Satılık 90ah Agm Akü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TheNightHawk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,097

TheNightHawk

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
1
BMW marka aracımdan söktügüm 90AH Banner marka AGM akü satılıktır. Akü derin desarj görmemiş araçta takılıyken hiç bir sorun yaşatmamıştır. 12.5v üzeri beklemede şarj tutabilir durumda ve sorunsuzdur. Akü yatık monte edilebilmektedir. Güneş paneli için kullanabilirsiniz.

800 TL Ankara içi çukurambardaki evimden elden teslim edebilirim.
 

Etiketler
BMW marka aracımdan söktügüm 90AH Banner marka AGM akü satılıktır. Akü derin desarj görmemiş araçta takılıyken hiç bir sorun yaşatmamıştır. 12.5v üzeri beklemede şarj tutabilir durumda ve sorunsuzdur. Akü yatık monte edilebilmektedir. Güneş paneli için kullanabilirsiniz.

800 TL Ankara içi çukurambardaki evimden elden teslim edebilirim.
Ürün kaç yıldır kullanımda veya üretim tarihi nedir bilgi verirmisiniz.
 

.
İkinci el akülerin değerlendirilmesinde; sadece derin deşarj görüp görmemesi, üretim tarihi ve yaşı değil, çevirim sayısı, ortalama çevirim derinliği, fosfatlanmayı önlemek amacıyla dolu tutulma şekli ve daha başka benzer özellikleri de rol oynamakta. Bütün bunları en iyi niyetli ve disiplinli satıcının bile söylemesi imkansız.
Güvenli kapasite tespit yöntemleri ise alet ve bilgi gerektirmekteler. *

* Bu verilerin az çok bilgisini verebilen telekominikasyon şirketlerinin röle istasyonlarında kullandıkları ikinci el aküler belki istisna olabilirdi ?
Üstelik bu aküleri pazarları da oturmuş sayılmalı.
* Alman forumlarında Çin’den getirtilen ikinci el LiFePo4 akülerinden memnun olanların yazılarını okuyorum. Gerçi bu aküleri uzun zamandır kullanan olmasa da, çevirim sayılarının VRLA cinslerinden onlarca defa fazla ve BMS’lerinin de zaten çalışıyor olması, alım kararı için güvenli çıkış noktaları olarak alınabilirdi ?

Sadece forumda konusu açıldığı için yazayım dedim.
Hedefim ne satan ne de alan.
Lütfen yanlış anlaşılmaya..🙂



*Akü kapasitesini nasıl tespit edebiliriz ?

Multimetre ile gerilim ölçerek doluluk ve kapasite tahmin yöntemi kesin bilgi vermez, fakat yollarda dolum seviyesi için gayet pratik ve yeterli bir yol olarak kabul edilebilir.

Fakat bir akü bilgisayarınız varsa, akünüzün kapasitesini oldukça doğru tesbit edebilirsiniz. Öncelikle aküden yaklaşık olarak belirlenen C20 akımını çeken bir tüketiciye ihtiyacımız var (mesela 120 Ah akü için 6 Amper gibi)
Bu tüketiciler televizyon, lamba veya benzeri gibi birkaç tane de olabilir. Akü testi sırasında çekilen akımın aynı kalması çok önemlidir ! Akü bilgisayarında tüm önemli değerleri okuyabiliriz.

Tüketiciyi açıyoruz ve saati not ediyoruz.. Deney sırasında voltajı düzenli olarak kontrol etmeliyiz. Volt 12'ye ulaşır ulaşmaz, değerleri tekrar kontrol etmemiz gerekir. (En geç 11,5 voltta, derin deşarjı önlemek için tüketiciyi kapatmayı unutmamalıyız)

Şimdi akü monitöründen kaç amper-saat çekildiğini okuyabiliriz. Bu değerin 2 ile çarpımı gerçek akü kapasitesine karşılık gelir.

Voltaj 1 - 2 saat sonra 12 V'un altına düşerse, akümüz arızalıdır ve değiştirilmelidir. O zaman tabiri caizse sadece 6 - 12 Ah'a sahip olacaktır.
Düşük gerilime 5 saat sonra ulaşılırsa, 120 Ah aküde hala yaklaşık 60 Ah var demektir.
8 ila 10 saat arasındaki herhangi bir süre ise yeterli bir güç depolamanın olduğuna işaret eder.
 
Son düzenleme:


Akü üretim tarihini bilmiyorum fakat söktüğüm araç 2013 model, ilk sahibiyim. Yani muhtemelen 2013 üretim bir akü. Tam şarj yaptığımda 1 gün sonraki voltaj okuması 12.54V tur. Kullanım süresince sorun çıkartmamış, 68000 km deki düzenli olarak haftada en az 5 gün çalışan kapalı garajda duran araçtan sökülmüştür. Yaşı dolayısıyla değişimi yapılmıştır. Hurdası zaten 600 tl etmektedir.
 



.
İkinci el akülerin değerlendirilmesinde; sadece derin deşarj görüp görmemesi, üretim tarihi ve yaşı değil, çevirim sayısı, ortalama çevirim derinliği, fosfatlanmayı önlemek amacıyla dolu tutulma şekli ve daha başka benzer özellikleri de rol oynamakta. Bütün bunları en iyi niyetli ve disiplinli satıcının bile söylemesi imkansız.
Güvenli kapasite tespit yöntemleri ise alet ve bilgi gerektirmekteler. *

* Bu verilerin az çok bilgisini verebilen telekominikasyon şirketlerinin röle istasyonlarında kullandıkları ikinci el aküler belki istisna olabilirdi ?
Üstelik bu aküleri pazarları da oturmuş sayılmalı.
* Alman forumlarında Çin’den getirtilen ikinci el LiFePo4 akülerinden memnun olanların yazılarını okuyorum. Gerçi bu aküleri uzun zamandır kullanan olmasa da, çevirim sayılarının VRLA cinslerinden onlarca defa fazla ve BMS’lerinin de zaten çalışıyor olması, alım kararı için güvenli çıkış noktaları olarak alınabilirdi ?

Sadece forumda konusu açıldığı için yazayım dedim.
Hedefim ne satan ne de alan.
Lütfen yanlış anlaşılmaya..🙂



*Akü kapasitesini nasıl tespit edebiliriz ?

Multimetre ile gerilim ölçerek doluluk ve kapasite tahmin yöntemi kesin bilgi vermez, fakat yollarda dolum seviyesi için gayet pratik ve yeterli bir yol olarak kabul edilebilir.

Fakat bir akü bilgisayarınız varsa, akünüzün kapasitesini oldukça doğru tesbit edebilirsiniz. Öncelikle aküden yaklaşık olarak belirlenen C20 akımını çeken bir tüketiciye ihtiyacımız var (mesela 120 Ah akü için 6 Amper gibi)
Bu tüketiciler televizyon, lamba veya benzeri gibi birkaç tane de olabilir. Akü testi sırasında çekilen akımın aynı kalması çok önemlidir ! Akü bilgisayarında tüm önemli değerleri okuyabiliriz.

Tüketiciyi açıyoruz ve saati not ediyoruz.. Deney sırasında voltajı düzenli olarak kontrol etmeliyiz. Volt 12'ye ulaşır ulaşmaz, değerleri tekrar kontrol etmemiz gerekir. (En geç 11,5 voltta, derin deşarjı önlemek için tüketiciyi kapatmayı unutmamalıyız)

Şimdi akü monitöründen kaç amper-saat çekildiğini okuyabiliriz. Bu değerin 2 ile çarpımı gerçek akü kapasitesine karşılık gelir.

Voltaj 1 - 2 saat sonra 12 V'un altına düşerse, akümüz arızalıdır ve değiştirilmelidir. O zaman tabiri caizse sadece 6 - 12 Ah'a sahip olacaktır.
Düşük gerilime 5 saat sonra ulaşılırsa, 120 Ah aküde hala yaklaşık 60 Ah var demektir.
8 ila 10 saat arasındaki herhangi bir süre ise yeterli bir güç depolamanın olduğuna işaret eder.
Teşekkür ederim.
 

Teşekkür ederim.
Ben kendimce objektif oldugunu düşündüğüm bir test gerçekleştirdim. 12.7 v şarj gösterirken bir ups ve onun üzerine de 40w çeken ayaklı bir fan bağladım. 9 saat durmadan çalıştıktan sonra voltaj 11.65v a düştü, derin deşarj olmasın diye testi sonlandırdım. Yük kalkınca voltaj hafif hafif yükseliyor ama ben tam şarjın yapıldığı andaki voltajını ve test biterken yüklü durumdaki voltajını baz aldım. Hesaplamasını bilemem fakat görünen o ki hala sıkılacak suyu kalmış akünüm.
Saygılarımla.

16614119565236801529805011531279.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst