Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum
Yeni RAV4'ün orta diferansiyel sistemini bilmiyorum, kesin konuşamam bu yüzden, ama X-Trail veya CRV gibi araçlarda ön tekerler patinaja düşse veya havada olsa dahi sistem arkaya en fazla %50 tork aktarabiliyor, öne hiç aktarmamak, hepsini arka aktarmak gibi bir imkan yok zira zaten ortada diferansiyel yok. Arka aksın az önüne koyuyorlar kilidi, gücün oraya gelmesi için zaten öne gitmesi gerekiyor. RAV4'te ortada gerçek diferansiyel varsa dediğiniz doğrudur. A4'te ortada torsen var mesela, gücü öne arkaya duruma göre aktarabiliyor vs., elektronik orta diferansiyelli araçlar da var bunu yapan, ama RAV4'te olduğunu duymamıştım, zaten bu konuda döküman bulmak çok çok zor, ben RAV4'teki sistemi X-Trail'den farksız olarak biliyordum.
Ödül olayını ben pek önemsemiyorum, kimin verdiği de önemli elbet ama o ödülleri veriyorken arazi kullanımından çok şurada burada ekonomik, az yakıt yakıyor, işletme tamir bakım masrafları düşük, ömrü uzun türü şeylere de bakıyor olabilirler.
CRV'de de dual pump bilmemne sistemi var, öve öve bitiremiyorlar, ama gelin görün ki yerine göre hüsran yaratabiliyor. Daha önceden izlemişsinizdir belki ama izlemediyseniz http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs adresindeki videodaki sonuçlar çok enteresan.
Garaj konusuyla ilgili, kullanıcı garajdan çıkarken http://www.awd.ee/videos.html adresli sayfada "Why only center locking differential is not enough" başlığı altında tarif edilen durum oluşuyorsa orta diferansiyel muhteşem ötesi de olsa, torku önden arkaya, arkadan öne %100'e kadar verebiliyor sa olsa fayda etmez. Buradaki problem tamamen ön aks veya arka aksta LSD olmamasından, ESP TCS destekli LSD imitasyonunun da iş görmemesindendir. Verdiğim adresteki durum için konuşuyorum, o durumda ortada kilit hatta diferansiyel olmasa dahi ön veya arka akslardan birinde LSD olsa araba hareketsiz kalmaz.
Otomatik vites konusuyla ilgili bildirdiğiniz görüşleriniz için teşekkür ederim. Zaten pahalı arazi araçlarının çoğunun otomatik vites olması bana bunun dezavantaj yaratmıyor olması gerektiğini, öyle bir durum olsaydı manuel vitesli seçeneklerin sözkonusu olması gerektiğini düşündürüyordu ve pahalı arazi araçlarında genellikle manuel vites hiç olmadığı için fark olmamalı diyordum ama yine de offroad olmayan kullanım türlerinde yeni tip çift debriyajlılar dışındaki otomatik şanzımanların vites değişimler yavaş ve aktarma kayıpları fazla olduğu için dezavantajlı olduklarından bu durum offroadda da rol oynuyor olabilir mi diye sormak istemiştim.