5.2 v8 318 motor için:
-İyi marka ( STP güzel ) temizleme sıvısı eklenir, yaklaşık 30km kadar veya eşdeğer süre rölantide araç çalıştırılır.
( Ben bu süreden sonra 1 gecede bekletip aynı kullanımı veya çalıştırmayı ertesi günde tekrarlıyorum. Böylece eski suyun yaptığı paslar veya kireçlerle tıkalı olan mevcut deliklerde açılıyor, kılcal çatlakları olan hortumlar felan kabak gibi ortaya çıkıyor. Gerekli tamiri yapıyorum. Böylece ileride yaşanacak süprizlerden korunmuş oluyoruz.
-Araç ve kalorifer çalıştırılır, kaloriferden sıcak gelmeye başlayınca, termostatın açtığından felan emin olmuş oluruz, motoru kapatırız...
-Çalışacağımız ortamlar ve sıvılar çok sıcaktır. Dikkat! Istakoz gibi canlı canlı haşlanırsınız...
-Taşırma kabı kapağı açılır, radyötör kapağı bu aşamada kapalı tutulmalı ki tahliye anında taşırma kabındaki suda boşalsın...
-Tamponun alt, sol, arkasından hemen hemen radyötürün arka, alt, sol köşesine denk gelen biyerdeki tahliye vanasını açarız, bu vana çıkmaz, küresel, çeyrek veya yarım turda açılıp kapanıyor...
-Motor bloğunun solunda, alt orta biyerlede soğutma suyu tahliye vanası var, görürsünüz. Sökeriz. Sökerken, pas sökücü ve çok hafif bi çekiç yardımcı olabilir. Soğutma sıvısı boşalmaya başlar, yanarsınız dikkat!
-Taşırma kabındaki ve radyötöre giden ince borusundaki su boşalınca radyötör kapağını açarız ki su çabuk boşalsın...
-Tahliye vanasını ve radyötör tahliye vanasını kapatırız.
-Radyotöre ve taşırma kabına içme suyu doldururuz. Bunlar dolunca kalorifer açık halde aracı çalıştırırız, sistem yavaş yavaş suyu içine alır, kapta ve radyötörde ki su eksildikçe tamamlaya tamamlaya bütün soğutma sistemini doldururuz. Tüm sistem yaklaşık 14 lt'nin biraz üzerinde sıvı alır, taşırma kabının 2.5 lt olması lazım...
-Kapakları kapatır aracı 20' kadar hararete devamlı dikkat ederek çalıştırır, kapatırız...
-Gene radyötör tahliye vanasını ve önce sadece taşırma kabı kapağını açarak, bloktaki tıpadan içme suyunu aynı şekilde boşaltırız.
-Böylece kalorifer radyötörü dahil bütün sistemi yıkamış olduk...
-Bloktaki tapanın frezelerini ve bloktaki karşılığını temizleyip, tapanın frezelerinin sonuna sadece 1 damla civata sabitleyici damlatırız ( Würth tavsiye ederim ) . Daha fazla sakın sürmeyin, ileride sökemeyebilirsiniz.
-Toplamda 14 lt'nin biraz üzerinde hazırladığımız soğutma sıvısı ile aracı önce çalıştırmadan, radyötör dolduktan sonrada çalıştırarak, radyötör kapağından, eksildikçe azar azar koyarak doldururuz. Dikkat! Sıvıyı v kayışına sıçratmayın, kayış bozulur, antifiriz yağlı gibi görünsede şekerlidir, kayışı önce kaydırır, sonra yapıştırır. Soğutma sistemi koruyan katkıyıda ilave edelim. Kullandığımız ürün tıkayıcı olmamalı, kalorifer radyötörü v.s. gibi ince kanallar gereksiz tıkanabilir. Sarı 500ml.' lik şişesi olanı tavsiye ederim. Markasını hatırlamıyorum. Amerikan malı. Bu işler yapılırken kalorifer hep açık olmalı. Aracın kullandığını bölgeye göre değişmekle birlikte 7.5 lt antifiriz, üstünü mümkünsa saf su ile doldurmanızı tavsiye ederim. Saf suyun piyasada büyük biidonlarıda bulunuyor. Zor da olsa arayın, bulursunuz. Daha az para ödersiniz. Daha çok antifiriz tavsiye edilmiyor, ne zararı var bilmiyorum ama, yoğun sıvının devirdaim pompasını yorduğuna eminim. Antifirizi mopar veya Mobil tavsiye ederim.
-Tüm sistemin, taşırma kabı dahil dolduğundan emin olduğumuzda işimiz bitiyor. Bu aşamada taşırma kabını tam doldurmaktan çekinmeyin, 1 günlük kullanımda normal seviyesine iner. Eğer gereken seviyeye inmez ise boşaltmanız gerekir ki, adı üstünde, taşırma kabında genleşecek sıvıya yer kalsın.
-Önünüzdeki 15 gün boyunca, aklınıza geldikçe, leaking var mı diye alttan ve kapta min. altında eksilme var mı diye kontrol edin. Sistemdeki bi kaçağı yakalayamamış olabiliriz veya yeni bi kaçak ortaya çıkabilir.
-Afiyet olsun!