MİCOMİCO' Alıntı:bende herzaman hyundai santa fe ile tuscon'u yanyana koyduğumda santa fe 'yi daha çok araziye yakıştırmışımdır ancak hiçbir zaman vitara kadar ağır off roadcı olamazlar. Kullanım koşullarınızda ağır arazi yoksa gönül rahatlığıyla kullanın. santa fe gibi özel bir araca sahipsiniz.
californian' Alıntı:iyi günler arkadaşlar bu önceki kasa santa fee ler hakkında birkaç sorum olucaktı. 2004 yada 2005 dizel otomatik vitesli santa fee alma niyetim var.diğer marka ve modellerede bakıyorum ama hem dizel hem otomatik pek fazla model yok bütçeme göre açıkcası. kullanan yada bilgisi olan arkadaş varsa yorumlarını bekliyorum. arazisi nasıldır? yakıt bakım giderleri ne alemde mesela? ikinci elde satarken zorlanırmıyım gibi klasik sorular anlıcağınız. diğer siterlerden daha fazla bu işi bilen var gördüğüm kadarıyla,bu yüzden yorumlarınız benim için çok değerli olucak. şimdiden teşekkürler
eralpserper' Alıntı:Düz Vites kullandım. 3 kez motor yaptım. Servisleri berbat. Hurda parasına sattım ve kurtuldum. Çok şükür.
Benim ki 2005 model dizel ve düz vitessinannasirli' Alıntı:Duz vites benzinli motor muydu? Dizeller cunku sanirim sadece tiptronik oluyor? Gordugum 10 santa fe den 1 tenesi bile duz vites degil sanirim da.. Cok sanssizlik olmus
2001 santa fe gold hakkında düşünceleriniz nedir fiyat olarak 33 isteniyor 140 bindeYaklasik olarak 8-9 aydır 2004 2.0 crdi otomatik vitesli Santa Fe' ye biniyorum. Kar, yağmur, çamur ve yaz gördüm arabayla. Yaklaşık 3 - 4.000 km yol yaptım. Bu aracı diğer muadillerinden ayıran bir çok özelliği mevcut bilmeyen ve araştırma yapan arkadaşlar için bunlari izah etmek isterim.
1) Dizel otomatik oluşu en büyük avantajı, aracı kullanırken düşük devirlerde vites yükseltiyor olması yakıt tasarrufu konusunda avantaj sağlıyor. Vites seçeneklerinin içerisinde kar yahut yokuş iniş - çıkış seçenekleri yok fakat aracın bunlara ihtiyacı da söz konusu değil, zira ilk 40 km ye kadar 4 çeker olan araç akil bir lastik seçimi ile kendini çok daha üst seviyeye taşıyor.
2) 2006 ya kadar olan Santa Fe lerin bir çoğu full donanımlıdır. Elektrik ısıtmalı ön koltukları, komple deri döşeme, arka koltuk sırt bölümü çift kademeli ayarlanabilir ve orta bölümünde kolçak mevcuttur. Sunroof olamayanına hiç rastlamadım. Çift kademeli sunroof ve sonroof perdesi mevcuttur tavan döşemesi ile aynı malzemeden. İki koltuk arasında var olan kolçak altında iki kademeli saklama bölümü bulunur. Torpidosu aydınlatması vardır. Hız sabitleyici mevcuttur. Tek hareketli deri direksiyonu vardır. İç trim, göğüs ve koltukları ciddi kalitede malzemeler ile yapılmıştır.
3) Ses sistemine değinecek olursak eğer, kendinden amfiplakator vazifesi gören elektronik devreli hoparlörler ile desteklenmiştir tatminkar seviyenin üzerindedir.
4) Ses ve ısı yalıtımı çok fazla iyi seviyededir muadillerinden çok daha iyidir.
5) Arka camın dışında kapı aynaları da elektrikli ve ısıtmalıdır.
6) Bagaj bölümünde 12 Volt girişi vardır.
7) Arka camı bagajdan bağımsız olarak açılabilir.
Gelelim bakım masraflarına;
Santa Fe lerin her ne kadar Kia Sorento ile kardeş olarak sayılsa da bu araç kadar ağır masraf istemez (parça fiyatı bakımından). Otomatik olması sizi asla düşündürmesin. Bakımlı bir araç alındığı takdirde hiç bir sorun çıkarmaz elbette kullanıma da bağlıdır. Kullanan abilerim bana hak verecektir ki Santa Fe' ler Mercedes gibi kullanılmalıdır ani ivmelenmelere aşırı yakıt tüketimi ile karşılık verecektir. Tıpkı mercedesler de olduğu gibi gazı yavaş yavaş ezerek hızlanırsanız şayet hem aracın yakıt tasarrufunu ideal düzeyde tutarsınız hemde şanzıman veya başka noktalara zarar vermiş olursunuz. Araç ile ilgili en son yaptığım masrafa gelince motor yağı, şanzıman yağı, filtre grubu, fren balataları değişimidir. 10.02.2017 tarihinde İstanbul'da Özel bir Hyundai servisinde yaptırdığım bu işlerin maliyeti ise 430 TL tuttu. 3 ay önce su dağıtım borusunda delinme meydana geldi bunun değişim ücreti ise malzeme + işçilik 350 TL tuttu. Aldığımda bu yana da hiç yolda kalmadım.
Bu araçla ilgili merak ettiğiniz şeyleri dilimin döndüğü kadar izah etmeye çalışabilirim
2001 model Santa Fe ler 7 kişilik karoseri sahiptirler. Bizlerin bindiği 2004 modeller ise 5 kişilik versiyonu, aradaki farkı ise; bizim arabaların bagaj kısmında halı altı saklama gözleri, goldlar da ise ekstra yolcu koltuğu bulunur. Santa Fe lerin ilk kasası sayılabilir o yüzden biraz dikkatli yaklaşmalıdır. Ön kaput üzerinde bulunan intercooler hava besleme bolmesinin yağmurlu havalarda motor üzerine su aldığını duydum. Doğru mu? Bence yüksek ihtimalle doğru, zira 2003 sonunda bu hava bölümü kaputlardan kaldırıldı... Gold serileri Türkiye' ye bir kaç versiyon geldi acaba ilgilendiğiniz versiyon hangisi? Ona göre yardımcı olmaya çalışayım.2001 santa fe gold hakkında düşünceleriniz nedir fiyat olarak 33 isteniyor 140 binde
ASUS_Z00VD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Versiyon olarak bilmiyorum satan da bilmiyor ruhsata bakılması lazım km düşük diye ilgilendim aslında 2005 model düğmeye çekiş sistemi ayrılanlar daha mantıklı geliyor sizin araç için düşüncenizi paylaşabilirsiniz sevinirim2001 model Santa Fe ler 7 kişilik karoseri sahiptirler. Bizlerin bindiği 2004 modeller ise 5 kişilik versiyonu, aradaki farkı ise; bizim arabaların bagaj kısmında halı altı saklama gözleri, goldlar da ise ekstra yolcu koltuğu bulunur. Santa Fe lerin ilk kasası sayılabilir o yüzden biraz dikkatli yaklaşmalıdır. Ön kaput üzerinde bulunan intercooler hava besleme bolmesinin yağmurlu havalarda motor üzerine su aldığını duydum. Doğru mu? Bence yüksek ihtimalle doğru, zira 2003 sonunda bu hava bölümü kaputlardan kaldırıldı... Gold serileri Türkiye' ye bir kaç versiyon geldi acaba ilgilendiğiniz versiyon hangisi? Ona göre yardımcı olmaya çalışayım.
Birde, eğer biraz daha fiyatta yükselebilirseniz 2004 e kadar olan kasayı almanızı tavsiye ederim. Ve hatta benim aracımı bile verebilirim.