Otomobil Ruhsatlı T4'ü Camper A Çevirdikten Sonra

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan denizhoca Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,756
çıkma araç koltuk satanlarda yatak olan koltuklar düz hale gelmiyordu.Sırtlık kısmı ,oturma kısmına göre havada kalıyordu.Yani dengeleme için ayrıca sünger ,katlanır açılır yatak altılı vs yaptırmak gerekiyordu.
Siz,güvenli ve resmi olacak şekilde yatar koltuk işini nasıl ve nerede hallettiniz ,konu ile ilgili bilgi verebilirmisiniz.

Koltukların otorulan tarafı ne olursa olsun yatmaya müsait bir duruma gelmiyor. Wv California'da bile bu sebple koltuklaırn üstüne çekilmek üzere bir şilte var.

Ben farklı bir şekilde çözüm buldum, koltuğu geriye değil, öne doğru yatırarak kullanıyorum. Transporter arka ikili koltuk normalde bu durumda kullanılabiliyor. Trafic'in koltuk bu şekilde katlanmadığı için değiştirmek durumunda kaldım. Bursa Demo otomotiv üretimi bir koltuk taktırdım. Fiyatı makul, orjinla çıkma koltukla aynı seviyelerdedir. Öne doğru katlanınca sırtlık arkası yere tam paralel oluyor. Üstüne çekilen 5-8 cm sert bir sünger ile oldukça konforlu oluyor. Yerden yükseklik 46 cm olduğu için geriye yapılan platfomun altı oldukça falza yük alabiliyor. Yer kaybım sıfıra yakın.

Demo otomotiv.JPG
 

Etiketler
Boyraz Üstadım ,
Kamyonet (N1), N1G)50-80-85-95
(Ek satır:RG-21/3/2012-28240) 50-85-100-110
Panelvan (N1)

Karayolları hız limitlerinin bizi ilgilendiren kısmını kopyaladım. Benim aracım 2006 moden yüksek tavan T5 . Aracı 2009 yılında aldığımda yan cam açılarak arkaya 3 kişilik koltuk ilave edilmiş ve 5+1 olarak ruhsata işlenmiş idi. Ben de bir süre sonra çeki demiri taktırırken eşimin bel sağlığını düşünerek çıkma ''tek'' koltuk edinip gerekli projelendirme ve muayenenin ardından ruhsatı 4+1 olarak yeniledim. Bunları yazarken ruhsat yanımda olmadığı için ezberime müracaat ederek yazıyorum ki '' yan camları açık kamyonet'' ibaresi var. Şimdi ben hangi hız limitine uyacağım. Koltuk sayısı 5+1 iken de aynı ibare vardı. Radara girdiğimde polis ile direkt iletişimim olsa bir nebze ikna etme şansımız olabilirdi. Malûm şimdi posta ile gönderiyorlar. İletişim söz konusu olmadığına göre bizim limitler neye göre saptanıyor ? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.

Gerçekten çok şanslısınız. Yüksek tavan 5+1 bir araç çok aradım, bulamadım. Güle güle kullanın.

Yönetmeliğin kamyonet tanımında yapılan değişiklik ile panelvan için ayrı bir tabir oluştu. Bunun sebebi Doblo, Kango gibi kamyonet ruhsatlı olmasına rağmen aslında çoğunlukla binek kullanılan araçlar için bir ara sınıf oluşturmaktı. Bu tabire göre ön sıranın arkasında yolcu taşımak için koltuk bulunan ama yük bölümü ayrı olmayan (pickup araçlar bu sebeple hala kamyonet sınfında kalıyor) araçlar panelvan sınıfında oluyor. Buradan hareketle, konu yolcu sayısı değil, ilave bir koltuk sırası olduğu için aracınız panelvan sınıfından çıkmamıştır.

Kamyonet: (Değişik:RG-21/3/2012-28240) Azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen ve yük taşımak için imal
edilmiş motorlu taşıttır. Sürücü ve yanındaki oturma yerleri dışında başka oturma yeri de bulunabilen, sürücü bölümü gövde ile birleşik kamyonetlere panelvan denir.

Kamyonet (N1), N1G)
50
80
85
95
(Ek satır:RG-21/3/2012-28240) Panelvan (N1)
50
85
100
110
 

Koltukların otorulan tarafı ne olursa olsun yatmaya müsait bir duruma gelmiyor. Wv California'da bile bu sebple koltuklaırn üstüne çekilmek üzere bir şilte var.

Ben farklı bir şekilde çözüm buldum, koltuğu geriye değil, öne doğru yatırarak kullanıyorum. Transporter arka ikili koltuk normalde bu durumda kullanılabiliyor. Trafic'in koltuk bu şekilde katlanmadığı için değiştirmek durumunda kaldım. Bursa Demo otomotiv üretimi bir koltuk taktırdım. Fiyatı makul, orjinla çıkma koltukla aynı seviyelerdedir. Öne doğru katlanınca sırtlık arkası yere tam paralel oluyor. Üstüne çekilen 5-8 cm sert bir sünger ile oldukça konforlu oluyor. Yerden yükseklik 46 cm olduğu için geriye yapılan platfomun altı oldukça falza yük alabiliyor. Yer kaybım sıfıra yakın.

Ekli dosyayı görüntüle 507198

Bilgi için teşekkür ederim.Bursa'lı firmayı bir ziyaret edeyim.
 

Ruhsat değişikliği olmadigi için prosedürlük bir durum yok. Muayenede sorun olabilecek sadece sürücü koktugunun arkasindaki dolap var, 2 vida ile sökülüyor. Arka koltuğun arkasındaki mobilya dolap vs muayenede sorun olmaz. Koltuk öne katlanıp tamamen düz zemin üzerinde 8 cm sert sünger var. Eşimin beli rahatsız, 10 günlük turlarda bile sıkıntı yaşamadı. Yatak ebadı 160x190 cm. Evdeki yatagimizdan daha geniş

Sigortam panelvan sigortası. Sizin Berlingo ile aynı sınıf. 900 tl ödedim bu sene.

Uygun olduğunuzda araç ve içindeki donanımların yerleşim ve kullanım fotolarını atarsanız memnun olurum. Özelden paylaşmak isterseniz janberkaydemir@gmail.com.
İyi günler
 

Sn.Deniz bey 31.Temmuz.2018 tarihli yazışmalarınızı okudum.Bende T4 alıp kamper yapmak istiyorum,sizin yaşamış olduğunuz olumlu olumsuz tecrübeleri paylaşmanız ayrıca önerileriniz varmıdır.Bilgilendirmenizi rica ediyorum,
sevgi ve saygılarımla.
 



Sn.Deniz bey 31.Temmuz.2018 tarihli yazışmalarınızı okudum.Bende T4 alıp kamper yapmak istiyorum,sizin yaşamış olduğunuz olumlu olumsuz tecrübeleri paylaşmanız ayrıca önerileriniz varmıdır.Bilgilendirmenizi rica ediyorum,
sevgi ve saygılarımla.
Her sorun bir şekilde aşılıyor. Her türlü bilgi mevcut. Her türlü tecrübeli arkadaş, dost mevcut. Tek sorunum kaldı eşimi ikna etmek :smiley:
 

Teşekkür ederim. Dönüşüm yapılmayacaksa tavsiyem 2+1 kamyonet değil 5+1 panelvandir. 2+1de hız limiti düşük, cam pencere yok, arkadaki mobilyalar sıkıntı yaratmaya daha müsait vs vs.
Slm.biraz zaman araligi uzun olmus fakat yazinizi yeni okudum . Malum forumlarda cok fazla gerekli ve gereksiz bilgi var.panel van kamyonetten daha iyi yazmışsınız. Ben dusik butceli bir munubus alip proje ile degostirip karavan yapmak istiyorum . Size sorum 1)neden panelvan kamyoneyten iyi 2)panelvan ile kamyonet arasinda ne fark var.ikiside kantara tabi degil mi.ne avantaji dez avantajı var.vereceğiniz cevap ocin teaekkurler.
 

Ruhsat değişikliği olmadigi için prosedürlük bir durum yok. Muayenede sorun olabilecek sadece sürücü koktugunun arkasindaki dolap var, 2 vida ile sökülüyor. Arka koltuğun arkasındaki mobilya dolap vs muayenede sorun olmaz. Koltuk öne katlanıp tamamen düz zemin üzerinde 8 cm sert sünger var. Eşimin beli rahatsız, 10 günlük turlarda bile sıkıntı yaşamadı. Yatak ebadı 160x190 cm. Evdeki yatagimizdan daha geniş

Sigortam panelvan sigortası. Sizin Berlingo ile aynı sınıf. 900 tl ödedim bu sene.
Merhaba 160*190 *10 cm sert süngeri nereden aldınız aacaba?
 

Usta çatma böyle. herkes bir fayda arar.
Bakın motorlu araçların ruhsatında araç sınıfı yani hangi amaçla kullanıldığı yazar.Siz aracınızı karavan yaptığınız anda kanun önünde kullanım amacı değişir.Siz aracınıza (bir evye bir ocak, açılınca yatak olan koltuk takınca aracın ruhu mu değiyor) diyerekten kanunu bir şekilde küçük görüp dudak bükecek anlamına gelen yukarıdaki cümleyi yazabilirsiniz ama kanun o yapılan o değişiklikle ve konulan yeni malzeme ile aracın kullanım amacının değiştiğini hükmeder.
Valla ne kadar güzel koskoca Minibus otomobil sınıfında olsun yetmedi bir de karavan olsun ama otomobil avantajlarını kullansın.Nerede böyle bolluk? diger marka Minibus kullananların günahı ne?
 

Merhaba. Aracı böyle birseye cevirip ayni ruhsatla kullanamiyor muyuz peki. Muayenede ya da cevirmede sorun mu cikiyor.ya da böyle yaparsak ruhsati ne yapmamiz gerekiyor

20191007_011853.jpg
 



merhaba aranıza yeni katıldım, otomobil ruhsatlı T4 transporter alıp camper yapmak istiyorum ancak bu tip araçların çoğu 8+1 ruhsatlı. malum yatak ve mutfak için koltuk sayısı fazla. 8+1 araçların üçlü koltuklardan birini söküp yola çıktığımda herhangi bir trafik çevirmesinde ceza yazılıyor mu. bilgisi olan ağabey ve kardeşlerimden cevap vermelerini rica ederim.
 

Otomobil işlenmesi büyük avantaj,t3 sahipleri eskiden beri araçlarını kamp aracı olarak kullanırlar.t3 lerin de çoğu otomobil geçer.Ayrıca karavanlar da M1 sınıfı yani otomobil sınıfında gözüküyor.Proje masrafı, yüksek trafik sigortası,her sene muayene derdide olmaz.
Ben yeni karavan aldım ruhsatta otomobil olarak geçiyor muayane her sene mi yoksa 2sene mi olucak
 

Ducato N1 11.5 M3 kamyonetimin içini kamper yaptım . M1 özel amaçlı SA motokaravan olarak ruhsat değiştirdim .

Avantajlar :

1. M1 olduğum için oto hız limiti var
2. Yol kenarı denetim kantarına girmiyorum
3. Şehir merkezi giriş kısıtlaması yok
4. köprü geçişleri kısıtlaması kalktı
5. Karavanım deyince polisler geç diyor
6. İçinde duş wc mutfak ve sabit yatak var
7. Yüksek tavan kullanım rahatlığı var

Dezenvataj :

1. Yıllık 2.200 TL trafik sigortası

Not: normal N1 sigorta ile fark 1.400 TL

Not 2 : imkanı olanlar hiç düşünmesin kampere dönüşsün . Bir şartla yüksek tavanlı olanları ve en az 11 M3 tercih etsinler .

Ben camper karavana dönüşüp ruhsatı motokaravan yaptığım için memnunum .
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst