Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kotu_adam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,512
Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

drakebox sorunu düzelmiştir, partikül filtresinde sorun varmış ,. inanılmaz performans artışı var bilginize..
 

Etiketler
Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

lokosit' Alıntı:
Ralliartlı L200 sahibi arkadaşlar, serviste şase numarasından ralliartınızı kontrol ettirin. Yeni güncellemesi çıkmış.
50bin bakımında servis benim ralliartı söküp güncellemeye gönderdi.
Ne gibi artısı var belirtmediler, yeni güncelleme hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
Benimki 167hp 402 torklu idi, umarım 178hp li versiyon yüklenir:smiley:

Benim Ralliartı geçen senenin ortalarında güncellediler. Aracın gaza tepkisi azaldı ve yakıt tüketimi 1-1.5 litre arttı.
Ne yaptınız, nesini güncellediniz sorusuna açık bir cevap alamadım. :(
 



Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Herkese selamlar,

3000km önce drakebox2'yi aracıma uyguladım ve sizlere kısaca aracımın verdiği tepkileri anlatmak istiyorum. Box geldiğinde setting5 üzerindeki ayardı ve bu seviyede aracım 3000 devirde kalıyordu. setting4e düşürdüğümde aracım müthiş canlandı. Ankara - İstanbul arası 120-130 km/h hızla gittim ve 100kmde ortalama 6.9lt yakıt sarf etti. Çok memnundum takii geçen gün seyir halindeyken, yaklaşık 4000 devir yaparken araçta yığılma hissettim ve sağ aynama baktığımda siyah duman gördüm ve hızımı kestim. Bir süre sonra tekrar denedim, yine aynı sağırlık ve duman oluştu. Akabinde aracım seyir halindeyken motoru sustu. Aracımı tamamen durdurup tekrar çalıştırdım ve engine-check ikaz lambası yanıyordu. Hemen servise götürdüm ve arkadaşlar aracı bilgisayara bağlayıp hatayı tespit ettiler. Araç yakıt kaçağı arızası gösteriyordu, hatayı silip motoru bilgisayarda teste soktular. 2000 devirde yakıt basıncının 180-179 bar olması gerekirken, 40-50 bar arasındaydı ve motor tekrar durdu. Bu sebepten ötürü bizde setting3'e düşürdük herhangi bir sıkıntı yok ancak bu sefer de aracımda pek canlılık hissetmiyorum. Bu tarz sıkıntıyla karşılaşan başka drakebox kullanıcısı var mıdır ya da bu sorunu nasıl çözebilirim?
 



Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

ANladığım kadarıyla bu drakeboxların genel sorunu bu, bende de benzer sorunları yaptı, stop etme ve ışık yakma sorunu aracı bi arkadaşım kullanırken gerçekleşti, 5 ay kadardır kullanmıyorum türkiyede olmadığım için ama drakebox 2 bizim araçlara olmuyor demekki. birçok kişiden aynı şikayeti işittim kendimde yaşadım.
Mail ile satıcı firmaya defalarca kere mesaj gönderdim ama yanıt alamadım yada çok geç abuk subuk bir ingilizceyle cevap verdiler. müşteri ilişkileri sıfır, ürünü satana kadar..
Bu güne kadar gaz debriyaj devir ilişkisini ayarlayıp aracın istediği şekilde hareket etmeye çalışmıştım ama istanbula döndüğümde sökücem ve racechip isimli firmadan powerbox alacağım.
Hem alman malı hem forumlardan birçok arkadaş kullanıp hiçbir problem yaşamadan gayet memnun kaldılar.
140 euro civarına türkiyeye geliyor.
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Kendi başlığım altında yazdım aynen buraya da kopyalıyorum ilgili konu olduğu için,

Racechip getirttim Almanyadan ve drakeboxı çıkarıp racechip taktım, izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
taktığım gibi E-5 karayoluna çıktım ara sokaklarda düşük devirlerde aracı ısıttıktan sonra, sabırsızlıkla ne olacağını gaza yüklenince nasıl tepki vereceğini merak ederek.
ara sokaklarda ilk gözüme çarpan şey aracın inanılmaz istikrarlı ve yağ gibi çalışması oldu, sürüş dinamikleri tamamen değişmişti, drakebox varken gaza dokunur dokunmaz araba bi öne doğru şahlanıyor aman fazla geldi diyip ayağınızı gazdan çekincede kompresöre yatıp bi böyle öne doğru selam veriyordu eski amerikan arabaları gibi, bu ortadan kalktı, düşük devirlerdeki silkeleme ve sanki eski karbüratörlü arabalardaki gaz yemezmiş gibi lökürdeme olayı son buldu, araç ilk günki gibi sanki hiç box yokmuş gibi sakin davranıyordu, ulan dedim işte adamların farkı nası yağ gibi kayıyo araba.
Neyse uzatmıyım E-5e çıktım 1, 2, 3, 4, derken bi baktım 140 a gelmek üzereyim, eskiden 100-110 km de bi zorlanma hissediyodum kadranda 130 u gördükten sonra farkettim ki 1 vitesim daha var.
Ancak anlayamadığım şekilde güç sanki Drakeboxta olduğu gibi hırçın ve farkedilir değildi, çok şaşırdım hatta dedim boşa mı para verdik acaba, tabi aylardır drakebox kullanmaktan aracın ne şekilde ivmelendiğini bilir hale gelmişim ve açıkçası daha fazlasını beklerken daha düşük bi performansla karşılaşmak beni hayal kırıklığına uğrattı.
Şimdi gelelim sonrasına hemen geri döndüm, cihazın kullanma kılavuzunda sıkça sorulan srular diye bir bölüm var burada aracımda beklediğim gücü hissedemedim nedendir diye bir soru var, cevap olarak ise her araç kendine has sürüş dinamiklerine sahiptir bu nedenle çipten araca farklı güç aktarımı gerçekleşebilir, bu nedendendir ki Racechip in içine ayar podları yerleştirdik şeklinde bir cevap vardı.
Hemen ilgili sayfayı açıp hangi pod un ne işe yaradığına baktım. ancak yeteri kadar açıklayıcı bilgi yoktu, daha sonra hemen google amcaya başvurdum ve Taylandda bir araba markasının funclub forumundaki bir başlığa denk geldim RACECHIP SORULARI
http://www.santafeclubph.com/forums/index.php?topic=871.0
Bu başlık söylenene göre dünyadaki en kapsamlı racechip kullanıcıları başlığıymış aralık 2009 da başlatılmış konu ve toplam 855 mesaj yazılmış.
Buradan chip hakkında yeni şeyler öğrendim;
Chipte iki tane pod var, 1. pod güç ve torku, 2.pod ise racechip in devreye giriş devirini ayarlamaya yarıyor.
Kullanıcılar çeşitli farklı marka ve model arabalarda ayarları ve pod kombinasyonlarını değiştirerek sürekli denemeler yapıyorlar, ve ilginçtir ki yaptıkları ayarların hiç birinde benzin sarfiyatı öyle aman aman değişmiyor.
Ayar podunun üzerinde harf ve numaralar var
Sırasıyla:
1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
şeklinde işaretlenmiş
8 numara en düşük 7 numara ise en yüksek değermiş (kullanma kılavuzu ve forumda göre), neden böyle karmaşık bir işaretleme yöntemi yapmışlar bilmiyorum.
ve içlerinde bir 2009 2.5 DID L200 Kullanıcısı var ve 1. güç podunu en yüksek güç ve tork değeri olan 7'de 2. devir podunu ise en düşük devirden başlaması için 8 de kullanıyormuş yukardaki linkin 9. sayfasında mesajını görebilirsiniz.
Söylediğine göre 1 litreyle 10 ila 15 km arası yol gidiyormuş kullanımına göre bu setingde, bana ilginç geldi.
Neyse bu forumun 20 25 sayfasını okuduktan sonra aşağı inip ayarlarla oynıyım dedim, forumda ve kullanma kılavuzunda kademe kademe gücün artırılması gerektiğini önemle belirtmişler.
Box'ı açtım bide ne göriyim birinci (güç&tork) podu 9da (8 en düşük ayar) ikinci rpm(devreye girme devri ayarı) podu ise B de duruyor, yani 2000 rpm civarı başlaması için ayarlanmış. Bunu görünce neden araçta Drakebox gibi güç olmadığını anlamış oldum.
hemen aşağı indim güç podunu 2 kademe yükseltip B ye rpm podunu ise 2 kademe düşürüp 9 a getirdim böylece 1000 devir civarında devreye girecekti arabayı çalıştırdım ve sürmeye başladım işte şimdi gücü hissedebiliyordum. araba yukarda anlattığım güzel sürüş dinamiğinden birşey kaybetmeden güçlenmişti, tabi şeytan dürttü adam L200de 7 de kullanıyosa daha o güce 11 kademe var dedim içimden ve 2 kademe daha yükselttim güç podunuve D ye getirdim, aracı çalıştırdım gitmeye başladım ve aman allahım resmen sırtımda koltuğu hisseder oldum Drakebox,ın 3. settingini çoktan geride bırakmıştı performansı. Kullanma kılavuzuna göre her bir tık artırım bir öncekinin 1.5 katı artırım sağlıyormuş.
Şu an daha fazla yükseltme yapmadım çünkü bu ayarda bile araç oldukça yüksek bir akselerasyona sahip araç resmen dizelden benzinliye dönüştü. bu ayarda Drakebox'ın 5. settingindeki kadar güç hissedebiliyorum. devirlenme inanılmaz hızlı gerçekleşiyor 1.5 saniye içinde 4000 devirdesiniz. eskiden 3700-4000 devirde gaz kesen araba 5500 deviri gördü halada gidiyodu kırmızıya geçti diye ben gazdan çektim ayağımı, ani gazda kök gazda ne yüksek ne düşük devirlerde gram siyah duman atma yok.
ilerleyen zamanlarda (gün demiyorum bikaç saat sonra dürtebilir) daha yüksek ayarları da deneyeceğim. Daha elimde 9 kademe daha var yükseltecek.
ayrıca chiple beraber birde kontrol ünitesi geliyor bu üniteyi isterseniz by-pass ünitesi olarak kullanıp çipi söküp onu takıp chipi iptal edebiliyorsunuz.
Şimdilik değerlendirmeler bunlar, devamı gelecek...
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Mert Bey verdiğiniz bilgiler gerçekten çok yardımcı oluyor size teşekkür etmek istiyorum. Racechip'e veya bir başka box'a geçmeyi düşünüyorum çünkü drakebox iyice canımı sıkmaya başladı. Setting3'te kullanıyorum ve yine ara sıra gaz kesiyor, bazen duman yapıyor ve hiçbir atiklik yok aracımda. Racechip'in 2 modeli vardı web sayfasında biri 171bg diğeri 177bg siz hangisini getirdiniz? Sizce 6 beygirlik fark hissedilir bir değişiklik yaratır mı?

Selamlar Emre.
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Rica ederim Emre bey, Ben 171 beygirlik olanını getirttim, ikisi arasında 100 euroya değecek fark olduğunu düşünmüyorum açıkçası, farklı chipsetler kullanıyorlar içlerindeki işlemci devre farklı pro versiyonunda saniye başına yaptığı işlem sayısı birkaç kat daha yüksek ama adı üstünde pro, biz günlük kullanıcılar için hissedilir yada gerekir bir özellik olduğunu düşünmüyorum.
 




Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Ralliart yazılımı dışardan temin edebileceğimiz bir bağlantı kurdum... yakında konusunu açıp detaylı bilgileri paylaşırım üzerine detaylıca konuşurz ..

L200 cüler olarak sayımız artarsa amerikada çok favori olan "Group Buy" yöntemiyle uygun fiyatlı birçok işe imza atabiliriz :smiley:
 


Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Mert bey merhaba
Konu ile ilgili mesajlarınızı okudum ve bende sipariş verdim. Bana gelen mailde kargo şirketine verdiklerini yazmışlar.
Tahminen 10-15 güne kadar gelir sanırım. Sizin yaptığınız ayar değişiklikleri ile ilgili özel yardım istiyorum. Bu güne kadar çok alternatifi
denemişsinizdir mutlaka. Sizden konu ile ilgili bilgi rica ediyorum. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

Ertuğrul
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Konu epeydir pasif durumda! kit alip izlenim yazacak arkadaslarin tecrubelerini paylasirda guzel olur!
Ben epeydir orijinal Ralliart (Rallitronic falan degil) ariyorum, ebay de bile gormedim son bir iki aydir.
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

merhabalar

ralliart için mevcut yazılımı aracınıza atacak firma Ecufast tir. Alper Bey sağolsun bana epey yardımcı oldu. Araba bambaşka bir hal aldı :smiley: %15 civarıda yakıt tasarrufum mevcut :smiley:
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,133
Kayıtlı Üye Sayımız
166,623
Kaydolan Son Üyemiz
kalyoncusenol@gmail.

SON KONULAR



Geri
Üst