Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan melihbozkurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,439
Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Karavaniniz istek uzerine ozel uretim mi? Yoksa o yillarda yapilan standar bir karavan mi?
 

Etiketler
Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat


merhaba,
Öncelikle geçmiş yorumlarımın kendi karavanım için yapıldığını belirtmek isterim, ayrıca karavanımızda gördüğümüz, yaşadığımız eksiklik ve olumsuzlukların bize özel olmadığını çevremizden ve bu siteden görüyoruz. Size sadece küçük bir örnek versem yorumunuz ne olurdu? Iısrarla 750 kg. diye satılan ve şaseye puntolanan karavanımızı -0- km olarak teslim aldığımızda ağırlığının yaklaşık olarak 2 katı olduğunu ve üzerindeki 2 lastiğinde kullanılmış ve hatta yamalı olduğunu, lastiklerin taşıma kapasitelerinin 400 kg. ve max.hava basıncının 45 psi olmasına rağmen 70 hava basılmış olduğunu görseniz (ve bunu 2000 km.yaptıktan sonra farketseniz) 6 aylık bebeğinizle seyahat etmeye korkmazmıydınız?
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Cok haklisiniz. Bence artik cekme karavan almak isteyenler ozellikle bu agirlik krizini asmak icin bence araci teslim alip paranin tamamini vermeden once kesinlikle tartmalilar. Araci ureten firma calisani ile birlikte gidip tarafsiz bir tartida araci tartmalilar. Cunku artik polislerde uyandi. Seyyar tartilarda bu tarz karavanlari tarttiklarini duymustum. Diger konulardada kesinlikle araci teslim alirken bir uzman esliginde karavanin her aksami kontrol edilerek alinmali. Ne yazikki motorlu arac aliminda gosterdigimiz hassasiyeti cekme karavan aliminda gostermiyoruz. Cunku bir cok insan motorlu arac aliminda ya bozulursa, ya motor elimizde kalirsa, ya akslarda sorun varsa kirarsak vs.vs. gibi bir cok suphe ile ustalara gosteriyor, fakat cekme karavan alirken nasilsa bunun motoru alan yok arza yapmaz, birsey olmaz gibi bir yaklasimla aliyorlar. Ama eminim bu konularda boyle sitelerde tartisildikca asilacak ve insanlarimiz bilinclenecektir.
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

buldag' Alıntı:
merhaba,
Öncelikle geçmiş yorumlarımın kendi karavanım için yapıldığını belirtmek isterim, ayrıca karavanımızda gördüğümüz, yaşadığımız eksiklik ve olumsuzlukların bize özel olmadığını çevremizden ve bu siteden görüyoruz. Size sadece küçük bir örnek versem yorumunuz ne olurdu? Iısrarla 750 kg. diye satılan ve şaseye puntolanan karavanımızı -0- km olarak teslim aldığımızda ağırlığının yaklaşık olarak 2 katı olduğunu ve üzerindeki 2 lastiğinde kullanılmış ve hatta yamalı olduğunu, lastiklerin taşıma kapasitelerinin 400 kg. ve max.hava basıncının 45 psi olmasına rağmen 70 hava basılmış olduğunu görseniz (ve bunu 2000 km.yaptıktan sonra farketseniz) 6 aylık bebeğinizle seyahat etmeye korkmazmıydınız?


Bülent bey,yaşadıklarınız gerçekten üzücü size hak vermemek mümkün değil ancak yaşadıklarınız artık tüketici sorunu halini almış,kolaylıklar dilerim.
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Peki bu cekme karavanlardaki sorunlarin sanirim cozulecegi yok. Tuketicilerin hepsinin iyice bilinclenmesi lazim ki buda zaman alacaktir. Peki bu konulari ozellikle bulent beyin basina gelen cikma lastik kullanimi ve gosterilenden fazla agirligin olmasi, uygun lastik ve hava basilmamasi gibi durumlari Tuketici haklari mahkemelerine tasimam mumkunmu? Cunku bulent beyin basina gelenler cok kolay bir sekilde bilir kisi raporlari ile ispatlanacak seyler. En azindan karavan firmalarinin agzi bir iki vakada yanarsa daha dikkatli davranilar diye dusunuyorum.
 



Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Sevgili Melih,
Bu teknik yeterlilik (esasında yetersizlik mi demem lazım!) ve can güvenliği konularını yaklaşık 2 sene önce gündeme getirmeye başlamıştım, ancak Bülent Beyin lastik konusunda yazdıklarını okuyunca inan söyleyecek kelime bulamadım. Öyle görünüyorki henüz bir arpa boyu bile yol almamışız.
Herşeyden öte eğer bir sanayici eksik yada hatalı yaptığı üretim sonucu o ürünü kullanan kişinin yaralanması veya ölmesine neden olursa nasıl bir vicdan azabı çeker?
Mahkemelerde geçecek dava süreçleri, maddi ve manevi tazminat taleplerinin yanında o vicdan azabının altından kalkılabilinirmi?
Bu sürecin bir yüzü diğer yüzü ise bence tüketici bilinçlenmesi.
Bir ürün alınacaksa TSE belgesinden başlamak üzere tüm yasal evrakları sorgulanmalı.
Karavan özelinde ise "TİP ONAY BELGESİ" öncelikle sorulmalı.
Ayrıca karavanınızı almadan en yakın kantara gidip karavanınızı tarttırarak boş fabrika çıkış ağırlığını gözlerinizle görmenizde büyük fayda vardır.
Yürürlükte olan yasalara göre; yüklü ağırlığı 751 kilo ve üstü olan karavanların ayrı bir tescil ve plaka ve D sınıfı ehliyetle kullanılmak zorunda olduğunu da bilmelisiniz.
Bilinçli tüketiciler olarak önce fiyatı değil de yasa ve yönetmeliklere uygun üretim yapılıp yapılmadığını sorgularsak bence henüz alınmaya başlanmamış o arpa boyu yolların uzayıp gittiğini görürüz.
Bunun yanında sayın Bülent Türem'in bahsettiği gibi kaliteli ürün kullanarak güvenlik kriterlerine uygun üretim yapan kişilerede saygı duymamak elde mi?
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Melih bey merhaba,
Üreticinin rahatlığını ve vurdumduymazlığını gördükçe olumlu bir sonuç alınabileceğini düşünmüyorum. O dönemde lastik konusunu görüşmek üzere kendilerine gittiğimde bile rahatlık/pişkinliklerinden ödün vermeden, onlarda böyle bir hatanın olmayacağını, karavan yapıldıktan sonra lastikciye gönderildiğini ve hatanın lastikcide olduğunu anlatmışlardı... Hatta hiç unutmuyorum, bunları anlatırken elinde kocaman bir şırınga ile satılmayı bekleyen motokaravanların akülerinden azar azar saf su çekerek kendi aküsünü dolduruyordu..! 1 lt.saf su acaba ne kadardır?
Bu arada takılan çıkma lastiklerin ebatlarıda birbirinden farklıydı, binbir çaba ile 13 jant C tipi lastik bularak değiştirmiştik, tabiki stepne için aynı jantı bulmak için epey uğraştık. Sonuç olarak emniyet teli olmaması, karavanın ağırlığını jantların taşıyamama ihtimali vs. nedenler gözümüzü iyice korkuttu. Bu nedenle karavanımızı arazimizde sabit tutup, bir nevi konteyner olarak kullanmaya karar verdik. İmkanlarımız el verirse, sanırım kullandığımız aracımızı seneye satıp, panelvan alarak gezilere tekrar başlamak en doğrusu olacak.
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

Bülent Bey,
Bence hemen vazgeçip pes etmeyin. Onların tavrı sizin gezi planlarınızı o keyif ve heyacanınızı yok etmesin. Bence en büyük sıkıntılardan birisini lastik ve stepne konusunu halletmişsiniz. Emniyet telini kendiniz bile monte edebilirsiniz. Karavanın fren tertibatının ayarı iyi ise bence düşün yollara.
 

Ynt: Rüzgarlı Havada Çekme Karavanlara Dikkat

buldag' Alıntı:
Melih bey merhaba,
Üreticinin rahatlığını ve vurdumduymazlığını gördükçe olumlu bir sonuç alınabileceğini düşünmüyorum. O dönemde lastik konusunu görüşmek üzere kendilerine gittiğimde bile rahatlık/pişkinliklerinden ödün vermeden, onlarda böyle bir hatanın olmayacağını, karavan yapıldıktan sonra lastikciye gönderildiğini ve hatanın lastikcide olduğunu anlatmışlardı... Hatta hiç unutmuyorum, bunları anlatırken elinde kocaman bir şırınga ile satılmayı bekleyen motokaravanların akülerinden azar azar saf su çekerek kendi aküsünü dolduruyordu..! 1 lt.saf su acaba ne kadardır?
Bu arada takılan çıkma lastiklerin ebatlarıda birbirinden farklıydı, binbir çaba ile 13 jant C tipi lastik bularak değiştirmiştik, tabiki stepne için aynı jantı bulmak için epey uğraştık. Sonuç olarak emniyet teli olmaması, karavanın ağırlığını jantların taşıyamama ihtimali vs. nedenler gözümüzü iyice korkuttu. Bu nedenle karavanımızı arazimizde sabit tutup, bir nevi konteyner olarak kullanmaya karar verdik. İmkanlarımız el verirse, sanırım kullandığımız aracımızı seneye satıp, panelvan alarak gezilere tekrar başlamak en doğrusu olacak.

Bulent bey bende tam bunu diyorum onlara bu piskinligi veren sanirim piyasanin rahat tuketicinin bilincsiz ve onlara muhtac olmasi. Onlarin aleyhinde cikacak bir karar diger bir cok davaya ornek teskil edecegi icin onemli. Yani bir kisi dava kazansa diger insanlarinda kazanacagini bileceklerinden adimlarini dikkatli atmak zorunda kalirlar.

Ayrica saniyorum ki boyle bir surecte mahkeme fabrikayi lastikten sorumlu tutacaktir. Biz lastikciye 0 lastik ile verdik o degistirmis gibi bir savunmayi mahkemede yapamazlar. Sayin fatih beyi dedigi gibi mahkemeler sikintili surecler ama Nazim Hikmet'in dedigi gibi ben yanmasam, sen yanmasan, biz yanmasak, nasil cikar karanliklar aydinliga?

Eminim bu tip dernekler, siteler gelistikce bilincli tuketici sayisi artacaktir ama onlarin yapmasi gerekenleri kanun yolu ile hatirlatmakta bazen gerekli.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,834
Mesajlar
1,531,304
Kayıtlı Üye Sayımız
166,939
Kaydolan Son Üyemiz
kgulum

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst