Sıfır Karavan Ek Ötv+kdv

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan UtkuBAYRAM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,619
Bilindiği üzere Karayolları Yönetmeliğinde 2 farklı maddede motorlu karavan (SA) İfade edilmekte.

14. Maddede özel amaçlı taşıt tanımında yer alan motkaravanı tescilde kbul ediyorlar.

Madde 19'daki Kamp taşıtı tanımını tescilde kabul etmiyorlar.

14.maddededi özel amaçlı taşıtlar kategorisindeki araçların risk primi yüksek olduğundan dolayı motokaravanlar fahiş sigorta bedeli ödemekte.

Kamp taşıtı olarak tescil edilebilse risk faktörü değişeceği için sigorta maliyeti de düşecek.

Peki bu garabet neden düzeltilemiyor?

Araçların imal, tadil ve montajı hakkında yönetmelikte motokaravanlar özel amaçlı taşıt statüsünde değerlendiriliyor ve bu yönetmelikte "kamp taşıtı" tanımı yok!.

İtiraz fayda etmiyor zira karşındaki bürokrat kargadan başka kuş tanımam diyor ki haklı yönetmelik böyle.

Şaşkınlığım bu garebet için ne dernekler ne federasyonlar ne de motokaravan sahibi avukatlar neden idari dava açmaz anlamak mümkün değil.

Yönetmelikte yapılacak küçük bir düzenleme ile iş çözülecektir.

2 ayrı maddede yer alan motokaravan tanımı madde 14 içinden çıkarılacak.

Tescil makamı da özel araç tanımında göremediği moto karavanı özel araç olarak değil madde 19 gereği kamp taşıtı olarak tescil etmek durumunda kalacak iş çözülecek.
 


2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).

Ötv yeni fiyata göre hesaplanırsa maliye karlı çıkacak gibi.

Kafam karıṣtı.

Not:Şimdi aklıma geldi. Maliye sıfır fatura bedeline 2021 yılındaki Ötv’yi isteyebilir mi?


 
Son düzenleme:

Emek verip cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Bilgilerden anladığım kadarı ile noterde beyan edilen satış bedeli baz alınıyor. Bu sebeple satış rakamına göre buradaki hesaplama değişecek.

Ancak yazdığınızda bir nokta kafama takıldı;
karavan dönüşümünü yapan firmanın da faturasını ister.
Biz kendimiz karacanı yapsak bu belgeyi temin etmemiz gerekecek mi yoksa bir tasarım firmasından illa fatura mı almamız gerekecek

Yoksa kendim yaptım diye belirtmek yeterli olur mu ?
 


Kafanız karışmasın aslında ben tarihin eski olduğunu belirtmek için o şekil bir örnek verdim, bu sebeple karışıklık yaratmış olabilirim

Benimde aslında Erturk Bey’in yorumundan önceki düşüncem; ispat veya vergi dairesine bir dayanak vermek için o yılın fiyatlarına göre bir resmi yere bağlamak idi.

Farklı bir düşünce veya tecrübeniz var ise paylaşabilirseniz sevinirim.
 



2021 yılında ödenen sıfır fatura bedeli 200 bin liranın biraz üzerinde olsa gerek (google).
2021 yılında sıfır alınan aracın çıplak faturası 200 bin + KDV olarak düzenlenmişse ve %4 ÖTV ödenmişse bu araç karavana dönüştürüldüğünde karavan dönüşüm maliyeti de eklenir faraza 50 bin TL araç 250 bin üzerinden %41 ÖTV farkı tahakkuk eder toplam rakam üzerinden %20 KDV tahakkuk eder bunlar ödenir iş biter.
Masrafı düşürmek isterseniz aracı 100 bine arkadaşınıza satış yaparsınız, 2 ay sonra eşinize 50 bine sattırırsınız bu rakamları bu bedel üzerinden ödersiniz ruhsat eşiniz adına çıkar. ÖTV ve KDV ödemesini kredi kartınızla ödemek isterseniz interaktif vergi dairesi ekranından ödeme yaparsanız kredi kartıyla tahsilat gerçekleşir. Tabii tahakkuk kestirirseniz ziraat vakıf ve halkbank üzerinden de ödeyebilirsiniz
 

Mevcut garip yönetmeliğe bir ilave de ben ekleyeyim. Forumlarda Motokaravanın hız sınırını araştırdığımda kamyonetleremi yoksa otomobillere göremi dikkat etmemiz gerektiği net değildi. Cimere yazdım ve emniyet müdürlüğü plakamı incelediğini ve ruhsat özel taşıt olarak değiştiği için artık otomobil hız sınırlarına tabii olduğumu bildirdi. Kamyonete 50, otomobile 70 olan EDS den 70 le geçip defalarca test ettim ve ceza gelmedi. Madem artık otomobiliz neden TÜV muayenesine hala yılda 1 girmem gerekiyor? Otomobiller gibi 2 yılda 1 girmeyi kendimize hak görmemiz gerekmiyor mu?
 

Otomobiller gibi 2 yılda 1 girmeyi kendimize hak görmemiz gerekmiyor mu?
Sorun araçların tadil yönetmeliğine göre aracın tescilinden kaynaklanıyor. Madde 14'e göre "özel amaçlı taşıt" statüsünde ve bu kapsamdaki araçların muayene periyodu her yıl yapılıyor. Madde 14 kapsamındaki araçlar tanımından çıkmak gerekiyor. Kimse bugüne dek motokaravan karayolları yönetmeliğinde neden iki ayrı madde de tanımlı diye sormuyor. Yönetmeliği düzenleyenler de umursamıyor zira şikayet eden yok mızmızlanan çok!
 


3,5 tona kadar olan motokaravanlar Avrupa Birliğindeki gibi otomobil kadar hız yapabiliyor.

Tüv ve sigorta konusunda ise hala yanlıṣlıkta ısrar ediliyor.
 




Genel Konular bölümünde Karavanların Muayene - Sigorta- Tescil Sorununun Çözümü konu başlığı ile konu hakkında görüşlerimi, önerilerimi ve dilekçe örneklerini ekledim.​

 

Hocam selamlar. Vergi dairesi tadil projesine ilişkin faturayı istemedi mi sizden? ÖTV farkını hesaplarken onu da ekledi mi?
 


çok ilginç. neden bu şekilde çifte standart uyguluyorlar anlayamıyorum... 2023 yılında sıfır alıp bu yıl karavana dönüştürdüğüm transporter aracımı karavan ruhsatına dönüştürmek üzere ötv fark tahakkuku oluşturmak için bugün vergi dairesine gittim. tüm belgeler tam olmasına rağmen tadilat ve proje ile ilgili fatura beyan etmediğimden/istendiğinden işlemim yapılmadı.
 

Belki sadece faturayı görmek istemişlerdir karavana dönüştüğüne dair. Bu faturaya da ek ötv alacaklarını söylediler mi? Ben de merak ettim. Kanunda sadece aracın faturasına ek ötv ve kdv alındığı yazılıyor çünkü. Gelişmeleri bizimle paylaşabilirseniz sevinirim. Kolay gelsin, yeni karavanınız hayırlı olsun.
 



saolasın, daha iyisi sizlerin olsun..
yok hocam görme değil, doğrudan söylediler. ötv farkı hesaplamasına dahil edeceğiz dediler. ben dedim, mühendisim, birçok şeyini ben yaptım. fakat ikna edemedim. en son projeyi çizip tse gönderen kişi/firmadan olmalı vs. dediler. walla ne yapcağımı ben de bilmiyorum. makul bir fatura ile mecbur gideceğiz gibi görünüyor. var mı bilgisi olan?