Römorkla Ve Karavan Takili İken Hgs Sinifi Değİşİrmİ

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zeytindaglı Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,945
O2 Belgeli bir karavanım var. Geçenlerde karavan plakaya kaçak geçiş ücreti yansıtıldığını fark ettim. Şimdi ona da 1. Sınıf HGS etiketi aldım. Bu arada karavanımla seyahat ettiğim süreçte Kia Ceed marka otomobilimden hep 1. sınıf araç ücreti kesildi. Hiç öyle karavanı algılama ve 3. sınıf araç ücreti kesme durumu yaşamadım. Bu konuda KGM'nin bir çözümünün olmaması çok saçma.
Mevcut durumda karavanın plakasını söksem hiçbir ek ücret ödemeyeceğimi düşünüyorum. Bu işin genel geçer bit çözümü olmalı. KGM uzmanları ne iş yapıyorlar?
Öncelikle O2 Römork Karavanınıza aldığınız etiketi iptal edin, HGS çeken araca aittir çekilen araç HGS kapsamına alınamaz (TIR) Dorsesi dahil. Çeken aracın sınıfı 2 akslıdır + 3 akslı dorseniz ekliyse sistem sizi otomatik 5 akslı araç kategorisinde değerlendirir ve ona uygun ücret tahakkuk eder. 40 ayak tabir edilen 5 akslı araç boşken 2 aksı kaldırır ve sistem 3 aksı okur dolayısıyla 3 akslı araç ücreti alır. Şayet dorse yüklüyse ve diğer 2 aks yere temas ediyorsa sistem 5 akslı geçiş ücreti alır. Çeken araç aks aralığı araç sınıfını belirler (otomobil, kamyonet, kamyon vb) Binek aracınız boşken otomobil kayegorisinden ücretlendirilir, O2 römorkunuzu takınca kaç aksı varsa + ücret tahakkuk eder ve size toplu ücret yansıtılır. Test etmek isterseniz özel otoyol işletmesinde nakit gişeye gidin, HGS'den para çekerse iptal ettirin kartla ödeme yapmak
O2 Belgeli bir karavanım var. Geçenlerde karavan plakaya kaçak geçiş ücreti yansıtıldığını fark ettim. Şimdi ona da 1. Sınıf HGS etiketi aldım. Bu arada karavanımla seyahat ettiğim süreçte Kia Ceed marka otomobilimden hep 1. sınıf araç ücreti kesildi. Hiç öyle karavanı algılama ve 3. sınıf araç ücreti kesme durumu yaşamadım. Bu konuda KGM'nin bir çözümünün olmaması çok saçma.
Mevcut durumda karavanın plakasını söksem hiçbir ek ücret ödemeyeceğimi düşünüyorum. Bu işin genel geçer bit çözümü olmalı. KGM uzmanları ne iş yapıyorlar?
Yanlış uygulamaya tabi olmuşsunuz. Hemen römorkun HGS'sini iptal edin. Çeken araca HGS tahsis edilir. 3 akslı TIR çekicisi boşken 3 akslı araç bedeli öder. 4 akslı dorse çekerken 7 akslı araç bedeli tahsil edilir. Dorse boşken tek aks yere değiyorsa 3+1 = 4 akslı araç bedeli öder.
Test etmek isterseniz paralı otoyolda nakit gişeyi kullanın, gişeye girince otomatik hgs tahsilat yapar, gişe memuruna hgs tahsilatı iptal ettirin kartla ödeyin. Aynı araçla römorksuz aynı şekilde nakit gişeden geçin kartla ödeyin böylelikle araçla ve römorkla nasıl bir ücret tahakkuk ettirildiğini görürsünüz.
Geçişlerinizi mutlaka internetten sisteme girip kontrol ediniz.
 

Etiketler
Öncelikle O2 Römork Karavanınıza aldığınız etiketi iptal edin, HGS çeken araca aittir çekilen araç HGS kapsamına alınamaz (TIR) Dorsesi dahil. Çeken aracın sınıfı 2 akslıdır + 3 akslı dorseniz ekliyse sistem sizi otomatik 5 akslı araç kategorisinde değerlendirir ve ona uygun ücret tahakkuk eder. 40 ayak tabir edilen 5 akslı araç boşken 2 aksı kaldırır ve sistem 3 aksı okur dolayısıyla 3 akslı araç ücreti alır. Şayet dorse yüklüyse ve diğer 2 aks yere temas ediyorsa sistem 5 akslı geçiş ücreti alır. Çeken araç aks aralığı araç sınıfını belirler (otomobil, kamyonet, kamyon vb) Binek aracınız boşken otomobil kayegorisinden ücretlendirilir, O2 römorkunuzu takınca kaç aksı varsa + ücret tahakkuk eder ve size toplu ücret yansıtılır. Test etmek isterseniz özel otoyol işletmesinde nakit gişeye gidin, HGS'den para çekerse iptal ettirin kartla ödeme yapmak

Yanlış uygulamaya tabi olmuşsunuz. Hemen römorkun HGS'sini iptal edin. Çeken araca HGS tahsis edilir. 3 akslı TIR çekicisi boşken 3 akslı araç bedeli öder. 4 akslı dorse çekerken 7 akslı araç bedeli tahsil edilir. Dorse boşken tek aks yere değiyorsa 3+1 = 4 akslı araç bedeli öder.
Test etmek isterseniz paralı otoyolda nakit gişeyi kullanın, gişeye girince otomatik hgs tahsilat yapar, gişe memuruna hgs tahsilatı iptal ettirin kartla ödeyin. Aynı araçla römorksuz aynı şekilde nakit gişeden geçin kartla ödeyin böylelikle araçla ve römorkla nasıl bir ücret tahakkuk ettirildiğini görürsünüz.
Geçişlerinizi mutlaka internetten sisteme girip kontrol ediniz.
Bu yazdıklarınız teoride doğru olsa da pratikte doğru değil maalesef. Daha önce de yazdığım gibi karavanla yaptığım yolculukta çeken aracımdan 1. sınıf ücreti alındı. Sonra da karavan plakama cezalı ücret yansıdı. Siz haklı olsaydınız bunu yaşamış olmazdım. Hem de birden çok kere aynı şeyi yaşadım. Ben de haklı olmanızı isterdim ama teoriyle pratik uyumlu değil maalesef. Belki nakit gişesi veya feribotta dediğiniz olur ama HGS geçişlerinde sorun yaşamaya devam edecek gibiyiz.
 

HGS geçişlerinde sorun yaşamaya devam edecek gibiyiz.
Çok kullandığım bir deyimdir "Davacının şaşkını derdini mübaşire anlatırmış" Yaşadıklarınızı yaşamış yani "Damdan düşmüş kişi" olarak size yaptığım açıklamalarda özellikle belirttim "itiraz edin"
Siz yazılı itirazınızı yaptınız mı?
Ne cevap geldi?
HGS sitesine girip gişe hareketlerinizi incelediniz mi?
Muhtemelen hayır!
Sistem sizi "kaçak geçiş yada farklı sınıf geçişi" olarak görür uyarı gelir ama arka planda kendi tarifesine uygun olarak tahsilatını yapar.
Şayet hesabınızda yeterli para yoksa ve geçiş ücretinizi tahsil edemezse ve bu tahsilat için yeterli para hesaba süresi içinde yatırılmazsa katlamalı ceza tahakkuk ettirilir.
Önce HGS hesabınızı inceleyin hareketlerinize bakın cezalı geçiş olarak ifade ettiğiniz geçişlerinize hangi sınıf ücret tahakkuk etmiş.
Belirttiğim gibi işlem yapılmışsa ceza olarak ödediğiniz ücretin HGS hesabınıza aktarılması için "yazılı" talepte bulununuz.
Bu keyfiyetinize kalmış bir konudur.
Bahsettiğiniz aksaklık uygulanıyor olsa milyonlarca geçiş yapan "çekici" araçlara kabus yaşatırdı!
Kaldı ki gün içinde defalarca gişe geçişi yapan "aks hareketli" araçlara yağmur gibi ceza yağdırılırdı.
Bu araçlar doluyken 5 akslıdır, boşken 3 akslı geçiş yapar.
Özellikle şehir içinde de çok görülen "sarı damperli hafriyat kamyonları" bu şekilde trafikte dolaşırlar.
Hakkınızı aramazsanız hatalı uygulamaya tabi tutulursunuz.
 

Son tahlilde yapılması gerekenin çekme karavana HGS almamak, her paralı yol kullanımı sonrası ihlalli geçiş kontrolü yapıp eğer karavan plakasına yazılan ihlalli geçiş bilgisi varsa telefonla ALO 123 veya 0850 460 60 60'ı arayarak düzeltilmesini sağlamak olduğunu görüyoruz.
Bu arada 3. ve 4. sınıf araçların dorse ve çekicilerinin plakalarının farklı olmasının sorun olmamasının nedenini de öğrenmiş oldum. Çünkü dorsenin farklı plakasını çekicinin plakasıyla eşleştiriyorlarmış. Ancak bu bizim araçlarımıza yapılamıyormuş. Aslında 1. sınıf araçlarda da plakaya katar plakasını ekletebilsek hiç böyle ihlalli geçiş takibi ile uğraşmak zorunda kalmazdık. Bakalım ileride ne olacak?
 

Son tahlilde yapılması gerekenin çekme karavana HGS almamak, her paralı yol kullanımı sonrası ihlalli geçiş kontrolü yapıp eğer karavan plakasına yazılan ihlalli geçiş bilgisi varsa telefonla ALO 123 veya 0850 460 60 60'ı arayarak düzeltilmesini sağlamak olduğunu görüyoruz.
Bu arada 3. ve 4. sınıf araçların dorse ve çekicilerinin plakalarının farklı olmasının sorun olmamasının nedenini de öğrenmiş oldum. Çünkü dorsenin farklı plakasını çekicinin plakasıyla eşleştiriyorlarmış. Ancak bu bizim araçlarımıza yapılamıyormuş. Aslında 1. sınıf araçlarda da plakaya katar plakasını ekletebilsek hiç böyle ihlalli geçiş takibi ile uğraşmak zorunda kalmazdık. Bakalım ileride ne olacak?
Sınıfı ne olursa olsun çekici pozisyonundaki araca HGS alınması yeterli. Takılacak römorkla ilgili bir işleme gerek yok.

Temel prensip HGS hesabınızda daima para bulunması. Bunun için mutlaka kredi kart hesabınızla HGS'nizi birleştirin. Bunu PTT'den yapamıyordunuz, HGS'yi bir bankadan alarak kredi kart eşleşmesi yapılabiliyordu.

Yeni reklamlarda 7 kamu bankası ATM'lerinin ortak kullanımı sağlandığı vurgulanıyor dolayısıyla bu kamu bankalarının kredi kartları belki PTT'nin verdiği HGS'lerle de ilişkilendirilebiliyordur.

Kısaca HGS'nizde daima yeterli bakiye bulundurulması önemli.
HGS gişeleri plaka tanıma sistemiyle çalışır. Plakaya tanımlı HGS tarifesinden ücret tahsil eder.
Gişe aks sensörleri farklı bir araçla geçiş yaptığınızı hisseder ve kaçak geçiş, hatalı geçiş vs vs uyarısı verir.

Gişesiz hızlı geçişlerde tepeden okumalı sistem aracın plakasını ve HGS etiketini okur. Yer sensörleri de aksları okur ve sistem ücretlendirmesini yapar ve siz bu geçişlerde ihlalli geçiş yapıp yapmadığınızı gişedeki gibi görmezsiniz.

Sistem her ne koşulda olursa olsun aracın plakasını sınıfını varsa römorkunu tespit edip gerekli tahsilatını yapar. Yapamazsa 15 gün içinde de hesaba para depolanmazsa katlamalı cezayı yapıştırır.

Bazen otoyola giriş gişesinde araç okunamaz çıkışta en uzun mesafe tahsil edilir daha sonra sistem giriş noktanızı tespit eder otomatik düzeltir.

Sistem her ne kadar yapay zeka kullansa da sistem Türk zekasıyla yönetildiğinden ara sıra HGS takip hesabınıza girip hareket izinizi bakiyenizi tahsilat tutarlarını kontrol edin. Böylelikle rotalarınızı da kaydetmiş olursunuz.

En önemlisi hatalı okuma nedeniyle sizin plakanızdan yapılan hatalı tahsilatları da (sahte plakalı geçiş) düzelttirme imkanınız olur.
Son cümle "ilerde bakalım ne olacak" sorunuz için
 



Sınıfı ne olursa olsun çekici pozisyonundaki araca HGS alınması yeterli. Takılacak römorkla ilgili bir işleme gerek yok.

Temel prensip HGS hesabınızda daima para bulunması. Bunun için mutlaka kredi kart hesabınızla HGS'nizi birleştirin. Bunu PTT'den yapamıyordunuz, HGS'yi bir bankadan alarak kredi kart eşleşmesi yapılabiliyordu.

Yeni reklamlarda 7 kamu bankası ATM'lerinin ortak kullanımı sağlandığı vurgulanıyor dolayısıyla bu kamu bankalarının kredi kartları belki PTT'nin verdiği HGS'lerle de ilişkilendirilebiliyordur.

Kısaca HGS'nizde daima yeterli bakiye bulundurulması önemli.
HGS gişeleri plaka tanıma sistemiyle çalışır. Plakaya tanımlı HGS tarifesinden ücret tahsil eder.
Gişe aks sensörleri farklı bir araçla geçiş yaptığınızı hisseder ve kaçak geçiş, hatalı geçiş vs vs uyarısı verir.

Gişesiz hızlı geçişlerde tepeden okumalı sistem aracın plakasını ve HGS etiketini okur. Yer sensörleri de aksları okur ve sistem ücretlendirmesini yapar ve siz bu geçişlerde ihlalli geçiş yapıp yapmadığınızı gişedeki gibi görmezsiniz.

Sistem her ne koşulda olursa olsun aracın plakasını sınıfını varsa römorkunu tespit edip gerekli tahsilatını yapar. Yapamazsa 15 gün içinde de hesaba para depolanmazsa katlamalı cezayı yapıştırır.

Bazen otoyola giriş gişesinde araç okunamaz çıkışta en uzun mesafe tahsil edilir daha sonra sistem giriş noktanızı tespit eder otomatik düzeltir.

Sistem her ne kadar yapay zeka kullansa da sistem Türk zekasıyla yönetildiğinden ara sıra HGS takip hesabınıza girip hareket izinizi bakiyenizi tahsilat tutarlarını kontrol edin. Böylelikle rotalarınızı da kaydetmiş olursunuz.

En önemlisi hatalı okuma nedeniyle sizin plakanızdan yapılan hatalı tahsilatları da (sahte plakalı geçiş) düzelttirme imkanınız olur.
Son cümle "ilerde bakalım ne olacak" sorunuz için
 

Bir ekleme daha yapayım,

Kişisel tercihimdir tavsiye ederim, KÖİ işletmesi olan malum müteahhitlerin yapıp işlettiği köprü ve otoyol geçişinde nakit gişeyi kullanın.

Gişe sizden otomatik HGS tahsilatı yapacaktır.

Memurdan HGS'yi iptal edin kart/nakit ödeme yapacağınızı belirtin ve ödemenizi o şekilde yapmanızı öneririm. Kurumlar arası tahsilat mahsuplaşmasından kaynaklı aksaklığın faturası size çıkmaz olası hatada gereksiz yere siz uğraşmamış olursunuz.

Şöyle bir senaryo ile örneklersek; KÖİ geçişinizde yeterli bakiyeniz yok, HGS'den süresi içinde tahsilat yapamayan KÖİ muhasebesi size borç tahakkuk ettirdi. Siz HGS'den ödendi sanıp ilgilenmediniz. Ödeme günü geçti ve KÖİ muhasebe size katlamalı cezayı yapıştırdı.
İtiraz ettiniz benim HGS'ye süresi içinde para yüklemesi yapıldı vs vs.Uğraş dur.
Öde kartınla nakit gişeden daha sonra extre gelince kart borcunu öde iş bitsin.
Kafanız rahat eder.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,731
Mesajlar
1,522,828
Kayıtlı Üye Sayımız
166,553
Kaydolan Son Üyemiz
ali.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst