Forumda daha önce tartışılanlar çerçevesinde yandan taşma olmadığı,,arkadan taşmada yasal sınırlarda olduğundan ağırlıkla ilgili sınırlarda aşılmadığından herhangi bir onay olmadan kullanılabilir gözüküyor.O zaman problem yok. Gumruk tarife numarasini bulabilir misiniz ben de arastiriyim ruhsatlandirma isi nasil oluyor diye.
Merhaba arkadaşlar, bir kaç ay önce pikap karavan almaya niyetlendik ve karavanın yasal durumunu araştırmaya başladık. Facebook sayfası üzerinden pikap karavanın yasal olduğunu söyleyen Pino karavanla görüştük ve karavanın yük gibi algılanacağını ve sorun olmadığını söylediler, istediğiniz yere sorun dediler. Bir de karavan taşma yapmıyor ama biraz da mevzuat dışı taşma yapıyor gibi şaibeli açıklamalarla kafamızı hepten karıştırdılar. Az önce ne taşıyor demiştiniz diye sordugumuzda bakın biz köklü firmayız kimseyi kandırmayız filan dediler. Biz de tamam araştıracağız deyip kapattık. Buradaki yazıları okuduk, trafik polislerine sorduk, karavancı arkadaşlarımıza sorduk hepsi yasal olmadığını söyledi. Pino bey ısrarla hayır onlar ne anlar, Türkiye'deki karavancılar hiç bir şey bilmeden konuşan ahmaklar filan dedi. Ya trafik polisleri diye sordum? hayır onlar da anlamaz dedi, kendisi biliyormuş ve bizim de kayıtsız şartsız sözlerine talim etmemizi bekliyor. Neyse Bimer'e yazdık ve Bimer de bizi Trafik şube müdürlüğüne yönlendirdi. Bu birim de bizden karavanın onay belgesini istedi. Tekrar Pino beye sorduk var mı böyle bir belge diye. Siz anlamıyorsunuz sanırım, bu yük, karavan değil, siz ne yapmaya çalışıyorsunuz (trafik müdürlüğüne yazmamızı kastediyor) diye üst perdelerden çıkıştı. Sabrımı fazlasıyla zorlayan ukala Pino beye cevabını verip telefonu kapattım. Neyse biz de trafik müdürlüğündeki mevzuat yetkilisine böyle bir belge olmadığını söyledik ve aşağıdaki cevabı aldık. Benim bu cevaptan anladığım hem ağırlığı, hem karavanın pikaptan taşma yapması, hem de yük taşıma için ekstra belgelere sahip olunması gerektiği açılarından pikap karavanın mevzuata uygun olmadığı. Siz ne düşünüyorsunuz?
"Yük olarak aracınızın üzerine eklenen karavanın(yük) ün aracınızın stop lambalarını kapatması nedeni ile karavana ek bir stop lambalarının takıldığı aracınızın yanlarından karavanın çıkıntı yaptığı, aracınızın azami yüklü ağırlığının 2408 kg olduğu net ağırlığının ise 1825 olduğu bu nedenle aracınız ile taşınabileceğiniz yükün yaklaşık 583 kg olduğu yönetmeliğimizin 129. Maddesinde Madde 129- Karayolunda trafiğe çıkarılacak yüklü ve yüksüz araçların İmal, Tadil ve Montajı Hakkındaki Yönetmelikte belirtilen ölçü veya boyutlara uygun olarak imal edilmiş olması ve yük ve yolcu taşımalarında bu ölçü ve boyutlara uyan taşıtlarla yapılması mecburidir. Hükmü mevcut olup, taşınan yükün aracın ön ve arkasından belirlenen miktarda çıkıntı yapılabileceği ancak aracın imal tadil ve montajındaki genişliğinden taşmaması gerekmektedir. Kaldı ki hususi aracınızla taşıma kanuna istinaden ticari olarak yük de taşımanız mümkün olmayıp, yük taşıyabilmeniz için ekstra araç ve sürücünün belge alması gerekeceği, göndermiş olduğunuz resimler üzerinden yorumlanmıştır."
Sanırım yanlış yönetmelik üzerinden devam ediyor konu.
Bakılması gereken mevzuat ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
Mevzuatlar için çok karmaşık düşünmeye gerek yok.
Yukarıda paylaştığım mevzuattan Madde 6h
Ekli dosyayı görüntüle 499866
Pikap karavan görseli ise,
Ekli dosyayı görüntüle 499867
Görüldüğü üzere kasanın sağ-sol yanında taşma var ve mevzuatın 6h maddesine uygun değil.
Sanırım yanlış yönetmelik üzerinden devam ediyor konu.
Bakılması gereken mevzuat ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
Mevzuatlar için çok karmaşık düşünmeye gerek yok.
Yukarıda paylaştığım mevzuattan Madde 6h
Ekli dosyayı görüntüle 499866
Pikap karavan görseli ise,
Ekli dosyayı görüntüle 499867
Görüldüğü üzere kasanın sağ-sol yanında taşma var ve mevzuatın 6h maddesine uygun değil.
Hüseyin Bey,
Konu Pino Karavan'ın ürünüyle başlamış olsa da, benim açımdan önemli olan mevzuatı bulup aktarmak ve sınırları net olarak belirlemektir. Özel bir ürünü tartışmak niyetinde olmamakla birlikte, ilgili ürünle ilgili tespitinize katılıyorum.
Sanıyorum birkaç iletim uzun olduğu için gözden kaçtı: İlgili eski ve yeni yönetmelikleri işaret etmiş, konuyla ilgili maddelerini -sizin de vurguladığınız gibi- dikkat çekmiştim (sizden bir önceki iletime dikkat buyurunuz).
Kanun ve yönetmeliklerin gayet net ve kesin maddeleri var. Verdiğim hesaplar karmaşık düşünme olarak nitelendirilmişse, amacım duruma/araca göre değişebilen konuları naçizane örneklemektir.
Daha önceki iletilerimde de belirttiğim gibi, konuyla ilgli araştırmalarımda, bilinmeyen, anlaşılamayan noktalar ile farklı veya yanlış yorumlar sonucunda ortaya çıkan uygulama ve tavırlar olduğunu gördüm. Geçmişte yaşanmış deneyimlerin kaynağını, bugünkü durumla beraber ortaya koymanın bu sıkıntıların üstesinden geleceğini sandığım için konuyla ilgili tüm bilgileri ve geçerlik durumunu iletmeye çalıştım.
Konuya katkılarınız için teşekkür ederim.
Şimdilik sahip olmak kolay bulduğum karavanın özelliklerini üçüncü iletimde şu şekilde özetlemiştim (tekrar için özür diliyorum):
1. Kasasında, içinde eşyaları olan kabini, kamyonetin ön kısmında şoför ve yolcuları, yani o anda bulundurulabilecek her şeyiyle taşıyıcı aracın yükleme sınırları aşılmayacak
2. Kabinin kasaya düzgünce yerleştirilip bağlanması/sabitlenecek
3. Kasanın yanlarından kesinlikle taşmayacak
4. Plaka, stop, sinyal vs'yi örtmeyecek şekilde en fazla önden 1m arkadan 2m taşabilecek
Pikap üstü karavanların hepsi yandan taşar diye bir özellik yoktur sanırım. Niyetim ilgili yasa, yönetmeliklere uygun olarak yukarıdaki niteliklere sahip, yük olarak tanımlanacak bir kabin tasarlayıp gerçekleştirmektir. Bu yapılandırmayla ilgili değerlendirme ve önerilerinizden çok memnun olurum. Tasarımı yapabilirsem paylaşıp üzerinde tartışmak isterim.
(Aklımdaki kabinle ilgili ufak bir açıklama daha vereyim: Yük, kasanın yanlarından taşmayacak ama trafikte değilken genişlemeyecek diye bir şart yok. Türkçe karşılığını bilmiyorum, slide-out denen mimari denenebilir)
Saygılarımla...
Ekli dosyayı görüntüle 502357 Ekli dosyayı görüntüle 502358 Ekli dosyayı görüntüle 502359 Ekli dosyayı görüntüle 502360 Selamlar,Mayıs başı itibariyle Tischer 230 S kullanmak için ithal ettim.Amarok üzerine design edildi.
1 haftadır,Türkiye de hangi izinlerle kullanabilirim diye araştırıyorum.Yollar TSE ye çıkıyormuş gibi.
Kolay bir iş değil .Türkiyede mevzuatlar karmaşık.Resimleri ilave ediyorum.Tüm yolları deneyeceğim ısrarla ancak Temmuz sonuna kadar çözemezsem ya allah çıkarım yollara.Konuyla ilgilenen varsa yazışalım.