Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan CatRot Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,741
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları

Sentinel' Alıntı:
Yanlış anlaşılma var
Ön tekerde porya kilidi yoksa direk bağlıdır zaten.


tamam fırat az çok anlaşıldı. şu anda araçta ön şaft olmadığından test edemiyoruz.ön şaftı takınca aracı test edip tekerleklein hareket tarzına bakıcaz. araç çapraz askıda iken iki tekerinde hareket yükünde olması gerkiyor. poryaya ihtiyaç yok. aynı durumda ağırlığın bastiği taraftaki teker hareket yükünü alıyor ancak askıdaki teker almıyorsa yardım bulmaya gidicez heralde ;D ;D .zannedersem bu sefer doğru anladım.
 

Etiketler
Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları


Saftı takmaya ve aracı askıya almaya gerek yok. Arac 4 cekere alınır, sanzıman on saft cıkısına ve dıf saft kovanına aracın yanınadan egılerek bakılır. Arac 0.5-1 metre yurutulur. Arac yururken on dıf saft kovanı donuyorsa on dıf devrede, sanzımanın on saft cıkısı donuyorsa sanzıman 4x4 konumuna gecmıstır.
Aracımda porya kılıdı ( dual matık ) oldugu halde ıcındekı yayları cıkarıp frezeyı caktım. Sanzımandan 4x4 e aldıgımda porya bagladı baglamadı derdınden kurtuldum.
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları


Selamlar , dulamatikleri çıkarıp içindeki frezeyi çakmayı ben de düşünmüştüm bir ara, bu işlem sıkıntı yarattı mı merak ettim ? Dönüşlerde ses, ön defransiyelde ötme, yakıtta artış vb. gibi ...

 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları


Serı 3 lerınde aks kafası yerıne mafsal kullanılmıstır. Bozuk olan aks kafası donuslerde ses yapar. Serı 3 te aks kafası olmadıgı ıcın ses yapmaz. ( defenderlarda aks kafası var )
Icerden 4 cekere alınmayacagı ıcın dıf yuke bınmeyecektır yanı dıf yuk altında otse bıle yuksuz halde otme ıhtımalı cok dusuktur.
Yakıtta artıs yapacagı kesındır cunku akslar, dıf, ve saft donecektır. Fakat bu artıs fark edılmeyecek kadar azdır.
Baska bır dez avantajı bence yoktur.
Avantajları:
Aks kafasının sabıtlenıp sabıtlenmedıgı dusuncesı ortadan cıkar, eger frezeler zayıfsa yuk altında olmadan sabıtlenmıs gıbı dursada yuk altında atlama yapabılır.
4x4 e aldıgınızda arac on cekere gecmıyor ve saft donuyorsa dıf veya akslardan bırıne bıraz para sıkısmıstır. Ucuk kacık paralar degıldır. ( Tabı alacagınız adresı ıyı bıleceksınız )
 

Ynt: Series III 109'' Station Wagon Arazi Vitesi Konumları


Çok teşekkürler, aracı ilk aldığımda dualmatiklerin içindeki oring lastikleri yağ kaçırdığı için değiştiren bizim buradaki müthiş ustalardan biri yayı yerine takamayınca keserek takıp ben gördüğümde de klasik '' birşey olmaz böyle de çalışır '' teziyle beni bayaa uğraştırmıştı. Tabiki araç 4x4 e geçemedi sonra yayları sarı kaynak yaptırdım hallettim , 1 ay önce de Antalya sanayinde tesadüfen yayların çıkmasını buldum Ama sabitleme fikri hep kafamda kaldı... Arazide problem olursa ilk bakacağım yerdir zaten ...