Şanzuman Ve Motor Yağı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan daf95xf Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,442
Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Zaten isin ozune indigimizde ilk sahibinden 5.2 bulursam ben yine alirim ama piyasadaki cogu arac bu sekilde uydurma parcalar ile gecici olarak yurutulmus artik 9-10 sahip degistirmis araclar var guvenipte almak zor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Kafam karıştı şimdi hangi yağ kullanmak konusunda :smiley: Tamirciye bırakayım en iyisi :smiley:

Kafa karıştıracak birşey yok- yukarıdaki muhabbetler doğru olmakla beraber sizin araç bakım açısından iş bitti fiş gitti noktasında. Bakım bitti yani tamirat zamanı. Tamirden sonra da yine yukarıdakiler geçerli. T4 tam sentetik bir yağ, T2 ya da dexron 2'den iyidir ama yıpranmış bir şanzıman da yıpranmış bir motor gibi tabiri caizse parça tolerasları foldoş olmuş olduğundan belki dexron 2'den iyisi yoktur onun için. Açıkçası çok ta farkedeceğini sanmıyorum ama asıl önemli olan o değil bu saatten sonra. Ben olsam daha kaç sene bu aracın yedek parçası bulunur tamiri neye maal olur diye düşünürdüm.
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Ben en son difaransiyeli actigimda disliler baya bosluk yapmis ve yipranmisti dizlilerin arasi acildigi icin ugultu da yapiyordu,biraz gres yagi koydum isindiginda sesi kesiyordu.gecici bir cozumde olsa ise yaramisti.pekde kafaniz karismasin yukardaki recete iyidir uzun yillar kullandim sikinti yoktu.bu demek degilki bu yagi koydum ariza yapmiycak :smiley:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Oğuzhan umarım arkadaşımızın moralini fazla bozmamışızdır tamirat işinin nasıl olduğunu anladığımda benim de moralim bozulmuştu biraz. Sonunda tercihimi arabayı satmaktan yana kullandım ama bu yeni aracın daha ucuza maal olduğundan değil tamir etme işinin ucu açık bir fatura olmasından kaynaklı oldu biraz. Yani o ucu açık fatura muhtemelen netice itibari ile daha azdı ama nereye kadar daha az onu bilmek zor. Bir de piyasada işin kurtları var bilmemnerede çıkmacı var orda ucuza yedek parça var türünden şeyleri bilen adamlar. İsmi lazım olmayan bir servis o "çıkma"'ların dışarıdan biryerden gelen kaçak parçalar olduğunu ima etmişti. Ben de bu muhabbetlerden bir süre sonra sıkılıp arayı sattım ama edindiğim intiba "burası türkiye çaresine bakarız ama maliyet hesabını yapamayız tam bilmiyoruz" türünden birşeydi.
 



Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Bende de 5.2 vardi hatirlarsan 24bin tl lik araca 10bin tl daha harcadim dayanamayip sattim sonra defender a dondum tekrar.bu hataya kimisi bile bile kimisi bilmeden dusuyo v8 sesi goruntusu asfalt konforu kandiriyi cezbediyo sonradan yurutme masraflari baslayinca satiliyo geneli hep bu sekilde


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Beni biraz da sanayideki usta gaza getirdi "sorunlar çözülür ama aynı parayı yenisini almak için de harcayabilirsin" demişti. Tabi netice itibari ile aynı parayı değil belki 8-9 katını harcamış oldum rav4ün diferansiyeli bozulsa tamiri ne tutacaktı ki? zannedersem o bilmemneredeki çıkmacıda yedeği 1500-2000 bin lira kadar, belki daha az (ne de olsa arada bir gerçekten "çıkma" olan da denk geliyordur...). mesele işin onunla kalıp kalmayacağını hatta bozulanın bir diferansiyel mi ya da hangi diferansiyel olduğunu bilememek. açıkçası anladığım kadarıyla tamirciler de tamir işini sevmiyor. ya şundadır ya bunda tutturamadın mı da müşteri kaybediyorsun, öyleyse adama arabayı satmasını tavsiye edeyim hiç olmazsa benden günah gider, sanırım mantıkları bu. dışarıdan görüldüğü kadar kolay bir iş değil bu, arabayı tamir etmek bir zanaat müşteriyi elinde tutmasını bilmek başka zanaat.
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Şanzumanı yaptırmadan yağ bakımını yapmayacam,şanzuman balataları gitmiş ama usta açıp bakmadan bir şey diyemeyeceğini söyledi,sizce tamir etmek mi yoksa sıfır şanzuman almak mı daha mantıklı ? Ayrıca sıfır şanzuman bulma şansım var mıdır ?
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Şanzumanı yaptırmadan yağ bakımını yapmayacam,şanzuman balataları gitmiş ama usta açıp bakmadan bir şey diyemeyeceğini söyledi,sizce tamir etmek mi yoksa sıfır şanzuman almak mı daha mantıklı ? Ayrıca sıfır şanzuman bulma şansım var mıdır ?

Sıfır şanzıman bulma şansınız yok ama sıfır adıyla satılan şanzıman bulma şansınız var.
Nasıl oluyor? Eski şanzımanları tamir edip sıfır diye satıyorlar, bir de garanti veriyorlar 1-2 sene kadar.
Sizin eski şanzımana da el koyuyorlar. Jeep servisine sorabilirsiniz. Mantıklı mı? garanti gerçekten birşey ifade edecekse neden olmasın.
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Bunun için sanırım Eskişehir Jeep yetkili servisi ile görüşmem lazım,gerçi onlarda da olacağını pek sanmıyorum,en iyisi şanzımanı indirip inceledikten sonra ona göre plan yapmak
 



Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Şanzımanı indirip inceledikten sonra plan yapmanın mantığı yok çünkü içinden 4-5 tane balatayı değiştirecekler belki tork çevrimcide sıkıntı varsa onu yenisiyle değiştirecekler bu iş şanzımanı indir dağıt sök topla derken nerden baksanız en az bir gün sürer. Yani indirdikten sonra ne olduğunu anlayana kadar yarım gün mesai harcayınca ancak o balatalara ulaşabilecek adam. Ulaşmışken de değiştirmeden kapatmak ayıptır zaten işin zor tarafı sök tak muhabbetinden ibaret. Bu uğraşın sonucunda hala daha sıkıntı varsa tolerans dışında olan bir parçayı gözden kaçırmış oldukları içindir aynı iş tekrar yapılır.
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Eskişehir'de güvenebileceğim tek bir usta var,8 yıldır değişik marka araçlarımda yardımcı oldu ama Jeep konusunda güveneyim mi bilemiyorum emin değilim,Frontera aracımın şanzumanını da indirip toplamıştı en son,aracı başka şehre götürme şansım da yok,ona güvenip indirtmekten başka yol yok gibi
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

Hayırlısı o zaman.. işin önemli kısmı bu işin tekrar yapılma ihtimali olduğu, yani sök topla tekrar sorun çıktı geri götürdüğünüzde ne olacağını baştan konuşun yapılan iş %100 başarılı olacak diye bir kural yok yani.
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

İnşallah hayırlısı olur belki de sadece tamirle halledilebilecek basit bir şanzuman balata değişimi ve ufak tefek sorunlardır.Teşekkür ederim hepinize kafa yorduk biraz :smiley:
 

Ynt: Şanzuman Ve Motor Yağı

O "basit" iş hakkında burdan fikir edinebilirsiniz: http://www.youtube.com/watch?v=dC-Ssyg7fg4
İşlem mantıken basit tabi ki yıpranmış parçalar değişecek, ama o parçaların neyin içinde olduğuna bir bakınca fikriniz değişebilir.
Bu videoda görülen iş aslında toplam 1 gün sabahtan akşama sürüyor ve değiştirilen 4-5 tane balatadan sadece bir tanesinin üzeri biraz sıyrık, problem bundan ibaret. Hafiften bir tarafı sıyrık, olması gerekenden 0.1 mm daha ince olduğu için sorun çıkaran birşeyler daha çıksa, ertesi gün birdaha sök bu sefer problemin ne olduğunu da bilmeden ..
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,843
Mesajlar
1,531,455
Kayıtlı Üye Sayımız
166,944
Kaydolan Son Üyemiz
Bir öğretmen

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst