Puma motor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Acrotech Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 116
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,006

Acrotech

Defender aşktır....
Mesajlar
53
Tepkime Puanı
0
Yer
Denizli/Adana
Merhabalar, forumda puma motorun montajının detaylarına kadar incelem şansım oldu öncelikle bu paylaşımda bulunanlara teşekkür ediyorum, merak ettiğim konu puma motorun geçen süreçteki olumlu ve olumsuz yönleri... Hangi uygulama, nerede montaj yapıldı, kim yaptı, değişen parçalr neler oldu, varsa aksayan yönleri? Paylaşımlar ve yorumlar için şimdiden teşekkürler...
 

Etiketler

Ynt: Puma motor

Selam,

bir araca farkli marka bir motor taktiginizda illaki birbirine uymayan parcalar, elle yapilan mudahaleler olacaktir. Motor kulaklarindan tutun, aracin elektrik tesisati, hava girisi, direksiyon sistemi, klima sistemi, motor sogutma sistemi vs hepsi elden gecmek zorunda.

Ben 2008 yilindan bu yana Discovery'de 130PS Puma kullaniyorum. Aracimda 300TDI'nin turbo sogutuculu radyatorunu, Defender'in hava filtre kutusunu, Subaru'nun klima kompresorunu kullanmak durumunda kaldim. Bunlari yapmaktaki sebebim, ford radyatorun zayif olmasi ve montaj sonrasi siritacak olmasi; defender hava filtresinin ford ve discovery'nin orjinal hava kutusuna gore daha saglam olmasi; orjinal klima kompresorunun calima yonu ve bu motorla verdigi degerlerin uygun olmamasi idi. Su vakte kadar Puma motorda bir sorun yasamadim.

Cok arazi yaptigim soylenemez. Hep konu bahis olan 'egimde yaglamama' sorunu ile karsilasmadim. Aracimi agir offroad yerine haftasonu kampi veya uzun soluklu yolculuklarda kullaniyorum.

Motor V8 gibi guclu olmayabilir ama beni tatmin ediyor. Bu biraz da beklentilerinizi nasil ayarladiginizla ilgili.

Kolay gelsin.
 

Ynt: Puma motor

Acrotech' Alıntı:
Merhabalar, forumda puma motorun montajının detaylarına kadar incelem şansım oldu öncelikle bu paylaşımda bulunanlara teşekkür ediyorum, merak ettiğim konu puma motorun geçen süreçteki olumlu ve olumsuz yönleri... Hangi uygulama, nerede montaj yapıldı, kim yaptı, değişen parçalr neler oldu, varsa aksayan yönleri? Paylaşımlar ve yorumlar için şimdiden teşekkürler...

her defendercı da bır puma kasıntısı vardır sızde de basgostermıs :smiley: sonumuz hayır olsun :smiley: bu konuda sword, umut arkadasımız da gereklı acıklamayı yapacaktır..
 

Ynt: Puma motor

Haklısınız 3 aydır sabırla araştırıyorum tam karar vermek için bu değerlendirmenin yapılmasını önemsiyorum... Aracın vizeside duruyor tüm işlemleri bir kerede yaptırıp çıkmak istiyorum süreç uzun olsada sonuç güzel olsun yeter... diğer yorumları bekliyorum teşekkürler şimdiden...
 



Ynt: Puma motor

Engin bey selam, Öncelikle teşekkür ediyorum ilginize, mesleğim gereği devamlı hafif:smiley: off road durumundayım :smiley: Restoratörüm eski eser nitelikli yapılar çalışma alanım... Bunun dışında 5-6 ayda bir 800 km uzunyol, haftasonu etkinlikleri ve günlük şehir içi 30-40km gibi bir kullanım öngörüyorum... Aracımı topladıktan sonra (sadece motor konusu var) devamlı kullanıcam, bunu yaparkende sıhhatli yeni bir motor kaygım var... Lt 77 şanzımanı kullanıcam (sanırım 5. vites oranı tadilatla), lastik ebadıyla oynamayı şuan düşünmüyorum (7.50/16 kalcak) gerekli olursa değişecem, yükseltme yapma konusuda acil değil bu koşullarda sadece usta konusu kalıyor sanırım önemli...
 

Ynt: Puma motor

Lastik ebadinda degisiklik yapmayacak iseniz, arazi sanzimanindaki high dislisini 1.21 yapmaniz gerekecektir. Kolay gelsin.
 

Ynt: Puma motor

Bilgi için teşekkür ediyorum bu pazartesi bir mani olmazsa makina mühendisiyle görüşüp konuyu netleştireceğim... Şanzumanla ilgili konuyuda kesinleştirmek için şunu sormak istiyorum; lastik ebadını 235/85/R16+boss alaşım jant yaparsam durum nasıl olur bilgi alabilirmiyim.. 120 lik puma+Lt77 kombinasyonunda...
 

Ynt: Puma motor

'Nasil bir durum olur' sorunuzu anlamadim. Bahsettiginiz kombinasyonu kullanan bircok arkadas var ve gayet memnunlar.
 

Ynt: Puma motor

lastik ebadını 235/85/R16+boss alaşım jant yaparsam durum nasıl olur bilgi alabilirmiyim.. 120 lik puma+Lt77 kombinasyonunda... Şanzumanla ilgili tadilatı kastederek sordum Lastikn ebadı değişince oran yine 1:21 mi olmalı?
 



Ynt: Puma motor

Acrotech' Alıntı:
lastik ebadını 235/85/R16+boss alaşım jant yaparsam durum nasıl olur bilgi alabilirmiyim.. 120 lik puma+Lt77 kombinasyonunda... Şanzumanla ilgili tadilatı kastederek sordum Lastikn ebadı değişince oran yine 1:21 mi olmalı?

235 85 16 lastik icin disli 1.21 tercih edilmeli.
 


Ynt: Puma motor

Acrotech' Alıntı:
lastik ebadını 235/85/R16+boss alaşım jant yaparsam durum nasıl olur bilgi alabilirmiyim.. 120 lik puma+Lt77 kombinasyonunda... Şanzumanla ilgili tadilatı kastederek sordum Lastikn ebadı değişince oran yine 1:21 mi olmalı?
Turgay bey kullandığınız lastik yani 7,5 R 16 yere temas eden yüzey genişliği 21 cm lastiğin yerden en yüksek noktası ise 80,2 cmdir... 235 / 85 R 16 üçlü ölçü sistemine göre ise bu lastiğe en yakın ölçüdür... yere temas eden yüzey 23,5 cm yani 2,5 cm (1 inç) daha geniş, lastiğin yerden tepe noktası ise 80,5 cmdir... bu iki lastik birbirinin ölçü karşılığıdır....
 

Ynt: Puma motor


Herkese Merhaba,

Motor değişimi konusunda sürekli aklımı kurcalayan bir durum ( 200tdi, 300tdi veya Puma ) şudur: bu motorların sıfırları biraz pahalı ( uzun vadede mantıklı tabi ), piyasada bulunan ikinci elleri ise riskli ( en azından benim bu motorlardan temin etmeme yardımcı olacak, çevremdeki arkadaşlarım anlamında ). Beni tedirgin eden bu detaylar haricinde ise: motor + işçilik maliyetlerine ilave işin resmi prosedür kısmı. İki aydır bu konuya kafa yorup araştırıyorum, neredeyse piyasada 2. el satılan 200tdi veya 300tdi fiyatlarına çıkıyor. Bu durumda da, orjinal 2.5 düz dizel aracımı böyle bir çalışmaya sokmak: 'Doğan görünümlü Şahin' durumu oluyor benim için. Böyle bir uygulamaya girişmek yerine, aracımı satıp 200tdi veya 300tdi'a geçmek düşüncelerim arasında halen benim en içime sinen seçenek.

Motor değişimi düşünen arkadaşlar, benim gibi bu ve buna benzer düşüncelere sahipler midir? Yoksa yanıldığım bir taraf var mıdır? İki aydır net bir karar veremedim.
 




Ynt: Puma motor


Evet, çok doğru tabi.

İş ciddiye bindiğinde mutlaka bir yol seçeceğim ( ya aracımı satıp 200/300tdi veya Puma'lı Defender110 yada 2.5 düz dizel ile devam ). Ben aracımdan çok memnunum.
Sadece, güzel bir konubaşlığı ve bu işe kalkışan/kalkışacak diğer üye arkadaşlar ne düşünmekteler'i sormak istedim. Çünkü: resmi kayıt prosedürü de biraz stresli ve uğraştırıcı.

Son karar, gelişmeler sonucu oluşacak muhakkak :D ( kendi adıma tabi )
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,178
Kayıtlı Üye Sayımız
166,626
Kaydolan Son Üyemiz
cumhur kaya

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst