2008 Model RAV4 otomatik vites bir SUV !!! aracım var. Araçta LOCK Düğmesi var. Aracın normalde sürekli önden çekişli olduğunu ve lOCK konumuna aldığımda arka tekerleri önlere bağladığını aldıktan sonra öğrendim.En azından düğmenin üzerindeki resimden bunu anlıyorum???Ancak , bu işlemi yaptığım halde garaj girişi yana doğru eğimli olduğu için , araçımı geri geri garajdan çıkarırken arka tekerleklerden bir tanesi boşta kalıyor ve sürekli dönüyor , diğer arka tekerlek ve ön tekerlekler dönmüyor(ben öyle görüyorum, belkide çaprazdaki ön tekerlek havadadır onu göremiyorum) ve araç olduğu yerde kalıyor. Araçı LOCK'tan çıkarıyorum, biraz ileriye doğru alıyorum ve hızlanarak ön tekerlekler vasıtasıyla( yer karo olduğu için kaymazsa, Kayarsa ön tekerleklerde patinaj yapıyor ve araç orada kalıyor) hızla garajdan çıkıyorum. O esnada yoldan geçen araçlara vurmam an meselesi.
Bu ön ve arka tekerleklerin nasıl kilitlendiğini ve nasıl çalıştığını anlamadım. Sorduğum toyata servisleride bilmiyorlar. Diferansiyeli nasıldır? Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirlermi? Arkaya diferansiyel kilidi ile tüm tekerleklerin dönmesi sağlanabilirmi ve takılabilirmi? Toyota RAV4 için nerede bulunur? Ayrıca otomatik viteste L ( Low) konumu var. Acaba arazide ne işe yarar, yararmı? Bu aracın 4 teker çekişli olduğu söylendiği için almıştım şu an garajımdan bile çıkamıyorum. Kışın çamura saplanırsam 15-20 cm, çamurdan çıkabilirmi acaba?