RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tutrakan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 126
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 134,414
Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

mr_ukala' Alıntı:
eee garaja ne oldu,
unuttunuz :smiley:
harbiden garip bi durummuş,

o ara rav4 şimdiye kadar kullandığı en keyifli araçlardan biri,
hem asvalt hem de arazide,

Garaj kalbimizde... Hep özlemini duyacak hep merak edeceğiz... :D
 

Etiketler
Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

GAraj hakkında hala bilgi yok sanırım :D
 

Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

Hiç varolmamış ve forum sayfalarında kirlilik yaratmış saçma sapan bir konuydu zaten.Sadece bize makara konusu kaldı. :D
 

Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

Kişinin sıkıntısı muhtemelen http://www.awd.ee/videos.html adresli sayfada "Why only center locking differential is not enough" başlığı altında tarif edilen durumdur, ön tekerlerden biri boşa çıkıyordur, hem arkada bir, hem önde bir teker boşa çıkınca, ESP'nin elektronik kilitleme çabası da yeterli tork aktarmayınca araç yürüyemiyordur. Açılış mesajından sonra sormak istediğim :smiley:, kişi viteste L seçeneği olduğunu belirtmiş, 2006 sonrası yeni kasa RAV4'te low range var mı yani? Ben yok biliyordum, Grand Vitara'da ayrı bir düğmeyle mümkün olduğunu öğrenmiştim de RAV4'te 4x4 lock dışında bir düğme olmayınca low range de yoktur diye düşünmüştüm. Bahsi geçen, otomatik vites konumundaki L low range mi oluyor yoksa farklı bir şey mi?

Farklı bir sorum da, 2006 öncesi RAV4'lerin sürekli dört tekerlekten çekiş sistemine (gerektiğinde arkaya güç veren kıytırıktan cihaza değil de gerçek orta diferansiyele) sahip olduğunu ve arka aksta LSD olduğunu okudum bir yerlerden. Bu bilgi doğru mudur acaba?

Konuya girmişken bir soru daha sormak isterim. RAV4'te düz vites seçenekli araç çok az. 2006 öncesinde tek tük denk geliyor 2.0 benzinlilerde, 2006 sonrasında da galiba sadece 2.2 dizellerde var. Bana düz vites arazide her daim daha avantajlıdır gibi geliyor ama yanılıyor da olabilirim zira pek (ya da hiç) tecrübem yok, sadece düz vites her zaman kazanır diye düşünenlerdenim. Tecrübeli kişilere sormak istiyorum, otomatik vitesin normal yol koşullarında performans ve tüketim açısından dezavantajlı olduğunu biliyoruz da arazi koşullarında otomatiği düze göre dezavantajlı kaldığı durumlar var mıdır, yoksa tam tersi bazı özel koşullarda avantaj sağlayabilir mi?

İlgilenecek arkadaşlar için şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

tugsan75' Alıntı:
Öncelikle aracınız önden çekişli deyil,Aktif tork kontrollü sürekli 4 çeker(4WD)ve merkezi diferansiyel kilidi var.Yani gerekmediği zamanlarda arkaya güç aktarımını araçdaki (ödül alan)sistem göndermez.Sizin ihtiyacınız olduğunda sistem devreye girer.Ayrıca LOCK tuşunada bastığınızı söylediniz.Bu tuşa basarsanız araç sürekli 4 çeker konumuna geçer,yani arazi konumuna.Sizin herhangi bir tekeriniz boşda (havada) olsa bile diğer 3 tekere gönderilecek ilave güçle(merkezi diferansiyel kilidi desteği) çıkmanız gerekiyor.

Garajınızı çok merak ettim doğrusu.Eğer İstanbuldaysanız gelip denemek isterim.Aracınızda şuan dünyada sadece sayılı araçlarda bulunan(kendisınıfında tek),inanılmaz özellikler mevcut.Bu özellikli bir araç anlattığınız yerden çıkamıyorsa,ya araçda sisteminiz çalışmıyor,ki bu imkansız arıza ışığı yanar,yada kullanım hatası var.

Birçok araba dergisi bu aracı test etti ve fotoğraflarda farklı tekerleri boşda bırakarak engelleri rahat bir şekilde aştılar.Zaten yukarıda yazmıştım,bu sistem ödül aldı,heralde yoğun test denemelerini geçen bir araç,böyle basit birhareketi yapamaması tuhaf geldi bana.



Evren bey konunun başındaki yazımı heralde okuyamadınız.Yukarıda belirttiğim gibi bu araçda ödül almış ve dünyada sayılı araçda olan merkezi diferansiyel kilit sistemi var.Yani gene kısaca anlatmak gerekirse,diyelimki 2 teker boşda,araç o tekerlere giden gücü kesiyor(yani tekerler gaz versenizde dönmüyor)ve diğer 2 tekere aktarıyor.Böyle bir durumda sizce bu aracın kalması nasıl mümkün olur.

Diğer sorunuza gelince,ben yıllardır hem düz hemde otomatik vites araç kullandım.Şuanki aracımda 1998 modele Landcruiser vx80 otomatik vites.Aracımı asfaltdan çok arazide kullanırım ama piknik arazisi deyil,fotoğraflar sitenin çeşitli gezi konularında vardır.Şunu demek istiyorumki,düz vites arazide otomatik vitesden daha iyidir cümlesi tamamen şehir efsanesidir.Karda lastik havası indirilmez şişirilir,antifirizin esas amacı donmayı önlemeden çok hararet içindir vb.Bu liste uzar gider.Uzun yıllar nereden çıktığı belli olmayan,halk arasında dolaşa dolaşa insanların beynine yerleşmiş böyle çok durum var.Düz vites,otomatik vites konusuda bunlardan biri.

Siz rahat olun ve otomatikden şaşmayın,günümüz araçlarında çok uzun zamandan beri her iki kullanım durumu için vites seçenekleri mevcut.Bunlardan sadece easytronic olanı tavsiye etmiyorum(vites geçişlerinde araç kaz kesip saçmalıyor)onun dışında bütün sistemler mükemmel.

Umarım sorularınıza yardımcı olabilmişimdir. ;)
 



Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

Yeni RAV4'ün orta diferansiyel sistemini bilmiyorum, kesin konuşamam bu yüzden, ama X-Trail veya CRV gibi araçlarda ön tekerler patinaja düşse veya havada olsa dahi sistem arkaya en fazla %50 tork aktarabiliyor, öne hiç aktarmamak, hepsini arka aktarmak gibi bir imkan yok zira zaten ortada diferansiyel yok. Arka aksın az önüne koyuyorlar kilidi, gücün oraya gelmesi için zaten öne gitmesi gerekiyor. RAV4'te ortada gerçek diferansiyel varsa dediğiniz doğrudur. A4'te ortada torsen var mesela, gücü öne arkaya duruma göre aktarabiliyor vs., elektronik orta diferansiyelli araçlar da var bunu yapan, ama RAV4'te olduğunu duymamıştım, zaten bu konuda döküman bulmak çok çok zor, ben RAV4'teki sistemi X-Trail'den farksız olarak biliyordum.

Ödül olayını ben pek önemsemiyorum, kimin verdiği de önemli elbet ama o ödülleri veriyorken arazi kullanımından çok şurada burada ekonomik, az yakıt yakıyor, işletme tamir bakım masrafları düşük, ömrü uzun türü şeylere de bakıyor olabilirler.

CRV'de de dual pump bilmemne sistemi var, öve öve bitiremiyorlar, ama gelin görün ki yerine göre hüsran yaratabiliyor. Daha önceden izlemişsinizdir belki ama izlemediyseniz http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs adresindeki videodaki sonuçlar çok enteresan.

Garaj konusuyla ilgili, kullanıcı garajdan çıkarken http://www.awd.ee/videos.html adresli sayfada "Why only center locking differential is not enough" başlığı altında tarif edilen durum oluşuyorsa orta diferansiyel muhteşem ötesi de olsa, torku önden arkaya, arkadan öne %100'e kadar verebiliyor sa olsa fayda etmez. Buradaki problem tamamen ön aks veya arka aksta LSD olmamasından, ESP TCS destekli LSD imitasyonunun da iş görmemesindendir. Verdiğim adresteki durum için konuşuyorum, o durumda ortada kilit hatta diferansiyel olmasa dahi ön veya arka akslardan birinde LSD olsa araba hareketsiz kalmaz.

Otomatik vites konusuyla ilgili bildirdiğiniz görüşleriniz için teşekkür ederim. Zaten pahalı arazi araçlarının çoğunun otomatik vites olması bana bunun dezavantaj yaratmıyor olması gerektiğini, öyle bir durum olsaydı manuel vitesli seçeneklerin sözkonusu olması gerektiğini düşündürüyordu ve pahalı arazi araçlarında genellikle manuel vites hiç olmadığı için fark olmamalı diyordum ama yine de offroad olmayan kullanım türlerinde yeni tip çift debriyajlılar dışındaki otomatik şanzımanların vites değişimler yavaş ve aktarma kayıpları fazla olduğu için dezavantajlı olduklarından bu durum offroadda da rol oynuyor olabilir mi diye sormak istemiştim.
 


Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

Adına "arazi" denebilecek kadar bozuk bir yolda (ankarada karaşar'dan eğriova yaylasına giden yolda U dönüşü yaparken) 1998 model otomatik vitesli (differansiyel kilidi olmayan) bir rav4'ü ön tekerleklerin düştüğü bir çukurdan geri geri çıkaramadığım olmuştu (ileri giderek kurtuldum ordan), sonra bir ustaya gösterdim, ilk başta şanzıman içindeki adına balata denen parçaların yıpranmış olabileceğinden bahsetti, ama inceledikten sonra şanzımanda problem bulamadı, bu arada şanzımana giden elektrik kabloları kontrol edildi, şanzıman yağı vs değişti, birdaha da aynı problemi benzer yerlerde tekrarlamadı (ama tam olarak aynı yerde denemedim). Netice itibari ile problemin ne olduğunu anlayamadık.

Belki anlattıklarım bu "esrarengiz" konu hakkında bir fikir verir..:smiley: Durumu anlayan varsa ben de merak ediyorum:smiley: Meşhur garajı da merak ediyorum ama mesajı yazan arkadaş ortadan kaybolmuş galiba...
 

Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

kimse bu dost hala garajda rav 4 ü.. cevap yazmamış.. utangaç birir heralde .. yada topiği açtığına pişman olmuş ... ama ne güldüm yorumları okurken ,gözümden yaş geldi.. sağolyn dostlar Allah ta sizi güldürsün...
 

Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

Garaj, içeri giren arabayı da onu kullananla birlikte yutuyormuş ve bu garaj her defasında yer değiştiriyormuş. Her an bizlerin garajı aslında bildiğimiz garaj olmaktan çıkabilir... Hepimiz aramızda dolaşan bu garaj konusunda çok dikkatli olmalıyız :D
 



Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

yaww konuyu baştan sona okudum ama arkadaş hala resmi koymamış.boşuna okuduk desenize ;D
 



Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

konuyu okudumda sabahın bu saatinde gülmekden geberdim ,konuyu acan arkadaş madara olmuş :smiley:
ne diyelim allah sizin elinize düşürmesin , yakında bende bir arazi canavarı alacağım ,alacağımda artık
düşünüp tartıp mesaj yazmak lazım ,yılan bile toprağı tarta tarta yermiş..
 

Ynt: RAV4'ü Garajdan Çıkaramıyorum

hsbasar' Alıntı:
Cengiz bey siz Rav4 alırsanız çok dua edeceksiniz bize :D

sedat bey son kararım galloper oldu.. pajero altyapısında her işimi göreceği kanaatindeyim.. rav 4 küçük kalacak bana..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,688
Mesajlar
1,522,198
Kayıtlı Üye Sayımız
166,533
Kaydolan Son Üyemiz
Beratin

SON KONULAR



Geri
Üst