Renault Express Van Mini Camper Projesi Için Yardım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mkarakayaizmir@gmail Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,785
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
1
Merhabalar,

Sıfır Renault Express Van aldım. Bunu mini camper şeklinde (muayeneden kamyonet olarak geçecek şekilde) kullanmak istiyorum. Forumları okudum birçok resme baktım, video izledim. Ama hala tam bir yol haritası çizemedim. Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. Değerli fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Amacım 12 ay boyunca sık sık 3-5 günlük kalacak şekilde aracı ofis olarak kullanıp, dizüstü bilgisayarda çalışmak. Öncelikle İzmir’de yaşıyorum ve çok soğuk yerlere gitmeyi düşünmüyorum.

Araçta kullanacağım elektrikli aletler; bir adet laptop (Şarj cihazında 45W yazıyor), Turkcell Superbox wifi sağlayıcı, cep telefonu, 12V 24L oto buzdolabı ve 3-4 tane lamba.

Aracın arka kısmının uzunluk 1915mm, genişlik 1400mm, yükseklik 1100 mm. Kitapçıkta alanın 3.3 m3 olduğu yazıyor. koltukların arkasındaki bölmeyi çıkaracağım.

Merak ettiğim hususlar;

Elektrik sorununu en iyi nasıl çözebilirim? Ne kadarlık güneş paneli jel akü inverter v.b. gerekiyor. 220v’a gerek var mı? Ya da bunlar harici daha farklı çözüm var mı? İnternette gördüğüm katlanabilir güneş panelleri işe yarar mı? Bazı sayfalarda araç giderken, diğer akünün de dolduğu yazıyor. Bu şekilde bir sistem de kurdurtmalı mıyım?

Yalıtım meselesini en iyi nasıl çözebilirim? Sadece ahşap döşeme yaptırsam, özel yalıtım malzemeleri kullanmasam yeterli olur mu?

Isıtıcı olayını sizce nasıl halletmeliyim? Webasto benzeri bir şekilde mi ya da önereceğiniz başka bir şekilde mi?

Yemek işini küçük tüp ve ocakla, suyu bidon-çeşme mekanizmasıyla basit şekilde halletmeyi düşünüyorum.

Bu ve benzeri konularda değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Ayrıca İzmir’de bu işleri iyi yapabilecek kişilerin isimlerini de paylaşabilirseniz çok sevinirim.

Şimdiden teşekkürler



Resimdeki gibi basit bir tarz düşünüyorum. Bisikletimde olduğu için bazen bisikleti de yanıma almayı planlıyorum.
Ekran görüntüsü 2023-09-20 221147.png
Ekran görüntüsü 2023-09-20 221025.png
Ekran görüntüsü 2023-09-20 221542.png
 


Araçta kullanacağım elektrikli aletler; bir adet laptop (Şarj cihazında 45W yazıyor), Turkcell Superbox wifi sağlayıcı, cep telefonu, 12V 24L oto buzdolabı ve 3-4 tane lamba.

* Piriz tipi Wattmetre ile bir gün boyu yukarıdaki aletlerinizin tüketimini ölçtükten sonra sistemin bileşenlerini konuşmak bence daha gerçekçi.
Tabi buzdolabı için araya transistör koymak ve lambalar için yine de tahminde bulunmak gerekecek. Böyle bir sayaç zaten her eve lazım.

1695256716297.png


* Aracınız mazotluysa bu ısıtıcınız için uygun ama artı elektrik tüketimi olacağını da hesaplamalısınız. Bu hacımdaki bir araçta ısıtıcı kullanımlı gaz tüpü için ise güvenli ve yeterli bir yeriniz olamayacak. (Benzinli araçlarda 5 litrelik plastik mazot bidonu kullanılabilir)
* Aracınız için LiFePO4 aküler kesinlikle daha uygun boyut ve ağırlıkta.
* Birkaç günlük kullanımınızda uzak hedefleriniz olamayacağından alternatörden yeterli bir fayda beklemeyin. Üstelik aracınızın start&stop otomatiği varsa yaşam akünüzü ayırıcı yerine daha pahalı dolum güçlendiricisi yani DC/DC çeviricisiyle kullanma durumundasınız.
* Aracınız her çeşit panel montajı ve kullanımı için de sorunlu gibi gözüküyor.

Yok yok, hemen enseyi karartmayın, hepsi için kolay ve temiz bir çözüm var.
Ben yerinizde olsam bütün bu karmaşayı ve güneşin olası kaprislerini çekmeyi bir kenara bırakır, sadece kaliteli bir şebeke dolum cihazı ile evde dolduracağım, tahminen 200 Ah kapasiteli bir LiFePO4 akü kullanırdım.
Ayrıca bu yöntemin kurulumu basit olduğu gibi farklı bir masraf da çıkartmazdı. Hatta belki daha ucuza bile gelebilir.
Bu, sizinki gibi kaçamak tarzı karavan kullanımı için en uygun ve özgür bir çözüm.

Yalıtım için kendinden yapışkanlı kapalı gözenekli 13mm hatta varsa 9mm kalınlıkta elastomerik suni kauçuk, nitril yahut polietilen şilte kullanabilirsiniz. Daha sonra üzerini çeşitli renkleriyle keçe ile kaplarsanız hem çabuk biter hem de yerden kazanırsınız. Rulonun gerisi için de tabanda kontraplak altı yapıştırmadan(!) kullanacağınız yeriniz olacak. Yine de artarsa yatak altını desteklersiniz.

İzmir’de bu işleri 5 kuruş bile almadan yapacak kişiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
mkarakayaizmir@gmail.com 😊

Dolap ve yatak için forumda yeteri kadar kervankâr uzman var. Bir de onların lafını kapmayayım..

Foruma hoşgeldiniz.. 🙂


. . .
Püsküllü dantelleri resimdeki kız arkadaşınız mı seçti ? 🥴
 
Son düzenleme:

.
Forumların, arama motorları ve yapay zekadan farkı, arkalarında iletileri zaman, bilgi ve tecrübelerini vererek doğru veya yanlış olarak cevaplayan hakiki insanların olmasıyla ayrılmakta.

Her neyse yukarıda yaptığım iki yanlıştan hiç olmazsa birisini düzelteyim.
12/24 DCV buzdolabı ile şebeke arasına konulacak alet olarak transformatör yerine yanlışlıkla transistör yazmışım.
 

* Piriz tipi Wattmetre ile bir gün boyu yukarıdaki aletlerinizin tüketimini ölçtükten sonra sistemin bileşenlerini konuşmak bence daha gerçekçi.
Tabi buzdolabı için araya transistör koymak ve lambalar için yine de tahminde bulunmak gerekecek. Böyle bir sayaç zaten her eve lazım.

Ekli dosyayı görüntüle 643046

* Aracınız mazotluysa bu ısıtıcınız için uygun ama artı elektrik tüketimi olacağını da hesaplamalısınız. Bu hacımdaki bir araçta ısıtıcı kullanımlı gaz tüpü için ise güvenli ve yeterli bir yeriniz olamayacak. (Benzinli araçlarda 5 litrelik plastik mazot bidonu kullanılabilir)
* Aracınız için LiFePO4 aküler kesinlikle daha uygun boyut ve ağırlıkta.
* Birkaç günlük kullanımınızda uzak hedefleriniz olamayacağından alternatörden yeterli bir fayda beklemeyin. Üstelik aracınızın start&stop otomatiği varsa yaşam akünüzü ayırıcı yerine daha pahalı dolum güçlendiricisi yani DC/DC çeviricisiyle kullanma durumundasınız.
* Aracınız her çeşit panel montajı ve kullanımı için de sorunlu gibi gözüküyor.

Yok yok, hemen enseyi karartmayın, hepsi için kolay ve temiz bir çözüm var.
Ben yerinizde olsam bütün bu karmaşayı ve güneşin olası kaprislerini çekmeyi bir kenara bırakır, sadece kaliteli bir şebeke dolum cihazı ile evde dolduracağım, tahminen 200 Ah kapasiteli bir LiFePO4 akü kullanırdım.
Ayrıca bu yöntemin kurulumu basit olduğu gibi farklı bir masraf da çıkartmazdı. Hatta belki daha ucuza bile gelebilir.
Bu, sizinki gibi kaçamak tarzı karavan kullanımı için en uygun ve özgür bir çözüm.

Yalıtım için kendinden yapışkanlı kapalı gözenekli 13mm hatta varsa 9mm kalınlıkta elastomerik suni kauçuk, nitril yahut polietilen şilte kullanabilirsiniz. Daha sonra üzerini çeşitli renkleriyle keçe ile kaplarsanız hem çabuk biter hem de yerden kazanırsınız. Rulonun gerisi için de tabanda kontraplak altı yapıştırmadan(!) kullanacağınız yeriniz olacak. Yine de artarsa yatak altını desteklersiniz.

İzmir’de bu işleri 5 kuruş bile almadan yapacak kişiye aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.
mkarakayaizmir@gmail.com 😊

Dolap ve yatak için forumda yeteri kadar kervankâr uzman var. Bir de onların lafını kapmayayım..

Foruma hoşgeldiniz.. 🙂


. . .
Püsküllü dantelleri resimdeki kız arkadaşınız mı seçti ? 🥴
Merhabalar.

Öncelikle detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim Davut bey.

Resimdeki kişiyi benim kız arkadaşım olarak düşünüp beni genç ve yakışıklı olarak varsaymanız, benim çok hoşuma gitti. Ama ne yazık ki resimleri internetten buldum 😊

Tamamen yeni olduğum için bir konuyu tam anlayamadım, o konuyu açabilirseniz sevinirim. Mesela 200Ah lik Lifepo4 akü aldım diyelim. Bunun yanına ne tarz bağlantı aletleri gerekiyor. İnternetten baktım ama tam çözemedim. Mesela Lifepo4 şarj aleti diyor. Belli özellikli olacakmış. Bir de aküde gördüğüm kadarıyla prizlerin gireceği bir yer yok. O zaman bir ara ekipman da gerekiyor gibi. Aracın arkasına elektrik tesisatı olarak tam olarak hangi parçalar gerekiyor? Bir de internette taşınabilir katlanır 20Ah lik güneş panelleri var. Mesela bunu alsam, güneş olduğu vakit bunu da (miktarı çok az olsa da) lifepo4 aküye bağlayıp az az şarj ettirebilir miyim? Eğer evetse bunun içinde akü ile güneş paneli arası başka bir ekipman gerekiyor mu? Ve buzdolabından vazgeçsem, sadece laptop ve superbox wifi ve biraz da ışık için bu sistem uygun mu? Laptopu çok kullanacağım için elektrik sorununu çözmek önceliğim. Bir de ısınma için webasto benzeri ekipmanlarda elektrikte mi gerekiyor. Yoksa sadece mazot çalıştırmak için yetmiyor mu? Isınmayı da en basit nasıl çözebilirim. Cevap verirseniz çok sevinirim. saygılar
 



.
Sitemimin boşa çıkmasına sevinerek 😊 sorularınızı cevaplamaya çalışayım.

Resimlerin sizin olmadığını bilerek şaka yapmıştım.

Öncelikle karavan kullanımının sizin gibi 3-5 günlük periyotları geçmeyecek şeklinde olmasının ancak önerdiğim böyle sadece yeterli bir enerji kaynağı ile yollara çıkmayı anlamlı kılabildiğinin üstüne basmalıyım.
Tüketiminizi tam bilmediğim halde 200Ah LFP akü önerim ise onun yaklaşık 20kg ağırlığıyla taşınabilir olmasıyla ilgiliydi.

~20Ah portatif panel olasılığını tam da ağzımdan aldınız. Bu büyüklükteki ön camın arkasındaki bir paneli bu kapasitedeki aküye araya solar regülatörü koymadan bile bağlayabiliyorsunuz. Bunların kendi regülatörleri olabiliyor. En kötüsü doğrudan telefon ve tablet dolumu yapan çeşitleri bulunmakta.

Bütün tüketicilerinizin 12 V olması karavan yaşamı için en isabetli çözüm. Böylelikle depoladığınız enerjiyi transformasyon etme zorunluluğu ile enerji kaybetmeden doğrudan kullanabilirsiniz. Bilmem belki sadece laptopunuz için küçük kapasiteli bir invertere gereksiniminiz olabilirdi ?

LFP (LiFePO4) aküler BMS yani enerji düzenleme sistemleriyle beraberce satılan 4 kücreden oluşmakta. Böyle bir aküyü diğer aküler gibi araya uygun sigorta koyarak doğrudan diğer 12 V tüketicilerinize bağlayabilirsiniz.

Sizin bu sistemde kullanacağınız tek priz akünüzü dolduracağınız LFP akımına uygun dolum aletinin şebekeye bağlanacağı priz olmakta. Böylelikle yola çıkmadan evde de dolum yapabileceğiniz gibi, karavanınızın kaportasına monte edeceğiniz bir karavan şebeke priz girişi ile de diğer karavanlar gibi araç içi dolum olasılığına da kavuşabilirsiniz.

Tekrar edeyim. Böyle bir sistem sizi solar panellerinden, panel bağlantılarından, solar reğülatöründen, inverterden, akü ayırıcısınından yahut DC/DC çeviricisinden ve bunların montajından kurtarmakta. Dolayısıyla kurulumu da çok daha kolay olmakta.

Olası günlük tüketiminiz tam bilinmediğinden diğer aletler için birşey söylemek zor. En azından prensip olarak daha fazla tüketiciyle daha az zaman geçirilebileceği kabul edilmeli.

Mazotlu ısıtıcıların; ateşlemeyi, devamını ve ısı dağılımı için vantilatörün çalışmasını elektrik ile yaptığını unutmayın. Tüketim değerlerine kullanım klavuzlarından erişebilirsiniz. Size en küçük kapasiteli ısıtıcının yeteceğini tahmin ediyorum.

Işık sisteminizle neyi kast ettiğinizi bilmiyorum ama günümüzde sound için gayet kaliteli kulaklıklar bulunabilmekte. Karavancılıkta herşeyin evdeki gibi olmasına odaklanmak, onun gereksinim odaklı yapısıyla ters düşmekte. Ayrıca enerjide üretimin arttırılması yerine tüketimin kısılmasının avantajları var. Özellikle de sizin durumunuzda..

Fakat devamını isabetlice konuşmak için, olası tüketiminizi bilmek gerekiyor..
 
Son düzenleme:

.
Sitemimin boşa çıkmasına sevinerek 😊 sorularınızı cevaplamaya çalışayım.

Resimlerin sizin olmadığını bilerek şaka yapmıştım.

Öncelikle karavan kullanımının sizin gibi 3-5 günlük periyotları geçmeyecek şeklinde olması ancak önerdiğim böyle sadece yeterli bir enerji kaynağı ile yollara çıkmayı anlamlı kılabildiğinin üstüne basayım.
Tüketiminizi tam bilmediğim halde 200Ah LFP akü önerim ise onun yaklaşık 20kg ağırlığıyla taşınabilir olmasıyla ilgiliydi.

~20Ah portatif panel olasılığını tam da ağzımdan aldınız. Bu büyüklükteki ön camınızın arkasındaki bir paneli bu kapasitedeki aküye araya solar regülatörü koymadan bile bağlayabilirsiniz.

Bütün tüketicilerinizin 12 V olması karavan yaşamı için en isabetli çözüm. Böylelikle depoladığınız enerjiyi transformasyon ederken enerji kaybetmeden kullanabilirsiniz. Bilmem belki sadece laptopunuz için küçük kapasiteli bir inverter gereksiniminiz olabilirdi ?

LFP (LiFePO4) aküler BMS yani enerji düzenleme sistemleriyle beraberce satılan 4 kücreden oluşmakta. Böyle bir aküyü diğer aküler gibi araya uygun sigorta koyarak doğrudan diğer 12 V tüketicilerinize bağlayabilirsiniz.

Sizin bu sistemde kullanacağınız tek priz akünüzü dolduracağınız LFP akımına uygun dolum aletinin şebekeye bağlanacağı priz olmakta. Böylelikle yola çıkmadan evde de dolum yapabileceğiniz gibi, karavanınızın kaportasına monte edeceğiniz bir karavan şebeke priz girişi ile de diğer karavanlar gibi araç içi dolum olasılığına da kavuşabilirsiniz.

Tekrar edeyim. Böyle bir sistem sizi solar paneli, panel bağlantıları, solar reğülatörü, inverter, akü ayırıcısı yahut DC/DC çevirici ve bunların montajından kurtarmakta. Dolayısıyla kurulumu da çok daha kolay.

Olası günlük tüketiminiz tam bilinmediğinden diğer aletler için birşey söylemek zor. En azından prensip olarak daha fazla tüketiciyle daha az zaman getirilebileceği kabul edilmeli.

Mazotlu ısıtıcılar ateşlemeyi, devamını ve ısı dağılımı için vantilatörü elektrik ile yaptığını unutmayın. Tüketim değerlerine kullanım klavuzlarından erişebilirsiniz. Size en küçük kapasiteli ısıtıcının yeteceğini tahmin ediyorum.

Fakat devamını konuşmak için olası tüketiminizi bilmek gerekmekte..
Davut bey, kıymetli cevaplarınızdan dolayı çok teşekkür ederim
 

Ben de mini stealth camperımda Eberspacher kullanıyorum. Genel kanaatime göre günde 35A/H akü harcandığını düşünüyorum. Bu benim akümün yarısı demek. Bu yüzden gece uyanıp arabayı bir saat kadar rölantide çalıştırıyorum. Sonra tekrar yatıyorum. Şu ana kadar sabah marş basmama problemi hiç yaşamadım.
 

iyi günler,

Renault Express'in arkasında gözüken koltuklar ile arka arasındaki paneli kaldırsam, muayeneden geçer mi? ya da polis kontrolünde v.b. sıkıntı olur mu?
Bilen arkadaşlar cevaplarsa çok sevinirim

1696253174923.jpg
 

iyi günler,

Renault Express'in arkasında gözüken koltuklar ile arka arasındaki paneli kaldırsam, muayeneden geçer mi? ya da polis kontrolünde v.b. sıkıntı olur mu?
Bilen arkadaşlar cevaplarsa çok sevinirim

Ekli dosyayı görüntüle 643173
Aracınız 1+1 yada 1+2 kamyonet ruhsatlı sanırım. Eğer böyle ise bu alanı kaldırmanız aracın muayeneden kalmasına sebep olacaktır.

Önde yer alan bir koltuğu dahi ruhsata işletmek zorunluyken, bu panelin kaldırılıp muayeneden geçilmesi

mümkün olmayacaktır.

Ancak araç için 6+1 otomobil, 9+1 minibüs yada 5+1 kamyonet projesi çizdirip onaylatırsanız, bu paneli sökebilirsiniz.

Ruhsatınızda 5+1 kamyonet yazıyorsa, her sene muayeneden önce aracı bu boş haline getirip muayeneden de geçebilirsiniz. Ben buna işkence yöntemi diyorum. Aracı karavan olarak kullanacaksanız proje değişikliğine gitmenizi öneririm.

Kolay gelsin. 👋
 



Aracınız 1+1 yada 1+2 kamyonet ruhsatlı sanırım. Eğer böyle ise bu alanı kaldırmanız aracın muayeneden kalmasına sebep olacaktır.

Önde yer alan bir koltuğu dahi ruhsata işletmek zorunluyken, bu panelin kaldırılıp muayeneden geçilmesi

mümkün olmayacaktır.

Ancak araç için 6+1 otomobil, 9+1 minibüs yada 5+1 kamyonet projesi çizdirip onaylatırsanız, bu paneli sökebilirsiniz.

Ruhsatınızda 5+1 kamyonet yazıyorsa, her sene muayeneden önce aracı bu boş haline getirip muayeneden de geçebilirsiniz. Ben buna işkence yöntemi diyorum. Aracı karavan olarak kullanacaksanız proje değişikliğine gitmenizi öneririm.

Kolay gelsin. 👋
Araç 1+1 kamyonet ruhsatlı. arkasını mini camper şeklinde muayenede çıkarılacak şeklide yapacaktım. Ama bu arkadaki panel işimi zorlaştıracak gibi. İnternette kaldırırsam muayeneden geçip geçemeyeceği konusunda bişey bulamadım.
Teşekkür ederim
 


iyi günler,

Renault Express'in arkasında gözüken koltuklar ile arka arasındaki paneli kaldırsam, muayeneden geçer mi? ya da polis kontrolünde v.b. sıkıntı olur mu?
Bilen arkadaşlar cevaplarsa çok sevinirim

Ekli dosyayı görüntüle 643173
Sanıyorum ÖTV ödememek için karavan tescilinden kaçınıyorsunuz. Muameleciye danışın "mobil ofis" tadil projesiyle tescil sizin sorununuzu çözebilirse bir çok sıkıntıdan kurtulursunuz. Her yıl sök tak eziyeti bir yana olası trafik çevirmelerinde hem ceza hem bağlanma riski yaşarsınız. Bir diğer yöntem şahıs üzerinde ruhsatlandırıldıysa atıyorum 500 bine faturalı alınan aracı 250 bine bir arkadaşınıza satın. 2 ay sonra 125 bine bir başkasına satın. Sonra 75 bine eşiniz üzerine alın ve sonra cins değişikliği yaptırın. 75 binin ÖTV'sini ödeyin kökten çözün derim. 40 bin harcarsınız ama kafanız rahat olur.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,812
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst