi yapıyor. hızlandıkcada emiş artıyor.Ttalep eden arkadaşlara detaylı bir kroki gönderebilirim.
SAYGILAR
 

Ynt: SNOKELLİ ARACLARDA FİLİTRE HANESİNE GİREN SUYUN OTOMATİK TAHLİYESİ

kazanda nereyi deldiniz.
 

Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

sanırım safari şinorkelin XJ modelinin montajını yaparken ekipmanın içinde su taliye işlemini yapan bir parca daha monte etmiştik arac bu yakınlarda gelirse bende o ekipmanın bir resmini buraya eklerim oda cok basit bir sistem
 

Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

arkadaşlar ben ilk taktığımda ,çok kuvvetli yağmurda 100 km.hızla 10 km.gidip denedim (kafa öne bakar şekilde))..sonra filtre kutusunda ve filtrede hiç sorun ve sıvı görmedim...

selamlar..

snorkel1.jpg
 

Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Fotoğraflarla anlatabilirseniz sevinirim uygulamayı.
Normalde Safari ve tarzı hava giriş ağzı olan snorkellerde yağmur suyunu boşaltma kısmı var ama sulu kanal geçişlerinde tahliye yeterli olmuyor ve su filtre kutusuna gidiyor.
Sizin çözümünüzün yanında snorkel takmamış ve takmayı düşünen arkadaşlara Otokar'ın Defender için ürettiği snorkelleri tavsiye edebilirim. Çünkü bu snorkelin ağız kısmı yağmur ve su sıçramalarını almayacak şekilde aşağı doğru. Snorklein yapısı gereği her araca uygulanabiliyor ama her araçta yakışıp yakışmadığı konusu tartışmalı.
 



Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Sevgili arkadaslar
Ekte iki adet resim ekliyorum.
1.si venturi sisteminin prensibini anlayabilmemiz icin bu resimde arkadan hava veya su yada bir gaz egsozt gazi gibi bir gaz verirsek , bize bakan taraftan ise arkadan gelen sivi yada gaz ve ek olarakta orta borudan cekmek istedigimiz gaz yada sivi madde gelir.
2. Yine internetten buldugum venturi sisteminin prensibini anlatan bir resim. Burada mavimsi renk egzost girisimizi , kavunici renk hava filitre kutumuzun dibinden gelen sulu yada susuz havayi tmesil eder sag trafindaki iki karisik renk ise cikisi temsil eder.

saygilar
Abdullah Baris (kusura kalmayin Yabanci klavyeli bir bilgisayardan yaziyorum

Venturi.jpg
 


Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Mantığı anladım paylaşımınız için teşekkürler.
 

Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Tebrikler, güzel bir çözüm, egzostun sıcaklığı plastik hortumun erimesine sebep olmuyormu?
 

Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Selamlar

Gonderdigim resimler sadece izahat icindir. Egzostun icine giren boru metal yaklasik 15cm si disarda ondan sonrasi ise plastik ve sonucda soguk havayi emdigi icinse soguk kaliyor .ayriyeten ekzostun cikisina 30 cm kala isi yuksekligi okadarda fazla olmaz diye dusunuyorum

Saygilar
 



Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

çok mantıklı ve çok iyi bir fikirrr....
 



Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

sayın apobarıs,
ben konuyu tam anlamadım şöyleki;ters yöne duran snorkel ağzı ile düz yöne duran snorkel ağzının hava emme bakımından bir farkı olmamalı ..bildiğiniz gibi otomobilin motoruna hava yakıt karışımı atmosferik makinalarda dünyadaki hava basıncı kadar girebiliyor yani emme sibobu açıldığında içeri dolan hava yakıt karışımı bu prensibin imkan verdiği ölçüde doluyor turboda emişli makinalarda ise ekzost gazıyla dönen turbo sayesinde bu karışım yanma odasına emme sibobunun açıldığı anda ekstra bir basınçla yani bir nevi zorla dolduruluyor bu sebeple yanma odasına daha fazla dolan yakıt hava karışımı sayesinde daha fazla güç elde ediyoruz (basit anlatımla)

dolayısıyla hızlı veya yavaş giderek atmosferik bir makinada giriş çapından fazla motora hava sokmanız mümkün olmamalı diye düşünüyorum.türboda zaten sorun yok.Snorkel uygulamalarında eğer snorkel çapı gereğinden az ise yol boyu ezik vs yer varsa veya orjinal hava filtresi boyu ve emme sibobuna giden mesafe uzamış veya kısalmışsa motor performansı etkilenir.
mesela ben mercedes g bölümünde bir snorkel uygulaması yaptım snorkel orjinal ve geriye bakan bir snorkel.çok pahallı olduğu için komple kiti almayıp kendim imal ettim isterseniz bir inceleyin snorkel uygulayacak arkadaşların da işine yarayabilir.
Filtre ıslanması konusunu bilmiyorum ama hava filtresi tasında tahliye deliği var sizin yaptığınız sistemde doğru anladıysam ekzosta vakum yaptırıyorsunuz.
paylaşımınız için teşekkürler
 

Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Sayın motogezgini

Öncelikle yazıma ilginizden dolayı teşşekür ederim.

Kendim 2003 yıllından beri özelliklede son 3 senedir turbo parçaları imal eden bir Franasız fabrikasınıın müdürü yüm bu söylemekteki amacım bu konular üzerindeki asgari tecrübemi ifade etmek içindir.

Yazınızın sonunda söylediğiniz şey yani egzost kısmında bir vakum oluşturarak filitre tabanındaki suyu emmek sistemimin tam bir özetidir.

Ancak hem fikir olmadığım konularla ilgili olarak örnek vereyim.
Giden bir aracım icini motor gibi düşünürsek ve bu aracın camından dışarıya bir elektrik süpürge hortumu çıkarırsak şunu fark ederiz

Hortum dış ucu arkaya cevirik olduğunda içeriden hava emdiğine ve bu emiş gücünün araç hızı ile doğru yönde olduğuna (buna eksi basın denir)
Hortum dış ucu araç gidiş yönüne dönük olduğunda ise içeriye hava bastığını görürüz tabikii buda aracın gidiş hızı ile doğru orantılıdır bunada (+ basınç denir)

Giiden bir araçta örnekte verdiğim süpürge hortumu ile snokel aynı görevi görür.
yani arkaya dönük bir snokel eksi basınc uygulayarak motorun performansını eksi yönde etkiler
Öne dönük bir şnokel ise + basınc uygulayarak + performanslar sağlar .Sizin söylediğiniz ise hareket etmeyen bir araç için geçerlidir.


Saygılar
 



Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi

Sayın Apobarıs bey selamlar, öncelikle böyle sorun çözümüne yönelik tecrübenizi paylaştığınız için teşekkürler, tabii böyle sorunları olmayanlarda olabilir ama ben safari tarzı bir snorkel aldım ve takma aşamasındayım, yağışlı havalarda filtreye su geldiğini duymuştum ve bu konu beni düşündürüyordu, teknik bilgim çok yüksek olmadığı için mümkünse benim ve snorkeli takacak ustanın anlayacağı ayrıntılı ve ölçülü bir çizim gönderebilirmisiniz, şimdiden çok teşekkürler
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,903
Mesajlar
1,525,311
Kayıtlı Üye Sayımız
166,703
Kaydolan Son Üyemiz
Topwebpartners1

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst