Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan melihbozkurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,515

melihbozkurt

Karavan Yönetim
Mesajlar
1,733
Tepkime Puanı
73
Yer
İstanbul
Arkadaslar bu gun sabah televizyonda izlerken asagidaki video yu gordum ve benzer videolara netten baktim. Ruzgarli havalarda ozellikle yan ruzgarda cekme karavanin tehlikelerini bir kere daha gundeme getirmenin iyi olabilecegini dusundum.

Buryun videolar burda;

Bu arac herhangi bir sekilde hiz yapmamis ve karavan, arac tamamen legal. Problem ruzgar.

http://www.youtube.com/watch?v=sLE1nn0P9AI

Buda benzer video;

http://www.youtube.com/watch?v=kwOqARlw1EI&feature=related
 

Etiketler
Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

melihbozkurt' Alıntı:
Bu arac herhangi bir sekilde hiz yapmamis ve karavan, arac tamamen legal. Problem ruzgar.


Melih bey dikkatinizden kaçan bir detay var, karavan devrilirken araçtan ayrılmıyor buda sizin dediğiniz gibi herşey legal
anlamına gelmez. Yani sadece rüzgarla konuyu geçiştirmek haksızlık olur.
 



Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

2. videoda görüldüğü gibi karavan yan devrildiği halde araçtan ayrılmıyor bunun sebebi askeri araçlarda kullanılan çeki demiri ile çekilmesidir.
Nato tipi çeki demiri diye tabir edilenlere sivil araçlar için satışı ve projesi onaylanmıyor,çeki demirlerindeki önemli özellik topuzlarının çapı
49mm'dir. Bu ölçüye göre 24.5mm yarıçapın açısından fazla yana yatan karavan topuzdan kurtulur ve elfren teli gerilir çeken araç boşa çıkar römork
frenleri çekilmiş olarak karayolundadır.
Rüzgar evet karavanlar için önemli etkendir ancak aslolan çeken aracın ve diğer araçların emniyetidir. Melih bey aslında gönderdiğiniz video
dikkatimizi başka yönede çekmiş ilginize teşekkür ederim.
 



Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

güngör' Alıntı:
ancak aslolan çeken aracın ve diğer araçların emniyetidir.

Sayın Güngör;
Metnin içerisinden yukarıya aldığım vurgunuz işin özüdür ve bıkmadan ve usanmadan üzerinde durmamız gereken konudur. Çekili karavanlar kampinglerde yazlık olarak kullanılmayıp yollara çıktıkları oranda, imalattan kaynaklanan vurdumduymazlıklar bu araçları yürüyen bir bomba haline sokmaktadır.
Emniyet telinin önemine değindiniz.
Peki öyleyse hep beraber soralım Türkiye'de imal edilen karavanlarda emniyet teli varmıdır?
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Ben legal diyerek ilk videodakini kasdetmistim. Televizyonda zaten ilk videoyu izledim icincisini netten buldum onun legal olup olmadigini bilmiyorum. Turkiye'deki bircok uretimin tip onay belgeleri vb. yasal belgeleri dolayisi ile guvenlik donanimi zaten yok. Fakat ayni sey Avrupa icinde bir bakima gecerli. Yeni bir karavan alirsaniz her turlu testi gecmis bir karavan alabilirsiniz fakat ya eskiler. Ayrica ceki demiri takimi vs. Bu gun nette biraz arastirdim, Ingiltere'de ceki demirinin takimi ve onayi ile ilgili hic bir zorunluluk yok. Yani herkes evinde takabilir anlamina geliyor bu.
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Tecrübe işte.

Ne olursa olsun rüzgarlı havalarda çekilen karavanlar risk taşıyor demektir.

Paylaşımınız için teşekkürler ..
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Tifa' Alıntı:
Peki öyleyse hep beraber soralım Türkiye'de imal edilen karavanlarda emniyet teli varmıdır?

Sn.Tifa konuya cevap verebilecek bilgim yok imalatçıların sorumluluk alanıdır ancak bu konuları paylaştıkça tüketicilerin araştırıp talepkar
olabilmelerini sağlayabilirsek faydalı olabiliriz. Zaten sorunuzdanda dikkat çekme amaçlı olduğunu anlıyorum.Teşekkürler.
 




Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Seyfettin Hocam merhaba,

Çekme karavanın el fren mekanizmasının altındaki çelik tel çeken aracın çeki demirine sabitlenir. Bu sayede bir nedenle karavan
topuzdan kurtulursa çeken araca sabitlenen el fren teli gerilerek el frenini çekecektir.

El freni çekilen karavan frenlerinin bakım ve kalitesine bağlı olarak karayolunda yavaşlayabilecektir.

Yeterli olduğunu umarım. Selamlar.
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

güngör' Alıntı:
Seyfettin Hocam merhaba,

Çekme karavanın el fren mekanizmasının altındaki çelik tel çeken aracın çeki demirine sabitlenir. Bu sayede bir nedenle karavan
topuzdan kurtulursa çeken araca sabitlenen el fren teli gerilerek el frenini çekecektir.

El freni çekilen karavan frenlerinin bakım ve kalitesine bağlı olarak karayolunda yavaşlayabilecektir.

Yeterli olduğunu umarım. Selamlar.

Güngör kardeşim,
İlginize teşekkür ederim. Konu açıklığa kavuştu.
Acemi çekme karavancının daha çok şeyler öğrenmesi gerekecek.
 



Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Tifa' Alıntı:
Sayın Güngör;
Metnin içerisinden yukarıya aldığım vurgunuz işin özüdür ve bıkmadan ve usanmadan üzerinde durmamız gereken konudur. Çekili karavanlar kampinglerde yazlık olarak kullanılmayıp yollara çıktıkları oranda, imalattan kaynaklanan vurdumduymazlıklar bu araçları yürüyen bir bomba haline sokmaktadır.
Emniyet telinin önemine değindiniz.
Peki öyleyse hep beraber soralım Türkiye'de imal edilen karavanlarda emniyet teli varmıdır?




Sayın Tifa,
Söyleminize sonuna kadar katılıyorum, maalesef yerli karavan üreticileri emniyet telini gereksiz buluyorlar.. Onlara göre karavan asla topuzdan kurtulmaz, kurtulsa bile “bırakın gitsin sizide devirmesin” görüşündeler.. 2 yıl önce Adapazarı’ndan aldığımız karavan ile seyahat etmeye artık korkar olduk. Maalesef, Kuddusi bey’in yaşadıklarının neredeyse tümünü yaşadık.. İyi akşamlar..Bülent
 



Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Yerli karavan üreticilerine o kadar haksızlık etmemek lazım arkadaşlar. benim 2000 model can karavan yapımı bir çekme karavanım var. 2007 yılında aldım ve bu güne kadar Tokat-Erdek (2500 Km. Buras İnegöl üzerinden), Tokat-Marmaris (7000 Km. bütün ege gezisi Tokat-Ankara-Marmaris-Bodrum-Erdek bu arad bir sürü yer gezdik), Tokat-Abana (2800 Km. Tokat-Akkuş-Ünye üzerinden Sinop ve çevresinde Abana'ya Kadar) birçok yol yaptım çekme karavanla hemde çok zorlu yollar. Benim karavanımda orjinal İtalyan malı torsiyonlu dingil kullanılmış ve firen sistemi de yine kilitli sistem üstelik otomatik kafa (yani geri geri giderken inip karavandan kafayı fren yapmaması için kilitlemenize gerek yoktur) ve çeki topuzuna takılan çelik bir tel ile fren sisteminin karavanın araç çeki topuzundan çıkması halinde durdurmak amacıyla bir fren güvenlik sistemi de mevcuttur. Karavan çekerken en önemli husus rüzgar türbülansına dikkat etmektir. Aracınızın yanından geçen T.I.R. veya otobüs, kamyon gibi araçlar büyük bir rüzgar türbülansı oluşturur bu da karavanın etkilenmesini sağlar, denge hesapları iyi yapılarak yüklenmiş karavanda bu şekilde oluşacak türbülanslarda sorun yaşamazsınız. Her ne kadar eleştirsek de iyi yerli karavan yapan üreticilerde var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,955
Mesajlar
1,526,453
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst