.
Çekme karavanı araca bağlarken; yukarıya alınmış pilot tekerleği ile kaplinin önündeki kolu yukarı doğru açık olan kavrama tırnağına, önce aracın topuzunun hakkıyla kavrattırılması ve sonra da kol, güvenlik işareti sonunda
yeşil oluncaya kadar aşağı bastırılarak mutlak kilitlenmesi gerekiyor.
Kritik salınma durumlarında topuz çapının bu kolu, üstelik güvenlik pozisyonundan kaldıracak uzunlukta olmadığından yola çıkarsak, resimde görüldüğü üzere kolun açık hali, kavramanın gerektiği şekilde yaptırılmamış olabileceğine işaret ediyor olabilir ? Yani yarım kavramanın kolu daha kolay atabileceğinden yola çıkıyorum.
Tabi böyle bir duruma etki edebilecek kuvvet etkenlerinin yelpazesi de büyümekte. Belki ani bir sollama bile yeterli olabilirdi ?
Diğer taraftan çekici aracın devrilmiş ve kolu ile beraber kavrama tırnağının 90° dönmüş olması da kaplinin bu burkulmaya oldukça direnç göstermiş olacağını akla getiriyor. Fakat emniyetine (?) rağmen yine de resimde görüldüğü üzere, kolu tam kalkarak topuzu bırakmış.
Bilmiyorum bilirkişiler kaplinli karavancılığın yeni başladığı ülkemizde, bu kuvvetlerin etki ve derecelerini isabetli yorumlayacak bilgi sahibi midirler ?