Ynt: Panelvan Kasası Izolasyonu Ve Kondensasyon Üzerine
Türkiyenin şartları birçok konuda değişik olabilir ama sırf Atilla'nın yazdığı sebepten dolayı, ciddi karavan endüstrisi olan hiçbir ülkede "kaza sonrası uygun tamir faktörü"ne göre izolasyon maddesi seçimi olmuyor. Üstelik çıkış noktası olarak bu ülkelerde tamir ücretlerinin göreceli olsada uygun olduğunu düşünmek gerçekçi değil.
İsterseniz somut ve analitik olarak kaza sonrasını düşünelim;
Eğer darbe birkaç cm. lik çökme yaratmış ise macunla kaportanın tamiri mümkün olmalı.
Daha büyük hasarlarda ise, içersinin
a) sağlam kaldığı durumlar için , Atilla haklı olabilir, (belki aracın altı ve üstü hariç ?)
b) fakat genelde içersininde yenilenmeye ihtiyaç göstermesi halinde, izolasyon maddeniz ne olursa olsun detaya girmiyeyim ama bildiğiniz üzere malesef yapılacaklar hep ayni.
Yani, çeşitli izolasyon maddelerine bağlı olarak değişen hiç birşey yok !
Bence izolasyon birincil olarak, kendine özgü kriterlere göre seçilmeli.
Not.
Hatta bu başlığı açtığım ve olur olmaz çok kelam ettiğim halde, toplam 11 aylık aktif deneyim sonrası ciddi olarak söylüyorum; benim gibi yaz karavancısı için, izolasyon toptan seçilmeyebilir (olmayabilir) de.
İzolasyonu olup teorik yaklaşımlar yerine, benimki gibi, gerçekten hiçbir Izolasyonu olmayıp, pratikte aksi tecrübesi olan her yaz karavancısının öğretisine ise seve seve açığım. Üstelik aracım beyaz değil, oldukça koyu renkli ! Çözümü sonradan da kolay tek sorunlu nokta, sadece yatağı tavana 60-70 cm. gibi çok yakın sayısı az araçlarda, öğlen uykusunda, solar panellerin altına gelmeyen sirkülasyonu yetersiz yalnızca birkaç metre karelik alanlar oluyor.