Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.
Kendi başlığım altında yazdım aynen buraya da kopyalıyorum ilgili konu olduğu için,
Racechip getirttim Almanyadan ve drakeboxı çıkarıp racechip taktım, izlenimlerimi aktarmak istiyorum.
taktığım gibi E-5 karayoluna çıktım ara sokaklarda düşük devirlerde aracı ısıttıktan sonra, sabırsızlıkla ne olacağını gaza yüklenince nasıl tepki vereceğini merak ederek.
ara sokaklarda ilk gözüme çarpan şey aracın inanılmaz istikrarlı ve yağ gibi çalışması oldu, sürüş dinamikleri tamamen değişmişti, drakebox varken gaza dokunur dokunmaz araba bi öne doğru şahlanıyor aman fazla geldi diyip ayağınızı gazdan çekincede kompresöre yatıp bi böyle öne doğru selam veriyordu eski amerikan arabaları gibi, bu ortadan kalktı, düşük devirlerdeki silkeleme ve sanki eski karbüratörlü arabalardaki gaz yemezmiş gibi lökürdeme olayı son buldu, araç ilk günki gibi sanki hiç box yokmuş gibi sakin davranıyordu, ulan dedim işte adamların farkı nası yağ gibi kayıyo araba.
Neyse uzatmıyım E-5e çıktım 1, 2, 3, 4, derken bi baktım 140 a gelmek üzereyim, eskiden 100-110 km de bi zorlanma hissediyodum kadranda 130 u gördükten sonra farkettim ki 1 vitesim daha var.
Ancak anlayamadığım şekilde güç sanki Drakeboxta olduğu gibi hırçın ve farkedilir değildi, çok şaşırdım hatta dedim boşa mı para verdik acaba, tabi aylardır drakebox kullanmaktan aracın ne şekilde ivmelendiğini bilir hale gelmişim ve açıkçası daha fazlasını beklerken daha düşük bi performansla karşılaşmak beni hayal kırıklığına uğrattı.
Şimdi gelelim sonrasına hemen geri döndüm, cihazın kullanma kılavuzunda sıkça sorulan srular diye bir bölüm var burada aracımda beklediğim gücü hissedemedim nedendir diye bir soru var, cevap olarak ise her araç kendine has sürüş dinamiklerine sahiptir bu nedenle çipten araca farklı güç aktarımı gerçekleşebilir, bu nedendendir ki Racechip in içine ayar podları yerleştirdik şeklinde bir cevap vardı.
Hemen ilgili sayfayı açıp hangi pod un ne işe yaradığına baktım. ancak yeteri kadar açıklayıcı bilgi yoktu, daha sonra hemen google amcaya başvurdum ve Taylandda bir araba markasının funclub forumundaki bir başlığa denk geldim RACECHIP SORULARI
http://www.santafeclubph.com/forums/index.php?topic=871.0
Bu başlık söylenene göre dünyadaki en kapsamlı racechip kullanıcıları başlığıymış aralık 2009 da başlatılmış konu ve toplam 855 mesaj yazılmış.
Buradan chip hakkında yeni şeyler öğrendim;
Chipte iki tane pod var, 1. pod güç ve torku, 2.pod ise racechip in devreye giriş devirini ayarlamaya yarıyor.
Kullanıcılar çeşitli farklı marka ve model arabalarda ayarları ve pod kombinasyonlarını değiştirerek sürekli denemeler yapıyorlar, ve ilginçtir ki yaptıkları ayarların hiç birinde benzin sarfiyatı öyle aman aman değişmiyor.
Ayar podunun üzerinde harf ve numaralar var
Sırasıyla:
1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
şeklinde işaretlenmiş
8 numara en düşük 7 numara ise en yüksek değermiş (kullanma kılavuzu ve forumda göre), neden böyle karmaşık bir işaretleme yöntemi yapmışlar bilmiyorum.
ve içlerinde bir 2009 2.5 DID L200 Kullanıcısı var ve 1. güç podunu en yüksek güç ve tork değeri olan 7'de 2. devir podunu ise en düşük devirden başlaması için 8 de kullanıyormuş yukardaki linkin 9. sayfasında mesajını görebilirsiniz.
Söylediğine göre 1 litreyle 10 ila 15 km arası yol gidiyormuş kullanımına göre bu setingde, bana ilginç geldi.
Neyse bu forumun 20 25 sayfasını okuduktan sonra aşağı inip ayarlarla oynıyım dedim, forumda ve kullanma kılavuzunda kademe kademe gücün artırılması gerektiğini önemle belirtmişler.
Box'ı açtım bide ne göriyim birinci (güç&tork) podu 9da (8 en düşük ayar) ikinci rpm(devreye girme devri ayarı) podu ise B de duruyor, yani 2000 rpm civarı başlaması için ayarlanmış. Bunu görünce neden araçta Drakebox gibi güç olmadığını anlamış oldum.
hemen aşağı indim güç podunu 2 kademe yükseltip B ye rpm podunu ise 2 kademe düşürüp 9 a getirdim böylece 1000 devir civarında devreye girecekti arabayı çalıştırdım ve sürmeye başladım işte şimdi gücü hissedebiliyordum. araba yukarda anlattığım güzel sürüş dinamiğinden birşey kaybetmeden güçlenmişti, tabi şeytan dürttü adam L200de 7 de kullanıyosa daha o güce 11 kademe var dedim içimden ve 2 kademe daha yükselttim güç podunuve D ye getirdim, aracı çalıştırdım gitmeye başladım ve aman allahım resmen sırtımda koltuğu hisseder oldum Drakebox,ın 3. settingini çoktan geride bırakmıştı performansı. Kullanma kılavuzuna göre her bir tık artırım bir öncekinin 1.5 katı artırım sağlıyormuş.
Şu an daha fazla yükseltme yapmadım çünkü bu ayarda bile araç oldukça yüksek bir akselerasyona sahip araç resmen dizelden benzinliye dönüştü. bu ayarda Drakebox'ın 5. settingindeki kadar güç hissedebiliyorum. devirlenme inanılmaz hızlı gerçekleşiyor 1.5 saniye içinde 4000 devirdesiniz. eskiden 3700-4000 devirde gaz kesen araba 5500 deviri gördü halada gidiyodu kırmızıya geçti diye ben gazdan çektim ayağımı, ani gazda kök gazda ne yüksek ne düşük devirlerde gram siyah duman atma yok.
ilerleyen zamanlarda (gün demiyorum bikaç saat sonra dürtebilir) daha yüksek ayarları da deneyeceğim. Daha elimde 9 kademe daha var yükseltecek.
ayrıca chiple beraber birde kontrol ünitesi geliyor bu üniteyi isterseniz by-pass ünitesi olarak kullanıp çipi söküp onu takıp chipi iptal edebiliyorsunuz.
Şimdilik değerlendirmeler bunlar, devamı gelecek...