Petrol Yakıtlı Araçların Geleceği

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,492

Akdeniz45

Otelde misafir karavanda evimizdeyiz
Mesajlar
3,295
Tepkime Puanı
4,630
Yer
Almanya
Petrol Yakıtlı Araçların Geleceği

Karavancılığı yaşam tarzı olarak gören bizleri çok yakından ilgilendiren bir konu.

Danimarka ve Isveç 2030 yılında akaryakıtlı yeni araçların satışını yasaklamak istiyor.

Norveç 2025 yılından itibaren fosil yakıtlı yeni araçlara ruhsatı yasaklamak hazırlığında.

Karavancılığın geliştiği bir çok ülkede fosil yakıtlı araçlardan elektrikli araçlara yönlenme gittikçe hız kazanıyor.

Bu çabalarda Norveç ön sırada. 2017 Norveç gezimizde e-otomobillerin çokluğu ve yollardaki piknik yerlerinde bile e-taşıt şarj yerleri dikkatimi çekmişti. Istatistiklere göre, 2018 yılının ilk yarısında Norveç’te ruhsat verilen yeni araçların % 50'ye yakını e-taşıtlar.

Almanya’da motokaravan üreten firmalarda e-karavan yönünde hazırlıklar olduğuna dair haberler yoğunlaşıyor.. Fuarlarda artık e-karavanları da görebileceğiz sanıyorum.

Karavanların e-karavana dönüşümü öyle bir kaç yılda tabii ki olmaz. Bizler daha uzun yıllar karavanlarımızı kullanabiliriz. Önümüzdeki yıllarda ama Iskandinavya ve batı Avrupa gezilerinde yeni gelişmeleri gözlerimizle göreceğimizi sanıyorum.
 
Son düzenleme:

Etiketler
Elektrikli araçlar yaygınlaşıp ucuzlarsa, bunu takiben güneş panelleri de geliştirilip ucuzlayacaktır. Düşünsenize karavanımızın çatısı bu gelişmiş panellerle kaplı ve elektrik enerjimiz de araç pilinden direk sağlanabilirse yakıt maliyetimiz ne kadar azalırdı.. Üstelik yakıt bitme durumu da olmazdı. Misal bir 10 yıl sonrası için gayet mümkün gözüktü bana..
 

Çok kalabalik sehirler disinda,
dizel motorlarin oyle soylendigi gibi ortama fazla zarar vermedigi seklinde calismalar var.
Petrol endustrisi de bos durmuyor.
 


Bugün Deutschewelle (DW) elektrik deposu dünyayı değiştirecek diye yazıyor.

Elektrik depolamak için büyük aküler geliştirilirken (akü fiyatları da düşüyor), rüzgar ve güneşten üretilen elektrik sayesinde, sudan elde edilen hidrojen ve havadan elde edilen karbondioksit ile akaryakıt elde etme tekniği olgunlaşmış durumda.
Stromspeicher.PNG

Fünf Trends: Wie Stromspeicher die Welt verändern | DW | 09.04.2019
 



Kuzenim dizelleri elektirik motoruna çeviriyor. Yaklaşık 100 adet iş makinası çevirmiştir. OG besleme çekiyor, makinaya trafo koyup, invertör ile sürüyor. Belli bir bölgede çalışan (liman, fabrika vb.) Makinalarda çok verimli oluyor. 100 TL lik yakıt masrafı 25 liralara düşüyor. Üstelik dizel motor bakım, amortisman vb giderler de sıfır oluyor.

Şimdi yeni projeleri şarjlı iş makinaları. Bir kaç sene içinde mümkün olacak.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Emekliliğime dokuz yıl var,inşallah o zamana kadar hallederler.Yoksa bu emekli maaşları ve yakıt fiyatlarıyla şehir dışına bile çıkamam:rolleyes:
 

TOSHİBA firması yeni bir aku üzerinde çalışıyor 2018 in martında çıkacaktı çıkmadı diye biliyorum,6 dk da aku doluyor . 5000 jarz ile bile verimliliğini %90 koruyor titanyum kaplamalı nidyum pilleri
çevre kirliği yok
motor sesi yok
depo,karbüratör,radyatörler .... yok
karavan park halinde aküler doluyor .

şu anki araçlar elektrikli araçlara dönüştürülebiliyor.
 
Son düzenleme:

Bugün Deutschewelle (DW) elektrik deposu dünyayı değiştirecek diye yazıyor.

Elektrik depolamak için büyük aküler geliştirilirken (akü fiyatları da düşüyor), rüzgar ve güneşten üretilen elektrik sayesinde, sudan elde edilen hidrojen ve havadan elde edilen karbondioksit ile akaryakıt elde etme tekniği olgunlaşmış durumda.
Ekli dosyayı görüntüle 512062
Fünf Trends: Wie Stromspeicher die Welt verändern | DW | 09.04.2019
Almanyanın 2.Dünya harbinde yaptığı şey.Kendilerini tekrar edecekler
 

Kuzenim dizelleri elektirik motoruna çeviriyor. Yaklaşık 100 adet iş makinası çevirmiştir. OG besleme çekiyor, makinaya trafo koyup, invertör ile sürüyor. Belli bir bölgede çalışan (liman, fabrika vb.) Makinalarda çok verimli oluyor. 100 TL lik yakıt masrafı 25 liralara düşüyor. Üstelik dizel motor bakım, amortisman vb giderler de sıfır oluyor.

Şimdi yeni projeleri şarjlı iş makinaları. Bir kaç sene içinde mümkün olacak.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yani arkasında kuyruk niyetine kalın kablo olan iş makinesi!!!!!!!!!
 



Is makinlarinda soyle bir yol izleniyor; makinayi calisacagi yere kadar dizel getiriyor, sonra elektrik motoru asil işi yapiyor.
Tabii bu iş greyder vs de olmaz.
Daha cok tunel ve beton makinalarinda oluyor.
 

Pratik değil.İş makinesinin çalışma alanına kadar orta derecede gerilim (OG) tesisatı döşe iş makinesi gelince fişini tak.O alandaki iş bitince hayda yeni alana yeniden OG hattı döşe...............
Petrol bitene kadar akaryakıta devam edilecek .
 

300-500 kW gücünde, tahmil, tahlisiye işi yapan ekskavatörlerde yapılıyor. Liman, demir çelik işletmeleri, odun, kömür depoları vb sürekli aynı sahada iş yapan makinalar için çok avantajlı. Yurtdışına da yapıyorlar. Almanya da bir ekskavatör üreticisine bile OEM olarak yaptılar.

Bir sahada oldukça pratik. Ama farklı yerler için kuyruğu(!) ile pratik değil.

Konumuz bu değil ama, bataryalı olarak da bu araçlar çalışacak çok yakın zamanda. Üstelik o zaman mobilite daha da fazla olacak. Önyargılı olmaya gerek yok. Bu işler teknoloji geliştikçe kendiliğinden olacak. 40 yıl önce cep telefonu kimin aklına gelirdi.

Daha yeni İsviçreli bir firma yeni teknoloji bir batarya geliştirdi diye okudum. 1.000 km menzil sağlayabilen otomobil bataryası geliştirmişler. Kapasiteler artacak, şarj süreleri azalacak vs, vs.

Ben petrol mühendisiyim. 30 sene önce mezun olduğumuzda 30 yıllık ispatlanmış rezerv vardı o yıllık tüketime göre. 30 yılda fosil yakıt tüketimi 2-3 katına çıkmıştır. Rezerv ise 40-50 yıla. Bu sefer karbon salınımı ve emisyonlar nedeni ile elektriğe geçiş olacak. Rezerv biteceği için değil.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Bugün Deutschewelle (DW) elektrik deposu dünyayı değiştirecek diye yazıyor.

Elektrik depolamak için büyük aküler geliştirilirken (akü fiyatları da düşüyor), rüzgar ve güneşten üretilen elektrik sayesinde, sudan elde edilen hidrojen ve havadan elde edilen karbondioksit ile akaryakıt elde etme tekniği olgunlaşmış durumda.
stromspeicher-png.png


Peki buna ne demeli Bu tür akaryakıt, soluduğumuz havayı hiç mi kirletmeyecek
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,822
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst