KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Umut bey kolay gelsin bizim için izlemesi keyifli bir çalışma inşanlah sizin içinde aynıdır
Yanılmıyorsam pumada haricen yağ soğutucu yoktur onun yerine intercoll'lü takabilirsiniz
Teşekkür ederim Zafer abi. Karşıdan bakınca motorun sağ alt köşesinde yağ soğutucusu mevcut küp şeklinde. Radyatörün arka tarafına da intercolü takıp bağlantısını yapacağız. İşimiz uzun gibi...
yanındayım Cem abi, emin ol LPG li benzinli LR lerden baya memnun insan vardır.. Sen ben bi de Vosdost Ahmet abi yeteriz dizelcilere Mazot pompasıdır, enjektördür bize gelmez
Lpg konusu benin için bir hayli can sıkıcı ... Benzin uçucu , yanıcı ve patlayıcı ancak açık havada hiç değilse ve yine de direk temasla patlıyor , Lpg ise ses hızından bile daha hızlı, açık hava dinlemiyor , kıvılcım bulduğu noktaya havadan ulaşıp o müthiş birleşmeyi (!) derhal gerçekleştiriyor ... Aşkım sevdiğim ,garibim mozotumun öyle bir huyu yok , yüksek ısı ve kıvılcım veya aşırı bir sıkışma veya uzun müddet ateş ile temastan sonra ancak yanayım diyor ... Benzinli aracımı fındık harmanına çeker , kağnı arabasında binerim yine de Lpg taktırmam ...
Bu gün şanzımanlar toplandı ve yerine bağlandı, son olarakta motor yerine koyuldu. Yarın motor kulakları ve takozları yapılacak en uygun şekilde. Sonra komple egzos sistemi ve elektrikçi işi var. Birde taban döşemeleri tekrar elden geçecek... Bu hafta içinde biter inşallah...
yanındayım Cem abi, emin ol LPG li benzinli LR lerden baya memnun insan vardır.. Sen ben bi de Vosdost Ahmet abi yeteriz dizelcilere Mazot pompasıdır, enjektördür bize gelmez
Özğür ne çabuk unuttun (Yunus abi lpg ayarı tuturamıyorum çok fazla yakıyor ) dediğin günleri görürüm ben seni şimdi iyi havalar birazdaha soğusun bak o zaman lpg ayarı tutuyormu diye ;D ;D ;D
Özğür ne çabuk unuttun (Yunus abi lpg ayarı tuturamıyorum çok fazla yakıyor ) dediğin günleri görürüm ben seni şimdi iyi havalar birazdaha soğusun bak o zaman lpg ayarı tutuyormu diye ;D ;D ;D
Bu gün şanzımanlar toplandı ve yerine bağlandı, son olarakta motor yerine koyuldu. Yarın motor kulakları ve takozları yapılacak en uygun şekilde. Sonra komple egzos sistemi ve elektrikçi işi var. Birde taban döşemeleri tekrar elden geçecek... Bu hafta içinde biter inşallah...
Dizele de LPG uygulaması yapılıyor. Tam net bilgim yok ama sanırım MMO tarafından yasal olarak uygulamaya henüz sokulmadı. LPG'li dizel bir kaç aracın testini gördüm Ümraniye'de... her ne kadar HP ve Tork artışı sağladığı söylense de, LPG için benim aracımda yer yok. O nedenle, euro dizele devam...
yanındayım Cem abi, emin ol LPG li benzinli LR lerden baya memnun insan vardır.. Sen ben bi de Vosdost Ahmet abi yeteriz dizelcilere Mazot pompasıdır, enjektördür bize gelmez
Ellerinize sağlık. Paylaşımın için ayrıca teşekkürl ederim. Tüm konuyu bir solukta ve heyecanla okudum.
İnşallah kazasız belasız marşa basarsın. Şimdiden keyifli sürüşler dilerim.
Konuda Euro Diesel gecince yazmak istedim .. Servisteki dahil birkac diesel ustasi bizim araclarin (Tdi 300 ) pompasinin E.Diesele uygun olmadigini ( yakit ince geldiginden sorun cikardigi ) soylediler.. pompanin mekanigini bilmedigimden, konuya yinede supheli yaklastim.. bu konuda sizin veya forumdaki arkadaslardan bilgisi olan var ve paylasirsa sevinirim ..
Ayrica gecenlerde okudugum habere gore de traktor ve is makinalari haricindeki araclara kirsal motorin satisi yapilmasinin yasaklanacagi yaziyordu ..
Gerci bizimkilerde is makinasi sayilirda .. ilginc tabii ..
Slm
Konuda Euro Diesel gecince yazmak istedim .. Servisteki dahil birkac diesel ustasi bizim araclarin (Tdi 300 ) pompasinin E.Diesele uygun olmadigini ( yakit ince geldiginden sorun cikardigi ) soylediler.. pompanin mekanigini bilmedigimden, konuya yinede supheli yaklastim.. bu konuda sizin veya forumdaki arkadaslardan bilgisi olan var ve paylasirsa sevinirim ..
Aynı yorumu ben de duydum, ben 200Tdi'da kırsal motorin de kullanıyorum Euro Diesel de. Pek bir fark hissedemedim şimdiye kadar.
Off_Road' Alıntı:
Ayrica gecenlerde okudugum habere gore de traktor ve is makinalari haricindeki araclara kirsal motorin satisi yapilmasinin yasaklanacagi yaziyordu ..
Gerci bizimkilerde is makinasi sayilirda .. ilginc tabii ..
Selam
Geçen haftasonu Mehmetcik Vakfı OPET istasyonunda bu sebeple kırsal motorin satışı yapmadılar bana. Ama onun dışında heryerde hala satılıyor. İşletmeye askeri kurallar girince böyle oluyor demekki .
Konuda Euro Diesel gecince yazmak istedim .. Servisteki dahil birkac diesel ustasi bizim araclarin (Tdi 300 ) pompasinin E.Diesele uygun olmadigini ( yakit ince geldiginden sorun cikardigi ) soylediler.. pompanin mekanigini bilmedigimden, konuya yinede supheli yaklastim.. bu konuda sizin veya forumdaki arkadaslardan bilgisi olan var ve paylasirsa sevinirim ..
Ayrica gecenlerde okudugum habere gore de traktor ve is makinalari haricindeki araclara kirsal motorin satisi yapilmasinin yasaklanacagi yaziyordu ..
Gerci bizimkilerde is makinasi sayilirda .. ilginc tabii ..
Selam
Bu sadece LR nin kullandıgı dizel motorlarla alakalı degil,şu an kırsal motorin olarak tabir edilen yüksek kükürt oranlı motorin uygulanan rafinaj işlemleri sebebi ile içinde bulundurdugu partiküllerden dolayı evro dizele göre daha az akışkan veya başka bir deyişle daha düşük bir viskositeye sahip,
ancak şu anda AB evro 2 yi ancak karşılayan(yeni nesil dizel motorlar artık evro 3 bile degil evro 4 kriterlerinde) evro dizel daha iyi rafine edildiginden daha ince buda özellikle yıldız tip pompa ve enjektörlerde orta uzun vadede onarılması imkansız basınç kayıplarına yol açıyor
bu arızanın sebebi daha ince yapıdaki bir sıvıyı daha kalın yapı için tasarlanmış basınç elemanlarının sürekli basıncı kaçırarak çalışmasından kaynaklanıyor.(yeni nesil dizel mercedes ve audi vb araçlar bizim gibi ülkelere ihraç edilirken partikül filtresi ekleniyor)
Merhaba Engin abi. Bu gün çamurluğun içindeki davlumbazları söktük, motor kulaklarının yerini ayarladık takozları bağlamak için. Orjinal takozlarını kullanacağız aracın. Akşam kulağın biri bitti ve takoza bağlandı, yarın öğlene kadar da diğeri biter. Radyatör ve davlumbaz üzerinde de küçük oynamalar yapılacak, intercooler da yerine bağlanacak. Yarın araç yürür duruma gelecek Allah izin verirse. Perşembe sabahı da motorun elektrik tesisatı işi var, sonra sökülen davlumbazlar ve aracı taban saçları yerine takılacak, oradan da doğru egsozcuya. Cuma ve ya cumartesi de döşemecide oyalanacağız biraz. Haftasonu nasipse gezer tozarım artık. Tek korkum prizdirekti onuda Serkan usta yapıp yolladı saolsun, inşallah aksilik olmadan, tamirci yüzü görmeden binerim araca. Sanayiden gına gelmiş durumda artık, keçiler ufak tefek hareketlendi, kaçmazlar umarım ;D
Ellerinize sağlık. Paylaşımın için ayrıca teşekkürl ederim. Tüm konuyu bir solukta ve heyecanla okudum.
İnşallah kazasız belasız marşa basarsın. Şimdiden keyifli sürüşler dilerim.