Ynt: Şerpa ile 2012 Yaz Günlüğü
Bülent, 34 kr/km bence yüksek bile, karayollarının normal yollarını kullansaydık bu rakam 30 kr/km'nin altına düşüyür, çünkü araç 1997cc yani motor bir binek otomobil motoru kadar..Tabiki en önemli şeylerden biride aracın gidemeyeceği yerde boşuna gaza basmamak, işin sırrı gaza dokunmak da...Zaten trafik kurallarına uyarsan hemen hemen tüm yolda kurallar ve kısıtlamalar köy, bucak içlerinde 50km/saat, aralarda ise 70 km/saat hız limiti veriyor, kurallara uyunca risksiz ve keyifli bir yolculuk ortaya çıkıyor..Araç bu motorla ancak bu kadar gider diye yanlış anlaşılmasın, zaman zaman 130-150 km/saat seyrettiğimiz yerler de oldu...Aracın yürürü konusunda bir sıkıntım olmadı çünkü yola çıkmadan önce tüm ön takımı yere indirip gerekli değişiklikleri yaptırmışdım, lastikler de çok önemli, önlastiklerim gerçek sıfırdı, arka lastiklerde %90 niteliğinde idi, sadece yola ilk çıktığımızda aracın arkasında ağırlıkdan dolayı biraz gezme oldu, lastik havalarını 62ps orjinal değerden, 70ps'e çıkarınca bu sorunda çözüldü...Yolculuk sırasında 5 defa mazot aldık bunlardan üçüncü aldığımız mazot muhtemelen sahte katkılı idi depoyu yarılayıp üzerine standart mazot alıp ortalama karışım elde edinceye kadar rampalarda biraz bayılma yaptı, bu kazığı kuşadası girişdeki benzincide yaşadık..