Radyatör Suyu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sagyet Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,011

sagyet

Cengaver
Mesajlar
32
Tepkime Puanı
3
Forumda küçük çapta arama yaptım ancak ilgili birşey bulamadım
Arkdaşalr Erzurumda kış şartları ağır olduğundan anitifiriz şart
Bugün bir teneke antiriz suyu aldım ancak bayram dolayısıyla suyu koyamadım
Kendim Yapım dedim ama tahliye musluğu falan bulamadım
Belkide yoktur ama şahinde bile varsa bunda da olması lazım düşüncesiyle yola çıktım
Arabanın altına girim dedim oda olmadı
Altta koruma çıktı karşıma. Doğal olarak radyatöre ulaşamadım
Bir de bu zj 5.2 ler kaç litre su alıyor 10-15lt arası diye tahmin ediyorum...
Tamamen antifirizle doldurmayı düşünüyorum da belkide yanlış olur
Net bir bilgisi olan yada değiştiren falan varmı acaba
 

Etiketler

Ynt: Radyatör Suyu

Nasıl lpg bağlantsından ana bide öyle bi bağlantımı varmış
8-8.5 litre ise ben 16 litre aldım lazım olursa verebilirm fazlasını :smiley:
 

Ynt: Radyatör Suyu

Normalde kalorifer radyatörüne giden hortumdan lpg ye ek çıkarıyolar. Her iki taraftanda, hem girişten hem çıkıştan. Ben onların ikisininde kelepçelerini söktüm, hortumları açtım. Sonra hortumun bi tarafını ağzıma dayayıp üfledim :smiley: Doğal olarak diğer taraftan suyu tahliye ettim. Ama benim hayvanın içinde antifiriz vardı. Ölçtüğümde -20 çıkmıştı. O yüzden 2-3 lt boşalttım hepsini boşaltmadım. Ama istersen büyük çoğunluğunu bu şekilde boşaltabilirsin. Sonra bağlantıları tekrar yerine takıp, radyatör kapağından antifiriz ekledim. arabayı çalıştırıp devirdaim yapmasını sağladım. Bu arada içinde kalan hava oradan çıktığı için tamamen doluncaya kadar eksilenleri tamamladım. Yaklaşık 10 dk felan alıyor. :smiley:
 

İşin doğrusu...

5.2 v8 318 motor için:
-İyi marka ( STP güzel ) temizleme sıvısı eklenir, yaklaşık 30km kadar veya eşdeğer süre rölantide araç çalıştırılır.
( Ben bu süreden sonra 1 gecede bekletip aynı kullanımı veya çalıştırmayı ertesi günde tekrarlıyorum. Böylece eski suyun yaptığı paslar veya kireçlerle tıkalı olan mevcut deliklerde açılıyor, kılcal çatlakları olan hortumlar felan kabak gibi ortaya çıkıyor. Gerekli tamiri yapıyorum. Böylece ileride yaşanacak süprizlerden korunmuş oluyoruz.
-Araç ve kalorifer çalıştırılır, kaloriferden sıcak gelmeye başlayınca, termostatın açtığından felan emin olmuş oluruz, motoru kapatırız...
-Çalışacağımız ortamlar ve sıvılar çok sıcaktır. Dikkat! Istakoz gibi canlı canlı haşlanırsınız...
-Taşırma kabı kapağı açılır, radyötör kapağı bu aşamada kapalı tutulmalı ki tahliye anında taşırma kabındaki suda boşalsın...
-Tamponun alt, sol, arkasından hemen hemen radyötürün arka, alt, sol köşesine denk gelen biyerdeki tahliye vanasını açarız, bu vana çıkmaz, küresel, çeyrek veya yarım turda açılıp kapanıyor...
-Motor bloğunun solunda, alt orta biyerlede soğutma suyu tahliye vanası var, görürsünüz. Sökeriz. Sökerken, pas sökücü ve çok hafif bi çekiç yardımcı olabilir. Soğutma sıvısı boşalmaya başlar, yanarsınız dikkat!
-Taşırma kabındaki ve radyötöre giden ince borusundaki su boşalınca radyötör kapağını açarız ki su çabuk boşalsın...
-Tahliye vanasını ve radyötör tahliye vanasını kapatırız.
-Radyotöre ve taşırma kabına içme suyu doldururuz. Bunlar dolunca kalorifer açık halde aracı çalıştırırız, sistem yavaş yavaş suyu içine alır, kapta ve radyötörde ki su eksildikçe tamamlaya tamamlaya bütün soğutma sistemini doldururuz. Tüm sistem yaklaşık 14 lt'nin biraz üzerinde sıvı alır, taşırma kabının 2.5 lt olması lazım...
-Kapakları kapatır aracı 20' kadar hararete devamlı dikkat ederek çalıştırır, kapatırız...
-Gene radyötör tahliye vanasını ve önce sadece taşırma kabı kapağını açarak, bloktaki tıpadan içme suyunu aynı şekilde boşaltırız.
-Böylece kalorifer radyötörü dahil bütün sistemi yıkamış olduk...
-Bloktaki tapanın frezelerini ve bloktaki karşılığını temizleyip, tapanın frezelerinin sonuna sadece 1 damla civata sabitleyici damlatırız ( Würth tavsiye ederim ) . Daha fazla sakın sürmeyin, ileride sökemeyebilirsiniz.
-Toplamda 14 lt'nin biraz üzerinde hazırladığımız soğutma sıvısı ile aracı önce çalıştırmadan, radyötör dolduktan sonrada çalıştırarak, radyötör kapağından, eksildikçe azar azar koyarak doldururuz. Dikkat! Sıvıyı v kayışına sıçratmayın, kayış bozulur, antifiriz yağlı gibi görünsede şekerlidir, kayışı önce kaydırır, sonra yapıştırır. Soğutma sistemi koruyan katkıyıda ilave edelim. Kullandığımız ürün tıkayıcı olmamalı, kalorifer radyötörü v.s. gibi ince kanallar gereksiz tıkanabilir. Sarı 500ml.' lik şişesi olanı tavsiye ederim. Markasını hatırlamıyorum. Amerikan malı. Bu işler yapılırken kalorifer hep açık olmalı. Aracın kullandığını bölgeye göre değişmekle birlikte 7.5 lt antifiriz, üstünü mümkünsa saf su ile doldurmanızı tavsiye ederim. Saf suyun piyasada büyük biidonlarıda bulunuyor. Zor da olsa arayın, bulursunuz. Daha az para ödersiniz. Daha çok antifiriz tavsiye edilmiyor, ne zararı var bilmiyorum ama, yoğun sıvının devirdaim pompasını yorduğuna eminim. Antifirizi mopar veya Mobil tavsiye ederim.
-Tüm sistemin, taşırma kabı dahil dolduğundan emin olduğumuzda işimiz bitiyor. Bu aşamada taşırma kabını tam doldurmaktan çekinmeyin, 1 günlük kullanımda normal seviyesine iner. Eğer gereken seviyeye inmez ise boşaltmanız gerekir ki, adı üstünde, taşırma kabında genleşecek sıvıya yer kalsın.
-Önünüzdeki 15 gün boyunca, aklınıza geldikçe, leaking var mı diye alttan ve kapta min. altında eksilme var mı diye kontrol edin. Sistemdeki bi kaçağı yakalayamamış olabiliriz veya yeni bi kaçak ortaya çıkabilir.
-Afiyet olsun!
 




Ynt: Radyatör Suyu

oldukca alt hortumlardan bırını ya kalorıfer ya radyator alt hortumu sokun suyu bosaltın sonra hortumu takın antıfırızı doldurun 4 lıtre doldurun bu yeterlı olur eger yını radyator suyu dolmadıysa dolana kadar antıfırız doldurun nekadar alıırsa okadar doldurun.motor calısma sıcaklıgına geldıgınde termostat acar bır mıktar su eksılır ve tekrar antıfırız ekleyın.fakat en az 4 lıtre antıfırız doldurmalısınız.sadece antıfırız doldursanızda olur.zararı yoktur.
 

Ynt: Radyatör Suyu

Soğutma sıvısının karışımı %50 saf su-%50 antifrizdir.Daha fazla antifiriz koyarsanız karışımın donma sıcaklığı yükselir.
 


Ynt: Radyatör Suyu

Alfonse' Alıntı:
5.2 v8 318 motor için:
-İyi marka ( STP güzel ) temizleme sıvısı eklenir, yaklaşık 30km kadar veya eşdeğer süre rölantide araç çalıştırılır.
( Ben bu süreden sonra 1 gecede bekletip aynı kullanımı veya çalıştırmayı ertesi günde tekrarlıyorum. Böylece eski suyun yaptığı paslar veya kireçlerle tıkalı olan mevcut deliklerde açılıyor, kılcal çatlakları olan hortumlar felan kabak gibi ortaya çıkıyor. Gerekli tamiri yapıyorum. Böylece ileride yaşanacak süprizlerden korunmuş oluyoruz.
-Araç ve kalorifer çalıştırılır, kaloriferden sıcak gelmeye başlayınca, termostatın açtığından felan emin olmuş oluruz, motoru kapatırız...
-Çalışacağımız ortamlar ve sıvılar çok sıcaktır. Dikkat! Istakoz gibi canlı canlı haşlanırsınız...
-Taşırma kabı kapağı açılır, radyötör kapağı bu aşamada kapalı tutulmalı ki tahliye anında taşırma kabındaki suda boşalsın...
-Tamponun alt, sol, arkasından hemen hemen radyötürün arka, alt, sol köşesine denk gelen biyerdeki tahliye vanasını açarız, bu vana çıkmaz, küresel, çeyrek veya yarım turda açılıp kapanıyor...
-Motor bloğunun solunda, alt orta biyerlede soğutma suyu tahliye vanası var, görürsünüz. Sökeriz. Sökerken, pas sökücü ve çok hafif bi çekiç yardımcı olabilir. Soğutma sıvısı boşalmaya başlar, yanarsınız dikkat!
-Taşırma kabındaki ve radyötöre giden ince borusundaki su boşalınca radyötör kapağını açarız ki su çabuk boşalsın...
-Tahliye vanasını ve radyötör tahliye vanasını kapatırız.
-Radyotöre ve taşırma kabına içme suyu doldururuz. Bunlar dolunca kalorifer açık halde aracı çalıştırırız, sistem yavaş yavaş suyu içine alır, kapta ve radyötörde ki su eksildikçe tamamlaya tamamlaya bütün soğutma sistemini doldururuz. Tüm sistem yaklaşık 14 lt'nin biraz üzerinde sıvı alır, taşırma kabının 2.5 lt olması lazım...
-Kapakları kapatır aracı 20' kadar hararete devamlı dikkat ederek çalıştırır, kapatırız...
-Gene radyötör tahliye vanasını ve önce sadece taşırma kabı kapağını açarak, bloktaki tıpadan içme suyunu aynı şekilde boşaltırız.
-Böylece kalorifer radyötörü dahil bütün sistemi yıkamış olduk...
-Bloktaki tapanın frezelerini ve bloktaki karşılığını temizleyip, tapanın frezelerinin sonuna sadece 1 damla civata sabitleyici damlatırız ( Würth tavsiye ederim ) . Daha fazla sakın sürmeyin, ileride sökemeyebilirsiniz.
-Toplamda 14 lt'nin biraz üzerinde hazırladığımız soğutma sıvısı ile aracı önce çalıştırmadan, radyötör dolduktan sonrada çalıştırarak, radyötör kapağından, eksildikçe azar azar koyarak doldururuz. Dikkat! Sıvıyı v kayışına sıçratmayın, kayış bozulur, antifiriz yağlı gibi görünsede şekerlidir, kayışı önce kaydırır, sonra yapıştırır. Soğutma sistemi koruyan katkıyıda ilave edelim. Kullandığımız ürün tıkayıcı olmamalı, kalorifer radyötörü v.s. gibi ince kanallar gereksiz tıkanabilir. Sarı 500ml.' lik şişesi olanı tavsiye ederim. Markasını hatırlamıyorum. Amerikan malı. Bu işler yapılırken kalorifer hep açık olmalı. Aracın kullandığını bölgeye göre değişmekle birlikte 7.5 lt antifiriz, üstünü mümkünsa saf su ile doldurmanızı tavsiye ederim. Saf suyun piyasada büyük biidonlarıda bulunuyor. Zor da olsa arayın, bulursunuz. Daha az para ödersiniz. Daha çok antifiriz tavsiye edilmiyor, ne zararı var bilmiyorum ama, yoğun sıvının devirdaim pompasını yorduğuna eminim. Antifirizi mopar veya Mobil tavsiye ederim.
-Tüm sistemin, taşırma kabı dahil dolduğundan emin olduğumuzda işimiz bitiyor. Bu aşamada taşırma kabını tam doldurmaktan çekinmeyin, 1 günlük kullanımda normal seviyesine iner. Eğer gereken seviyeye inmez ise boşaltmanız gerekir ki, adı üstünde, taşırma kabında genleşecek sıvıya yer kalsın.
-Önünüzdeki 15 gün boyunca, aklınıza geldikçe, leaking var mı diye alttan ve kapta min. altında eksilme var mı diye kontrol edin. Sistemdeki bi kaçağı yakalayamamış olabiliriz veya yeni bi kaçak ortaya çıkabilir.
-Afiyet olsun!


Süper tarif. Gerçekten çok faydalı bir işlem. Peki bu uygulama tüm araçlara yapılabilirmi.
 



Ynt: Radyatör Suyu

Saf antifiriz koymuştum geçenlerde kazanlardan biri çatladı komle boşaldı suyu gitti antifirizim, perelerim :smiley:
Bu arada açıklama için eline sağlık
 

Ynt: Radyatör Suyu

Ahmet Bey nerelerdeydiniz? Valla ödüm koptu izinizi kaybettim diye :smiley: Malum buralarda bizi anlayabilecek fazla kimse yok. Bu arada otogarın karşısında duran araç sizinmi acaba?
 

Ynt: Radyatör Suyu

Malum hocam finallerdi tatildi derken pek takip edemedim. doğru diyorsunuz pek kimse değil, kimse yok hocam. Otagarın karşısında duran araç başkasınındır. benim araç 06 erzrumda 4 tane var bizim araçlardan bir tanede yeni kasa gelmiş 5 diyelim :smiley:
 

İşin doğrusuna Ekleme!

Soğutma sıvısını boşaltmak için kullanılan tapa sol bloktada varmış?

İşlem sırası tüm araçlarda kullanılabiir, Sadece detaylar farklılık gösterir. Önemli olan bir şekilde tüm eski sıvını boşaltılması, sistem haznelerinin mümkün olduğunca yıkanmasıdır.

%100 antifiriz kesinlikle zararlıdır. Zarar görülmezse şanstır. Olasıdır....
 

Ynt: Radyatör Suyu

evet %100 antifriz kesinlikle zararlıdır, ve susuz antifrizin sıcağı tahliye etme özelliği azdır, bu nedenle %100 antifriz teşebbüsü hararetle sonuçlanır :smiley:
ayrıca %100 antifrizin donma derecesi, antifriz su karışımından daha yüksektir. antifriz özelliğini, ancak uygun miktarda su ile karıştığında gösterir.
elf antifriz kullanıyorum ben, arkasında hangi derecede ne kadar su ile karıştırılması gerektiği yazıyor.
 



Ynt: Radyatör Suyu

Sakın saf antifiriz koymayın.Antifiriz ve su bir arada olduğu zaman iş görürü.Saf antifirizin donma noktası -15 derece civarında ancak uygun oranda su ile karıştırılınca - 70 derecelere kadar sıvı halde kalabilir.Kimyasal olarak nasıl ki antifiriz suyun donma noktasını düşürüyorsa su da antifirizin donma noktasını düşürüyor.Kutunun üzerindeki tabloya bakarak oranı ayarlayabilirisiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst