SeriesIII yada Defender tercihiniz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ayt07 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,277

ayt07

LR Discovery I 95 V8
Mesajlar
237
Tepkime Puanı
0
Yer
Antalya
Merhaba,
Defender110 yada series3 88 alma düşüncesindeyim, fakat bir türlü tercih yapamıyorum. Forumdaki konuları tek tek okudum, neredeyse bu muhteşem arabalar hakkındaki bir çok şeyi sizlerinde paylaştığı bilgiler sayesinde öğrenebilme şansı yakaladım.
Kafamı karıştıran beni mullakta bırakan ise acaba hangisi... Aslında cevabınız muhtemelen Defender olacaktır biliyorum ama Series3 te yabana atılacak bir araç değil kesinlikle. Düşüncem aslında hard offroad yada offroad dan ziyade eşim ve çocuklarımla haftasonu yada kafama estiğinde Land rover'a atlayıp dağ dere tepe geçerek kamp yapmak veya kışın karlı toroslarda haftasonu gezisi yapmak.
Bunları göz önünde bulundurduğumuzda haliyle Landrover'dan başkasını kesinlikle düşünmem (sağlamlık, kullanışlılık,işlevsellik parça ucuzluğu diğer markalara göre) ve işin konforsuzluk kısmı hiç önemli değil çünkü diğer bir binek otomobilimiz var satmayı planlamıyoruz.
Defender'a baktığımda ihaleden yada kişiden alınca ortalama yürütebilme masrafı anladığım kadarıyla plaka dahil en az araç+bakımlar minimum 12.000TL. Fakat yürür durumda bir series3 ise 5000/6000TL civarında işte bu kısımda biraz bocalıyorum. Acaba alıp bir defender toplamaya mı uğraşsam yoksa bir series alıp direkt binmeyemi başlasam? Kısa şase araç çok daha çekici ve havalı bence ama defender de güzel. Maalasef Türkiye'de uygun rakamlara defender90 da bulabilmek çok ama çok zor.
Seriesler aslında çok özgün ve tabiri yerindeyse taş gibi arabalar. Defenderlerinde güzel derlenmiş toplanmışıda çok çekici .
Sizlerden ricam ,Gezenbilir ailesi olarak beni de yakalayan bu land rover hastalığının en azından ilacı olabilecek bilgileri mümkün ise paylaşmanız, kafamın karışıklığını biraz olsun giderebilmeniz. Teşekkür eder iyi akşamlar dilerim.Murat
 

Etiketler
Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Aynı konu burada ( http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=43621.0 )tartışılmıştı. Belki gözünüzden kaçmıştır, bir çok sorunuza ışık tutacaktır.

Şahsi fikrim, eğer bütçeniz uygunsa, Defender alın. 12 bin TL'ye alıp bineceğiniz 2.5 benzinli DEfender 110'lar var.
 

Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Çok uzun süre Series kullanmış biri olarak cevap vereyim;
series çok güzel arabadır; ama defender alın. Evliyseniz kesin defender alın.
Series alıp üzerine ciddi para harcarım ( V8 motor koyup yürüyen aksam modifiyesi yaparak ) series alın.

Netice olarak Siz en iyisi defender alın; Series almak için series'i çok iyi tanımanız gerekir.
 


Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Merhaba,
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim.
Ender Bey, siz uzun yıllar series kullanmış birisiniz forumdan da yazılarınızı takip ediyorum. Seriesleri ciddi anlamda tanımak gerek demişsiniz, tam olarak anlayamadım. Yani kullanım ve sürüş bakımından çok farklı karakteristik özelliklerimi vardır? Mümkünse sizden daha detaylı bilgi rica edebilir miyim. Bunun yanında bu işe şimdilik ayrabileceğim maksimum bütçe maalesef 7000TL civarı o yüzden de biraz defender yada series arasında bocalamaktayım :-\
 



Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

ayt07' Alıntı:
Merhaba,
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim.
Ender Bey, siz uzun yıllar series kullanmış birisiniz forumdan da yazılarınızı takip ediyorum. Seriesleri ciddi anlamda tanımak gerek demişsiniz, tam olarak anlayamadım. Yani kullanım ve sürüş bakımından çok farklı karakteristik özelliklerimi vardır? Mümkünse sizden daha detaylı bilgi rica edebilir miyim. Bunun yanında bu işe şimdilik ayrabileceğim maksimum bütçe maalesef 7000TL civarı o yüzden de biraz defender yada series arasında bocalamaktayım :-\

Merhaba

Series II-IIA ve III araçları Defender'dan oldukça farklıdır.

Kendi aralarında birbirlerine çok yakındır; Normalde sürekli arkaan çeker araçlardır; Önlerinde çekmesi için sizin aracın içinden sarı kafalı vites kolunu aşağıya bastırmanız gerekir. Bu durumda 4 çeker olur. Defender sürekli 4 çekerdir.

Orjinal motorları ki dizeli çok az bulunur benzinli olanı 2286 cc dir. dizel olanına göre sessizdir. Series olan araçların Türkiye de en çok 88'' olanı mevcut; Bu araçların tamamı makaslı olup; makastan ötürü defender'a göre artikilasyonu kısıtlıdır. Tek yaprak makas kullanılırsa bir miktar gelişebilir. Defender helezyonludur ve artikilasyonu daha iyidir. Serieslerin direksiyonu hidrolik değildir, oldukça serttir, lakin çok iyi bir ayarla rahatça kullanılabilir. Serieslerin kronik problemleri vardır; kaloriferi az ısıtır; bir yerlerden muhakkak içine su alır, genelde ön göğüs sacından çürüme yapar; koltukları daha rahatsızdır; ama iş makinası gibidir ufak bir traktör kullanıyor gibi olursunuz. Bununla beraber sürat ve diğer konfor unsunrlarının hiç bir yoktur.Bakımları düzgün yapılan bir series masraf çıkarmaz; ama Series almadan önce iyi bir ustanızın olması lazım bence. Parçası ucuzdur; işçiliği iyi bir ustanız yok ise pahalıdır. Keyifli ve karizmatik bir araç olmakla beraber tekrar söylüyorum konfor yoktur. İlk alım fiyatı bir avantajdır. Frenleri çoğunun problemlidir; çok iyi bilen biri tarafından yapılması gerekir. El Freni ayarı 2 ayda bir bozulur; Kapıların arasından genelde soğuk alır iyi bir lastik ve araç izalasyonu gerekir,

Burada ben ve bir çok abilerimizin araç alırken söyledikleri önemli bir şey var; içiniz ısındıysa bir araca alın; Land Rover uğraş isteyen elinizin üstünde olması gereken bir araçtır. Kolay kolay yolda bırakmaz ama sizinde onu tanımanızı ister. Siz onu ne kadar tanırsanız ve onunla ne kadar ilgilenirseniz, ne kadar vakit geçirirseniz oda sizi o kadar az üzer; Bu ilgi ve şevkat meselesi Seriesler için daha da önemlidir. :smiley: Gitmem demezler ne seriesler ne defenderlar. Lakin herkesin 3 saatte gittiği yeri siz belki 4 saatte gidersiniz.

Ciddi anlamda tanımak derken kastım aracı mekanik olarak tanımanızdır. Örnek vermek gerekirse bu sene ağustos'ta benim aracımın debliyajı ağrıza yaptı; hemen alt merkezi ve üst merkezi değiştirdim. Bu arıza izmirde oldu. Sonrasında; aynı arıza izmir'in içinde tekrar oldu; bir daha gittim yaptırdım havası alındı vs; gene tekrar etti; Ustaların bir çoğu yaptılar ama ezbere iş yaptılar kendim havasını almaya kalktığımda içindeki hidrolik yağı kaynattığını görünce motorun sıcaklığını hava sıcaklığı ile birleşince hidrolik yağını kaynattığını gördük; izmirde gayet iii bir usta dot 4 koydu sorun sanki çözülmüş gibi oldu; Hidrolik ısınıca alt merkez içindeki tamir takımının lastiğinden kaçıyordu ve hava yapıyordu; sonra ciddi ciddi düşünmeye başladık ; ve alt merkezin hava tıpasının ters yöne baktığını gördük ve düzelltik bunu da; bu sorunun % 80 nin çözümü idi sıcaktan gene hava yapıyordu ama bu sefer havayı tahliye edince düzeliyordu, ama soruna sebep olan sıcaklığı ortadan kaldırmak gerekiyordu tüm debliyaj borularını izole ettik sıcaktan korumak için; istanbul'da böyle bir problem olmuyordu ama İzmir'de çok sıcak havada sıkıntı çıkardı; izalasyondan sonra süper oldu.


Bu arada beğendiğim bir kaç series'in de resmini ekleyeyim;

Bu arada Series'ler ile ilgili daha detaylı geçmiş bilgisi için ; http://en.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_Series

16-series-accessories.jpg


abbasy_L1.jpg


DRX706K-03.jpg


DSCN0810.jpg


cameltrophy110_6_30563959.jpg
 


Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Ender Bey cevabınız için çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı olmuş, selamlar murat
 

Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Bence Ender abinin seriesler için olumsuz olarak gördüğü şeylerin çoğunun defenderda da var olduğunu biliyoruz :smiley:

Beni gözü kapalı Seriesleri seven bir fan olarak görmeyin aracımı seviyorum ama model olarak(ki çıktığı zamanı düşünürseniz) biraz eksiklikleri var tabi.. :smiley:

Serieslerin direksiyon sisteminin pek de yaratıcı bir şekilde yapıldığını düşünmüyorum, Direksiyon kutusunun yeri bence çok yanlış :smiley: , direksiyon sisteminde direksiyon mili ile tekerler arasında 6 tane rot başı ve steering relay denen bir parça var, her birinde 3 mm boşluk olsa leğen gibi bir direksiyonunuz olur ;)

Fren için ise , geneli westinghousesuz üst merkeze sahiptir. içine binince 2 tonluk aracı durdurmak için ayağınızın biraz kuvvetli olması gerekiyor, üst merkezin çapı biraz küçük yapılmış, bu şekilde harcadığınız kuvvet az ama fren ayarları düşse pompalama gerektirebiliyor. Üst merkezi büyütürseniz pedal dolar, ama bu seferde biraz daha sertleşiyor fren pedalı..

Makaslar için, Serieslerde sustaları tutan her tekerin orada kayışlar var, bu kayışlar dingille şase arasında, onları sökünce artikülasyon artıyor.


Şehir içi yorucu araçlar, ben kullanırken çok seviyorum, benimki Seri2a, göğüslük yok, çok keskin hatları var her binişimde bir yerlerim kesiliyor ama önemli değil, koltuklarım orjinal koltuklar değil, gayet rahatlar, kalın lastik olduğu için direksiyon ağır, debriyaj pedalı defender sertliğinde, şanzıman seri 3 şanzımanıysa gayet seri, full senkromeçli bir şanzıman..

Kısa oldukları için LPG tankını araç içinde arkaya taktırınca, kullanım hacmi azalıyor, ama benzinli motorları çok dayanıklı, rektefiyesiz 400000 km gidebiliyorlar...

Arabayı fabrikasyon donanımları ve fren debriyaj boruları orjinal yerlerinden geçecek şekilde korursanız, ben İzmir'de yaşıyorum, fren ya da debriyaj yağı kaynamasının mümkün olmadığını düşünüyorum, araçlarımız sağ direksiyon için yapılmış, sola aktarılırken her şeyi yeni baştan yapmamışlar, fren boruları debriyaj boruları, sürücü tarafından çıkıp sağda toplanıyor, aracın elektrik ve boru tesisatları şasenin sağ tarafından gidiyor ;D

Kalorifer ve çürüme ve sert direksiyon konusunda(hidrolik olmayanlar) defenderlar da aynılar, benim kaloriferim çalışıyor, aracım tenteli ve araba çalışırken hiç üşümedim. Tenteli aracımın su alan tek yeri ön cam çerçevesi, onu da camın kenarlarına silikon çektim kış bittikten sonra :smiley: çözdüm...

Her şeyin yenisi daha iyidir tabi, imkanınız varsa defender almaya bakın...

Selamlar

Yeni Bit Eşlem Resmi (2).jpg
 

Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Özgür geçen okulun jilet gibi merdivenlerini çıkıyordun,
bu sefer de bıçak sırtı kaldırımda bulduk seni... ;D
Araba gidiyor da lastikleri yarıcaksın az kaldı... ::smiley:
 



Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Ne güzel series fotoları varmış konuyla alakası yok ama bir fotoda ben koyayım :smiley: ve defender derim :smiley:

21569_267995109488_822774488_3156575_280208_n.jpg
 

Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

Selam Fırat abi,

Lastikleri debriyajı vs koruyarak merdiven çıkıyorum :smiley: , kampüste bir parkur yaptım kendime, gece geç çıkarsam dersten, etraf boşsa turluyorum :smiley:

Burada sol arka tekerin arkasında aracın arka çamurluğunu kaldırıma oturttum, doğal olarak esnedi boyası çatladı biraz, ona üzüldüm baya ama, nette fotoğraflarını gördüğüm off road yapan çoğu serieslerde birileri orayı vurmuş, diğer gördüğüm fotoğraflarda da oraya baklava dilimi aluminyum çekilmiş, belki ben de yaparım :smiley:

o resim artikülasyon için fikir verebilir mi bilmiyorum, artikülasyon terimini yanlış anlamış da olabilirim, kolay kolay teker boşa gelmiyor, onu göstermek istedim...
 

Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

ozcour' Alıntı:
Selam Fırat abi,

Lastikleri debriyajı vs koruyarak merdiven çıkıyorum :smiley: , kampüste bir parkur yaptım kendime, gece geç çıkarsam dersten, etraf boşsa turluyorum :smiley:

Burada sol arka tekerin arkasında aracın arka çamurluğunu kaldırıma oturttum, doğal olarak esnedi boyası çatladı biraz, ona üzüldüm baya ama, nette fotoğraflarını gördüğüm off road yapan çoğu serieslerde birileri orayı vurmuş, diğer gördüğüm fotoğraflarda da oraya baklava dilimi aluminyum çekilmiş, belki ben de yaparım :smiley:

o resim artikülasyon için fikir verebilir mi bilmiyorum, artikülasyon terimini yanlış anlamış da olabilirim, kolay kolay teker boşa gelmiyor, onu göstermek istedim...

bahsettiğin kısmı traşlamayı düşündün mü?
 

Ynt: SeriesIII yada Defender tercihiniz

ayt07' Alıntı:
Ender Bey cevabınız için çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı olmuş, selamlar murat


Rica ederim Murat Bey;

Özgür de daha açıklayıcı bir yazı yazmış ; gene yapabileceğimiz bir şey olursa seve seve bizler yardımcı olmaya çalışırız.

Selamlar
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst