Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kotu_adam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,512
Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

kotu_adam' Alıntı:
Anlaştık sizden test sonucunu bekliyorum. Ayrıca erol beye nasıl ulaşırım. Ben Trabzonda ikametliyim. Erol bey nerdedir? Bu iş nasıl olcak?


k.bakma yoğun geçti bugun test ettim eve gelince yazabildm sana şunları söylüyebilir arac yeterince tork üretimi yaptığı kanısına vardım gucunu denemek icin tekstil kent istikametine doğru birazcık bastım memnun etti şahsen beni ancak bunların yanında simoto marka kutu ici filtre tavsie ettim kendisine de sizede tavsie ederim çünkü filtreleme en iyi şekilde olması gerekirki sağlıklı temiz temiz nefes alan araç + bg dir .

www.performanstuning.com sitesinden erol beye ulaşabilirsiniz size modülü kargo vs ile gönderir problem olmaz herhalde öyle düşünüyorum
 

Etiketler
Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

c@n' Alıntı:
mehmet gazihan ın sattığı power box lar çok az sayıda gelmişte olsa çok kaliteli ürünlerdi bende deneme fırsatı buldum ama devamı gedimi geliyormu bilmiyorum ama harita konusunda iyi

DYNO performans tuningde çıkmadı iseniz dayno ya çıkmış olarak kabul edemem çünkü %1 lik hata payı olan teknik ünv ve tüv onaylı olan tr de tek dyno 50 - 60tl belki biraz yuksek fiatı ama en iyi sonuç burada alnıyor en kısa surede perofrmnas tuningde dynoya girmelisin tr deki diğer dynolar free dyno dur karşı güc uygulamalı ve yol simlülasyonu ile tam tork ve tam güc oran eğrisini alıcaksınız beim tavsiem budur


EGR valfi iptali çok zengin olduğumuzun göstergesidir.Motorun ömründen 100.000 km çalmaktır

EGR valfi exhaust -gas recirculation harflerinn kısaltmasıdır.
türkçesi eksoz gazı geriçevirici beslemesi diye çevirebiliriz.
Ne iş yapar derseniz eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir.Kontrol edilen NOx gazlarıdır.Bu sökülürse çıkış serbest demektir.Bu ilk başta emisyon gazların değerlerinin bozulması demektir.uzun dönemde yanmamış gaz eksozdan sokağa atılan boş para ve çevre kirlliği demektir.Motorda tam yanma olmadığı için motorun hareret yapma olasılığı artar düşük devirlerde tepkiler azalır yuksek devirlerde tepkiler coğalır son hız bir miktar artar.Eger EGR bozuldu ise aracınızda çok hırpalanmış anlamına gelir turbo dizel araçlarda bence egr nizle mutlu mesut devam edin bu arada egr iptali sonrası çoğunlukla arac soğutma sistemlerinde modifikasyona gidilir


EGR leri sadece otodrag yarışları icin hazırlanan dizal klasmanda yarışacak araçlarda yapardık egr iptalini soğutma sıvısının %75 antifiriz ve çift fana cevirip termostatıda 78 dereceye cevirerek kullanırdık alt devirlerde kabedilen gücü geri kazanaba bilmek icinse eksoz sisteminde değişikliklere giderdik

Can bey İstanbula gelip Performans Tuning'e gidebilsek dynosuna çıkarız ama şu an için zor. Belki birgün yolumuz düşerse uğrarım. Ben Bursa Bosch Car Servisinde bulunan dyno ya çıkarttım aracımı. Orada da tuning konusunda aktif ustalar vardı.
Egr konusunu iyiki size sormuşum, daha doğrusu iyiki konuyu açmışım.Çünkü bugün yarın iptal ettirecektim. Yetkili servisin sahibi, aynı zamanda ustası olan arkadaşım egrnin motora zarar verdiğini söyledi ve kendi L200 ün egrsini benim yanımda iptal etti. Benimkide iptal edilecekti. Etme sebebide egsoz dumanını tekrar motora geri veriyor ve motorda kurumlaşmayı artırıyor dedi. Buda motor ömrünü azaltır demişti.
Siz söyledikten sonra tekrar araştırdım ve bu konuda mantıklı açıklamalar okudum ve egr iptalinden sayenizde vazgeçmiş oldum.
Tekrar teşekkürler.
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

c@n' Alıntı:
k.bakma yoğun geçti bugun test ettim eve gelince yazabildm sana şunları söylüyebilir arac yeterince tork üretimi yaptığı kanısına vardım gucunu denemek icin tekstil kent istikametine doğru birazcık bastım memnun etti şahsen beni ancak bunların yanında simoto marka kutu ici filtre tavsie ettim kendisine de sizede tavsie ederim çünkü filtreleme en iyi şekilde olması gerekirki sağlıklı temiz temiz nefes alan araç + bg dir .

www.performanstuning.com sitesinden erol beye ulaşabilirsiniz size modülü kargo vs ile gönderir problem olmaz herhalde öyle düşünüyorum

Verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederim. Erol beyle görüştüm. chiptuning için benden 1000 tl istedi. Ralliart a göre uygun. 5. ayda istanbula gelme durumum var. Arabayla gelirsem bir uğrarım dedim. Sizi fazlasıyla mesgul ettim ama hava filitresini nerden bulabiliriz?
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Arkadaşlar,

2009 model 4x2 L 200 kullanıyorum...
10 Bin km aracı standart halinde (136hp/314nm, 205 80 16 lastikler) kullandıktan sonra
önce Drakebox2 box (setting 5) uyguladım,
10 gün sonra da mekanik EGR valv iptali
1 hafta sonra da Bor (Motorsilk-150 000 mil) uyguladım.

Araç özellikle düşük devirlerde çok canlandı.
Sıralı bir uygulama yaptığımdan etkilerini gözleme şansım oldu.
Düşük devire EGR iptalinin etkisi boxdan daha fazla oldu.

Aracın harareti ve devir/dk parametrelerinde değişim olmadı.

Ben aracı devirli-süratli kullandığımdan yakıt sarfı azalmadı (hatta hafifce % 5-10 arttı)
Sakin kullanımda yakıt sarfının azalacağını düşünüyorum.
4000 devir/dk üzerinde ve max hızdaki değişimler kısıtlı kaldı.
Max performans 2-4. vitesler arasında 1800-3500 devir aralığında idi.
Dolayısıyla 0-100 km hızlanması dehşet oldu.
Dynoya çıkma şansım olmadı ancak aracın 175-180 hp ve
385-390 nm tork un üzerinde olduğunu tahmin ediyorum)

Yukarıdaki ifadelerden sanki chip tuning işleminin box uygulamasına göre daha tavsiyeye şayan olduğu anlamı çıkabilir ki
buna katılmak mümkün değil. Zira chip tuning uygulamasını doğru ve garantili yapan çok az sayıda usta var.
İşlemin komplikasyon olasılığı bu nedenle yüksek. Kullanıcının kendi başına aracı standart hale geri döndürmesi mümkün değil.
Oysa box lar araca özel standart ortalama bir kullanım sağlarlar ve geri dönüşüm 2 dk da sağlanabilir.
EGR valv iptali de ülkemiz şartlarında motor ve turbonun ömrünü uzatır..
Aracın kullanım konforunu çok dramatik bir şekilde değiştirmektedir.



Yapmış olduğum bu 2 modifikasyonu tavsiye ederim


Selim
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Kutu içi filtrelerle ilgili bir yazı buldum
Ne dersiniz? Haklılık payı varmıdır?


Performans Hava Filtreleri


Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

Filtre Bakımı

Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. :smiley: Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

Sonuç

Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...


http://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/PHAVAFILTRELERI.ASP
 



Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.





Kutu içi filtreler ile kaydadeğer performans artışı sağlanamadığı yaygın kabul gören düşünce.
Açık hava -performans filtreleri için L 200 lerin yolcu tarafında kaput altında uygun bir boşluk var
Buraya bir K&N rahatça sığar gibi duruyor deneyen var mı ?
Ben bir süredir filtre kutusunu modifiye etmeyi düşünüyorum
Kesmeli mi delmeli mi ne kadar bir açıklık ve nasıl bir geometri uygun olur ?
Bu işlem yakıt sarfıyatını nasıl etkiler ?

Fikri olan var mı ?


Selim
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Sevgili Arkadaşlar,

2009 model 4x2 L 200 kullanıyorum...
10 Bin km aracı standart halinde (136hp/314nm, 205 80 16 lastikler) kullandıktan sonra
önce Drakebox2 box (setting 5) uyguladım,
10 gün sonra da mekanik EGR valv iptali
1 hafta sonra da Bor (Motorsilk-150 000 mil) uyguladım.

Araç özellikle düşük devirlerde çok canlandı.
Sıralı bir uygulama yaptığımdan etkilerini gözleme şansım oldu.
Düşük devire EGR iptalinin etkisi boxdan daha fazla oldu.

Aracın harareti ve rölanti devir/dk parametrelerinde değişim olmadı.

Ben aracı devirli-süratli kullandığımdan yakıt sarfı azalmadı (hatta hafifce % 5-10 arttı)
Sakin kullanımda yakıt sarfının azalacağını düşünüyorum.
4000 devir/dk üzerinde ve max hızdaki değişimler kısıtlı kaldı.
Max performans 2-4. vitesler arasında 1800-3500 devir aralığında idi.
Dolayısıyla 0-100 km hızlanması dehşet oldu.
Dynoya çıkma şansım olmadı ancak aracın 175-180 hp ve
385-390 nm tork un üzerinde olduğunu tahmin ediyorum)

Yukarıdaki ifadelerden sanki chip tuning işleminin box uygulamasına göre daha tavsiyeye şayan olduğu anlamı çıkabilir ki
buna katılmak mümkün değil. Zira chip tuning uygulamasını doğru ve garantili yapan çok az sayıda usta var.
İşlemin komplikasyon olasılığı bu nedenle yüksek. Kullanıcının kendi başına aracı standart hale geri döndürmesi mümkün değil.
Oysa box lar araca özel standart ortalama bir kullanım sağlarlar ve geri dönüşüm 2 dk da sağlanabilir.
EGR valv iptali de ülkemiz şartlarında motor ve turbonun ömrünü uzatır..
İptal esnasında valvin içinden 2 avuç kurum çıktı (Araç henüz 14 bin km de idi)
Aracın kullanım konforunu çok dramatik bir şekilde değiştirmektedir.





Yapmış olduğum bu 2 modifikasyonu tavsiye ederim


Selim
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

EGR valf iptali neden yapılıyor? Her yazılan yazı konulardan bizi uzaklaştırıyor sanırım. Biz performans artırımı derken neyi tartışıyoruz? Arazi araçlarındaki performans artırımı neden yapılır? Hepimizin ortak sorunu olması lazım gelen arazi araçlarının yakıt tüketim fazlalığı. Bu doğrultuda tüketimi minimize etmek için ralli art gibi veya chip gibi uygulamaları tartışalım. Bunları bizim araclara uygularken (ki L 200 den bahsediyorum) hız anlamında bir performans artırımı değil de güç artırımı ve yakıt azaltmayı hedef tutmayı planlıyorum. Ben bu tip araçlarda hiç hızı tasvip eden biri değilim.
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Sevgili Kötü adam,
(Hitap kendi içinde çelişen bir durum arzetti ;D),

EGR valv iptali performansı artırır.
Motor içindeki hava karışımının kirlenmesini azaltır,
Oksijen kontentini-oranını artırır.
Motor içi kirlenmeyi azaltır.
Motor ve turbonun ömrünü uzatır.

L 200 bir arazi aracı mıdır (bence değildir)
L 200 yakıtı en düşük pikaptır (genel kanı)
Ralliart vb öncelikle performans artışı beklentisiyle kullanılır
(Gazlanması keyifli olan aracın yakıtı asla azalmaz-azalmamalıdır da
Aslan gibi kükreyecek ama kedi mamasıyla beslenecek..bu olmazz)
Araçtan alınan en önemli reaksiyon 0-100 zamanının kısalması pedal reflekslerinin hızlanması ve yüksek viteslere hızlı yükselme
şehir içi daha az yorucu ve daha keyifli kullanım, düşük devirlerde aracın canlanması,
% 25-30 tork artışının tırmanışlarda oluşturduğu müthiş güven...

Selim
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

selimsarper' Alıntı:
Sevgili Kötü adam,
(Hitap kendi içinde çelişen bir durum arzetti ;D),

EGR valv iptali performansı artırır.
Motor içindeki hava karışımının kirlenmesini azaltır,
Oksijen kontentini-oranını artırır.
Motor içi kirlenmeyi azaltır.
Motor ve turbonun ömrünü uzatır.

L 200 bir arazi aracı mıdır (bence değildir)
L 200 yakıtı en düşük pikaptır (genel kanı)
Ralliart vb öncelikle performans artışı beklentisiyle kullanılır
(Gazlanması keyifli olan aracın yakıtı asla azalmaz-azalmamalıdır da
Aslan gibi kükreyecek ama kedi mamasıyla beslenecek..bu olmazz)
Araçtan alınan en önemli reaksiyon 0-100 zamanının kısalması pedal reflekslerinin hızlanması ve yüksek viteslere hızlı yükselme
şehir içi daha az yorucu ve daha keyifli kullanım, düşük devirlerde aracın canlanması,
% 25-30 tork artışının tırmanışlarda oluşturduğu müthiş güven...

EGR valv araca neden konmustur peki? Neden iptali yapılıyor? Benim bahsettiğimle aslında sizin bahsettiğiniz aynı. Araç az yakması değil kastım. Performans ve minimize yakıt. Yani eğer ben bir dağa çıkacaksam ve burada iyi gaz yemeyen ve atıyorun 75 tl yakan bir araca; aynı dağa daha iyi bir performansla cıkıp aynı yakıtı veya daha az yakıtı yakmak. Bir örnek daha vereyim bende 265x70x16 lastik var ve arkadaşımın arabasında 245x70x16 lastik var. benim arabam 100 km de 12 lt yakarken arkadasımın arabası 11.2 lt yakıyor. Özetle daha rahat ve daha az yakıtı nasıl elde edebilirimi arıyorum ve bunu isterkende zevklerimden vazgeçmeyeceğim. Bu arada benim L 200 arazi aracı değilde neden 2. vites var ve neden yıllık 1400 vergi veriyorum?

Selim
 



Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

lokosit' Alıntı:
Kutu içi filtrelerle ilgili bir yazı buldum
Ne dersiniz? Haklılık payı varmıdır?


Performans Hava Filtreleri


Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

Filtre Bakımı

Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. :smiley: Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

Sonuç

Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...


http://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/PHAVAFILTRELERI.ASP


lokosit bu yukarda yazılı olay benzinli bir araç icin geçerli olabilir açık hava filtresi atmosferik araçlara uygulanarak güc alımı olur ama yukardaki gibi abartılı birşey değil

turbo dizel araçlarda ise asla ve asla açık hava fltresi tavsie edilmez. cunku turbo dizel araçlarda tavsie edilen kutu ici filtrenin özelliği orjinal hava filtresinin süzme yeteneğinin haricinde kaliteli bir kutu içi filtre ile havayı süzmek %99 lar çıkar ve temiz hava herzaman icin güc demektir sadece bakım derdi var her guzelinde bir nazı olur İNTERCOOL OLAN MOTORLARDA AÇIK HAVA FİLTRESİ ZARARLIDIR.
Ben bu işlerle yıllardır uğraşıyorum ve Turkiyenin 4 bir yanında verilen tüm eğitimlere katıldım ve kendimi fazlası ile geliştirdim çok buyuk bir tuning forum sitesinde insanlar bana arıza vs lerini danışıyor ben onlara çıkış yolları sunuyorum

Ben bu işlere illegal yarışlar ile dahil oldum Turkiyede yapılan cadde yarışlarında ikitelli de sanayinin ara sokaklarında
ardından sitelerin drag yarışlarında ve time trail larında
derken ulusal ve mahali yarışlarına ve bir çok derecelerim oldu hazırladığım araçlar 20 - 25 adet 2 si kendi aracım
Ve suan TOSFED e bağlı FİA ulusal kokartlı bayrak hakemi ve teknik kontrol hakemiyim (F1 Araçlarından tutunda tüm yarış araçlarının teknik donanımları ve motor üzerindeki donanımlarının doğru çalışıp çalışmadığına eksik veya fazla donanım varmı + guc uygulayıcı varmı kanat aralıkları doğrumu yangın söndürme tertibatları tammı ve Kers koruyucu kabin sağlıklımı) , eğerki bir araçta bunlardan 1 inde hata yakalarsak dünyaca ünlü pilotların piste çıkmasına dahi engel olabiliriz .


Kısacası kendimi size anlattım benim verdiğim bilgilerin doğru ve deneyimler ile doğruluk payı olduğu gibi aracınızı seven kişiler olarak aracınıza yaptığınız işlerden dolayı arıza vs yapmasını istemicenizi biliyorum onun icin biz ve bizim gibi deneyim ve eğitim almış kişiler tarafından bilgi almanızı tavsie ederim herhangi bir sitede insanların ne yazdığı değil bu konu üzerinde eğitim almış kişilerin yazdıkları herzaman doğru ve tarafsızdır
Otomobillere olan aşkım ve otomobil sporlarına olan aşkım yuzunden (yatarken araba uyurken araba ve uyanırken araba düşünen biriyim) kolumda piston ve piston kolu piston kafasına yerleştirilmiş yarış kaskı ve piston kanatlanmış ucuyormuş gibi olan bir dövme dahi mevcut
Hazır Forumda beni bulmuşken sormak istediğiniz her konuyuda ö.m yolu ile olsun vs olsun yardımcı olurum
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Can bey bilgiler için teşekkürler, bilmediğim bir kaç konuda beni aydınlattınız.
Bu simota sanırım bizim araçlar için kutu içi filtre yapmamış.
Başka önereceğiniz marka varsa almak isterim.
Bunu almamdaki en büyük sebep aracın orijinal filtresi 91tl ve her değiştirişimde isyan ediyorum. Önereceğiniz kutu içi filtre ile hem daha uzun süre kullanacağım, hemde daha iyi hava alacaktır. Üstelik yakın fiyata.
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

Sevgili Kötü Adam,
(Burayı yazarken kopuyorum ;D)

Egzoz gazı resirkülasyonu (EGR) Motorun atmosfere Nitrojen Oksit salınımını azaltmaya yarar..Başkada bir görevi yoktur..
Bunu yapmak için silindirlere bir miktar yanmış egzost gazını
geri gönderir böylece 1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.
2. İçeri giren taze H/Yanmış hava oranını azaltır. Bu arada silindirlere kurum gönderilmiş olur.
Sonuçta motor gücü ve NOx gaz emisyonu azalır egzost içeriği euro 3 değerlerinden euro 4 standartlarına değişir.
Yani valv iptali ile ciddi bir hava kirliliği oluşmaz. Tam tersine şehir içi kullanımda olumlu etkisi vardır.
EGR iptali motorun performansını artırır, motor ve turbonun ömrünü uzatır.
Bence en önemlisi uzun vadeli faydaları bir yana aracın kullanım keyfi kesin olarak artmaktadır.
Özellikle tuning veya boxla performansı artırılmış motorda daha da önem kazanmaktadır.

265 ve 245 lastik arasındaki 0.8 litrelik fark oldukça makul bence. Böyle olması da beklenir zaten.
Ben şimdilik 205 le devam ediyorum. Ancak 245 asfalt lastiği ile değiştirmeme az kaldı (Michelin bana uyacak gibi)
L 200 arazi aracı mıdır ? Ben 4x2 kullanıcısı olarak ancak kendi fikrimi söyleyebilirim. Söz daha ziyade sizin.
Ancak arazi aracı LR ÖR. Defenderdir, Jeep dir CJ ZJ dir Pajero 3 kapıdır, vs..
L 200 uzun bir araçtır, araziyi çamur, kar, sığ sular piknik av gezisi olarak algılıyorsak tamam ama offroad şartları
düşünülüyorsa yukarıda bahsettiğim diğer araçlara bakmalıdır.
Neden 2. vites var ....doğa gezileri ve hafif arazi şartları için var.
Dağa tırmanmak zorunda değiliz (En azından tamponları orada bırakmak istemiyorsak)
Vergi yüksek evet. Bu vatandaşın uğradığı sayısız soygundan biri. Dünyanın en pahalı akaryatını yakıyoruz...
Piknikte mangala attığımız et de dünyanın en pahalı 2. eti...
Irakta 35 bin dolar olduğunu şahsen gördüğüm aracı burada 118 bin dolara alıyoruz.
Sınırı geçip suriyeden aldığınız mazotun fiyatı bizdekinin yaklaşık 2.5 de 1 i.
Yıllık 1400 ödüyorsan bu da çok sayılmaz 2009 4x4 lerin vergisi 2000 civarıydı sanırım.
Ben bu aralar 10 yaşından büyük bir ZJ bakınıyorum vergisi daha da yüksek ...

Sevgiler

Selim
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

selimsarper' Alıntı:
Sevgili Kötü Adam,
(Burayı yazarken kopuyorum ;D)

Egzoz gazı resirkülasyonu (EGR) Motorun atmosfere Nitrojen Oksit salınımını azaltmaya yarar..Başkada bir görevi yoktur..
Bunu yapmak için silindirlere bir miktar yanmış egzost gazını
geri gönderir böylece 1. Silindir içine geri dönen egzoz gazlan yanma sonu sıcaklığını düşürür.
2. İçeri giren taze H/Yanmış hava oranını azaltır. Bu arada silindirlere kurum gönderilmiş olur.
Sonuçta motor gücü ve NOx gaz emisyonu azalır egzost içeriği euro 3 değerlerinden euro 4 standartlarına değişir.
Yani valv iptali ile ciddi bir hava kirliliği oluşmaz. Tam tersine şehir içi kullanımda olumlu etkisi vardır.
EGR iptali motorun performansını artırır, motor ve turbonun ömrünü uzatır.
Bence en önemlisi uzun vadeli faydaları bir yana aracın kullanım keyfi kesin olarak artmaktadır.
Özellikle tuning veya boxla performansı artırılmış motorda daha da önem kazanmaktadır.

265 ve 245 lastik arasındaki 0.8 litrelik fark oldukça makul bence. Böyle olması da beklenir zaten.
Ben şimdilik 205 le devam ediyorum. Ancak 245 asfalt lastiği ile değiştirmeme az kaldı (Michelin bana uyacak gibi)
L 200 arazi aracı mıdır ? Ben 4x2 kullanıcısı olarak ancak kendi fikrimi söyleyebilirim. Söz daha ziyade sizin.
Ancak arazi aracı LR ÖR. Defenderdir, Jeep dir CJ ZJ dir Pajero 3 kapıdır, vs..
L 200 uzun bir araçtır, araziyi çamur, kar, sığ sular piknik av gezisi olarak algılıyorsak tamam ama offroad şartları
düşünülüyorsa yukarıda bahsettiğim diğer araçlara bakmalıdır.
Neden 2. vites var ....doğa gezileri ve hafif arazi şartları için var.
Dağa tırmanmak zorunda değiliz (En azından tamponları orada bırakmak istemiyorsak)
Vergi yüksek evet. Bu vatandaşın uğradığı sayısız soygundan biri. Dünyanın en pahalı akaryatını yakıyoruz...
Piknikte mangala attığımız et de dünyanın en pahalı 2. eti...
Irakta 35 bin dolar olduğunu şahsen gördüğüm aracı burada 118 bin dolara alıyoruz.
Sınırı geçip suriyeden aldığınız mazotun fiyatı bizdekinin yaklaşık 2.5 de 1 i.
Yıllık 1400 ödüyorsan bu da çok sayılmaz 2009 4x4 lerin vergisi 2000 civarıydı sanırım.
Ben bu aralar 10 yaşından büyük bir ZJ bakınıyorum vergisi daha da yüksek ...

Sevgiler

Selim

Yazma ve de kopma dostum. İlle bir şekilde hitap etmek istersen benim gibi dostum arkadaşım gibi yaz olurmu. Verdiğin bilgiler için teşekkürler
 

Ynt: Ralli Art Uygulamaları İçin Yardım.

c@n' Alıntı:
lokosit bu yukarda yazılı olay benzinli bir araç icin geçerli olabilir açık hava filtresi atmosferik araçlara uygulanarak güc alımı olur ama yukardaki gibi abartılı birşey değil

turbo dizel araçlarda ise asla ve asla açık hava fltresi tavsie edilmez. cunku turbo dizel araçlarda tavsie edilen kutu ici filtrenin özelliği orjinal hava filtresinin süzme yeteneğinin haricinde kaliteli bir kutu içi filtre ile havayı süzmek %99 lar çıkar ve temiz hava herzaman icin güc demektir sadece bakım derdi var her guzelinde bir nazı olur İNTERCOOL OLAN MOTORLARDA AÇIK HAVA FİLTRESİ ZARARLIDIR.
Ben bu işlerle yıllardır uğraşıyorum ve Turkiyenin 4 bir yanında verilen tüm eğitimlere katıldım ve kendimi fazlası ile geliştirdim çok buyuk bir tuning forum sitesinde insanlar bana arıza vs lerini danışıyor ben onlara çıkış yolları sunuyorum

Ben bu işlere illegal yarışlar ile dahil oldum Turkiyede yapılan cadde yarışlarında ikitelli de sanayinin ara sokaklarında
ardından sitelerin drag yarışlarında ve time trail larında
derken ulusal ve mahali yarışlarına ve bir çok derecelerim oldu hazırladığım araçlar 20 - 25 adet 2 si kendi aracım
Ve suan TOSFED e bağlı FİA ulusal kokartlı bayrak hakemi ve teknik kontrol hakemiyim (F1 Araçlarından tutunda tüm yarış araçlarının teknik donanımları ve motor üzerindeki donanımlarının doğru çalışıp çalışmadığına eksik veya fazla donanım varmı + guc uygulayıcı varmı kanat aralıkları doğrumu yangın söndürme tertibatları tammı ve Kers koruyucu kabin sağlıklımı) , eğerki bir araçta bunlardan 1 inde hata yakalarsak dünyaca ünlü pilotların piste çıkmasına dahi engel olabiliriz .


Kısacası kendimi size anlattım benim verdiğim bilgilerin doğru ve deneyimler ile doğruluk payı olduğu gibi aracınızı seven kişiler olarak aracınıza yaptığınız işlerden dolayı arıza vs yapmasını istemicenizi biliyorum onun icin biz ve bizim gibi deneyim ve eğitim almış kişiler tarafından bilgi almanızı tavsie ederim herhangi bir sitede insanların ne yazdığı değil bu konu üzerinde eğitim almış kişilerin yazdıkları herzaman doğru ve tarafsızdır
Otomobillere olan aşkım ve otomobil sporlarına olan aşkım yuzunden (yatarken araba uyurken araba ve uyanırken araba düşünen biriyim) kolumda piston ve piston kolu piston kafasına yerleştirilmiş yarış kaskı ve piston kanatlanmış ucuyormuş gibi olan bir dövme dahi mevcut
Hazır Forumda beni bulmuşken sormak istediğiniz her konuyuda ö.m yolu ile olsun vs olsun yardımcı olurum




Yazdığınız her yazıyı pür dikkat okuyorum. Gayet net ve açık bilgiler veriyorsunuz ve de sizin sayenizde bilgileniyoruz. Peki açık filitre olmadığına göre; LOKOSİT arkadaşımında araştırmış sanırım ben de araştırdım kapalı filitre bizim araçlar için sanırım yok yada ben bulamadım. SİMOTO markasının bizim araç için üretimi yok sanırım. Başka bir marka var mı bizim araçlara uyan acaba?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,133
Kayıtlı Üye Sayımız
166,623
Kaydolan Son Üyemiz
kalyoncusenol@gmail.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst