Sanatçı Sümer Ezgü Çekme Karavanı Ile Kaza Yaptı.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RamizDAYI Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,077
.
Diğer bir yabancı forum sakini de ;
Alko kaplinlerinde bir tür pin bulunduğunu ancak bunun sadece kaplinin topuz üzerine oturduğunu gösterdiğini fakat klitleme mekanizmasının devreye girip girmediği hakkında bilgi verdiğinden şüphesi olduğunu ve bu yüzden de topuzun altına gelen yerleri parmaklarıyla kontrol ettiğini yazmakta.
Ayriyeten de diğer bazı kaplinlerin yan tarafında işaretlerin olduğunu ancak bunları da bir garanti saymadığını ilave etmekte.

Sanırım bu da “şüpheli parmak metodu” olmalı ?
 
Son düzenleme:

geçmiş olsun
 

çok güzel tespit tebrik ederim.
 

bencede haklısınız moto karavan ideal benim de fikrim size katılıyorum. diğer arkadaşların fikri değişirmi
 

Denge ayakları sonsuz vida, milini çevirmeden yerinen çıkmaz bence.
Normalde evet çıkmaz, fakat kaza anında öyle şeyler oluyor ki akıl sır ermiyor, çıkmaz dediğiniz vida kopmaz dediğiniz parçalar un ufak olabiliyor.
Bir de şöyle düşünelim, denge ayağı açık yol almak isterseniz ilk tümsekte geriye doğru ayağı bükmesi veya kırması gerekir
 



.



Bunlar da çekme aracından ayrılmış olup, kaplin kolu yukarıda bulunanlar.
Ekli dosyayı görüntüle 642915

Ekli dosyayı görüntüle 642916

Tabi benimkisi sadece bir tahmin..
Bu son resime bakınca karavan direğe vurduğu an da kaplin kolu bu basınçla kendisinin açılma ihtimali var mı acaba? veya diğer kaza resimlerinde açık olanlar da aynı şekilde çarpma esnasında açılıyor olabilir mi?
Güvenlik açısından, acaba belli bir noktadan sonra kaplinin aracı bırakması isteniyor olabilir mi?

Aklımdaki sorular
 

Denge ayağının plastik parçası bile yerinde , sonradan açılmış haklısınız.
 

.
Çekme karavanlar için Almanya’da olduğu gibi iki günlük sürme kursları olmayan ülkemizde, bu başlıktaki sorularımızı hakkıyla cevaplandırabilecek bir bilirkişi bulmak gerçekçi olmamalı ?
 

Bu son resime bakınca karavan direğe vurduğu an da kaplin kolu bu basınçla kendisinin açılma ihtimali var mı acaba ?
Ben bu soruya yukarıda topuz çapını esas alarak cevap aramıştım.
Şöyle ki; kaplinin en mükemmel kavramış olduğu pozisyonda, fırlatmayı becerebilecek kaldıraç kolu olarak topuzun çapı, bu kuvvet için oldukça kısa kalmalı ? Yani kaplinin güvenlik kolu resimlerde görüldüğü şekilde açılmayacak kadar daha güçlü olmalı (?) diye düşünmüştüm.

Tabi karavanın çekiciden ayrılma istikametinde bir hareketi kopmayı daha kolaylaştırmalı. Fakat böyle durumlarda çoğunlukla çekici ve karavan çapraza düşüp topuza kanırtma kuvveti uygulamadıkça, ayni istikamette beraberce hareket etmekteler.

Benim yukarıdaki ikinci resmimde böyle en uygunsuz durumda bile mübarek kaplin ikisini de katolik evliliğinde olduğu gibi birbirinden bir milim bile ayırmamış.
 
Son düzenleme:

.
Çekme karavanlar için Almanya’da olduğu gibi iki günlük sürme kursları olmayan ülkemizde, bu başlıktaki sorularımızı hakkıyla cevaplandırabilecek bir bilirkişi bulmak gerçekçi olmamalı ?
Mesut bey yanılıyorsunuz BE sınıfı ehliyet almak için kurs aldım ben. Hatta sürme sınavı da çok ciddi idi. Geri geri manevra yaptırıyorlar en sonunda.
 




Sınava girmek için Eğitmenden kurs almak gerekiyor. Bana 2 gün 45 dakika yetti. Trafikte römork çekiyorsunuz, kavşaklara giriş , frenleme, şerit değiştirme yapıyorsunuz. Bunlarda vakit kaybetmedik ama geri manevra icin en az 1 saat çalıştık.
 

Evet! Bu da biraz tuhaf bir uygulama bence. BE ehliyet, 750 kg üzeri çekme karavanlar için gerekiyor. 750 kg üzeri karavanlarda da, büyük çoğunlukla mover bulunuyor. Ne gerisi, ne manevrası? Karavanla kim geri manevra yapıp da bir yere yanaşıyor? Varsa yapan, helal olsun, ona da zaten kurs, ehliyet falan gerekmiyor demektir. BE ehliyetini alan, mover kullanmayı bırakıp iki araba arasına geri manevrayla mı park etmeye başlıyor?
Başka ülkelerde gördüklerini hiç akıl süzgecinden geçirmeden kanunlarımıza koyan süzgeçsiz akıllara selam olsun. Ne diyeyim...
Otomatik vitesli araç ehliyetiyle manuel vitesli araç ehliyetini ayırdılar mesela. Neden "B ehliyeti ile moverı olan karavan kullanılabilir, mover yoksa BE ehliyet gerekir" şeklinde bir detay hiç akıllara gelmez?
Nedeni basit! Vatandaş azapta gerek!
 

.
Pardon balkondan fazla sarkmışım.
Neler, nasıl öğretiliyor acaba ?
Umarım ironi yapmıyorsunuzdur ?
CE ehliyeti aldım. 18 yaşında C sınıfı kamyon ehliyeti almıştım.
Bayağı bir kurs öğretmeni çalıştırdıktan sonra Treyler sürerek.
Dedikleri gibi yere çizdikleri dikdörtgenin içine geri geri doğru düzgün yanaşmadan geçmek yok.
 

Bizimkiler mover ı önce takar sonra söker ondan.
 



Bizimkiler mover ı önce takar sonra söker ondan.
Sökerse kendi bilir. İtip kakarak yöneltemeyeceği bir kütleyle güreşip durur o zaman. E ehliyetini B'ye yamatanlar fıldır fıldır karavan manevraları yapabilir hale mi geliyorlar sanki? Demek istediğim o.
Karavan çekmenin alfabesini öğreniyorlar, o da kârdır deniyorsa, e o zaman 750 kg altına da lâzım. Onlar neden öğrenmiyor?