Port Bagaj :) Tasarımı Sizin İçin

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan klorr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 60
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,229
Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

tolgauzer' Alıntı:
aklıma sonradan geldi stepnenin 90 derece inmesine gerek yok 45 -6o derecelik açılarla da lastikler aşağıya iner böylece sepetin genişlemesine gerek kalmaz diye düşünüyorum ne dersin

teşekkür ederim beğendiğiniz için aslında olur ben yere yakın olması için öle düşündüm 2 civata tutar çıkartırsın düşer yere lastik tabi kontrolü bir şekilde oda ol abilir neden olmasın. :smiley:

barbiturk' Alıntı:
örneği olmayan her düşünce ve çalışmayı haayranlıkla karşılarım eline sağlık geliştirmeye açk bi proje. farklı projelerinide görmek isterm. kolay gelsin.

teşekkür ederim evet geliştirile bilecek üstünde daha çok değişik yapıla birlir bir projedir :smiley:
başka projelerim daha var aslında bu sitede ondarda linkini ekliyim hemen :smiley:

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=14447.msg103840#msg103840

buda hummer projem :D aslında bir 4 kapılı doc tan yapmayı çok istiyorum :D ki yapılabilecek gibi geliyo bana nasıl yola çıkıcak orasını bilmiyom :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

sayın ramazan çetin tavan sepeti işi herkesin kullanım amacı farklı olacagından farlılıklar gösrerebiliyor 500 lt lik en büyügünden tavana baglanan plastık kutulardan aldım içinde ki evrakta max 30kg yazıyor aracım 5k vitara orj. port bagajı var alman malı 4 noktadan baglı 8 noktadan tavana basıyor ondada aynı seyler max 30 kg yazıyor arac üretiçileri max 30kg den sonrasını güvenli bulmuyor sanırım aracın vırajlardakı yol tutuşu ani frende üstteki yüklerin dengeyi bozması gibi sebeblerden dolayı bu konuyu arastırırda bilgi verirseniz sevinirim size de bizlerede faydalı olacaktır .
tavana 2 istepne tasarlamışınız benim kafamda ise 3 var izah ediyim ben uzaklarda konaklamalı gezmeyi seviyorum ,aracımda vinc ,yük .kiti ,dif.klt. var fakat atr lastık ile camurlu dik bir rampaya 4l de bile girmeye tırsar oldum cok tehlikeli vakalar atlattım ,yüksek rakımlı yaylarda daglarda her yerden sular gelip gectıgınız yolun 5-10 metresini camur yapabiliyor ,dere tepe korkusuzca gezebilmek amacı ile 4 camur lastigimi yanımda götürüp orada degiştirmeyi planlıyorum ,1 taneyi arka kapıdaki istepne yerine 3 adedinide arka koltuga koyuyorum şimdilik 2 si kapıdan 1 arkadan zar zor 3 ü nü içeri sıgdırabiliyorum . fakat iceride normal olmayan bi görüntü ortaya cıkıyor. benim jantlar aliminyum degil sac ve 29.3 inc lastıkle beraber agırlıgı 33-35 kg arasında 3 tanesini tavana baglamayı 100 kg agırlık yapacagını da bildigimden şimdilik askıya aldım otomobıl istepnesini araca takıp cıkarmak hele birde alıminyum jant ise zor bi iş degil fakat jipte durum aynı degil bu işleri yaparken ah , uh gibi bir sürü sesler cıkarabiliyor insan ve bu 35 kiloluk lastıgı tavana el ıle koyup cıkartmayı düşündükce bu tavan sepeti işinden vazgecer gibi oldum ,zaten otobanda 90-110 gıbi süratle araba kullanmayı yeni ögrenip anca alıştım ,şimdi mt lri takıp 60-70 km arası gidip birde ugultu vırıltısınada katlanmayı ögrenmem gerekecek sanırım, sizin proje yi görünce kafam karıştı sizden yeni projeler bekler başarılar dilerim
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

oguz1134' Alıntı:
sayın ramazan çetin tavan sepeti işi herkesin kullanım amacı farklı olacagından farlılıklar gösrerebiliyor 500 lt lik en büyügünden tavana baglanan plastık kutulardan aldım içinde ki evrakta max 30kg yazıyor aracım 5k vitara orj. port bagajı var alman malı 4 noktadan baglı 8 noktadan tavana basıyor ondada aynı seyler max 30 kg yazıyor arac üretiçileri max 30kg den sonrasını güvenli bulmuyor sanırım aracın vırajlardakı yol tutuşu ani frende üstteki yüklerin dengeyi bozması gibi sebeblerden dolayı bu konuyu arastırırda bilgi verirseniz sevinirim size de bizlerede faydalı olacaktır .
tavana 2 istepne tasarlamışınız benim kafamda ise 3 var izah ediyim ben uzaklarda konaklamalı gezmeyi seviyorum ,aracımda vinc ,yük .kiti ,dif.klt. var fakat atr lastık ile camurlu dik bir rampaya 4l de bile girmeye tırsar oldum cok tehlikeli vakalar atlattım ,yüksek rakımlı yaylarda daglarda her yerden sular gelip gectıgınız yolun 5-10 metresini camur yapabiliyor ,dere tepe korkusuzca gezebilmek amacı ile 4 camur lastigimi yanımda götürüp orada degiştirmeyi planlıyorum ,1 taneyi arka kapıdaki istepne yerine 3 adedinide arka koltuga koyuyorum şimdilik 2 si kapıdan 1 arkadan zar zor 3 ü nü içeri sıgdırabiliyorum . fakat iceride normal olmayan bi görüntü ortaya cıkıyor. benim jantlar aliminyum degil sac ve 29.3 inc lastıkle beraber agırlıgı 33-35 kg arasında 3 tanesini tavana baglamayı 100 kg agırlık yapacagını da bildigimden şimdilik askıya aldım otomobıl istepnesini araca takıp cıkarmak hele birde alıminyum jant ise zor bi iş degil fakat jipte durum aynı degil bu işleri yaparken ah , uh gibi bir sürü sesler cıkarabiliyor insan ve bu 35 kiloluk lastıgı tavana el ıle koyup cıkartmayı düşündükce bu tavan sepeti işinden vazgecer gibi oldum ,zaten otobanda 90-110 gıbi süratle araba kullanmayı yeni ögrenip anca alıştım ,şimdi mt lri takıp 60-70 km arası gidip birde ugultu vırıltısınada katlanmayı ögrenmem gerekecek sanırım, sizin proje yi görünce kafam karıştı sizden yeni projeler bekler başarılar dilerim

teşekkür ederim öncelikle en baştada dediğm gibi hiç off road yapmış biri değilim o anki zorlukları gereksinimi bilmiyorum bunları yaparkende forumdaki abilerimi görüp yurtdışın dakileri görüp öle çizdim henüz bir aracımda yok :smiley: ama verdiğiniz ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim benim çalışmalarımda çok yardımcı olacak denge konusnda çok haklısınız virajlarda sorun yaşatacagını sanıyorum
ani frende sağa sola kayma lastikler için olmaz ama koyacagınız başka araçlar önemli onuda düşünüyorum farikasyon işi olmadıgından extra bölümler yapılabilir o sorun degil en büyük çekindiğim ağırlık konusuydu her aracın taşım akapasitesi değişiktir diye düşünüyorum bölebir sepetle tavanda 2 lastik taşımak bana göre profesyonellik geretiriyor aracı iyi tanımanız gerekiyor işin gerçeği.
benim amacım dediğiniz gibi 35 kg lık bir lastigi veya 2 lastiği taşımayı kolaylaştırmak kaldırması olsun saklanması olsun tekrar teşekkür ederim dediğinizi araştırıcam sizin araciniz içinde birşey düşünücem resmi varmı acaba bir baksam nereleri kullana bilirim bir görsem :D
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

autocad de başarılısın benimde kafamda çok fikir var fakat bende şöyle bi problem var bilgisayar meretinden pek anlamadığım için projelerimi imal ederek meydana çıkartıp öyle görebiliyorum buda enerjimi yok ediyor devamında sıkılıp bi kenara bırakıyorum bitirsem bile ikincisini yapmak için aynı enerjiyi tekrar sarf etmek zorunda kalıyorum. mesela düz dizel defenderlar için direksiyon pompası bağlantı ayağı yaptım lazerde kestirdim çok güzel oldu her araca 15 dakikada uygulaya biliyorum yüzyılın icadı bence
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

:D lazer kesim gerçekten çok güzel tebrik ederim sizide ama tasarım programlarını kullanmak çok avantaj sağlıyo gerçekten görsellik te hele tasarım geliştırmede autocad de başarılı oldugumu düşünüyorum bende:smiley:
 



Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

bende kar&şab da iyiyimdir :smiley: :smiley: :smiley: kar&şab nediyeceksin şimdi açıklıyorum sıkı durun katondan şablon çıkartma :smiley: :smiley: :smiley: kartondan adam yapar cakada bastırırım nasil?
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

Şimdi çok net hatırlamıyorum ama kayınpederimle beraber yaptığımız tavan sepetini yaklaşık 150kg'lık ev eşyası ile doldurmuş, 5 kişi ve full orjinal bagaj ile İstanbul'dan İzmir'e gitmiştim. araç sanki yere daha bi güzel oturuyordu :smiley: üstelik MPI motorla... geçmiş günler.

yine de belirtmek isterim: dengesiz yerleştirilmiş, sıkı & düzenli bağlanmamış, yola dökülebilecek eşyaların tavan sepetinde taşınması, yol ve can güvenliği açısından tehlikeli... tasarım, işçilik, araç, şoför ne derecede başarılı olursa olsun, tavan sepetinde yük varsa, yavaş gidilmeli..
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

çok beğendim tasarımları, elinize sağlık, normalde arabalarda gördüğüm sepetleri beğenmem :smiley: merdivenli sepet fotoğraflarına bakmaya başladım nivalar için :smiley:
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

barbiturk' Alıntı:
bende kar&şab da iyiyimdir :smiley: :smiley: :smiley: kar&şab nediyeceksin şimdi açıklıyorum sıkı durun katondan şablon çıkartma :smiley: :smiley: :smiley: kartondan adam yapar cakada bastırırım nasil?

vavv harika ustam be ayakkabı tabanıda yapıyormusunuz :D

edaghan' Alıntı:
Şimdi çok net hatırlamıyorum ama kayınpederimle beraber yaptığımız tavan sepetini yaklaşık 150kg'lık ev eşyası ile doldurmuş, 5 kişi ve full orjinal bagaj ile İstanbul'dan İzmir'e gitmiştim. araç sanki yere daha bi güzel oturuyordu :smiley: üstelik MPI motorla... geçmiş günler.

yine de belirtmek isterim: dengesiz yerleştirilmiş, sıkı & düzenli bağlanmamış, yola dökülebilecek eşyaların tavan sepetinde taşınması, yol ve can güvenliği açısından tehlikeli... tasarım, işçilik, araç, şoför ne derecede başarılı olursa olsun, tavan sepetinde yük varsa, yavaş gidilmeli..

evet katılıyorum yavaş gidilmeli aracınızın markası neydi acaba ?

wastiee' Alıntı:
çok beğendim tasarımları, elinize sağlık, normalde arabalarda gördüğüm sepetleri beğenmem :smiley: merdivenli sepet fotoğraflarına bakmaya başladım nivalar için :smiley:

çok teşekkür ederim gerçekten çok sağolun beğendiğini ziçin sevindim
 




Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

Çok beğendim.Bende lada niva aracıma ön kaput içerisindeki lastiği arka tamponun üzerinde duracak bir sistem geliştirmiştim .Gören herkezin b eğenisini kazanmıştı.
En kısa zamanda en güzel arazi aracınla doğada karşılaşmak umudu ile .....çizim için Tebrikler.
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

edaghan' Alıntı:
Land Rover, Discovery Seri 1.

gerçekten çok güzel bir araç

deneme42' Alıntı:
Çok beğendim.Bende lada niva aracıma ön kaput içerisindeki lastiği arka tamponun üzerinde duracak bir sistem geliştirmiştim .Gören herkezin b eğenisini kazanmıştı.
En kısa zamanda en güzel arazi aracınla doğada karşılaşmak umudu ile .....çizim için Tebrikler.

teşekkür edeirm :smiley:
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

Çok güzel çalışma tebrik ederim.Stepne asansörünü 90 yerine 60 derece açı ile iner yapmanız dar tavan yapısından kaynaklanan sorunları bir nebze azaltıcaktır.ÇOk güzel işler çalışmaya devam :smiley:
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

klorr' Alıntı:
gerçekten çok güzel bir araç

teşekkürler.. örnek olması açısından kendi tavan sepetimin bir fotosunu göstereyim. aracımın 2007'deki hali..
[attachment=1]

bu da yaptığımız tavan sepetinin orjinalinin çizimi:
[attachment=2]

rbl103.jpg
 

Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

edaghan' Alıntı:
teşekkürler.. örnek olması açısından kendi tavan sepetimin bir fotosunu göstereyim. aracımın 2007'deki hali..
[attachment=1]
yandaki etek kısmının kullanım amacı nedir? her portbagajda görmüyorum, görüntüyü çok güzel yapıyor ama işlev olarak kullanışlı mı?

asıl soru, nivaya yakışır mı acaba o etek kısmı :smiley: incecik bir tavanı var gerçi :smiley:
 



Ynt: Port Bagaj :smiley: Tasarımı Sizin İçin

asıl amacı aşağıdan yukarıya doğru daralan kaportaya uyum sağlayıp, aracın denge merkezinin yukarıya çıkması sonucu aşırı yükleme ile devrilmesine mahal vermemek. yanlarına palet, kürek, balta, ekstra far gibi malzemeler koyabilirsiniz. görüntü olarak da, düz kasa tavan sepetlerine göre daha güzel olduğu aşikar.

Niva için denemek lazım. işin Discovery'ye göre daha basitçe yapılabileceği kesin. daha küçük ve düz tavanı sayesinde daha az işçilik, daha az hata payı, ve tavana daha yakın yapılabilecek olması ile denge sorununu minimize etmek mümkün.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,925
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst