İnternetten şöyle bir şema buldum (Kaynak: Kamp Rehberi kanalının videosu)
Üstteki araç aküsü dışında benim çekme karavanıma kurmayı planladığım güneş sistemi ve invertörle beraber sistem sonuçta bağlantısal açıdan buna benzeyecek.
Halihazırda 220v şarj regülatörüm doğrudan aküye bağlı. Mppt şarj regülatörünü de aküye bağlayınca bunlar kavga etmeyecek mi?
Yani karavana dışardan 220v şebeke elektriği aldığım zaman hem 220v şarj reg. hem de mppt şarj reg. aynı anda aktif olacak. İkisi de akünün o anki durumuna göre akım gönderecek. Bu durumda ne olacak?
220V'u bağlayınca mppt reg.ün akü bağlantısını kesmeye gerek var mı?
Cihazlar aşırı kibarsa "Efenim önden siz buyurun, yok valla olmaz, önden büyükler" falan diyerek aküyü boşlamasınlar diye endişe ettim.
@Havensis
@bulenttg
@fsirin
@egeboncuk
ve ilgili diğer arkadaşların yorumlarını bekliyorum tabii ki
Üstteki araç aküsü dışında benim çekme karavanıma kurmayı planladığım güneş sistemi ve invertörle beraber sistem sonuçta bağlantısal açıdan buna benzeyecek.
Halihazırda 220v şarj regülatörüm doğrudan aküye bağlı. Mppt şarj regülatörünü de aküye bağlayınca bunlar kavga etmeyecek mi?
Yani karavana dışardan 220v şebeke elektriği aldığım zaman hem 220v şarj reg. hem de mppt şarj reg. aynı anda aktif olacak. İkisi de akünün o anki durumuna göre akım gönderecek. Bu durumda ne olacak?
220V'u bağlayınca mppt reg.ün akü bağlantısını kesmeye gerek var mı?
Cihazlar aşırı kibarsa "Efenim önden siz buyurun, yok valla olmaz, önden büyükler" falan diyerek aküyü boşlamasınlar diye endişe ettim.
@Havensis
@bulenttg
@fsirin
@egeboncuk
ve ilgili diğer arkadaşların yorumlarını bekliyorum tabii ki