Puma Vs. Bd30

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan MEfeCeylan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,010
Yorumlarınız için sağolun

Şöyleki 200-300 aasındaki fark yenilemede. Ses ve ve ufak işleyiş babında yenileme yapılmış temel olarak. Başta ingilizordusu olmak üzere 200 yerine halen düz dizel tercih edince demişler biz bunu bir elden geçirelim almışlar öyle kesmişler böyle bükmüşler şöyle yapıştırmışlar toplamda irili ufaklı 208 yerde değişiklik yapıp 200tdi motoru 300tdi olarak yeniden sunmuşlar ve yabancı ülkelerde tutmuş ve ordular tercih etmeye başlamış.

Takıldığım noktalardan biri 300tdida daha fazla hareketli parça olması. Ki üst yorumlarda ömrünün de az olduğu hakkında bir yorum geldi. Bundan olabilir diye düşünüyorum.

Karşılaştırmaya gelince alacağım araç büyük ihtimal düz dizelolacak ileride motor değiştiricem. Ülkemiz şartlarında olurda lazım olursa nereden bulacağım eğer bu motorlar az ise diye kafama takılmıyor değil. Sorun yaratmaz sağlam motor diyerekte işe bulaşmak istemiyorum açıkçası.

Puma çıkma motor aratınca pek birşey çıkmıyor karşıma,bakmayıda bilemiyor olabilirim Ancak tdiları denemedim bile.

Sonuç olarak halen daha kafamda deli sorular...
 

Çok doğru önce düz dizeli modlayıp 200tdi diye defenderda piyasaya sürüyorlar. Sonra tekrar indirip biraz daha geliştirip yeni versiyon gibi discolara takıyorlar. Hikayenin sonrasında avrupa emisyon değerlerine uymadığı için son yapılan 111hp lik 200tdi tekrar işleme alınıp biraz daha değişiklik ile 300tdi olarak piyasaya sürülüyor diye biliyorum bende. Kullanım amacınıza göre karar verin derim sırf çok performanslı diye veya sırf çok sağlam diye karar verilmemeli bence. Biz zorlamıyoruz off road u çok soft yapıyoruz. Uzun yol ve kamp ağırlıklı gidiyoruz. Ben bunlara göre karar veriyorum mesela aracımda hangi motorun olması gerektiğine. Bd30 kullanma fırsatım olmadı fakat bizimle birlikte yol yapan bd30 lar oldu. E çokta hikaye duyduk 1milyon km gider falan diye. Performansıda tatmin ediciymiş. Bu sebeple benimde kafamda bir bd30 alma fikri var açıkcası.

Tdi motorlarda hoşlanmadığım bir durum var. Turbo lag. Araba yüklüyken ve rampa yukarı kalkacaksanız yarım debriyaj yapmak gerekiyor. Aynı şekilde rampa çıkarken devirden düşerseniz tekrar toparlayamıyor vites düşürüyorsunuz. Bd30 da beni en çok çeken olay atmosferik ve düşük devirde tork üretebiliyor olması. Turbo olmamasıda ömrünü uzatıyor doğal olarak. Fabrika verileride gayet iyi 100hp 216nm tork yanlış hatırlamıyorsam. Bizim tdi lardan bi 11hp ve 40nm kadar eksiği var sadece. Fakat tdi larda bu değerleri yakalamanız için turboyu devrede tutmak devirli kullanmak gerekiyor buda sürekli mümkün değil malesef. Bu yüzden bu ufak güç farklarını bd30 hissettirmez diye tahmin ediyorum. Düşük devirde çekiş kabiliyeti ile bunları tolere edebilir. Henüz denemedim o yüzden şimdilik tercihim 200tdi olur.

Motor bulma konusunda ise puma bd30 ve 300tdi rahat bulabilirsiniz. Ha şansınıza siz motor ararken 200tdi denk gelirse alın yoksa köşe bucak 200tdi aramaya değmez o kadar da fark yok 300 ile arasında.
 

İkinci paragrafta dediklerinize katılıyorum. Bu motorların güçleri hep birbirlerine yakın. Ancak bd30 dediğiniz gibi öne çıkıyor, max tork gücüne düşük devirde ulaşıp sonrasında yüksek devam ediyor diye. Benimde aklımı çaldığı nokta bu oldu.

Pumaya gelince puma puma diyoruzda bizim bahsettiklerimiz ve kullandıklarımız puma falan değil bildiğin transit motoru aslında. 200-300tdi arasındaki fark gibi puma ile transit motorunda da fark var biraz ama ufak bir fark yağlama ile alakalı yanlış bilmiyorsam çoğu. Onuda şöyle düşünüyorum, 2 tane ford transit eskittiğimi düşünürsek motorların seslerini hiç sevmesemde performanslarından memnundum aslınca ancak defenderda nasıl olaur bilemem. Zira bambaşka bir araç.

Birde sormak isterim siz hangi şanzumanı ve hangi oranı kullanıyorsunuz acaba? Kalkış, son hız ve eğer yaptıysanız araç remork yada onun gibi bir yük çekme durumundayken nasıl acaba?
 

Şanzıman lt77 oran 1.41. Ben organizasyon işleri ile uğraşıyorum dolayısı ile bi yerde organizasyonumuz olduğunda malzemeleri aracımla taşıyorum. Aynı zamanda bahsettiğim uzun yol gezilerimizde aracımda bu yıl 6 kişi vardı 1 kişi bagajda olmak üzere ve onların çantaları malzemeleri tabi. Yüklü halde iken çoğu rampayı 4. vites ile bitirebiliyorum tabi eğer 3000devirin üzerinde başladıysam rampaya. En fazla 3 e düşüyor yüklüyken. Tabi çok fazla viraj yoksa. Çünkü viraja girerken frene basıp aracı devirden kestiğin an turbo gidiyor bidaha toplaması zor oluyor bu sefer 2yede düşüyorsun. Vites küçültmemek için çok basmak gerekiyor bu seferde çok duman atıyor çok yakıyor vs vs gereksiz oluyor. Kısacası araç 3000 devirin üzerinde olduğu sürece rampada viraj yoksa istediğim vitesle girip o vitesle bitirebiliyorum rampayı. Fakat dediğim gibi kalkışları zayıf. Çoğu zaman yarım debriyaj yapmak gerekiyor.

Edit: Eklemeyi unutmuşum şuana kadar en fazla 120ye kadar zorladım. Rahat gittiği hız 90km. Basınca daha gidiyor fakat motor sesi rahatsız edici oluyor o yüzden 80-90-100 arası kullanıyorum genelde.
 




Teşekkür ederim yorumlarınız için. Bakalım benim yolum nasıl gidecek
 


Merhabalar ;
bende daha önce düz Defender 110 vardı motor arızası verince yeni motor atmayı düşünmüştüm ancak yaşadığım yerde bunu yapabilecek bir USTA olmadığından eski motoru rektefiye yaptırım kullanmıştım. Düz dizel güç konusunda dezavantajlı özellikle yokuşlarda sıkıntı oluyordu. 200 tdi yada 300 tdi motorları bd30 yada ford transit motoruyla kıyaslandığında yüksek fiyat istiyorlar. Zaten 200 tdi bulmak da çok güç. Bence en güzel seçenek v184 kodlu ford transit motoru. Mekanik mazot pompalı ve başınızı ağrıtmayacak bir motor. Defenderlere en çok atılan motorlardan. Ben pek memnun olmayanını görmedim.Türkiye şartlarında parçası ve ustası bol. Bakımlarını düzgün yapıp uzun süre binersiniz.

110 luk düz dizelin motor performansından pek memnun olmadığım için satıp yerine 98 Discovery 300 tdi aldım ve Motorundan oldukça memnunum. Aracı alıp memlekete gelirken aydın izmir otobanında 160 ı gördüm. Düz dizelden sonra yer uçağı gibi geldi. 300 tdi 200tdi e göre daha rafine bir motor. 200 tdi daki bir takım hatalar göz önünde bulundurularak geliştirilmiş bir motor.

Şimdi bir Defender alacak olsam düz dizel alır ardından ford motoru koydururdum. Diğer bir seçenekte 1996 model ve üstü 300tdi bir defender almak olurdu. Defenderlarda 1996 dan sonra 300 tdi kullanılmaya başlandı.

iyi günler.
 

Yorumunuz için teşekkürler. Dediğiniz nedenlerden ötürü benimde kafama baya transit motoru yattı. Zaten transit ile bd30 arasında kalmıştım ama galiba transitte karar kılarım gibi duruyor. Bakalım ileride ne gelicek başımıza

Ayriyetten Ankarada oturuyorum, büyük şehir olduğu için usta konusunda biraz daha rahat olurum diye umuyorum. Bakalım ne akdar faydalı olacak göreceğiz

Teşekkür ederim tekrardan
 

Bir de v8 için görüşlerinizi eklesek tam süper olacak
 



Bir de v8 için görüşlerinizi eklesek tam süper olacak
V8 Birtane değil maalesef ben 3,5 sahibi oldum ama 3.9-4.0-4.2 de baya kullandım defender için bunnlar gereksiz ülkemiz sınırlarında belli bir süre sonra ( ayda birde kullansanız ) . Arazide su ve araç kırma 10 puan yolda LPG istasyonları arası tur garanti (Bezini düşünmüyorum bile ) abatmıyorum çünkü ses + keyif buna yönlendiriyor .

Çok performans istiyorsanız TD5 (160-180 Bg e ulaşıyor ) .
 

Merhaba defender 3,9 v8 koymak istiyorum tecrube paylaşımı yaparsak sevinirim
 

Merhaba üstadlar,

Bir şeyi merak ediyorum.
BD30 ve transit motorlara otomatik şanzıman takılabilir mi ?

Teşekkürler
 


Tamamen varsayım olarak konuşuyorum

Teknik olarak uygun usta ve ekipman ile mümkün bence. Araya gerekli parçalar işlendikten sonra takılır takılmasına ama verimli olur mu?

Yeni arabalarda bile saçmlayan otomatik şanzımanlar mevcut. Motoru düşünürsek eski tipli bir şanzıman olacaktır muhtemelen, ciddi güç kayıplarına yol açabilir belki diye düşünüyorum.

Kaldıki eğer yanlış değilsem bu iki motorda otomatik şanzıman ile kullanılmadı dolayısıyla çok farklı sonuçlar çıkabilir. Hem yaşları(teknokojileri) hemde üretim amaçlarından dolayı.

Bir noktada şu ki araç defender olunca otomatik şanzıman bilmiyorum biraz zevksiz geldi. Heleki araziyede gireceğim diyorsanız direk düz bakmanız gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca vites arası ara gazı vermek falanda ayrı bir keyif olacaktır
 



bu bd30 nissan motorun turbolu modelleri yazılıyor birkaç yerde karşıma çıktı fakat ben bd30 modelinin turbo versiyonun teknik özelliklerini göremedim