Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan arslan1961 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3,377
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 817,513
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Hikayesini bildiğimiz derli toplu güzel bir karavan Ahmet Bey (Yasiko ) ve Yusuf Bey'in ( Yaybek ) üzerinde ciddi emek ve düşünce harcadıkları bir eser olarak değerlendiryorum...Bana kalırsa 2 kişilik aileler veya tek kullanıcılar için ideal bir araç .....Fiyat olarak ta son derece makul gibi duruyor.....Kıymetini bilene gitmesini temenni ederim....
B u arada sağlık veya başka kişisel bir problem dolayısıyla satılmadığını umuyorum....
Kalın sağlıcakla

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-lr-110-karavan-127549042/detay
 

Etiketler
Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

İstanbulda ki karavanlara bakan oldu mu? Durumları nasıl acaba?
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

bariscim' Alıntı:
http://www.ebay.co.uk/itm/1992-Knaus-Traveller-LHD-Motorhome-/271206573219?pt=UK_Campers_Caravans_Motorhomes&hash=item3f252be4a3

Bunu ben yeni fark ettim,bu yuzden aradan biraz zaman gectikten sonra yazacagim icin kusura bakmayin. Turkiye'den bakildiginda Ingiltere'de cok guzel gozuken ucuz karavanlar gorulebilir. Ulkenin ic dinamiklerini goz onune almadan bunlarin fiyatlarini Turkiye ile karsilastirmak yanlis olur. Ben 5 yildir Ingiltere'de yasayan biri olarak size buradaki durumu biraz ozetlemek istiyorum. Burada sifir kilometre karavan almaya calistiginizda emin olun fiyatlar hic uygun degil. Fiyatlar 50-60 bin poundlarda. Tabiiki ulkenin ic dinamikleri ile degerlendirdiginizde, maaslarla karsilastirdiginizda bunlar buyuk rakamlar. Tabiiki Turkiye'de ayni kalite karavanlarin yanindan bile gecmek mumkun degil o ayri bir olay.

Simdi gelelim internette bolca gordugumuz dusuk fiyatli karavanlara. Ornegin yukaridaki knaus 3900 pounda satilmis. Burada araba genel olarak finans destegi yani kredi ile alinir. Genellikle bir cok kisi aracini 3 ile 5 sene arasinda kullanir zaten bu zaman zarfinda arac ya garanti kapsamindadir yada masraf acmaz. Arac 5 yasini gecip masraf acmaya basliyacagi siraca genelde araclari ellerinden cikartip, kredi yenilemek suretiyle yeni bir araba alirlar. Bunun en onemli sebebi burada isciligin cok yuksek olsudur. Kimse aracini servise goturmek istemez. Ornegin benim 96 model Opel Combo aracim vardi. Araci 550 pounda aldim. Muayeneden once arka fren balatalarinin degismesi gerekliydi, istenilen fiyat 200-250 pound arasi. Yani aracin yarisi, heleki siz es kaza debriyaz balatasini degistirmek zorunda kalin, kesinlikle aracin ederinden fazla para isterler. Boyle bir durumda yapabiliyorsaniz kendiniz yapiyorsunuz yapamadiginiz yerde araci hurdaya satin kesinlikle daha karli oluryor. Iscilik fiyatlarinin daha iyi anlasilmasi icin baska bir ornek vermem gerekirse, benim aracimin kontak anahtari bozulmustu. Ici kirilmis. Servisin istedigi fiyat 278 pound oldu. Bu cok zor bir is olmadigi icin yan sanayi anahtar ve yuvasi alarak sanirim 10-15 pound gibi bir fiyata kendim hallettim. Ayrica burasi nemli ve bol yagmurlu bir ulke araclar curuyor. Kaportata bakimi ve boya kucuk araclar icin bile 1000 pound civari. Benim araci aldigimin iki kati dusunun artik.

Konuya geri donmek gerekirse iscilik cok pahali oldugu icin burada kimse aracini cok mecbur kalmadikca bakima goturmez. Heleki yasi cok yuksek degeri dusuk araclar hic bakima gitmez. Ben aracimla defalarca yolda kaldim. Bir tarafini yaparsiniz oteki taraftan patlar. Bu yuzden araclar bakimsiz oldugu icin cok cabuk deger kaybediyorlar. Ornegin bir tanidigimizin 20.000 pounda 1.5 yasinda aldigi 2008 model Mercedes C180 arac, su anda 5 yasinda 10.000 Pound zor eder. Bu yuzden bizim internette gordugumuz 2008 model ve alti araclarin bir cogu bakim durumlarina gore fiyatlandiriliyorlar. Ornegin yukaridaki 1992 model Knaus ve benzeri araclar ise sadece uzerindeki malzemenin ve hatta bazen icinde kalan petrole gore bile fiyati degisiyor. Burada dusuk model araclarin ucuza gitmesinin espirisi kisaca budur. Turkiye'de eski model bile olsa bir cok arac bakimli yada ariza durumunda tamiri kolay, iscilik ucuz.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Şimdi bu yazının üzerine neden yabancı ülkelerde çoğu evlerde garaj içinde tamir takımları hobby atölyesi gibi yerler olduğunu anlıyorum.Adamlar çoğu şeyi kendileri yapmaya çalışıyorlar.Bizim burada ise herşey o konuda daha uygun.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Melih, bilgilendirme için teşekkürler. Biraz geriden gitsek de bizim memleket de yavaş yavaş o duruma doğru gidiyor.

Orada eski model araç alan birisine önerim (İster Türk, ister İngiliz olsun) ; yedek parçasını bagaja koysun. Aracıyla Türkiye'ye tatile gelsin. Araç bir hafta sanayi sitesinde yatarken sahibi de sahilde kumsalda yatar. A'dan Z'ye her şeyin bakımını yaptırır. Parça parası vermezse en fazla 1000 TL işçilikle işi halleder :D nasıl fikir ama ;D

İngiltere ile aramızda bir sağlık turizimi olduğunu biliyorum. Oto tamir turizimi niye olmasın? :smiley:
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

İngiltereye tamirhane açmak lazım demek ki. Bizdeki fiyatlar ile tamir ve bakım yapsan kapının önünde kıyamet kopar.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Hakan Bey ,

Dediğinizin biraz değişiğini yurtdışında çalışan bazı gurbetçi vatandaşlarımız yapıyordu.
Motor isteyen , hafif hasarlı yürür durumda ki araçları uygun fiyata alıp tatile getirirken getirip burada yaptırp dönüyorlardı.

Slmlr
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

İngiltere'deki bu durum dediğiniz gibi araçların epeyce ucuz olmasından hem de servis fiyatlarının pahalı olmasından kaynaklaniyor TL'ye çevirince 550 paund'a alınan bir araç 1600TL ediyor. Balata değişimi ise 600-700TL gibi. Araç fiyatları bizdeki gibi 10-15 bin lira olsa insanlara servis ücretleri daha mantıklı gelecek. ;D
Biz asıl parayı sigortalama, vergi ve muayenesine veriyoruz. 15 yaşın altı bir karavanda bu bedellerin toplamı nereden baksanız 1500TL gibi bir rakam tutuyor. :'(
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Bu yuzden bizim internette gordugumuz 2008 model ve alti araclarin bir cogu bakim durumlarina gore fiyatlandiriliyorlar.
[/quote]

Meliih Bey ,
Ne güzel söylemişsiniz en azında İngiltere'de insanlar neye sahip olacaklarını bilerek alım yapıyorlar....Oysa Türkiye'de amiyane tabirle kız gibi denen pek çok araç alanın elinde patlıyor ve çoğu kişide durumu ne olursa olsun aracını satışını en yüksek rakamlarla satışa çıkarıyor....Sırf bu yüzden benim gibi pek çok kişi güvenemediğinden dolayı uygun araç alıp karavan dönüşümünü belirsiz tarihlere erteliyor....
Kalın sağlıcakla
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Süleyman Eraslan beye katılıyorum,bir yıldır karavan yapmak için araç bakıyorum araçlar ya motor istiyor yada kaporta haşat ikisinde iyi olana ise piyasa değerinin 3-5 bin fazlasını söylüyorlar bu nedenle fiyatı ile uyumlu bir araç bulana kadar karavan yapma veye yaptırma düşüncemi öteliyorum kısmet selamlar..
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım


Ne güzel söylemişsiniz en azında İngiltere'de insanlar neye sahip olacaklarını bilerek alım yapıyorlar.


satılan araca ait tüm bilgileri tam olarak yazmanız lazım diye biliyorum vermezseniz hesabı sizden soruluyor
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

fsirin' Alıntı:
İngiltere'deki bu durum dediğiniz gibi araçların epeyce ucuz olmasından hem de servis fiyatlarının pahalı olmasından kaynaklaniyor TL'ye çevirince 550 paund'a alınan bir araç 1600TL ediyor. Balata değişimi ise 600-700TL gibi. Araç fiyatları bizdeki gibi 10-15 bin lira olsa insanlara servis ücretleri daha mantıklı gelecek. ;D
Biz asıl parayı sigortalama, vergi ve muayenesine veriyoruz. 15 yaşın altı bir karavanda bu bedellerin toplamı nereden baksanız 1500TL gibi bir rakam tutuyor. :'(

Ferhat bey isin sigorta ve vergi kismina girmidim bir onceki yazimda. Burada benim 550 poundluk arabanin ilk sigortasi 700 pound idi. Normal sartlarda bu 3 sene arka arkaya kazasizlik indirimi alirsaniz azaliyor. Ama iki sene once genel olarak sigortalara bir zam yaptilar. %40 gibi. O donem benim aracin sigortasi ikinci sene 600 lere dusmesi gerekirken 800 kusur pounda cikti. Bende arabayi sattim kurtuldum. :smiley: Eger 8-10 senedir hasarsizlik indiriminiz varsa o zaman bayagi ucuzluyor. Ama eger bir kaza yaparsaniz hemen 2-3 katina cikariyorlar. Yani Turkiye'de yeni uygulanmaya baslayan sistem gibi.

Burada vergide 2001 oncesi ve sonrasi olarak ayriliyor. 2001 oncesi araclarin motor guclerine gore ve vergiler cok yuksek. 2001 sonrasi araclarin karbon emilsuyonlarina gore ne kadar az karbon o kadar az vergi oduyorsunuz. Bu sistem insanlari 2001 sonrasi almaya yonlendiriyor. Ozellikle Hyundayi i10, Pegault 107, citroen C1 gibi araclar vergi odemiyor. Cunku karbon emilsuyonlari yasal sinirin altinda. Ben bu sistemi destekliyorum. Cunku insanlari daha kucuk araclar alarak cevreyi daha az kirletmeye yonlendiriyor. Bu arada akliniza minubusun vergisi cok yuksektir gibi bir sey gelmesin. Zaten bu sistemde binek araclarin ve minubuslerin vergilendirmesi farkli. Minibuslerin kendi icinde vergilendirme sistemi var. Minubuslerin vergisi sabit, sadeve 2001 oncesi ve sonrasi diye ayriliyor.
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Vay be MAN kamyondan yapılan karavanlarda bıle 12 kişilik yemek takımı yıkayabilen bulaşık makinesı görmemiştim.

En GUZEL özelliği direksiyon başından ayrılmadan hareket halinde veya dururken pis su depolarını bir kol vasıtasıyla boşaltabilmesi. Kamp bitiyor tam yola çıkacaktan kolu bir çekiyorsunuz sulaya sulaya gidiyorsunuz yaz gunü malum ot böcek ağaca su lazım, hem de takviyeli.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-sirin-karavan-127389755/detay
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

Melih Bey, sigorta fiyatları orada ciddi oranda yüksekmiş. 550£ yani 1650TL gibi eden aracın sigortasına 2400TL istemiş oluyorlar. Aracı almak ucuz ama kullanmak pahalı oluyor bu durumda. :-\
 

Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

melihbozkurt' Alıntı:
Ferhat bey isin sigorta ve vergi kismina girmidim bir onceki yazimda. Burada benim 550 poundluk arabanin ilk sigortasi 700 pound idi. Normal sartlarda bu 3 sene arka arkaya kazasizlik indirimi alirsaniz azaliyor. Ama iki sene once genel olarak sigortalara bir zam yaptilar. %40 gibi. O donem benim aracin sigortasi ikinci sene 600 lere dusmesi gerekirken 800 kusur pounda cikti. Bende arabayi sattim kurtuldum. :smiley: Eger 8-10 senedir hasarsizlik indiriminiz varsa o zaman bayagi ucuzluyor. Ama eger bir kaza yaparsaniz hemen 2-3 katina cikariyorlar. Yani Turkiye'de yeni uygulanmaya baslayan sistem gibi.

Burada vergide 2001 oncesi ve sonrasi olarak ayriliyor. 2001 oncesi araclarin motor guclerine gore ve vergiler cok yuksek. 2001 sonrasi araclarin karbon emilsuyonlarina gore ne kadar az karbon o kadar az vergi oduyorsunuz. Bu sistem insanlari 2001 sonrasi almaya yonlendiriyor. Ozellikle Hyundayi i10, Pegault 107, citroen C1 gibi araclar vergi odemiyor. Cunku karbon emilsuyonlari yasal sinirin altinda. Ben bu sistemi destekliyorum. Cunku insanlari daha kucuk araclar alarak cevreyi daha az kirletmeye yonlendiriyor. Bu arada akliniza minubusun vergisi cok yuksektir gibi bir sey gelmesin. Zaten bu sistemde binek araclarin ve minubuslerin vergilendirmesi farkli. Minibuslerin kendi icinde vergilendirme sistemi var. Minubuslerin vergisi sabit, sadeve 2001 oncesi ve sonrasi diye ayriliyor.

Tam da belirttiğiniz gibi Türkiye'de de bu sistem uygulanmaya başlandı. Benim 98 model Mercedes için ödediğim trafik sigortası 900 TL nin üzerinde. Kasko için fiyat bile alamadım. Tek aldığım fiyat da zaten şaka gibi bir şeydi. Aracın gerçek değerinin dörtte biri olan sigorta değeri için 4.000 TL.
Sonuçta ben ne derseniz deyin, yurt dışı satış ilanlarını hayranlık ve şaşkınlıkla, biraz da kıskançlıkla izlemekten vaz geçemeyeceğim :smiley: :smiley: :smiley:
 



Ynt: Satılık Vasıta Sitelerinde Gördüğümüz Karavanları Tartışalım

sigortanın bizden çok farkı yok. kaldki birkaç bin gbp ye bir jaguar alsanız kaza sonrası servise götürseniz
kaça yapacaklar hiç düşündünüzmü?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

SON KONULAR



Geri
Üst