Ynt: Overland Turkey // Keyfi Hizmete Mahsusdur...
evet şimdi bu iş başıma niye geldi. Nasıl davrandık. Sonrasında hasar vs ne durumdayız onu bir yazalım.
Bu başıma kepçenin birinin dere yatağından bir gece önce kum/toprak alması ile gerçekleşti. Ve benim o çukura oturmam belki de 10cm lik bir şaşma ile oldu. Yani 10 cm sağdan gitse idim çukura düşmeyecektim. O kadar net.
Fakat
1 gece olduğu için
2 aydınlatmalarım yeterli olmadığı için
3 yağmur sonrası akıntılı suyun net bir görüş sunmaması
gibi sebeplerden ötürü biraz körlemesine dalmam sonucu yaşandı.
Aracın için şöför koltuğunda otururken su göbeğime kadar geliyordu. ve Yağmur dolayısı ile debisi de bir hayli fazla idi. Zaten Sol taraf (ön/arka) oturduktan sonra suyun debisi ile kaya kaya tüm tekerler ile oturdu. Yaklaşık 25-30 dk kadar sürdü kurtarma operasyonu.
1 Defender + 1 SeriesII + Vitara V6 ile çekilmek sureti ile çıkarabildik. Çekme esnasında kimler ile yolda olduğunuz, onların ekipmanları vs gibi diğer hep konuşulan ama başa gelmeyince anlaşılmayan önemli detayları da özümsedik...
Aracın çekilmesi esnasında tabi aracın altında ne varsa katur kutur süreterek (mecburen) aldık aracı.
Neyse şükür aracı aldık. Yoksa hazirana kadar beklerdik...
Şimdi gelelim işin özüne.. Araçtaki hasar a...
25-30dk lık süreçte araç HİÇ STOP ETMEDİ ve sürekli çalışır vaziyette idi....
aracı çıkardıktan sonra aynen (10cm sağdan) boğaçayı nı geçtik ve asıl hedefimiz olan çamurlu tarlaya gittik eğlenmeye.
Delik Mazot deposu dışında HİÇBİR SORUN YOK!
Demek istediğim lütfen çakma/muadil ya da bu 3 lira daha ucuz diye orijinal ekipmandan şaşmayın. Yoksa muhtemelen ben şu an da yeni bir projeye başlamak zorunda kalacaktım.
bu kadar ucuz atlatabilmemin tek sebebi kullanılan malzeme, ekipman ve özellikle işçiliğin çok iyi olmasındandır.
Hep söylerlerdi de heee der geçerdim. Artık biliyorum neden öyle dediklerini...
İlaveten aydınlatma sistemimi de geliştireceğim...
Kazasız/belasız keyifli günler hepimize...