Ynt: Şnorkelli Araçlarda Filitre Hanesine Giren Suyun Otomatik Tahliyesi
sayın apobaris
söylediğiniz şeyi yapmadım ama söylediğinize göre muhakkak doğrudur.Ancak şunu göz önünde bulundurmak gerekmezmi şöyleki motor zaten daha evvelki paragrafta yazdığım gibi çalıştığı zaman emiş yapıyor yani dışarıdan hava emiyor dolayısı ile bahsettiğiniz eksi artı basınç durumu burada oluşamaz veya şöyle demek isterim snorkel ters yöne baktığı için motora hava vermek yerine içindeki havayı dışarı atamaz.Bu bağlamda aracın içini motor olarak düşünme örneği bu durumla pek örtüşmüyor gibi.
Şöyle düşünelim şnorkel öne dönük olsa ve süratten dolayı içine hava dolsa diyelimki çok dolsa veya daha hızlı dolsa bile motorun alacağı hava sadece emme gücü, atmosfer basıncı veya yer çekimi deyin bu miktar kadar olacaktır.Ayrıca filtrelerin içinde çoğu zaman venturi vazifesi görecek ek parçalar delikler vs olur mesela bizde plastik bir parça var ideal girişi sağlayan.
Veya şöyle söyleyeyim yolda gidiyorsunuz ön camınız patladı rahat gitmek için diğer camları kapatırsanız cam patlamamış gibi gidersiniz yani snorkele girecek hava emilenden fazla ise bir nevi bu örnekteki gibi olur.yani daha fazla dolamaz..
Su girmesinden korkan arkadaşlara da şöyle söylemek lazım eğer snorkeli incelerseniz hava giriş başının açısından dolayı yağmurdan içine hava girmez başka sebepten girer.yanlış açılı montajdan girer snorkelin amacını ve çalışma şeklini bilmeyen birisi takarsa girer yıkamada girer vs.zaten hava filtresi ıslanırsa emme gücü düşer performans etkilenir.hatta ıslanmasına gerek yok nemli rafta durmuş bir filtre bile işe yaramaz aslında.
saygılar